Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:08

Marreke schreef:
Het bericht dat TS in de openingspost geplaatst heeft is inmiddels aangevuld. Het volgende is erbij geplaatst:

De husky had, voor zover bij de politie bekend, niet eerder agressief gedrag vertoond. De politie onderzoekt de zaak verder en gaat met de ouders praten over het drama. "Hoe verschrikkelijk het ook is, het is toch een onnatuurlijke dood die we moeten onderzoeken", aldus een zegsman van de politie.

Husky's gelden niet als agressieve honden waarvoor een fokverbod geldt. Dat is bijvoorbeeld sinds 1993 wel het geval voor pitbulls.

Medeleven

De gemeente Opsterland, waar Gorredijk onder valt, betuigde haar medeleven met de familie. Volgens een woordvoerder van de Friese plattelandsgemeente zal burgemeester Sicko Heldoorn op een later moment persoonlijk zijn medeleven aan de familie betuigen. "Hij zal overleggen met de politie wat een geschikt moment is, want de ouders zijn nu natuurlijk in een shock. Het is een groot drama", aldus de woordvoerder.

bron: nu.nl

Een vreselijk drama en ook ik vraag mij af hoe de hond bij de baby kon komen.

als mijn man jaloers word slaat ie ook.
de hond ziet de baby als bedreiging zeker als er nog een stuk of 7 in de tuin rond hobbelen
beest komt aandacht tekort.
maar dan mag ie niet gaan happen.

panache

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:09

Schimmelig schreef:
Quellian schreef:
Het verbáást me serieus dat sommige mensen die hond zo verdedigen

Sommige mensen hier doen net alsof die ouders hun baby in de voerbak hebben gelegd ofzo. DIE HOND HEEFT HET KIND UIT BED GEPAKT!

Ze hadden dat kind net zo goed in de voerbak kunnen leggen ... (in dat huis blijkbaar even bereikbaar als de baby kamer )

Deze ouders ontbreekt het aan 'verantwoordelijkheid' en ' betrokkenheid' (om even in herhaling te vallen)

Husky's zijn doorgaans geen betrouwbare keffertjes

helemaal met je eens..
Verantwoordelijkheid van de ouders! niet de hond zijn schuld..
Hun hebben er voor gekozen een kind te nemen de hond wil zijn baasje gewoon beschermen...(niet dat het een raar wezen is maar in zijn ogen wel) gewoon een nieuw raar wezen in het gezin..
Hond en kinderen van 8- jaar vind ik dat niet bij elkaar kan maar altijd onder toezicht...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:10

terorita schreef:

als mijn man jaloers word slaat ie ook.

En is dat normaal gedrag ????

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:10

nee toleer ik ook niet.
krijgt ie meteen een schop de trap op

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:11

panache schreef:
helemaal met je eens..
Hun hebben er voor gekozen een kind te nemen de hond wil zijn baasje gewoon beschermen...(niet dat het een raar wezen is maar in zijn ogen wel) gewoon een nieuw raar wezen in het gezin..
Hond en kinderen van 8- jaar vind ik dat niet bij elkaar kan maar altijd onder toezicht...

Okee ouders de bak in en de hond belonen !!!

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:12

Ouders incl fikkie, allemaal aan de TBS

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 19:13

Ik denk niet dat dit bescherming van de baasjes was.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:14

Schimmelig schreef:
Ouders incl fikkie, allemaal aan de TBS

Geen plaats.....dan maar een spuitje..

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:14

slimmerik schreef:
panache schreef:
helemaal met je eens..

Okee ouders de bak in en de hond belonen !!!

Een baby 'slopen' is net zoiets als een krant 'verscheuren' voor zo'n Hus. Gezien paps en mams er maar liefst zeven in de tuin hebben zitten, is er verstand van zaken vereist!

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:16

Jongens waar hebben we het nu toch over. Honden worden door sommige van jullie als een soort übermensch gezien. Is toch niet meer als normaal dat dat beest dood gemaakt is. En die ouders??? Die zijn zwaarder gestraft als dat je ze de doodstraf had gegeven....zij hebben levenslang. Onhoudbaar leed !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:19

Weet niet of dit al in het topic staat maar je hebt ook best kans dat de hond een soort van moederinstinct heeft gevolgd. Daar kwam mijn moeder mee.

Baby's krijgen nl rond 03u of 04u 's nachts de fles, vandaar dat de moeder het om 04u ontdekte. Mss dat de baby om 03u is gaan huilen omdat hij honger had. Vervolgens heeft de hond hem mss geprobeerd uit het wiegje te halen aan zijn nekvel (net als puppy's). Maar babies hebben natuurlijk geen elastisch nekvel dus heeft hij hem mss in zijn nek gepakt en om goed grip te hebben wat harder gebeten. Het kan natuurlijk dat dat de reden was, ik weet niet of de baby er erg gehavend bij lag want dat is vaak wel het geval wanneer een hond echt vals bijt.

Maarja, het blijft natuurlijk altijd gissen naar wat er is gebeurt.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:19

slimmerik schreef:
Jongens waar hebben we het nu toch over. Honden worden door sommige van jullie als een soort übermensch gezien. Is toch niet meer als normaal dat dat beest dood gemaakt is. En die ouders??? Die zijn zwaarder gestraft als dat je ze de doodstraf had gegeven....zij hebben levenslang. Onhoudbaar leed !!

Ze hebben hun eigen glazen ingegooid. Iets meer oplettendheid en betrokkenheid had al dit leed kunnen voorkomen... Beetje in slaap vallen voor de TV en je baby aan de Husky overlaten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:21

slimmerik schreef:

Maar kijk nou naar die vrouw die 4 babies meteen na hun geboorte heeft verdronken. Die zit nu op onze kosten te genieten van een tijdje cel (met alle luxe vandien). Dat soort beesten zou dan toch ook meteen afgemaakt mogen worden? Of mag dat dan weer niet?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:22

Miss_Montana schreef:
slimmerik schreef:

Maar kijk nou naar die vrouw die 4 babies meteen na hun geboorte heeft verdronken. Die zit nu op onze kosten te genieten van een tijdje cel (met alle luxe vandien). Dat soort beesten zou dan toch ook meteen afgemaakt mogen worden? Of mag dat dan weer niet?

Ik ben voor de doodstraf mits schuld is bewezen!
(jaja, wat typt Schimm nu weer)

Of eeehm, ik ben tegen cellen tekort... het is maar hoe je het bekijkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:23

Ik snap ook niet dat er gepraat wordt over ouders straffen. Behalve het leed van een overleden kindje en de schuldgevoelens daarvan én het mediacircus én de hond afgemaakt, ik denk dat die wel professionele slachtofferhulp krijgen en hun levenslang al hebben.

Dat verhaal van Miss montana word ik beroerd van. Je weet idd nooit hoe het bedoeld was, maar de hond kan er iig niks aan doen.

oliebol happens, erg sneu. Voor de ouders, de baby en de hond.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:24

Schimmelig schreef:

Ze hebben hun eigen glazen ingegooid. Iets meer oplettendheid en betrokkenheid had al dit leed kunnen voorkomen... Beetje in slaap vallen voor de TV en je baby aan de Husky overlaten

Al zou dat waar zijn dan nog is het gedrag van de hond alleen te belonen met afmaken en de ouders hebben al straf genoeg.

Als je baby 8 dagen oud is dan ben je behoorlijk uitgeput:

Veel visites
Zwak door bevalling
Dag en nacht voeden hakt er ook behoorlijk in.
Je hele leven staat ineens op z'n kop.

En dan kan het idd gebeuren dat je zomaar in slaap valt. En is er van opzet absoluut geen sprake.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 19:24

Schimmelig schreef:

Moet zeggen dat ik dit geen humor vind

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:25

[***] schreef:
Ik snap ook niet dat er gepraat wordt over ouders straffen. Behalve het leed van een overleden kindje en de schuldgevoelens daarvan én het mediacircus én de hond afgemaakt, ik denk dat die wel professionele slachtofferhulp krijgen en hun levenslang al hebben.

Dat verhaal van Miss montana word ik beroerd van. Je weet idd nooit hoe het bedoeld was, maar de hond kan er iig niks aan doen.

oliebol happens, erg sneu. Voor de ouders, de baby en de hond.

Als je dat niet snapt ... Ja oliebol inderdaad

Als je ziet hoe kinderen tegenwoordig worden 'opgevoed' en hoe dat de maatschappij handen vol geld kost. Zo'n 'ouder brevet' is nog geen eens een slecht idee

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:26

Cayenne schreef:
Schimmelig schreef:

Moet zeggen dat ik dit geen humor vind

Ik ben anders bloed serieus

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:27

Ik ben het volkomen met schimmelig eens hoor. Waarom een hond wel maar iemand die !4! babies vermoord niet?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:27

slimmerik schreef:
Schimmelig schreef:

Al zou dat waar zijn dan nog is het gedrag van de hond alleen te belonen met afmaken en de ouders hebben al straf genoeg.

Als je baby 8 dagen oud is dan ben je behoorlijk uitgeput:

Veel visites
Zwak door bevalling
Dag en nacht voeden hakt er ook behoorlijk in.
Je hele leven staat ineens op z'n kop.

En dan kan het idd gebeuren dat je zomaar in slaap valt. En is er van opzet
absoluut geen sprake
.

Ik spreek ook niet van opzet, maar wel van onoplettendheid en dat is best kwalijk, als er zo'n jong kindje ligt te slapen.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:29

Schimmelig schreef:

Als je ziet hoe kinderen tegenwoordig worden 'opgevoed' en hoe dat de maatschappij handen vol geld kost. Zo'n 'ouder brevet' is nog geen eens een slecht idee

Je bent net 21 jaar. Vraag me af hoe jij opgevoed bent met zulke ideeën. Het feit dat je je in een moordende hond kunt verplaatsen en niet in uitgeputte ouders.......Ik zet er m'n vraagtekens bij.

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:30

Goh, het begon als een discussie over een hond al dan niet afmaken nadat hij een kind heeft doodgebeten, en nu zitten we al aan de opvoeding van kinderen...

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:30

slimmerik schreef:
Schimmelig schreef:

Je bent net 21 jaar. Vraag me af hoe jij opgevoed bent met zulke ideeën. Het feit dat je je in een moordende hond kunt verplaatsen en niet in uitgeputte ouders.......Ik zet er m'n vraagtekens bij.

Hoe uitgeput dan ook... Mijn ouders hebben mij niet laten opvreten door hond, kat of paard. Vele ouders letten wel op en daar ben ikzelf ook zeer dankbaar om. Ik heb trouwens een prima opvoeding genoten

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:31

tess_84 schreef:
Goh, het begon als een discussie over een hond al dan niet afmaken nadat hij een kind heeft doodgebeten, en nu zitten we al aan de opvoeding van kinderen...

Het is allemaal direct aan elkaar gelinkt. Ik pak zelf liever de oorzaak aan ipv achteraf problemen proberen op te lossen (wat soms helaas niet gaat), want deze ouders krijgen niet nog een kans. Wat er gebeurd is kun je wat mij betreft gewoon nalatigheid noemen
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 09-06-06 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt