Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:02

@amondi: je kunt toch een tijd vaststellen iig per persoon 1 of 3 jaar, daarna weer terug naar nerderland. Dat is toch niet moeilijk.
Wanneer er op die plek genoeg geholpen is verkassen naar een ander deel.
Snap je nu wat ik bedoel?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:52

Meid, hoe graag ik deze dicussie ook met je zou willen voeren:

Justy schreef:
Zullen we het wel on-topic houden? Ontwikkelingshulp ligt redelijk ver van deze discussie af

Afbeelding

Een 2e OW binnen 2 dagen is me dat nog net niet waard....
Maar ik ga nu even luisteren naar JPtje!

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:17

Hmm ik heb het niet allemaal heel goed meegekregen van de laatste dagen, want ik was op kamp. We hadden alleen de telegraaf.. En ik vind het aan de ene kant wel terecht wat er allemaal gebeurd, maar aan de andere kant, wat doen we moeilijk zeg..

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:37

Ik vind het bezorgen van een bos bloemen bij Zembla, door Jermaine W. de giller van de week..........

Weten we gelijk wat er met die 4 mei kransen is gebeurd.........

nikkigioa

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 01:53

Maar wat ik nu niet begrijp... Wanneer Verdonk die VWO-scholiere haar nederlandse identiteit afneemt hoor je de kamer niet. Wanneer ze een iraaks gezin terug stuurt die hier al sinds 1991 wonen hoor je ze ook niet. Maar wanneer Ayaan om dezelfde reden haar nederlandschap in kan leveren, krijgt Verdonk opeens de hele kamer op haar dak?! Dit vat ik even niet. Die vrouw voert gewoon een beleid uit, klaar. Of dit beleid te streng is zou je je natuurlijk kunnen afvragen maar dat is weer een hele andere discussie.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 06:54

Citaat:
Die vrouw voert gewoon een beleid uit

Laat dat gewoon er maar af...
Ze had haar beslissing 6 weken geheim moeten houden, wat ze niet deed.
Ze heeft zelf regels toegevoegd aan het beleid die helemaal niet in de wet staan, zoals b.v.: iemand moet de intentie hebben in Nederland te blijven.
Kaloe kon dat niet aantonen en kon dus niet genaturaliseerd worden.

AHA is een positie in het buitenland aangeboden, om als nederlandse daar te gaan werken. Dat is natuurlijk heel iets anders dan een voetballer die voor het geld naar weet ik waar gaat, maar deze( door verdonk zelf verzonnen) regel hoor je haar nu niet over.

Daarbij blijft het vreemd dat je op een bepaald moment iets uitspookt dat niet strafbaar is( liegen, onwaarheden vertellen over je identiteit) Dat dit allemaal allang bekent is, je een IND onderzoek glansrijk doorstaat, je prima ingeburgerd bent( geldt zeker niet alleen voor AHA) en dat er dan op een gegeven moment een nieuwe wet komt die zegt":
Alle in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst...

Bedenk eens wat dat zou inhouden voor b.v. je schooldiploma. Iemand maakt een wet waarin staat dat je persé wiskunde in je examen pakket moet hebben anders kan je geen HAVO diploma halen. Ik heb HAVO, zonder wiskunde, 30 jaar geleden gehaald, maar nu zou de wet zeggen: dat diploma is niet meer geldig....

De wet is dus onrechtvaardig, het beleid is niet goed. Maar als het Verdonk goed uitkomt dan houdt ze halstarrig vast aan haar eigen beleid, desnoods voegt ze nog wat regels toe.

Hoe kun je van iemand eisen dat ze een wet naleven die helemaal niet bestond? Rita had een generaal pardon moeten toepassen, daar is ook heel duidelijk om gevraagd, maar ze wilde niet en dan zijn dit soort zaken de consequenties van slecht beleid. AHA en anderen konden het beleid niet meer volgen, het was al gebeurt....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 08:11

amondi schreef:
Bedenk eens wat dat zou inhouden voor b.v. je schooldiploma. Iemand maakt een wet waarin staat dat je persé wiskunde in je examen pakket moet hebben anders kan je geen HAVO diploma halen. Ik heb HAVO, zonder wiskunde, 30 jaar geleden gehaald, maar nu zou de wet zeggen: dat diploma is niet meer geldig....

Een wet is nooit met terugwerkende kracht, dus als zo een wet van kracht wordt is het van af dát moment, dus als je dan geen wiskunde in je pakket gaat nemen, weet je waar je bezig mee bent. Gelukkig toch maar, anders is er geen rechtszekerheid.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 08:20

Alleen in het geval van Hirsi Ali dus wel, russel. Die uitspraak van de HR was in 2005.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 08:23

Dan ga ik die eens even fijn lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:01

http://zoeken.rechtspraak.nl/zoeken/dtl ... u_hlquery=

Dit is dus het arrest, weet niet of het al in dit topic is genoemd. Maar ze gaat natuurlijk tegen deze uitspraak in beroep om te laten toetsen of zij aan de specifieke redenen voldoet in haar geval.

Jammer van haar geboortedatum, maar de naam Ali is wel een familienaam, nu dus duidelijk dat hij in Somalie als gebruik ervan niet rechtsgeldig is, maar dan moet nog aangetoont worden dat AHA daar van op de hoogte is geweest. De grote fout die ik vind dat er gemaakt is dat genoeg mensen die het balletje eerder aan het rollen konden krijgen, eer ze genaturaliseerd werd, dit niet gedaan hebben. Zij zijn dit verwijtbaar, waardoor haar een valse veronderstelling is gegeven. Ze geeft toe, niemand doet iets, ze krijgt nederlanderschap, gaat jaren goed en ineens is het Kaboem. Ik vraag mij af hoe ze dit gaan rechtbreien. Alleen dit al vind ik rechtsongelijk.

Een eerdere verlening intrekken is m.i. iets anders dan iemand die illegaal is en geen aanspraak mag gaan maken omdat er uit is gekomen dat je over je personalia gelogen hebt, ongeacht of je hier al willens en wetens illegaal verblijft. Ben je een publiek persoon, ben je openlijk erover en niemand doet iets, dan ben je toch stom om er geen gebruik van de geboden gelegenheid te maken? Persoonlijke gevoelens staan daar buiten. Gewoon gebruik maken van deze bananenrepubliek, deze zeer ambtelijke maatschappij die van slordigheid uit elkaar valt.

Ik vind dit hele gedoe een grote farce en louter diegene die hun taken niet behoorlijk hebben uitgeoefend zijn het te verwijten.

Ben zeer benieuwd wat haar arrest zal gaan zijn.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 10:49

Er zijn geen processen meer nodig Rita heeft op de verkiezingsbijeenkomst aangekondigd (in navolging van een verassend standvastige JP) dat Ayaan haar paspoort mag behouden.

Leuk dat lijstrekkers debat, "willen de aanwezigen door handopsteking even aangeven voor wie ze zijn?"
Rutte bijna hele zaal
Rita een kluitje achterin, zeker de familie

Met recht had haar campagneteam haar afgeraden aan zon stemming medewerking te verlenen.
Maar Rita, nog steeds overtuigd van zichzelf vond het prima

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:33

russel schreef:
http://zoeken.rechtspraak.nl/zoeken/dtl ... u_hlquery=

Dit is dus het arrest, weet niet of het al in dit topic is genoemd. Maar ze gaat natuurlijk tegen deze uitspraak in beroep om te laten toetsen of zij aan de specifieke redenen voldoet in haar geval.

Jammer van haar geboortedatum, maar de naam Ali is wel een familienaam, nu dus duidelijk dat hij in Somalie als gebruik ervan niet rechtsgeldig is, maar dan moet nog aangetoont worden dat AHA daar van op de hoogte is geweest. De grote fout die ik vind dat er gemaakt is dat genoeg mensen die het balletje eerder aan het rollen konden krijgen, eer ze genaturaliseerd werd, dit niet gedaan hebben. Zij zijn dit verwijtbaar, waardoor haar een valse veronderstelling is gegeven. Ze geeft toe, niemand doet iets, ze krijgt nederlanderschap, gaat jaren goed en ineens is het Kaboem. Ik vraag mij af hoe ze dit gaan rechtbreien. Alleen dit al vind ik rechtsongelijk.

Een eerdere verlening intrekken is m.i. iets anders dan iemand die illegaal is en geen aanspraak mag gaan maken omdat er uit is gekomen dat je over je personalia gelogen hebt, ongeacht of je hier al willens en wetens illegaal verblijft. Ben je een publiek persoon, ben je openlijk erover en niemand doet iets, dan ben je toch stom om er geen gebruik van de geboden gelegenheid te maken? Persoonlijke gevoelens staan daar buiten. Gewoon gebruik maken van deze bananenrepubliek, deze zeer ambtelijke maatschappij die van slordigheid uit elkaar valt.

Ik vind dit hele gedoe een grote farce en louter diegene die hun taken niet behoorlijk hebben uitgeoefend zijn het te verwijten.

Ben zeer benieuwd wat haar arrest zal gaan zijn.

Ik heb het gelezen, en de Minister heeft gelijk in dit geval.
Want er is hier duidelijk sprake van Bedrog en gevaar voor Nederland.

1. Ayaan IS geen vluchteling en kwam niet uit Soemalie.
2. Ze kwam uit Kenia via Duitsland terwijl Kenia niet bekend stond als land waar je van moet vluchten.
3. Ayaan was helemaal niet op de vlucht van haar familie, ze is gewoon zelf vertrokken.
4. Ze heeft valse redenen, naam en geboortedatum opgegeven.
Ergo, het Nederlandersschap is aan een fictief persoon uitgereikt, dus bestaat niet.
5. Theo is vermoord door haar filmpje, toch gaat ze lekker verder, dit is niet aan de kaak stellen zoals ze het noemt, dit is rotzooi trappen.
6. Ayaan beweerd telkens dat ze voor Islamitische verdrukte vrouwen opkomt omdat ze het zelf heeft ondervonden, weeral een leugen.
7. Ayaan heeft een persconferentie in Berlijn gehouden voor "Het recht op beledigen" juist op het moment dat het cartoon-probleem ontstond.
Hoe je dat ook wilt opvatten, wederom rotzooi trappen.
8. Opkomen voor vrouwen, homo's en anderen? Me neus, wat dacht je van de SGP? Die discrimineert ook vrouwen! De paus? Weeral zo eentje.
Ayaan houd zich daar niet mee bezig, brengt geen media belangstelling.
9. Ayaan is meermaals door de rechtbank gewezen op het feit dat ze wel heel erg op het randje bezig was wat toelaatbaar is, ergo ze konden haar helaas wettelijk niet veroordelen.
10. Ze heeft de geheime schuilplaats van Geert Wilders verraden, volgens mij is het zelfs verboden om staats geheime informatie te lekken!

Kan iemand mij vertellen wat Ayaan voor Nederland heeft gedaan dat ze haar Nederlanderschap moet behouden/terugkrijgen?
Ik kan niets bedenken, behalve dat Balkenende een karn boter op z'n hoofd heeft, net als Zalm en de rest in de kamer.

Bovendien blijf ik erbij, dat de Kamer dit NIET kan vorderen van Verdonk, dit is een zaak voor de rechter om uit te maken of de Minister goed gehandeld heeft of niet.

Maar het is wel duidelijk, je moet gewoon zorgen dat je lid wordt van een politieke partij en vervolgens krijg je automatisch van die APEN een NL-schap.....
Liegen en bedriegen is toegestaan in Nederland, zoveel is wel duidelijk.

Wetten en regels, neen meneer, die gelden enkel voor simpele burgers zoals wij....niet voor Politici......

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:53

Bas wat een flutargumenten...... kan ze één voor één weerleggen maar heeft weinig zin bij jou.

Gewoon voortaan in België blijven en daar stemmen !! Er is vast wel een partij waar jij je bij thuis voelt.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:53

Dit is pas echt lollig....en verklaard weer een hele boel.....als het waar is tenminste....
Ik lees hier: Groenlinks-kamerlid Farah Karimi

-------------------

Groenlinks-kamerlid Farah Karimi heeft het verhaal op grond waarvan ze een asielveroek begin jaren tachtig in Duitsland indiende, deels verzonnen.
Zo heeft de voormalige-vluchtelinge uit Iran in haar asielrelaas niet de juiste vluchtroute vermeld. Ook de asielverhalen voor ongeveer 150 Iraanse vluchtelinge in Frankrijk heeft Karimi voor een deel verzonnen om hen aan een verblijfsvergunning te helpen. Volgens Karimi, die destijds lid was van een radicale verzetsgroep, wisten de Franse autoriteiten hiervan en hebben zij de asielverzoeken goedgekeurd. : Het waren sterk gematigde verhalen omdat wij bang waren dat de gemeime diensten in Iran de informatie in handen zouden krijgen. Daar door zouden we mensen daar in gevaar brengen", aldus het Groenlinks-Kamerlid. Het kamerlid trouwde met een duitser en is later naar Nederland verhuisd. Of er ook gelogen is over de naam en geboortedatum is niks bekend, maar dat het kamerlid geen problemen heeft met halve waarheden te vertellen tegen de autoriteiten is duidelijk.

Dat dit een verklaring kan zijn waarom Groenlinks zo in de bres is gesprongen voor Hirsi Ali, lijkt me zeer waarschijnlijk. Ze zullen wel nattigheid gevoeld hebben in het linkse blok. De vraag blijft echter wel, wie van de kamer heeft nog het lef om een onderzoek te vragen naar iemand uit de eigen gelederen en zal de kamer weer vragen om een uitzondering? Gelden de regels alleen voor de mensen in het land en niet voor kamerleden? Het zijn vragen die waarschijnlijk nooit beantwoord worden

---------------------------

Kijk dat verklaard meteen waarom de Kamer met Femke voorop zo tegen het besluit van Verdonk is.....

Lollig, er blijken er nog in de kamer te vertoeven

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:12

Wat een heerlijk stukje objectieve journalistiek

Het zal best dat er nog meer halve waarheden bestaan bij heeeeeel veel vluchtelingen, ik zou er niet eens van opkijken als de meerderheid inderdaad hier en daar wat verdraaid heeft. En dat kan ik me zomaar heel goed voorstellen, gezien de rampgebieden waar die mensen vaak vandaan komen en de redenen voor hun vlucht.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:15

Verdonk heeft idd nu toegegeven, valt me tegen. En nu komt de grote stroom op gang, en bedankt Rita

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 13:19

faye schreef:
Verdonk heeft idd nu toegegeven, valt me tegen. En nu komt de grote stroom op gang, en bedankt Rita

Verdonk kiest heel ordinair voor macht
De meesten waren gewoon opgestapt na zoveel blunders en met iedereen met wie je moet samenwerken tegen je.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:26

uit www.nu.nl:

Citaat:
Verdonk, die als minister voor Vreemdelingenbeleid deze week door de Hirsi Ali-affaire in zware politieke problemen kwam, poogde vrijdag goodwill te kweken met haar opmerking dat "Ayaan uiteindelijk Nederlander zal worden".

Dus hiervoor heeft ze geen zes weken nodig. Eruit met dat mens: enkele reis voor Rita naar Bosnie, Somalië, Iran, Irak of wat dan "veilig" land dan ook. Zeker weten dat je ze nooit meer terug ziet. (wel even die uitgezette mensen laten weten dat ze er aan komt !!)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:30

sarabande schreef:
faye schreef:

Verdonk kiest heel ordinair voor macht
De meesten waren gewoon opgestapt na zoveel blunders en met iedereen met wie je moet samenwerken tegen je.

Soms moet ik zo verschrikkelijk om je lachen, vooral omdat ik weet hoe oud je ongeveer bent

Denk je nou echt dat links een haar beter is?

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:09

faye schreef:

Even afwachten of het inderdaad ook zo zal gaan.....
Zoals Bolkenstein reeds zei: "Dit heeft een precedent werking"

Ergo, als ze inderdaad Ayaan moet naturaliseren, dan staan de advokaten van diverse anderen die ook gelogen hebben reeds klaar......
Ik denk dat Balkenende (en de rest van de kamer) Rita hebben gedwongen A te zeggen, maar dat ze B niet gaat uit voeren.

Ik kan me niet voorstellen dat Rita zich zo makkelijk gewonnen geeft.

Laten we hopen dat het zo is, anders gaat het eind zoek zijn en is Nederland weer het land waar je met leugens en bedrog weer mag binnenkomen.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:58

Ayaan Hirsi Ali zal uiteindelijk het Nederlanderschap verkrijgen. Dat heeft minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken gisteren, tijdens het laatste debat tussen de drie VVD kandidaat-lijsttrekkers, laten weten.

Op het debat, dat live op tv werd uitgezonden door Netwerk, werd Verdonk de vraag gesteld of Hirsi Ali op dit moment als Nederlander kan worden beschouwd. De minister kon daar geen helder antwoord op geven: ''Dat ligt juridisch nogal ingewikkeld. In de wet staat vastgelegd dat men het Nederlanderschap niet kan hebben verkregen als er over persoonlijke gegevens is gelogen.'' Ze voegde er echter aan toe, dat ze er niet aan twijfelt dat Hirsi Ali uiteindelijk Nederlander zal worden.

Het is voor het eerst dat Verdonk zich zo duidelijk uitsprak over de kwestie.

België
Mocht Hirsi Ali toch geen Nederlander zijn of kunnen worden, dan kan ze nog altijd terecht bij onze zuiderburen. Het Vlaamse liberale parlementslid Jaak Gabriëls (VLD) wil zich daar voor inzetten. Hij bevestigde gisteren daarvoor de steun te hebben van de partijtop.

Gabriëls ziet Hirsi Ali als een voorbeeld van een perfect geïntegreerde Afrikaanse vrouw die als rolmodel kan dienen voor haar lotgenoten. Hij prijst haar strijd tegen het extremisme en tegen elke discriminatie. ''Zulke mensen lopen niet bij bosjes rond. Het zou heel triest zijn mocht men haar op die manier behandelen'', aldus de parlementariër.

Dit stond op fok.nl

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 00:47

Olympia schreef:
Dit stond op
fok.nl

Da's de variant van "stam zonder t" ...............

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 00:53

faye schreef:
Sarabande schreef:
bla, bla, bla ........ [...]

Soms moet ik zo verschrikkelijk om je lachen, vooral omdat ik weet hoe oud je ongeveer bent

Denk je nou echt dat links een haar beter is?

Blijkbaar.....
Sommige mensen blijven blijkbaar naief, zélfs als ze reeds jaren zijn ingehaald door de werkelijkheid.........

Verder kan ze weinig kwaad hoor.
Als ze haar pilletjes maar op tijd krijgt.......

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:17

Justy schreef:
Wat een heerlijk stukje objectieve journalistiek

Het zal best dat er nog meer halve waarheden bestaan bij heeeeeel veel vluchtelingen, ik zou er niet eens van opkijken als de meerderheid inderdaad hier en daar wat verdraaid heeft. En dat kan ik me zomaar heel goed voorstellen, gezien de rampgebieden waar die mensen vaak vandaan komen en de redenen voor hun vlucht.

Idd zijn de verhalen van minder ernstige gevallen vol toevoegingen, heel algemeen hoor dat ze per trein de grens vanuit Duitsland overkomen en daar ook al een tijdje hebben vertoefd, een gewoon treinkaartje hebben, dus niet van een tussenstop gebruik maken om er tussen uit te piepen en asiel aan te vragen. Dan krijg je ze bijna niet aan de praat, weet je dus niet wat voor taal ze spreken en na verschillende tolken, heb je een vaag verhaal en moet idd gecheckt worden aan de hand van bekendheid met die woonomgeving en gebeurtenissen van die tolken of het verhaal aannemelijk is. Dan moet je nog betrouwbare tolken hebben!!. Dan zijn er tolken die niet alle arabische dialecten kunnen spreken en verstaan en de vluchteling zich soms heel erg dom houdt, dus er bijna niet door te komen valt.

Zeker weten dat er een heleboel vluchtelingen hier met een nederlands paspoort rondlopen waarvan alleen een jaartal bekend is, geen geboortedatum zoals wij kennen en of dat jaartal wel de juiste is? De naam ook nogal algemeen is, honderden in een dozijn. Dubieuze verhalen of vluchtroutes, vertek uit moederland heel vaag is, kan nl al een hele tijd geleden zijn eer ze in Nederland aankomen. Ondertussen al een heel netwerk hebben opgebouwd. Het valt nl niet mee deze materie.

Ooit in een grijsverleden heb ik via mijn werk zijdelings met dit soort zaken te maken gehad. Genoeg asielzoekers op papier gezien met een waslijst aliassen, criminele activiteiten, woon/verblijfplaats onbekend, maar wel een oproep kregen voor verlenging van hun verblijfsvergunning. of zelfs naturalisatie verzoeken.

Het valt ook niet mee om eerlijk te zijn als je stap naar vrijheid heel klein is met een leugentje en heel inmens groot is met een simpele waarheid. Sommigen maken hun droom waar, studie, carriere, maar sommigen leven van alles en nog wat, geen verantwoordelijkheden, lekker lui rondkwallen, stelen en vervelend zijn. Maar we hebben een grote groep hoogopgeleide asielzoekers in onze maatschappij, wellicht soms alleen economisch en dat mag, vind ik, ook een mogelijkheid zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:29

Bas232: Jij denkt zeker dat niemand liegt om Nederlanderschap te verkrijgen? Wat naif ben jij te denken dat het maar een handje vol is.

Wat dacht je van die schijnhuwelijken? Wat dacht je van die fictieve hoeveelheid kinderen in het buitenland waar kinderbijslag voor wordt gevraagd? Sommige kerels hier zijn niet eens getrouwd.

Bas, lieg jij nooit? Zeker niet als de beloning groot zal zijn?? Als jij nooit misstappen begaat, vind ik je een eng mannetje (of vrouwtje )

Je lijst met argumenten tov AHA vind ik een beetje overtrokken hoor. Je hoeft het niet met haar eens te zijn, maar jij bent geen vrouw?? Als je als vrouw in een islamitisch achterland leeft en er door je familie beslist wordt over intime delen van je lichaam, bij een man moet gaan wonen die je niet zelf hebt uitgekozen, welliswaar in een vrij land, maar niet zelf vrij bent, kun je je niet inleven in iemand die een enorme vrijheidsdrang heeft en bij de gedachte alleen al totaal ongelukkig wordt. Wij vrouwen kunnen dan gaan scheiden en ik ken geen een vrouw in mijn omgeving die Niet islamitisch is die met de buurman moet trouwen omdat paps vind dat de oudste dochter nu wel aan de beurt is. Voor mij ook een reden om te vluchten hoor