elle01 schreef:zeker, en deze man had geen respect voor dieren..
geen respect voor zijn vrouw, zijn kind..
En verder uit ik alleen me mening, het is niet nodig om er zo opgewonden over te raken.
Geen respect voor dieren?? Dan heb jij idd zijn boodschap niet begrepen.....
Hier een intervieuw met hem (saat op de site van Animal Planet:
Citaat:
Steve Irwin
Animal Planet International betreurt het verlies van Steve Irwin. Het volgende interview werd enkele maanden voor zijn dood opgenomen en is hier geplaatst voor zijn fans en trouwe kijkers en als herinnering aan Steve's passie voor dieren en voor zijn familie.
Leeftijd: 43
Beroep: Directeur van Australia Zoo
Welke programma's presenteer je op Animal Planet?
Croc Diaries, The Crocodile Hunter, New Breed Vets en Croc Files.
Als je een lievelingsdier moest noemen, welke kies je dan en waarom?
Krokodillen - want dat zijn levende dinosauriërs!
Welke van alle bedreigde diersoorten ter wereld verdient volgens jou het meest onze directe aandacht?
Orang-oetans - als we nu niet iets doen zijn ze over 35 jaar verdwenen.
Wanneer raakte je gefascineerd door dieren?
Toen ik vier jaar oud was.
Had je ooit gedacht dat je nog eens een programma op Animal Planet zou presenteren?
Nee, dat had ik nooit gedacht.
Wat is de gevaarlijkste situatie met een wild dier die je ooit hebt meegemaakt?
Het is heel, heel vaak kantje-boord geweest - te veel om op te noemen.
Welke huisdieren heb je thuis?
Ik woon midden in Australia Zoo - dus eigenlijk zijn alle dieren in de dierentuin mijn huisdieren!
Welk dier dat je nog niet hebt ontmoet zou je graag van dichtbij mee willen maken?
Ik zou graag ijsberen willen zien.
Ben je ooit door een dier verwond?
Heel vaak - krokodillen, varanen, alligators en honderden slangen hebben allemaal van mij geproefd.
Wat was je meest interessante ontmoeting met dieren?
Van duizenden ontmoetingen - ik denk een persoonlijke ontmoeting met de gorilla's van Howletts Wild Animal Park in Engeland, waar ik als één van hen door de groep werd opgenomen.
Met welke organisaties voor natuurbescherming werk je samen?
Ik heb zelf een stichting opgericht, Wildlife Warriors Worldwide, voor de financiering van het Australian Wildlife Hospital en voor onderzoek naar en hulp aan bedreigde diersoorten.
Wat kunnen kijkers doen om wilde dieren te helpen?
Geen producten kopen die van wilde dieren zijn gemaakt - veel dieren staan op de rand van uitsterven door stroperij en illegale handel.