Is armoede in Nederland een keuze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:29

Ik ben een Visje, altijd lief, altijd meegaand Clown

Maar ik ga, fijne avond Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 17:30

Quellian schreef:

En trés emotioneel Knipoog
Thans... wat is je ascendant? Bloos!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 17:30

peetie72 schreef:
Citaat:
Weet je wat zo grappig is... Ik heet ook Petra en ben dus 21

Toch geen steenbok toch?? zo wel kloppen qua persoonlijkheid: Koppig!! haha!

Nee ben een Waterman Vork

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:32

Schimmelig schreef:
Quellian schreef:

En trés emotioneel Knipoog
Thans... wat is je ascendant? Bloos!

Ik emotioneel? Haha! Haha!

Mijn ascendant is Weegschaal.

Maar nu ben ik echt weg Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 17:33

Dat houdt de boel weer in balans! Haha!

Doei!

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:36

Schimmelig

Ik vind het nogal wat om een topic te openen over armoede,en andere mensen zo loopt af te z**ken, dat het hun eigen schuld zou zijn dat ze daar zelf de hand in zouden hebben,maar nu begrijp ik dat jij niet op een eerlijke manier aan je geld komt.

Dat noemen we ook misbruik maken van de samenleving en belasting geld wat door andere mensen moet worden opgebracht.Dat noemen ze inderdaad fraude. En ik snap niet dat jij zo hard kan oordelen over andere mensen (die ongewild in een bepaalde situatie terecht komen),terwijl jezelf dingen doet die niet door de beugel kunnen,en het nog gewoon vindt ook.

Nou daar kan ik dus niet met mijn pet bij,als jezelf niet goed handeld om andere mensen zo over de hekel te halen.

Ik heb hier even geen woorden voor.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 17:43

Jaila schreef:
Schimmelig

Ik vind het nogal wat om een topic te openen over armoede,en andere mensen zo loopt af te z**ken, dat het hun eigen schuld zou zijn dat ze daar zelf de hand in zouden hebben,maar nu begrijp ik dat jij niet op een eerlijke manier aan je geld komt.

Dat noemen we ook misbruik maken van de samenleving en belasting geld wat door andere mensen moet worden opgebracht.Dat noemen ze inderdaad fraude. En ik snap niet dat jij zo hard kan oordelen over andere mensen (die ongewild in een bepaalde situatie terecht komen),terwijl jezelf dingen doet die niet door de beugel kunnen,en het nog gewoon vindt ook.

Nou daar kan ik dus niet met mijn pet bij,als jezelf niet goed handeld om andere mensen zo over de hekel te halen.

Ik heb hier even geen woorden voor.

Nog een keer voor de mensen die het NIET willen horen. Ik wil mijn Appartement in Amsterdam niet kwijtraken en heb ABSOLUUT wel recht op ST Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:54

russel schreef:
Chiqa schreef:
Chvax, mss lees je het te zwart wit?
Als je een WAO uitkering krijgt (Heb ik zelf ook gedeeltelijk) dan heb je toch nog de keus om er evrstandig mee om te gaan of het over de balk te gooien?

Ik heb geen vetpot door die WAO maar rijft wel in een dikke auto en woon in een groot huis met tuin.
Omdat ik verstandig met mn geld omga.

Chiqa, woon je alleen of heb je een partner?

Ik woon alleen.
Heb ff de handel doorgelezen; conclusie;

De mensen die armoede niet als een keuze zien kunnen gewoon niet met geld omgaan Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:13

Chiqa schreef:
[
Chvax, mss lees je het te zwart wit?
Als je een WAO uitkering krijgt (Heb ik zelf ook gedeeltelijk) dan heb je toch nog de keus om er evrstandig mee om te gaan of het over de balk te gooien?

Ik heb geen vetpot door die WAO maar rijft wel in een dikke auto en woon in een groot huis met tuin.
Omdat ik verstandig met mn geld omga.
[/quote]

Chiqa, woon je alleen of heb je een partner?

Ik woon alleen.

De mensen die armoede niet als een keuze zien kunnen gewoon niet met geld omgaan Vork
[/quote]

====

Nou de handel heb ik wel doorgelezen hoor, maar mijn geheugen is van korte termijn. Trouwens armoede als keuze zien is een ongelukkige woordkeus, goed met geld om kunnen gaan heeft niks met armoede te maken, maar met goed kunnen rekenen. Goed kunnen rekenen maar niet kunnen betalen heeft weer alles met armoede te maken.

Als jij zo riant kan wonen en leven betekent dat dat je een riante WAO-uitkering hebt en dat je goed kunt rekenen en dat de rekeningen voldoende gedekt kunnen worden door je uitkering, dus conclusie; je kennelijke vaste lasten ruimschoots gedekt kunnen worden door je WAO-uitkering. Zo iemand ken ik nl ook, is onlangs gescheiden en kan van zijn WAO ook nog alimentatie betalen voor zijn ex-vrouw die dankzij die alimentatie niet hoeft te werken!!.

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:18

Als jij samenwoont ben je een voordeurdeler,dan heb je geen recht op een uitwonende beurs,dus hoe jij het ook uitlegt,jouw beredenering klopt niet,ook al denk je zelf van wel,ga het maar eens navragen,kijk je staat niet voor niets niet ingeschreven bij je vriend,dat is niet alleen omdat je je woning niet wilt opzeggen(wat ik wel begrijp na zo'n korte tijd dat je elkaar kent), maar omdat je daar dan ingeschreven kunt blijven en evt als het fout gaat terug kunt,maar je kan ook bij Groningen doorgeven dat je voorlopig bij je vriend inwoont,en dan zal jouw kostenplaatje er heel anders uitzien dan dat dat het nu het geval is.

Omdat je samen woont en de voordeur deelt en samen eet,samen de was doet,samen verwarming verbruikt,samen water verbruikt,ect.

Tenzij jouw vriend alle kosten die voort komen uit het wonen waar jullie nu wonen,allemaal zelf betaald en jij er niets aan bijdraagt.

Vreemde situatie??????????????????

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 18:22

Jaila schreef:
Als jij samenwoont ben je een voordeurdeler,dan heb je geen recht op een uitwonende beurs,dus hoe jij het ook uitlegt,jouw beredenering klopt niet,ook al denk je zelf van wel,ga het maar eens navragen,kijk je staat niet voor niets niet ingeschreven bij je vriend,dat is niet alleen omdat je je woning niet wilt opzeggen(wat ik wel begrijp na zo'n korte tijd dat je elkaar kent), maar omdat je daar dan ingeschreven kunt blijven en evt als het fout gaat terug kunt,maar je kan ook bij Groningen doorgeven dat je voorlopig bij je vriend inwoont,en dan zal jouw kostenplaatje er heel anders uitzien dan dat dat het nu het geval is.

Omdat je samen woont en de voordeur deelt en samen eet,samen de was doet,samen verwarming verbruikt,samen water verbruikt,ect.

Tenzij jouw vriend alle kosten die voort komen uit het wonen waar jullie nu wonen,allemaal zelf betaald en jij er niets aan bijdraagt.

Precies. Ik draag de kosten voor het App. in Amsterdam. Hij draagt de kosten voor zijn eigen huis.
Het was financieel verstandiger om geen 'gemeenschappelijke huishouding' te voeren. Kortom: ik deel geen voordeur.

Jij mag het vreemd vinden. Dat is jouw goed recht. Ga mij alleen niet van 'wat dan ook' lopen beschuldigen, als je de situatie niet kent Lachen

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:31

Chiqa

Dan zal jouw WAO uitkering wel hoger zijn dan de gemiddelde bijstands uitkering,anders kan dat niet wat jij allemaal opnoemt. Dus dat wil niet zeggen dat daarom alle mensen die minder hebben niet met geld om kunnen gaan. Dat is geen vergelijking,als men veel minder krijgt in de maand dan jouw WAO.

En het is ook niet altijd een eigen keuze om in de armoede terecht te komen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:07

Chiqa schreef:
Ik woon alleen.

Conclusie van mijn kant:
Mensen die vinden dat anderen niet met geld om kunnen gaan als zij vinden dat armoede geen keus is, vind ik erg kortzichtig en bekrompen denken Vork

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:17

Jaila schreef:

uh?? als je met studenten in een studentenhuis samenwoont heb je toch ook recht op uitwonende beurs?? en als je zonder samenlevenscontract samenwoont is dat toch hetzelfde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:20

Ik heb een gedeeltelijke WAO Knipoog uitkering, en er worden helemaal geen kosten van mij gedenkt, want ik heb vermogen.

* Gespaard* Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:20

Ach de UWV is druk aan het herkeuren, ben benieuwd of er nog stees zo slap gekletst wordt als de WAO uitkering wegvalt Haha!

Schimmelig, je fraudeert wel. Je woont samen al dan niet officieel, triest hoor op deze leeftijd al zo profiteren van de sociale voorzieningen. Met zo'n mentaliteit zal je het vast ver schoppen Nagelbijten / Gniffelen

peetie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:21

Citaat:
uh?? als je met studenten in een studentenhuis samenwoont heb je toch ook recht op uitwonende beurs?? en als je zonder samenlevenscontract samenwoont is dat toch hetzelfde?

Was het maar waar, dan had ik ook recht gehad op sf... Maar omdat mijn vriend een eigen inkomen heeft, heb ik geen recht op sf... snik snik...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 19:22

faye schreef:
Ach de UWV is druk aan het herkeuren, ben benieuwd of er nog stees zo slap gekletst wordt als de WAO uitkering wegvalt Haha!

Schimmelig, je fraudeert wel. Je woont samen al dan niet officieel, triest hoor op deze leeftijd al zo profiteren van de sociale voorzieningen. Met zo'n mentaliteit zal je het vast ver schoppen Nagelbijten / Gniffelen

Dus ik fraudeer als ik mijn woning in Amsterdam wil behouden Verward
Ik woon pas drie maanden samen Gestoord
Denk je nu echt dat ik daarvoor mijn EIGEN huisje opgeef? Dat zou pas dom zijn!!!

Mensen met zo'n instelling als jij, schoppen het vast veel verder? Want dat is wat je nu zegt toch! Je bent niet goed wijs als je dat denkt.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:22

peetie72 schreef:
Citaat:

Was het maar waar, dan had ik ook recht gehad op sf... Maar omdat mijn vriend een eigen inkomen heeft, heb ik geen recht op sf... snik snik...

en als je vriend zelfstandig ondernemer is dan... met een niet vast te stellen inkomen per jaar???

peetie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:25

Geen idee, ik weet alleen dat ik in mijn situatie geen recht heb op sf. Voor andere situaties zoals jij die schetst weet ik het niet...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 19:27

Je mag officieel geloof ik zelf 1 heel jaar 'proberen samen te wonen' o.i.d.
Dat gaat nog altijd via de woningbouw en niet via de Nederlandse wetgeving.

Die opmerking van Faye vind ik werkelijk heel triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:28

faye schreef:

Wat wil je hier nu weer mee insinueren?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:31

Chiqa schreef:
faye schreef:

Wat wil je hier nu weer mee insinueren?

Ze insinueert niets, ze geeft hiermee alleen aan dat er veel mensen aan de bak zullen moeten na de herkeuring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:34

Quellian schreef:
Ze insinueert niets, ze geeft hiermee alleen aan dat er veel mensen aan de bak zullen moeten na de herkeuring.

Dat snap ik niet, ik werk toch? Nors opkijken Leg uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:34

Schimmelig schreef:
faye schreef:

Dus ik fraudeer als ik mijn woning in Amsterdam wil behouden Verward
Ik woon pas drie maanden samen Gestoord
Denk je nu echt dat ik daarvoor mijn EIGEN huisje opgeef? Dat zou pas dom zijn!!!

Mensen met zo'n instelling als jij, schoppen het vast veel verder? Want dat is wat je nu zegt toch! Je bent niet goed wijs als je dat denkt.

Als jouw vriend een inkomen heeft heb jij nu geen recht meer op een uitwonende beurs, je hebt namelijk een gezamelijke huishouding, niet te vergelijken met een studentenhuis. Dus je fraudeert. En dat jij mijn opmerking triest vind is jouw probleem Haha!