Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Raineri schreef:Het franse consulaat heeft geen repatriëring opgezet voor mij nee maar het was wel de doorslaggevende factor om op die vlucht van 20 maart te komen.... nederlandse consulaat heeft me gewoon weggestuurd bij de receptie al. Tussen repatriëring en niet helpen zit nog een enorme zee van mogelijkheden.
anjali schreef:Waar wil jij dan tanken als je die kant op wil?
Eleeke schreef:Raineri schreef:Het franse consulaat heeft geen repatriëring opgezet voor mij nee maar het was wel de doorslaggevende factor om op die vlucht van 20 maart te komen.... nederlandse consulaat heeft me gewoon weggestuurd bij de receptie al. Tussen repatriëring en niet helpen zit nog een enorme zee van mogelijkheden.
Het gaat er denk ik vooral om dat ze even meedenken. En dan ben je erg afhankelijk van het individu en niet van het instituut.
Officieel niets te hoeven doen maar gewoon even meedenken met de ervaring die je al medewerker van het consulaat hebt.
Een beetje hetzelfde als iemand je de weg vraagt in jouw buurt. Je bent niets verplicht maar het is wel zo netjes om even te helpen, aangezien jij meer weet dan de ander.
Daarnaast vind ik eigenlijk dat een consulaat verplicht zou moeten zijn om even mee te denken bij problemen van Nederlandse onderdanen. Ook bij zaken waar je praktisch weinig kan betekenen.