Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:12

julius_juut schreef:
_San87_ schreef:

Niet alleen voor de schatkist, maar ook een groot stuk zekerheid.

Ik vind ook dat het gas in de bodem uiteindelijk, dus nadat huizen gerepareerd en verstevigd zijn, wel gebruikt gaat worden, al is het maar wanneer de pleuris uitbreekt en er oorlog is. Ik kan Eerdmans daar wel in volgen.

Verder ben ik het wel met Jetten eens.

Dan kan je daarna wéér al die huizen gaan herstellen/herbouwen. En dat terwijl er nog altijd hordes mensen met schade zitten die ze zelf echt niet kunnen betalen die maar moeten hopen dat de staat ooit eens over de brug gaat komen. -O-

JA21 maakt hier op de regionale zender een hoop reclame, maar ik betwijfel of die veel stemmen zal krijgen gezien dat 'ga weer gas winnen' standpunt.
Gewoon heel hard gaan werken aan hernieuwbare energie waar klimaat, Groningen en Limburg niet voor naar de kloten hoeven lijkt me echt een stuk verstandiger.

Het herstel gaat langzaam, maar er wordt door betrokkenen keihard gewerkt om de Groningers die getroffen zijn, te helpen.

Ik wil ook niet dat er nu gewonnen wordt. Ik zou wel willen dat, wanneer de nood aan de man is, dat gasveld een optie is en blijft om Nederland van energie te voorzien.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:13

Benzz schreef:
Elisa2 schreef:
Nee, door de hoge belastingen die Jetten invoerde dat werd net nog genoemd in het debat.

Het is alleen iets wat jij kennelijk niet wilt horen..

En Kaag gaf een sigaar uit eigen doos.

Jetten voerde dat alleen door voor grootverbruikers en extreme vervuilers.

Die uit eigen doos zul je moeten onderbouwen, dat slaat namelijk helemaal nergens op. Ze kwam op voor de mensen die het minder hadden.

Dat is niet waar, voor iedereen werd dat doorgevoerd samen met prijsstijgingen door de oorlog. Dubbele belasting werd er geheven en dat bedoel ik met sigaar uit eigen doos om een deel daarvan dan weer terug te geven aan de armste mensen. Heel slim, zo lijken ze ineens heel barmhartig.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:14

Joods-Christelijke traditie komt uit de hoge hoed van Wilders en Caroline gebruikt het tegenwoordig ook.

Verder kan bijna niemand zich er wat bij voorstellen volgens mij.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:15

Elisa2 schreef:
Dat is niet waar, voor iedereen werd dat doorgevoerd samen met prijsstijgingen door de oorlog. Dubbele belasting werd er geheven en dat bedoel ik met sigaar uit eigen doos om een deel daarvan dan weer terug te geven aan de armste mensen. Heel slim, zo lijken ze ineens heel barmhartig.

Over welk jaar heb jij het nu?

Electra63

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:17

Bij schaarste gaat altijd toch de prijs omhoog? Mooi dat de lage inkomens gecompenseerd werden !

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:17

Elisa2 schreef:
karuna schreef:
Ik volg het inmiddels nog maar half. Teveel gedoe al die debatten en de continue peilingen ik word er doodmoe en chagerijnig van. Het beinvloed in mijn ogen ook het stemmen. Vroeger had je een debat en beperkte peilingen. Nu is het een mediacircus aan het worden

Maar wat maakt dat d66 zo populair is op bokt? Eigen risico omhoog, basis verzekering bevroren, hogere pensioenleeftijd en nog meer dingen die best naar uitpakken voor mensen met minder geld of zware beroepen. -O- ik snap niet waarom dat zo sterk aanspreekt :?

Ik snap het ook echt niet, sterk bezuinigen op de zorg.. :(

De zorg mag wel eens onder de loep worden genomen. Elk jaar gaat er meer geld naartoe en nog functioneert het kennelijk niet. Het schetst bij mij het beeld dat er iets fundamenteel verkeerd gaat daar.
De gedachte bezuinigen op de zorg klinkt denk ik onaangenaam. Maar als je het partij programma leest zie je dat ze vooral inzetten op preventie, digitalisering, kwaliteit boven kwantiteit door commerciële aspect weg te halen. Kennelijk worden behandelingen eenvoudig gegeven omdat het commercie is gedeeltelijk. Prima als de zorg met minder geld kan.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:30

Ik heb al meer dan eens gelezen dat maar 30% van alle geneeskundige behandelingen bewezen effectief is. Dus daar is winst te behalen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:34

Staat ook in zorgplan D66 - vergoeden van niet-bewezen behandelingen schrappen en meer autonomie van de artsen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:36

Misschien mensen in de zorg ook daadwerkelijk hun werk laten doen ipv een enorme administratieve rompslomp voor de verzekeraar.
Helpt waarschijnlijk voor de kwaliteit en de werkvreugde.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:37

Ik vond het iig een verademing dat ze elkaar eens uit lieten praten (op de laatste ronde na, dan).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:51

fransje23 schreef:
Misschien mensen in de zorg ook daadwerkelijk hun werk laten doen ipv een enorme administratieve rompslomp voor de verzekeraar.
Helpt waarschijnlijk voor de kwaliteit en de werkvreugde.

Dat zou er als eerste moeten gebeuren, 40 % tijd gaat op aan registratie ipv handen aan het bed.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:56

Doordat de energiebelasting weer omhoog ging een jaar later moest ik 513 euro betalen. Terwijl mijn maandtermijnen 130 euro waren.

Dus de verlaging van de energiebelasting is een sigaar uit eigen doos, eveneens als het verlagen van het eigen risico.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:19

Yup en dat heeft Jetten geregeld met zijn klimaat gedram. Daarom 0,0 vertrouwen in hem.. alleen lijken mensen dit alweer collectief vergeten te zijn. Terwijl dit imo erger is dan 'niks' presteren in een kabinet.

Belasting op gas gaat ondanks belofte niet omlaag, irritatie bij oppositie | Politiek | NU.nl https://share.google/yGwdWSZ5hu2WnRQfV

Hervormingen zorg zijn hard nodig maar de SP is de enige die daar echt een goed en doorgerekend zorgplan voor hebben liggen.
Want sowieso zal eerst de marktwerking uit de zorg moeten anders valt er niks te bezuinigen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:32

Even de energiebelasting erbij gezocht. Maar wat ik zo Ironisch vind is dat het pagina's lang gaat over een niet bestaand probleem: vluchtelingen. We zitten met een enorme netcrisis. Ben ik de enige die het logisch vind dat de overheid je wil stimuleren zo min mogelijk te verbruiken? Het net kan het niet eens aan.

Bij bedrijven is het al zo dat als je consequent onder je aansluitwaarde zit, de gemeente je aansluitwaarde verlaagd voor een pand. Heel vervelend als je nog laadpalen wilt oid. Maar wel logisch, huizen kunnen niet eens worden aangesloten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:33

Veel succes en wijsheid met stemmen allemaal. :list:

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:36

Gnome schreef:

Jij ook Gnome!! Hoop dat er iets uitkomt waar we allemaal blij mee zijn en gelukkig van worden :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:37

Elisa2 schreef:
Yup en dat heeft Jetten geregeld met zijn klimaat gedram. Daarom 0,0 vertrouwen in hem.. alleen lijken mensen dit alweer collectief vergeten te zijn. Terwijl dit imo erger is dan 'niks' presteren in een kabinet.

Belasting op gas gaat ondanks belofte niet omlaag, irritatie bij oppositie | Politiek | NU.nl https://share.google/yGwdWSZ5hu2WnRQfV

Maar wat heeft het afgelopen kabinet met de belasting op gas gedaan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:38

Gnome schreef:

Dank je wel, jij ook +:)+.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:39

Hopelijk is de uitkomst niet dusdanig verspreid dat het bijna onmogelijk wordt om een kabinet te vormen!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:45

Gnome schreef:

BBbedankt :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:05

fransje23 schreef:
Hopelijk is de uitkomst niet dusdanig verspreid dat het bijna onmogelijk wordt om een kabinet te vormen!

Dit. Op naar stabiliteit.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:29

Laten we vandaag de democratie vieren door te gaan stemmen.
Ik kan niet wachten op de exit polls vanavond want het is spannend wie er gaat winnen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:31

Hier ook vanmiddag stemmen. SP it is

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:40

fransje23 schreef:
Elisa2 schreef:

Maar wat heeft het afgelopen kabinet met de belasting op gas gedaan?

Dat heb je zelf laatst gedeeld, of was jij dat niet?

In ieder geval gaat de belasting op energie omlaag en de belasting op gas niet.

Anyway..Raineri..goed dat je dit aankaart, want daarom moeten mensen straks gaan bijbetalen als hun zonnepanelen teveel energie leveren. Ook erg krom..op warme dagen met zonnepanelen gaan mensen dan iets energie slurpends aanzetten om dat weer tegen te gaan. En zo blijft dit allemaal een hele rare onlogische gang van zaken.

Succes allemaal met stemmen!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:42

Libra76 schreef:
Laten we vandaag de democratie vieren door te gaan stemmen.
Ik kan niet wachten op de exit polls vanavond want het is spannend wie er gaat winnen.

Ff mierenneuken: Niemand kan winnen in een parlementaire democratie. Het gaat om zetelverdeling en vormen van coalitie om de mening van het electoraat zo goed mogelijk te representeren