Vastzitten door de bombardementen in het Midden-Oosten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 15:37

@Anjali

Istanbul of juist daarna pas in India, Singapore, Kuala lumpur.
En deze antwoorden zijn al meerdere keren gegeven in dit topic.
En vroeger stopte ze ook daar want deze vliegvelden zijn er pas een korte periode.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 15:47

Raineri schreef:
Het franse consulaat heeft geen repatriëring opgezet voor mij nee maar het was wel de doorslaggevende factor om op die vlucht van 20 maart te komen.... nederlandse consulaat heeft me gewoon weggestuurd bij de receptie al. Tussen repatriëring en niet helpen zit nog een enorme zee van mogelijkheden.

Het gaat er denk ik vooral om dat ze even meedenken. En dan ben je erg afhankelijk van het individu en niet van het instituut.
Officieel niets te hoeven doen maar gewoon even meedenken met de ervaring die je al medewerker van het consulaat hebt.

Een beetje hetzelfde als iemand je de weg vraagt in jouw buurt. Je bent niets verplicht maar het is wel zo netjes om even te helpen, aangezien jij meer weet dan de ander.

Daarnaast vind ik eigenlijk dat een consulaat verplicht zou moeten zijn om even mee te denken bij problemen van Nederlandse onderdanen. Ook bij zaken waar je praktisch weinig kan betekenen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 15:51

anjali schreef:
Waar wil jij dan tanken als je die kant op wil?

Een beetje vliegtuig hoeft niet te tanken.
Maar als jij graag vliegt met een stop in het Midden-oosten staat het je vrij. Er zijn in goede tijden voldoende opties.
Ik sla het over over een vlieg met een andere maatschappij liever direct in ,inderdaad een groot, vliegtuig.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 16:10

Eleeke schreef:
Raineri schreef:
Het franse consulaat heeft geen repatriëring opgezet voor mij nee maar het was wel de doorslaggevende factor om op die vlucht van 20 maart te komen.... nederlandse consulaat heeft me gewoon weggestuurd bij de receptie al. Tussen repatriëring en niet helpen zit nog een enorme zee van mogelijkheden.

Het gaat er denk ik vooral om dat ze even meedenken. En dan ben je erg afhankelijk van het individu en niet van het instituut.
Officieel niets te hoeven doen maar gewoon even meedenken met de ervaring die je al medewerker van het consulaat hebt.

Een beetje hetzelfde als iemand je de weg vraagt in jouw buurt. Je bent niets verplicht maar het is wel zo netjes om even te helpen, aangezien jij meer weet dan de ander.

Daarnaast vind ik eigenlijk dat een consulaat verplicht zou moeten zijn om even mee te denken bij problemen van Nederlandse onderdanen. Ook bij zaken waar je praktisch weinig kan betekenen.

Uiteraard! En uiteindelijk snap ik dat QA zorgplicht heeft en een consulaat ook niet met haar vingers knipt en klaar. Maar even advies hoe en wat met visum stel dat ik daar krap zit is al fijn.
Ik zit uiteindelijk in een luxe positie. Service van de fransen vond ik echt 11/10 en was ver boven mn verwachtingen. Ze heeft zelfs nog gemaild naar ons met of alles nu in orde is +:)+

Ook QA Vietnam heeft ons heel goed geholpen en alles goed geregeld voor ons. Nog steeds tevreden met dit bedrijf.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:18

Mijn reisgenoten zijn onderweg naar huis! *\o/* wel behoorlijk stressvol begin van de reis begrijp ik, vliegen op Oman is nog steeds niet vanzelfsprekend. Maar so far so good :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:12

Hopelijk hebben ze een voorspoedige reis!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:18

Vientje schreef:
Mijn reisgenoten zijn onderweg naar huis! *\o/* wel behoorlijk stressvol begin van de reis begrijp ik, vliegen op Oman is nog steeds niet vanzelfsprekend. Maar so far so good :)

Gelukkig in elk geval al onderweg.
Was ook wel jammer geweest als ze niet weg konden.