Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:En naast het enorme risico voor de omgeving, ook de overlast die er al blijkbaar een flinke tijd was. De boel is niet opgeblazen, da's een pré, maar er is dus blijkbaar wel al weken overlast bezorgd aan iedereen in die buurt, met enorm zwaar vuurwerk.
rien10 schreef:Wellicht "staat moeder het niet toe" maar ontbreekt gewoon ieder zicht van moeder op het kind. Wat doet hij, wanneer, met wie, hoe? Om jezelf dan wat vrij te pleiten, "vind ik het niet zo erg". Moeder zal ook in shock zijn, het besef dat haar kind er niet meer is zal nog moeten indalen.
vuurneon schreef:verootjoo schreef:Jeetje, hoe kan je het als moeder normaal vinden dat je 14 jarige kind al maandenlang Shells in huis heeft en afsteekt![]()
En zeggen dat hij weer wat hij doet; kinderen van 14 weten niet wat ze doen, hun hersens zijn nog niet ontwikkeld.
Mijn kinderen spelen met knalerwtjes. En als ze ouder zijn misschien rotjes. Illegaal vuurwerk komt er hier niet in.
Dat idd. Dat je gewoon bewust dat toestaat als ouder.
Ik zal niet altijd weten wat mijn kind uitspookt met vrienden en hij zal echt wel dingen gaan doen waar ik niet achter zal staan. Maar het aanmoedigen als ouder? Hell no.
rien10 schreef:Wellicht "staat moeder het niet toe" maar ontbreekt gewoon ieder zicht van moeder op het kind. Wat doet hij, wanneer, met wie, hoe? Om jezelf dan wat vrij te pleiten, "vind ik het niet zo erg". Moeder zal ook in shock zijn, het besef dat haar kind er niet meer is zal nog moeten indalen.
DuoPenotti schreef:Ik denk dat dat jochie het wel gewoon in zijn kamer had liggen als je ziet hoe moeder er over spreekt.
En die broers waren er ook bij...wat hebben die nog in huis?
Hoeveel brengen die daarmee de buurt nog in gevaar?
knollentuin schreef:DuoPenotti schreef:Ik denk dat dat jochie het wel gewoon in zijn kamer had liggen als je ziet hoe moeder er over spreekt.
En die broers waren er ook bij...wat hebben die nog in huis?
Hoeveel brengen die daarmee de buurt nog in gevaar?
En ik geloof nooit dat de stap genomen wordt om meteen het huis te controleren van dit gezin- ik zie dat wel vaker dan zijn er duidelijke aanwijzingen dat er iets mis is en er wordt niks gedaan.
purny schreef:Wellicht heeft moeders tegen Jack gezegd dat hij deze niet mocht afsteken, ze was immers in België toen het gebeurde.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal en we lezen hier maar 1 kant van het verhaal.
Dus om de moeder nu volledig de schuld te geven is niet eerlijk.
DuoPenotti schreef:Ik denk niet dat ze dat nu gaan doen, uit respect voor zijn overlijden.
Maar eigenlijk zouden ze het wel moeten doen.
Beetje ouders, neem aan dat het manneke bij zijn vader woont? Dat die ouders nu alles zelf weg mieteren in een bak water.
Maar ik heb het idee dat dat ook hier niet gaat gebeuren...
DuoPenotti schreef:knollentuin schreef:
En ik geloof nooit dat de stap genomen wordt om meteen het huis te controleren van dit gezin- ik zie dat wel vaker dan zijn er duidelijke aanwijzingen dat er iets mis is en er wordt niks gedaan.
Ik denk niet dat ze dat nu gaan doen, uit respect voor zijn overlijden.
Maar eigenlijk zouden ze het wel moeten doen.
Beetje ouders, neem aan dat het manneke bij zijn vader woont? Dat die ouders nu alles zelf weg mieteren in een bak water.
Maar ik heb het idee dat dat ook hier niet gaat gebeuren...
CrazyCat schreef:Vroeger had ik ook wel kennissen in de buurt die gewoon met hun ouders illegaal vuurwerk gingen kopen in België. Die ouders wisten er dus gewoon vanaf en toch je kinderen strijkers laten afsteken.
DuoPenotti schreef:purny schreef:Wellicht heeft moeders tegen Jack gezegd dat hij deze niet mocht afsteken, ze was immers in België toen het gebeurde.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal en we lezen hier maar 1 kant van het verhaal.
Dus om de moeder nu volledig de schuld te geven is niet eerlijk.
je bedoelt dat het andere illegale vuurwerk wel veilig is?
Dat mocht hij wel hebben en afstoken het hele jaar van moeder.....
En dat ploft ook regelmatig meteen.
Dus er is weinig 2 kanten aan dit verhaal.
sterregoud schreef:@ purny, mevrouw wist dat haar zoon al maanden illegaal vuurwerk in huis had. En deed daar niets mee.
Jessix schreef:CrazyCat schreef:Vroeger had ik ook wel kennissen in de buurt die gewoon met hun ouders illegaal vuurwerk gingen kopen in België. Die ouders wisten er dus gewoon vanaf en toch je kinderen strijkers laten afsteken.
Daar kende ik er ook genoeg van, vaders die de traditie graag voortzetten met hun zoon.