Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyChoice

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:13

Hahaha! XR UH heeft het bericht verwijderd waaronder ik aangeef dat er in alle bossen op de UH wolven lopen die niet schuw zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:15

anjali schreef:
Ik vermoed dat ervan bepaalde groepen activistische personen op Bokt zitten en als je dan iets schrijft wat hen niet aanstaat dan dienen ze een klacht tegen je in.

Maar als je netjes schrijft dus bijy geen alternatieve termen voor XR dan geef je ze niet de mogelijkheid om succesvol te temmen en daarmee gun je ze niet het plezier die dat geeft.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:17

DuoPenotti schreef:
Waar rook is is vuur...

Als je niet eens weet waar je voor demonstreert, zoals het eerder geplaatste filmpje, dan ga je mij niet wijs maken dat je zo achter het onderwerp staat.
Dan is er een andere drijfveer....

Het zijn vaak vriendjes, en het is zo gezellig om samen op te trekken om de wereld te "redden".
Heb dat clubje gezien in een aflevering van "Je zal het maar hebben". Er wordt gewoon een aktie aangekondigd en dan wil niemand achter blijven.

Schijnt gefinancierd te worden door super-rijke mensen uit de VS.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:20

Welk plezier?
Omdat we het daarna toch gewoon schrijven als we willen?
Ze nu juist zelf nog meer voor l.l staan omdat de aandacht er op gevestigd word?!
Alternatieve term past gewoon precies bij die lui, het is mijn mening en een mening mag ik gewoon zeggen.
Ook na een pb hoor.

En het mooie, als je bij een artikel bij bijvoorbeeld het AD leest over de wolf is er een mix over wat er met de wolf moet gebeuren.
Maar onder het artikel waar die randdebielen demonsteren is er 1 geluid! En dat is niet positief voor die groep...
Misschien kunnen ze ook eens beseffen dat wat ze doen niet meer het juiste doel heeft...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:25

Loretta schreef:
anjali schreef:
Ik vermoed dat ervan bepaalde groepen activistische personen op Bokt zitten en als je dan iets schrijft wat hen niet aanstaat dan dienen ze een klacht tegen je in.

Maar als je netjes schrijft dus bijy geen alternatieve termen voor XR dan geef je ze niet de mogelijkheid om succesvol te temmen en daarmee gun je ze niet het plezier die dat geeft.

True, en is iets dat ik ook altijd probeer.

Mijn mening is doorgaans duidelijk zat zonder gebruik te maken van dat soort dingen.

Ik persoonlijk vind het gesprek/de discussie ook prettiger zonder.

Alleen van Rien kon ik me dat soort woorden niet herinneren.

Van anderen soms wel.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:29

Femke_Tweety schreef:
True, en is iets dat ik ook altijd probeer.

Mijn mening is doorgaans duidelijk zat zonder gebruik te maken van dat soort dingen.

Ik persoonlijk vind het gesprek/de discussie ook prettiger zonder.

Alleen van Rien kon ik me dat soort woorden niet herinneren.

Van anderen soms wel.

dan moet je toch even beter zoeken :D

Sterker nog ze gaf mij het idee omdat woord ook te gebruiken. Ik was niet zo creatief
En ja sta er dus volledig achter, en meerdere zo te lezen daarna

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:34

Nouja heel eerlijk, in het gebied tijdelijk af sluiten vanwege welpen vind ik geen gek idee. Dat ben ik wel eens met XR

Als je ziet hoe druk het is in de vakantie tijd in het bos dan kan dat best een stukje minder of idd even helemaal niet! Dat was vorig jaar ook niet echt een probleem.
Ik kom er regelmatig dus weet waarover ik het heb. als er bij ons op het terrein nestjes zitten en er kleine merels of steenuiltjes op de grond gevoerd worden omdat ze nog niet kunnen vliegen houd ik ook rekening mee door er vandaan te blijven en mijn hondjes binnen te houden.
Dat vind ik samen leven met de natuur en het respecteren van de natuur.

Wat niet weg neemt ik er voor blijf dat er beheerd moet worden om de stand o.k te houden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:39

Maar zitten die wolven dan zo ongeveer direct aan het zandpad of parkeerplaats met hun jongen?

Dat er hard opgetreden word op de paden verlaten zou ik heel goed vinden.
Maar de wolf lijkt nu zelf die drukke plaatsen toch zelf op te zoeken. Niet andersom

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:40

Wolven horen nachtdieren te zijn en dus geen last te hebben van dagdieren als mensen. Hebben dassen om dezelfde reden ook niet en die maken rustig burchten vlak bij drukke(re) wandelpaden.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:42

Ik had de eerste week het idee dat er minder aanvallen waren in de buurt van Den Treek. Maar dat was denk ik toeval, want de aanvallen zijn er alweer volop.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:43

Wintu schreef:
Ik kreeg vandaag een bericht van mijn overheid dat er een afschot vergunning is voor de bruine en zwarte rat, ik weet niet goed wat ik me er in de praktijk bij voor moet stellen :')

Dat wordt al veel langer gedaan. Rattenkorrels mogen niet meer, en de vang kooien duurt te lang.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:46

Lithya schreef:
Wintu schreef:
Ik kreeg vandaag een bericht van mijn overheid dat er een afschot vergunning is voor de bruine en zwarte rat, ik weet niet goed wat ik me er in de praktijk bij voor moet stellen :')

Dat wordt al veel langer gedaan. Rattenkorrels mogen niet meer, en de vang kooien duurt te lang.

Jups, is opleiding voor : https://ratslag.nl/

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:58

DuoPenotti schreef:
Welk plezier?
Ze nu juist zelf nog meer voor l.l staan omdat de aandacht er op gevestigd word?!
Alternatieve term past gewoon precies bij die lui, het is mijn mening en een mening mag ik gewoon zeggen.
Ook na een pb hoor.

Het plezier dat hun tem succesvol is en een mod jouw aan spreekt.
En als je het te vaak doet dat je misschien wel een ban krijgt.

En bij volledig succes gaat het hele topic op slot. En dat is toch wel de heilige graal die ze graag willen bereiken.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:58

Ratten zo groot als huiskatten rukken op, volgens experts is dat niet gek: ‘We rollen de rode loper voor ze uit’
In Arnhem verjoegen ze twee gezinnen, in Berlijn kapen ze de kebab en in Engeland is er al eentje van 56 centimeter gesignaleerd. Overal in Europa lijkt de rat op te rukken. Wie heeft de rode loper voor hem uitgerold? En gaat hij ooit nog weg? „Geloof mij: de wolf is een lieverdje in vergelijking met de rat.”

vandaar de afschot vergunning denk ik . Toch een beetje een rare vergelijking

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:22

Loretta schreef:
DuoPenotti schreef:
Welk plezier?
Ook na een pb hoor.

Het plezier dat hun tem succesvol is en een mod jouw aan spreekt.
En als je het te vaak doet dat je misschien wel een ban krijgt.

En bij volledig succes gaat het hele topic op slot. En dat is toch wel de heilige graal die ze graag willen bereiken.

als we hier niks zeggen weten ze helemaal niet of een mod je aanspreekt, dus daar hebben ze niets aan.
Een ban, ja kan, maakt dat verder wat uit? Niet echt, de meeste mensen gaan er niet anders door denken over die extremisten.
En dit topic dicht, nee dat gaat niet gebeuren door individuele berichten van een paar bokkers.
Als ze dat denken zijn ze nog verder van het padje af als gedacht.

het enige wat ze nu bereikt hebben is dat ze nog meer negatief besproken worden, goed bezig zeg ik :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:39

DuoPenotti schreef:
Maar zitten die wolven dan zo ongeveer direct aan het zandpad of parkeerplaats met hun jongen?

Dat er hard opgetreden word op de paden verlaten zou ik heel goed vinden.
Maar de wolf lijkt nu zelf die drukke plaatsen toch zelf op te zoeken. Niet andersom

Lijkt ja. Maar dan is het toch eigenlijk ook heel simpel. Overal staan borden het bos te mijden.
Een gewaarschuwd mens telt dus voor 2

Je moet wel onder een steen leven wil je al die berichtgeving over daar niet gezien of gehoord hebben!
Gewoon niet gaan opzoeken dus.

Als je een stuk door rijd zijn er nog zat andere wandel mogelijkheden. UH is groot

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:44

Maar waarom gaat die verschrikkelijke schuwe wolf zelf dan niet dieper in het bos zitten als hij zich zo bedriegt voelt?
Al voor 2 jaar achter elkaar.....

En die aanval op dat kind was niet anders dan een schaap meeslepen naar zijn nest

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:46

DuoPenotti schreef:
als we hier niks zeggen weten ze helemaal niet of een mod je aanspreekt, dus daar hebben ze niets aan.
Een ban, ja kan, maakt dat verder wat uit? Niet echt, de meeste mensen gaan er niet anders door denken over die extremisten.
En dit topic dicht, nee dat gaat niet gebeuren door individuele berichten van een paar bokkers.
Als ze dat denken zijn ze nog verder van het padje af als gedacht.

het enige wat ze nu bereikt hebben is dat ze nog meer negatief besproken worden, goed bezig zeg ik :D

Dat ze er zijn verbaast me niks. Ze zijn overal actief en iedereen kan hier mee lezen. Dus als je nog dacht dat ze niet op bokt zaten. Nou bij deze blijkt dus van wel.

Jammer dat ze niet het lef hebben om gewoon naar buiten te komen. Maar misschien is dat ook wel gewoon een gebrek aan inhoudelijke argumenten.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:53

Zag op de foto's van XR een bekend gezicht. De moeder van de bijrijdster van mn shet van een decennia terug. Eens kijken of ik met haar wel normaal een gesprek kan hebben, en haar standpunten te horen krijg. Met de mensen die op FB/Insta overal onder reageren valt geen respectvolle discussie te hebben.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:03

wat heb ik gemist ? sorry ik was nog in het oude topic en kreeg geen updates meer en nu zie ik ineens het nieuwe topit en loop 20 blz achter :D wie leest mee op bokt; wat is er gebeurd?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:19

Loretta schreef:
Dat ze er zijn verbaast me niks. Ze zijn overal actief en iedereen kan hier mee lezen. Dus als je nog dacht dat ze niet op bokt zaten. Nou bij deze blijkt dus van wel.

Jammer dat ze niet het lef hebben om gewoon naar buiten te komen. Maar misschien is dat ook wel gewoon een gebrek aan inhoudelijke argumenten.

Er zullen vast ook wel bokkers zijn die aangesloten zijn bij die club.
Dus niet apart zijn aangemeld.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:27

Sassy4barrel schreef:
wat heb ik gemist ? sorry ik was nog in het oude topic en kreeg geen updates meer en nu zie ik ineens het nieuwe topit en loop 20 blz achter :D wie leest mee op bokt; wat is er gebeurd?

Veel.

Ik lees alles maar ff gauw samenvatten is wel een beetje veel werk.

Iig gesprekken over gw3237m die daadwerkelijk kind in Austerlitz gebeten heeft,

De jagers die moeten gaan schieten,

Extinction Rebellion plus wat politieke mensen die een protestmars gelopen hebben tegen de afschotvergunning

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:32

Bedankt dan ben ik weer een beetje bij

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:43

DubbelFun schreef:
Dus een kleine groep schreeuwerds maken weer eens de dienst uit .... ;(
What's new |o

Sommige mensen piepen bij het minste geringste, watjes :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:46

Ik noemde ze wel iets heftiger dan “poffertjes “ hoor :D Ik maakte een XR woordgrap met de inhoud hoe ik er over denk: Extreme Randdebielen.
Dat mag ik wel vinden, maar niet zeggen.
Dus ik moet iets zeggen als Extra Raar of zo.

Ik riep overigens niet zo maar wat, ik onderbouwde ook waarom ik ze raar vind. Maar ja, volgens mij is mijn hele post weg.
Laatst bijgewerkt door rien10 op Vandaag, 15:49, in het totaal 2 keer bewerkt