Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mars schreef:Wat ik daar bijzonder aan vind: als prijzen stijgen merken wat dat meteen en gaat het skyhigh. Maar daalt de prijs dan gaat ie tergens langzaam naar beneden. Zo ook met benzine... wonderlijk.
Mars schreef:Wat ik daar bijzonder aan vind: als prijzen stijgen merken wat dat meteen en gaat het skyhigh. Maar daalt de prijs dan gaat ie tergens langzaam naar beneden. Zo ook met benzine... wonderlijk.
Gevolg is alleen wel dat hij nu mijn auto af en toe mee wil.
Siers83 schreef:Wij hebben vanmorgen getankt bij de goedkoopste van NL, 2,199. Scheelt zeker 30 cent met Texel. We zijn nu met onze 2e auto, een klein zuinig autootje waar mijn man mee rijd als ie niet met scooter kan. Er ligt dus ook een jerrycan achterin de auto, die word ook gevuld als we naar huis gaan
Citaat:Diesel B7. € 2.55 ; Euro95 E10. € 2.31 ; LPG. € 1.02 ; Superplus 98 E5. € 2.60 ; HVO100. € 2.85 ...
let wel ook nog eens dicht bij duitsland he
Siers83 schreef:Hmm nog goedkoper! Dat dat dan nog kan he?
Deze pomp was over heel vorig jaar uitgeroepen als de goedkoopste, maar dat zal dan wel een gemiddelde zijn over een heel jaar gezien
karuna schreef:Ik denk omdat de overheid nu fikse bedragen aan btw en accijns binnenkrijgt, even de staatskas goed verhogen ten koste van de bevolking zonder leaseauto of stroom auto. En ten koste van transporteurs en ieder die geen van bovenstaande heeft
verootjoo schreef:karuna schreef:Ik denk omdat de overheid nu fikse bedragen aan btw en accijns binnenkrijgt, even de staatskas goed verhogen ten koste van de bevolking zonder leaseauto of stroom auto. En ten koste van transporteurs en ieder die geen van bovenstaande heeft
Wat op zich ook geen overbodige luxe is in deze tijd…
Daks schreef:kwestie van de juiste prioriteiten stellen.
er worden elk jaar weer begrotingen opgemaakt met een marge voor de inkoop van gas en olie. De verkoop opbrengst is nu vele malen hoger(we leven overigens nog steeds op de goedkoper ingekochte producten) dus tijdelijke accijnsverlaging op dit moment zou de overheid dan ook niets "extra's" kosten maar het spekt de staatskas wel minder.
Misschien kan de overheid iets meer prioriteiten stellen waar al het geld heen te loodsen. We stevenen af op een crisis waarbij menig Nederlander veel gaat verliezen.
En nee de dooddoener "wees blij dat er hiergeen bommen vallen"slaat kant nog wal. Het draagvlak om die mensen op te vangen die het nodig hebben is niet meer te verhogen als wij nederlanders niets meer hebben om dat te subsidiëren.