Marreke schreef:Het bericht dat TS in de openingspost geplaatst heeft is inmiddels aangevuld. Het volgende is erbij geplaatst:
De husky had, voor zover bij de politie bekend, niet eerder agressief gedrag vertoond. De politie onderzoekt de zaak verder en gaat met de ouders praten over het drama. "Hoe verschrikkelijk het ook is, het is toch een onnatuurlijke dood die we moeten onderzoeken", aldus een zegsman van de politie.
Husky's gelden niet als agressieve honden waarvoor een fokverbod geldt. Dat is bijvoorbeeld sinds 1993 wel het geval voor pitbulls.
Medeleven
De gemeente Opsterland, waar Gorredijk onder valt, betuigde haar medeleven met de familie. Volgens een woordvoerder van de Friese plattelandsgemeente zal burgemeester Sicko Heldoorn op een later moment persoonlijk zijn medeleven aan de familie betuigen. "Hij zal overleggen met de politie wat een geschikt moment is, want de ouders zijn nu natuurlijk in een shock. Het is een groot drama", aldus de woordvoerder.
bron: nu.nl
Een vreselijk drama en ook ik vraag mij af hoe de hond bij de baby kon komen.
als mijn man jaloers word slaat ie ook.
de hond ziet de baby als bedreiging zeker als er nog een stuk of 7 in de tuin rond hobbelen
beest komt aandacht tekort.
maar dan mag ie niet gaan happen.