Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

MissJ

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:14

Bealy schreef:
Wat vind je van Pastors' nieuwe spotje? Nagelbijten / Gniffelen

Nog niet gezien, maar is vast weer erg. Nagelbijten / Gniffelen Linkje?

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:15

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:15

klomp schreef:
hmm...dus dan ben ik niet sociaal, omdat ik het er niet mee eens ben dat de mensen die vertikken om te werken, terwijl ze hier wel toe in staat zijn (de mensen die echt niet kunnen werken erbuiten gelaten) geld van de rijkere moeten krijgen?? nee, daar ben ik het dus niet mee eens! waarom de uitkering aantrekkelijk maken voor diegene? dat vermindert toch de wil om te gaan werken??? tuurlijk heb je het geluk niet altijd in handen, maar dat geldt niet alleen voor nu, maar altijd. je kunt zelf een heleboel doen om het beter te krijgen, maar dat kost energie en doorzettingsvermogen...en dat schort tegenwoordig bij velen die een beetje op straat hangen en de boel onveilig maken en mensen irriteren. en aan die doelgroep zou ik dan mijn hardverdiende centen moeten afstaan...ja dag, dank je de koekoek! mensen die er niets aan kunnen doen (ongeacht afkomst) die doelgroep mag geholpen worden wat mij betreft. bovendien zit ik in de zorg en heb hart voor de mensen en help waar ik kan. mensen/ clienten die krap bij kas zitten breng ik zelfs eten en andere benodigdheden, dus lijkt me geen a-sociale instelling

OK dan!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:16

MissJ schreef:
ninja2 schreef:
Nog kleiner?????
O dadelijk ga ik ook lekker vakantie vieren.
Ik heb geen zin om te gaan werken voor een paar euro hoor

Verward Leg uit?

Dat is het verschil dan tussen een uitkering en een gewone baan.
Nou als ik maar 100 minder heb dan dat ik ga werken blijf ik ook liever thuis.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:18

Hmm ja zou ik ook wel willen hoor Ja

Gulpje

MissJ schreef:

En in godsnaam, laat iedreen nou eens ophouden met al die vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog. Als me toch ergens de nekharen rechtovereind van gaan staan. het is volkomen ongepast, misplaatst, en ik vind het misselijkmakend.

Mijn opmerking was niet bedoeld als verwijzing naar de Tweede Wereldoorlog, en dat meen ik serieus.

MissJ

ninja2 schreef:

En dat vind ik dus een k*tinstelling. Bloos Waarom thuis zitten als je prima kan werken? Ik moet er niet aan denken. Zo verpest je het ook voor de mensen die het geld echt nodig hebben.
Bovendien, als jij aan het werk gaat, je best doet en inzet toont, kan je vanzelf weer doorstromen naar banen waar het verschil met de uitkering groter wordt. Voor bedrijven wordt je niet aantrekkelijker door op je reet te zitten hoor.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:19

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:19

Gulpje schreef:
Mijn opmerking was niet bedoeld als verwijzing naar de Tweede Wereldoorlog, en dat meen ik serieus.

Waar kan je deportatie nog meer mee associeren dan? Maar het gaat me niet alleen om jou, zelfs de politici menen in de campagne te pas en te onpas met verwijzingen naar Nazi's te moeten strooien. Ik word er echt onpasselijk van.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:20

En zo zijn er velen in Nederland. Die wel kunnen werken, maar het vertikken. Die moeten ze eerst maar eens aanpakken!

klomp

precies MissJ, je bent dan ook te lang uit de roulatie..of hoe je het ook noemt, je hebt dan zo lang stilgezeten dat het weer moeilijk maakt om te herintreden in de arbeidsmarkt

mawaikee

klomp schreef:
hmm...dus dan ben ik niet sociaal, omdat ik het er niet mee eens ben dat de mensen die vertikken om te werken, terwijl ze hier wel toe in staat zijn (de mensen die echt niet kunnen werken erbuiten gelaten) geld van de rijkere moeten krijgen?? nee, daar ben ik het dus niet mee eens! waarom de uitkering aantrekkelijk maken voor diegene? dat vermindert toch de wil om te gaan werken??? tuurlijk heb je het geluk niet altijd in handen, maar dat geldt niet alleen voor nu, maar altijd. je kunt zelf een heleboel doen om het beter te krijgen, maar dat kost energie en doorzettingsvermogen...en dat schort tegenwoordig bij velen die een beetje op straat hangen en de boel onveilig maken en mensen irriteren. en aan die doelgroep zou ik dan mijn hardverdiende centen moeten afstaan...ja dag, dank je de koekoek! mensen die er niets aan kunnen doen (ongeacht afkomst) die doelgroep mag geholpen worden wat mij betreft. bovendien zit ik in de zorg en heb hart voor de mensen en help waar ik kan. mensen/ clienten die krap bij kas zitten breng ik zelfs eten en andere benodigdheden, die ik overigens uit eigen zak betaal...dus lijkt me geen a-sociale instelling

Zoals ik al eerder zei is het politiek onmogelijk om onderscheid te maken tussen niet willen en kunnen. Iemand die de loterij wint moet dan ook meer belasting betalen dan iemand die door werk tot de hogere inkomens behoort (wat heeft hier niets voor gedaan, dus geluk)
Wat jij noemt is zeker een probleem, en ik breng mijn geld liever ook niet naar mensen die te lui zijn om tewerken, terwijl ze dit wel kunnen. Er wordt ook uit alle macht geprobeerd die mensen te achterhalen en te korten. Maar...ik vindt niet dat de goeden, die de grote meerderheid zijn van de mensen die een uitkering krijgen, moeten lijden onder de kwaden.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:21

_Michelle__ schreef:
Hmm ja zou ik ook wel willen hoor Ja

ja lekker de hele dag bokken en ondertussen een paar solisitatie brieven schrijven die zo onzettend dom opgezet zijn en dan wordt je toch niet uitgenodigd.
En ondertussen komt het geld naar je toe.

(ik ben zo gelukkig niet maar er zijn er zo wel duizenden die wel zo denken)

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:21

_Michelle__ schreef:
En zo zijn er velen in Nederland. Die wel kunnen werken, maar het vertikken. Die moeten ze eerst maar eens aanpakken!

Bron?

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:22

Bron? Mijn eigen omgeving!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:22

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:23

Ja, is een radiospotje.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:23

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:24

_Michelle__ schreef:
Bron? Mijn eigen omgeving!

same here Ja

marloezzke

ik vind dus ook dat het gat eigenlijk niet kleiner hoeft te worden tussen arm en rijk!

ik vind namelijk dat mensen die het gewoon kunnen moeten werken voor hun geld en met hun luie kont van de bank af moeten komen en niet mogen leven van een uitkering van ander mans geld!
(ik heb het hier niet over mensen die niet kunnen werken door medische of geestelijke problemen! daar vind ik het wel degelijk voor nodig dat deze een uitkering ontvangen waar ze fatsoenelijk van kunnen leven!)

ik denk dat er voor ieder een geschikt beroep te vinden is en in ieder beroep goed te verdienen valt maar dan zal er wel voor gewerkt moeten worden. ook voor mensen die met hun handen werken is er goed te verdienen aangezien er steeds minder mensen zijn die dit nog willen doen of kunnen doen.
en iemand die meer gestudeerd heeft mag terrecht meer geld verdienen.

misschien hard wat ik zeg, maar dit is mijn idee erover, ik vind dat de zogenaamde profiteurs hier in nederland niet meer langer niets mogen doen en als ze dat wel willen moeten ze dit ook maar voelen in hun portemonee.

MissJ

Bealy schreef:
Ja, is een radiospotje.

Ok. Tja, zijn mooie woorden. Clown Ik vraag me alleen af hoe hij die dingen onderbouwd ziet. ik bedoel, ik kan ook een heleboel van dat soort kreten gebruiken, maar daar is geld voor nodig, en ik ben erg benieuwd waar hij dat vandaan denkt te gaan halen.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:26

Ohw, dit was niet het spotje van de vergelijking van de Islamisering met de opkomst van het nazisme? Sorry, ik heb geen geluid hier. Maar nu weet je dus waar zijn nieuwe spotje over gaat.
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 15-11-06 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

ninja2

MissJ schreef:
ninja2 schreef:

En dat vind ik dus een k*tinstelling. Bloos Waarom thuis zitten als je prima kan werken? Ik moet er niet aan denken. Zo verpest je het ook voor de mensen die het geld echt nodig hebben.
Bovendien, als jij aan het werk gaat, je best doet en inzet toont, kan je vanzelf weer doorstromen naar banen waar het verschil met de uitkering groter wordt. Voor bedrijven wordt je niet aantrekkelijker door op je reet te zitten hoor.

Het was een beetje sarcatisch bedoeld hoor.
Ik heb vanaf me 13de gewerkt dus zeg niet dat ik op me luie reet heb gezetten ofzo.
Een jaartje geleden moest ik bij me baas weg en had nog maar 2 maandjes om te soliciteren. Ik ben gelijk aan de slag te gaan om maar niet in de ww te komen. Ik heb er zelf een hekel aan als andere voor mij moeten betalen.
Ondertussen mocht ik toch blijven werken waar ik toen werkte maar ondertussen had ik wel ik weet niet hoeveel brieven enz weg gedaan.
Er zijn ook veel mensen die tot het laaste moment wachten en zo geen baan op tijd kunnen vinden en zo in de ww belanden.

Gulpje

Volgens mij denken mensen dat je een goudmijn binnenhaalt met een uitkering...maar volgens mij krijg je tegenwoordig per maand iets van 700/800 bruto??

Ik spreek voor mezelf in deze maar ik heb een paar jaar terug 3 maanden een WW uitkering gehad toen mijn contract niet werd verlengd. Ik vond het echt vreselijk en ook vernederend, dat ik mijn hand op moest houden. Gelukkig had ik snel een nieuwe job maar thuiszitten en geld vangen, nee zo was het écht niet!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:28

Bealy schreef:
Ohw, dit was niet het spotje van de vergelijking van de Islamisering met de opkomst van het nazisme? Sorry, ik heb geen geluid hier. Maar nu weet je dus waar zijn nieuwe spotje over gaat.

Nee, ging over meer geld voor agenten, verpleegkundigen en leraren. Knipoog