Brandstofprijzen: rijden jullie minder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Brandstofprijzen: rijden jullie minder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 20:02

Wat ik daar bijzonder aan vind: als prijzen stijgen merken wat dat meteen en gaat het skyhigh. Maar daalt de prijs dan gaat ie tergens langzaam naar beneden. Zo ook met benzine... wonderlijk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 20:12

Mars schreef:
Wat ik daar bijzonder aan vind: als prijzen stijgen merken wat dat meteen en gaat het skyhigh. Maar daalt de prijs dan gaat ie tergens langzaam naar beneden. Zo ook met benzine... wonderlijk.

Hoe wil je andere je grondstof kosten en dus je inkoop terug verdienen uit je verkopen?
Die lading goederen die je 100 euro inkoop kostten, zal je moeten verkopen voor genoeg om uit die aankoopkosten te komen en nieuw te kopen en je bijkomende kosten terug te verdienen.
Basis economie ondernemers les. Koop goederen voor zeg 100 euro, verkoop voor 150, en die 50 verschil dekt hopelijk arbeidsloon, huur pand, enz.
Maar als terwijl je die goederen voor 100 inkoop aan het verkopen bent die inkoopprijs omhoog gaat naar 120, dan zal er ook zeker 20 euro bovenop de verkoopprijs van wat je nog te verkopen hebt voor die 100 inkoop moeten. Doe je dat niet, dan kom je voor je volgende lading 20 euro tekort.

Voelt misschien verkeerd, maar het is qua hoe blijf je in het zwart als bedrijf een heel simpele basis voorwaarde.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 22:36

Het duurt wel heel lang voordat we het kwartje van kok terug krijgen dan…
Zijn vast hele dure grondstoffen :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 08:02

Mars schreef:

Nee hoor, dat is gewoon harken wat er te harken valt.
De prijs die jij betaald voor een produkt heeft meestal vrij weinig met de echte kostprijs te maken.

En ja, ik heb ook bedrijfskunde gedaan; ik hoef geen verklaring van de kosten; ik teken het voor je uit.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 19:20

Wij hebben vanmorgen getankt bij de goedkoopste van NL, 2,199. Scheelt zeker 30 cent met Texel. We zijn nu met onze 2e auto, een klein zuinig autootje waar mijn man mee rijd als ie niet met scooter kan. Er ligt dus ook een jerrycan achterin de auto, die word ook gevuld als we naar huis gaan

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 19:58

Mijn vriend doet het helemaal goedkoop, die heeft vanmiddag zijn auto verkocht := Gevolg is alleen wel dat hij nu mijn auto af en toe mee wil.

Met een beetje geluk staat er snel een Polestar, komen deze maand nog de zonnepanelen en dan wordt het interessant :j

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:01

Siers83 schreef:
Wij hebben vanmorgen getankt bij de goedkoopste van NL, 2,199. Scheelt zeker 30 cent met Texel. We zijn nu met onze 2e auto, een klein zuinig autootje waar mijn man mee rijd als ie niet met scooter kan. Er ligt dus ook een jerrycan achterin de auto, die word ook gevuld als we naar huis gaan

Niet de goedkoopste. Denk ook niet dat het hier bij mijn moeder het goedkoopst is maar wel goedkoper dan 2,199.

Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:32

Hmm nog goedkoper! Dat dat dan nog kan he?
Deze pomp was over heel vorig jaar uitgeroepen als de goedkoopste, maar dat zal dan wel een gemiddelde zijn over een heel jaar gezien

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:46

Citaat:
Diesel B7. € 2.55 ; Euro95 E10. € 2.31 ; LPG. € 1.02 ; Superplus 98 E5. € 2.60 ; HVO100. € 2.85 ...

Dit zijn de prijzen vandaag bij een tinq in de buurt in nederland -O- let wel ook nog eens dicht bij duitsland he :x

Vandaag in frankrijk getankt. We doen nu bij iedere rit de tank weer vol voor het geval dat. 2,31 voor een liter diesel. Bij de total was er geen diesel of was er een probleem, de benzine was 1,99 per liter bij de diesel stond rupture. Geen idee of dat een tijdelijk iets is.

Mocht het nog verder uit de hand lopen is er altijd de optie. De camper blijft in frankrijk staan en de bus/corsa/motor wordt de terugrit. Die rijden allemaal zuiniger dan de camper.

Bizarre is nl doet nog steeds niks aan compensatie. Ze denken alleen aan meer belasting afdracht van de tankstations/brandstof leveranciers. Lekker goed verdienen doet de overheid wel zo -O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 21:01

karuna schreef:
Citaat:

Bizarre is nl doet nog steeds niks aan compensatie. Ze denken alleen aan meer belasting afdracht van de tankstations/brandstof leveranciers. Lekker goed verdienen doet de overheid wel zo -O-

Precies

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 21:06

Dan moet het gek gaan lopen als we straks te horen krijgen dat de kas nog te laag is dan. (De begroting die je wel eens voorbij hoort komen.)

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 21:28

Siers83 schreef:
Hmm nog goedkoper! Dat dat dan nog kan he?
Deze pomp was over heel vorig jaar uitgeroepen als de goedkoopste, maar dat zal dan wel een gemiddelde zijn over een heel jaar gezien

Ja voor momenten zelf gebruik ik dus die anwb onderweg app. Zie je alles in de buurt en zie je dus ook wat de goedkoopste is die dag. Zit hier echt een mega verschil in per dag ook. Vandaag getankt bij een die al de hele week de duurste was en nu dus de goedkoopste.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 23:32

Ik heb vandaag diesel getankt voor 2.399 in Duitsland, na 12:00 was het 2.569
Ze mogen hier nog 1x per dag de prijzen verhogen en dat is om 12:00, er staan in de ochtenden echt files bij de tankstations omdat de prijs dan zo omhoog gaat. :=

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 01:03

Vandaag getankt (NL) voor 2.269, moet wel zeggen dat ik inderdaad iets meer oplet qua autorijden in de kleine dingen, dus voor hele korte stukjes niet meer de auto pakken. En als ik op maandag boodschappen moet doen dan ook maar gelijk extra inslaan en de kruidvat etc. meenemen ipv 2 dagen later weer te gaan.
Winkels zijn 8 km verderop dus moet ik wel met de auto.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 03:27

Wat zijn de prijzen weer hard gestegen op zo’n korte tijd! Ik heb vrijdagavond in Nederland voor €2,34 diesel getankt.. nog even getwijfeld om via België te rijden, maar dat was maar 10ct verschil.
Gelukkig kunnen we weer een jaar vooruit met 40 liter :Y)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 18:20

Vandaag getankt 2.169 *\o/*

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 08:39

Was op familiebezoek in België en meteen volgetankt natuurlijk. Bijna 50 cent/l goedkoper dan de eerstvolgende pomp over de grens :wow: . Weet het exacte bedrag niet meer, maar onder de 2 euro.

Helaas woon ik in de hoofdstad, dus ’t is niet dat ik er even voor kan omrijden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 08:58

Waarom kan dat hier niet goedkoper zijn verd*mme

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 09:19

Ik denk omdat de overheid nu fikse bedragen aan btw en accijns binnenkrijgt, even de staatskas goed verhogen ten koste van de bevolking zonder leaseauto of stroom auto. En ten koste van transporteurs en ieder die geen van bovenstaande heeft

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 09:21

karuna schreef:
Ik denk omdat de overheid nu fikse bedragen aan btw en accijns binnenkrijgt, even de staatskas goed verhogen ten koste van de bevolking zonder leaseauto of stroom auto. En ten koste van transporteurs en ieder die geen van bovenstaande heeft

Wat op zich ook geen overbodige luxe is in deze tijd…

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 09:23

Ten koste van zoveel mensen/bedrijven die er aan ten onder gaan of over de grens hun spul gaan halen. Op een gegeven moment is de financiele rek er wel uit bij mensen die het niet zo breed hebben -O-

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 09:27

kwestie van de juiste prioriteiten stellen.

er worden elk jaar weer begrotingen opgemaakt met een marge voor de inkoop van gas en olie. De verkoop opbrengst is nu vele malen hoger(we leven overigens nog steeds op de goedkoper ingekochte producten) dus tijdelijke accijnsverlaging op dit moment zou de overheid dan ook niets "extra's" kosten maar het spekt de staatskas wel minder.

Misschien kan de overheid iets meer prioriteiten stellen waar al het geld heen te loodsen. We stevenen af op een crisis waarbij menig Nederlander veel gaat verliezen.

En nee de dooddoener "wees blij dat er hiergeen bommen vallen"slaat kant nog wal. Het draagvlak om die mensen op te vangen die het nodig hebben is niet meer te verhogen als wij nederlanders niets meer hebben om dat te subsidiëren.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 09:46

Hier gisteren getankt voor 2.31. Ging even 95 euro... Gelukkig is het goed weer komende dagen, dus dan pak ik denk ik toch maar de fiets naar het werk (16km enkele reis). En ze hebben éindelijk onze reiskosten op het werk gefixt dus 20 april uitbetaling van de reiskosten vanaf januari. Dat is wel even prettig :)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 11:08

verootjoo schreef:
karuna schreef:

Wat op zich ook geen overbodige luxe is in deze tijd…

Draaien ze de geldkraan voor Oekraïne en asiel maar eens dicht

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 11:09

Daks schreef:
kwestie van de juiste prioriteiten stellen.

er worden elk jaar weer begrotingen opgemaakt met een marge voor de inkoop van gas en olie. De verkoop opbrengst is nu vele malen hoger(we leven overigens nog steeds op de goedkoper ingekochte producten) dus tijdelijke accijnsverlaging op dit moment zou de overheid dan ook niets "extra's" kosten maar het spekt de staatskas wel minder.

Misschien kan de overheid iets meer prioriteiten stellen waar al het geld heen te loodsen. We stevenen af op een crisis waarbij menig Nederlander veel gaat verliezen.

En nee de dooddoener "wees blij dat er hiergeen bommen vallen"slaat kant nog wal. Het draagvlak om die mensen op te vangen die het nodig hebben is niet meer te verhogen als wij nederlanders niets meer hebben om dat te subsidiëren.

Dit dus