Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-24 11:07

Aanval Poortvliet Z, schaap gedood
Citaat:
Poortvliet Zeeland
16-09-2024
Een schaap gegrepen door vermoedelijk een wolf.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/2AzQ9V ... tid=K35XfP
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 17-09-24 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 11:20

jackyline schreef:
nevica schreef:
Ik denk dat jackyline al in het vorige topic had gereageerd en toen kwamen er inderdaad wat vreemde reacties op haar foto. Of vergis ik me nu?

Ja ik heb een foto geplaatst daarna geloof niet dat ik toen nog gereageerd heb. Daarom was ik gister wat verbaasd maar kon daar niet meer reageren. Dan hier even uitleg over wat ik gedaan heb tot nu. Dit jaar zijn mijn laatste veulens. Het zal moeilijker en moeilijker worden een goed huis voor ze te vinden. Stalling worden schaars. Hooi wordt duurder dierenartsen worden duurder. Smid. En ik ben al ouder. T is goed zo. Ik zit nu op uitstervingsbeleid. Zal geen ouder paard verkopen.ook daar teveel ellende verhalen. Als ze gaan gaan ze bij mij. En tot die tijd is t leren leven met de wolf ook al willen we dat niet. En ik heb niks tegen de wolf opzich. Mooie dieren maar hier is onze natuur en met de groei, door hoofdzakelijk immigranten, niet mogelijk. En dat gaan we in een paar jaar zien.

ik begrijp wat je zegt, er zit iets groters achter heb ik het idee, maar ik kan de vinger er niet op leggen waar ze nou heen willen in NL/met NL.
wil geen complotdenker genoemd worden, maar voel wel aan dat er genoeg niet klopt.
wat is jouw denkwijze hierover? lees het graag, mag per pb.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 12:25

tienus63 schreef:
Aanval Poortvliet Z, schaap gedood
Citaat:
Poortvliet Zeeland
16-09-2024
Een schaap gegrepen door vermoedelijk een wolf.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

[ Afbeelding ]
Spoiler:
[ Afbeelding ]

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/2AzQ9V ... tid=K35XfP

Weer zoiets...vele kilometers omtrek 0 zichtmeldingen en opeens op het eiland een wolf die schaap dood gebeten heeft maar verder vrij weinig er mee gedaan heeft.. als dit daadwerkelijk een wolf was dan zal deze werkelijk giga schuw zijn in deze open omgeving en toch de spaarzame reeën eten of klein wild... zo nieuwsgierig naar de uitslag van onderzoek maar tegen dat die bekend is zit eventuele wolf al weer in verkwijtistan. Onze paarden staan net tijdelijk op ons hooiland. Tijdelijk met tijdelijke omheining dus...Vannacht maar even thuis waar het toch veiliger is en volledig stroom omheining met 10.000 uhm volt? erop. Even geen idee in wat de meter meet maar geeft 10.000 aan en het is behoorlijk pijnlijk bij aan pakken :+ :D

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-24 13:50

Aanlijnadvies honden gemeente Ermelo
Citaat:
ERMELO – Afgelopen week ging het gerucht dat er op de Groevenbeekse Heide een hond door een wolf was gebeten, een ander bericht meldde zelfs dat de hond was meegenomen door de wolf. De paniek en verontwaardiging was groot, zeker toen dit gemeld werd bij de facebookpagina Geen Wolf. Niet alleen inwoners van Ermelo reageerden, maar ook mensen uit het gehele land hadden er een mening over. Mede door een ernstig incident in Harderwijk besloot de gemeente tot het instellen van een aanlijnadvies in de losloopgebieden.

Lees volledige artikel bij bron Ermelovannu.nl
https://ermelovannu.nl/actueel/12709-aa ... ose-bossen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-24 14:30

Zichtmelding Elburg
Citaat:
Elburg Gelderland
17-09-2024
05.15 uur

Wolf stak de weg over in Elburg aan de Broekdijk.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/KuDfh2 ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-24 16:42

Schaap gedood Putten
Citaat:
Putten/ Nijkerk Gelderland
17-09-2024

Schaap gedood tussen Nijkerk en Putten, de teller staat inmiddels op 5 in 1 week.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/N9ouKh ... tid=WC7FNe

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 16:57

Het is al járen duidelijk dat er teveel boeren ( lees teveel vee en landbouwgif) zijn. Importeren is goedkoper dan er zelf aan staan. Landbouwgrond, veeteelt, meststoffen, bestrijdingsmiddelen. En zo kun je nog wel even doorgaan. Daarnaast hebben we een groot tekort aan huizen en een natuur die zich maar lastig weet te herstellen door alle stikstof. Dan hebben we het maar niet over de (dagjes)mensen en hun losgeslagen kinderen, (huis/hobby)dieren en/of fiets.

Je hoeft echt geen complotdenker te zijn of te worden om het optelsommetje van 1 + 1 te kunnen maken. De wolf pakt meerdere facetten tegelijk aan. Dat had de overheid zelf niet voor elkaar gekregen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 17:46

En nu denkt natuurlijk nog niemand er over na als er straks -zo goed als- geen vee meer is, er veel minder mensen wonen in het buitengebied, mensen niet meer durven te recreëren in wat er aan natuur over is ??
Wij alleen nog veilig kunnen wonen in omheinde hoogbouw en wandelen in een hoog omheind park.... of zijn de wolven dan ineens wél met teveel en mogen worden afgeschoten ?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 17:58

Als het de nu niet nadenkende stadse lui treft dan is het ineens wel een probleem..

Als je zegt bij het ratten overlast wat afgelopen week. In het nieuws is; laat ze met rust is de natuur.
Dan word je net niet gekielhaald. Want ja dat is wel een probleem wat die poffertjes aangaat.

De waarheid van de wolf is nog steeds niet daar aangekomen

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:55

Citaat:
In afwachting van de behandeling van dat bezwaar spanden ze een kort geding aan, zodat de wolf niet alvast gezenderd zou worden. De rechter gaat mee in de argumenten van de Faunabescherming en Animal Rights. Ze vindt dat de provincie onvoldoende duidelijk maakt dat deze wolf een gevaar is voor de openbare veiligheid. Ook zijn de meldingen over de incidenten met de wolf niet duidelijk genoeg.
Opnieuw moet een provincie huiswerk beter doen

Dit is wel echt ontzettend slecht beleid. Worden er eindelijk eens stappen ondernomen (een poging dan), is het beleid/de wet schijnbaar zo ingericht dat je alsnog nooit je vergunning krijgt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-24 18:57

Geen zender voor de wolf, alleen maar meer zorgen en vraagtekens.
Citaat:
17 september 2024/Utrecht
Geen zender voor de wolf: 'Alleen maar meer zorgen en vraagtekens'
Provincie Utrecht - Dat de solitaire wolf op de Utrechtse Heuvelrug voorlopig geen zender zal krijgen, leidt tot onrust en vraagtekens. Agrariër Niels Wassenaar, restauranthouder Hugo van Kolschoten en vaste bezoeker Sandra Groeneveld delen ieder op hun eigen manier in de zorgen.
Zoals bij alle beslissingen in het wolvendossier leidt ook deze tot gemende reacties. De uitspraak gisteren betekende een overwinning voor de twee dierenrechtenorganisaties die de zaak hadden aangespannen. Volgens de rechter was de onderbouwing van de provincie voor een vergunning om de wolf te zenderen onvoldoende. Wat agrariër Niels Wassenaar betreft, betekent dit dat het wéér langer gaat duren voor er een plan van aanpak voor de langere termijn op tafel komt.
'Zender kon meer inzicht geven'
Wassenaar drong eerder dit jaar samen met vier andere agrariërs van Landgoed Den Treek al aan op actie van de overheid. "Het is teleurstellend dat het voorlopig is opgeschoven, ik respecteer de uitspraak van de rechter maar het is wel teleurstellend."
Wassenaar zegt de komende maanden te vrezen: "De wolf loopt hier rond, er is de afgelopen tijd een aantal aanvallen geweest waarbij ook schapen zijn doodgebeten. Eén bedrijf is zelfs voor de zevende keer getroffen. Aanvallen waar ik wel van durf te stellen dat het een wolf is geweest. Een zender had meer inzicht kunnen geven in het gedrag."
'Weet niet of andere uitspraak verschil had gemaakt'

Restauranthouder Hugo van Kolschoten
Restauranthouder Hugo van Kolschoten van de Pyramide van Austerlitz had al geen hoge verwachtingen van het kort geding. "De uitspraak komt niet geheel onverwacht, want ik heb de rechtszaak gevolgd. Ik neem geen standpunt in. Ik heb er te weinig verstand van", aldus Van Kolschoten.
"Ik weet ook niet of een andere uitspraak verschil had gemaakt. Ik kan mij ook best vinden in argumenten van de Faunabescherming, maar hotspots kunnen niet zomaar gesloten worden. Denk wel dat stukje monitoring had kunnen leiden tot meer inzicht. Op dat gebied was ik voorstander van de plannen van de provincie. Verder ga ik mij er niet over uitspreken", besluit hij.
Sandra Groeneveld uit Zeist is een vaste bezoeker, samen met haar wandelmaatje Ferry en hun blindengeleidehonden trokken ze regelmatig het gebied in. Iets wat ze nu niet meer doen. "Het is pijnlijk, ik vrees voor de toekomst", reageert zij op de uitspraak. "Ik durf nu al niet naar het bos, ik ben vooral bang voor mijn hond. Bij elk krakend takje gaat hartslag omhoog."
Oplossing nodig
Voor nu wijkt Groeneveld uit naar de Soesterduinen: "Maar vroeg of laat gaat de wolf daar ook opduiken. Er moet echt een oplossing komen, niemand is gebaat bij deze situatie."
Wassenaar: "De zorgen blijven. Tot er een plan is, hoop je maar dat het goed gaat. Wat als mijn vee aangevallen wordt, of een persoon. Wat gaat er gebeuren als er minder voedsel is? Wat als er straks een pak sneeuw ligt? En wat mag ik doen als hij straks in mijn stal rondloopt?"

Reactie gedeputeerde Mirjam Sterk
"De uitspraak gaat niet om de inhoud van de vergunning, maar vooral over het tempo waarmee we het wilden doen. Eigenlijk moeten we het nu stilleggen, terwijl wij heel graag snel wilden optreden tegen de wolf, want die vertoont wel probleemgedrag. We willen nieuwe en ernstige incidenten voorkomen", aldus Sterk. Volgens de gedeputeerde komen er nog bijna dagelijks meldingen binnen bij het wolvenmeldpunt, zij het grotendeels niet ernstig. "We hebben nog steeds alle reden om te zorgen dat de wolf dit onnatuurlijke gedrag afleert."
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/378757 ... 1pk8jycPWQ

Bron geen wolf in cultuurlandschap/rtv Utrecht
https://www.facebook.com/share/p/CusVRx ... tid=WC7FNe

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:58

Zijn toch ook veel boeren met een jachtakte hoor. En ik geloof echt wel dat er ook illegaal geschoten is in Nederland, op wolven. Is imo toch de beste manier als je ze ongemerkt wil laten verdwijnen. In het buitengebied wordt vaker gejaagd dus een schot meer of minder ( of met een demper erop hoor je helemaal niks) valt niet zo op. Dan groot gat graven en niks meer zeggen. Ik zeg niet dat ik het goed of afkeur, maar het gebeurt heus. Ook in Nederland.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 20:06

Of gewoon de giertank in.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 20:10

Ik hoorde vanmiddag reclame op de radio van de Faunabescherming, gericht op kinderen, dat je een boek over de wolf krijgt als je lid wordt…

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 20:13

Miran schreef:
Ik hoorde vanmiddag reclame op de radio van de Faunabescherming, gericht op kinderen, dat je een boek over de wolf krijgt als je lid wordt…

Ik heb al meerdere reclames gezien met het woord wolf erin. Lijkt de intentie te hebben om alles met de wolf positief in te kleuren.

Voorbeeld https://profoundplay.nl/wijwolf

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 20:30

Kaja schreef:
Het is al járen duidelijk dat er teveel boeren ( lees teveel vee en landbouwgif) zijn. Importeren is goedkoper dan er zelf aan staan. Landbouwgrond, veeteelt, meststoffen, bestrijdingsmiddelen. En zo kun je nog wel even doorgaan. Daarnaast hebben we een groot tekort aan huizen en een natuur die zich maar lastig weet te herstellen door alle stikstof. Dan hebben we het maar niet over de (dagjes)mensen en hun losgeslagen kinderen, (huis/hobby)dieren en/of fiets.

Je hoeft echt geen complotdenker te zijn of te worden om het optelsommetje van 1 + 1 te kunnen maken. De wolf pakt meerdere facetten tegelijk aan. Dat had de overheid zelf niet voor elkaar gekregen.

:(:)

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 20:32

:j
DubbelFun schreef:
En nu denkt natuurlijk nog niemand er over na als er straks -zo goed als- geen vee meer is, er veel minder mensen wonen in het buitengebied, mensen niet meer durven te recreëren in wat er aan natuur over is ??
Wij alleen nog veilig kunnen wonen in omheinde hoogbouw en wandelen in een hoog omheind park.... of zijn de wolven dan ineens wél met teveel en mogen worden afgeschoten ?

Yep en dan worden ze geschoten en dan wordt er gebouwd want hebben we opeens geen CO2 probleem. En.....Nee ik ga t niet zeggen. T blijft voor jullie een verrassing

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 20:35

DubbelFun schreef:

Yep en dan worden ze geschoten en dan wordt er gebouwd want hebben we opeens geen CO2 probleem. En.....Nee ik ga t niet zeggen. T blijft voor jullie een verrassing

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 21:05

SusanH schreef:
Zijn toch ook veel boeren met een jachtakte hoor. En ik geloof echt wel dat er ook illegaal geschoten is in Nederland, op wolven. Is imo toch de beste manier als je ze ongemerkt wil laten verdwijnen. In het buitengebied wordt vaker gejaagd dus een schot meer of minder ( of met een demper erop hoor je helemaal niks) valt niet zo op. Dan groot gat graven en niks meer zeggen. Ik zeg niet dat ik het goed of afkeur, maar het gebeurt heus. Ook in Nederland.

In dat geval is het niet Zenderen gunstiger. Lagere traceerbaarheid.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 22:06

Miran schreef:

Bij de WNF krijg je geen Snowy meer maar een wolven knuffel.
Zag het laatst bij zo'n FB gesponsord bericht.

Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-24 22:32

En voor moeder of oma deze outfit erbij:
Afbeelding

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 23:07

Miran schreef:

Met alle verhalen die zij vertellen over de wolf, moeten ze er wel gelijk een goede ongevallen verzekering bij doen. Tenzij je onder de noemer vee valt, draai je nu nog mooi zelf op voor eventuele onkosten na een ontmoeting met een wolf. Maar dat vertellen ze er vast niet bij...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 08:14

F_Orumster schreef:
SusanH schreef:

In dat geval is het niet Zenderen gunstiger. Lagere traceerbaarheid.

Je moet iig niet de gezenderde wolf schieten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 08:42

Die dierenrechtenorganisaties zijn totaal doorgeschoten, wat een naieve boomknuffelaars.

Ik was laatst bij het park de Hoge Veluwe, en zij hebben een petitie lopen tegen de wolf. Er was een tentoonstelling over, redt de moeflon en zij stellen dat 80/90 % van het groot wild is verdwenen in het park. Zij ervaren ernstige problemen er door.

Zenderen is misschien inderdaad achteraf gezien minder gunstig als het beleid zo blijft.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 09:03

29 september as wandeling Doornse Gat
Citaat:
29-09-2024
13.00 uur
Doornse gat
We zijn gevraagd mee te helpen met deze wandeltocht. Natuurlijk steunen we elk initiatief waar we kunnen. We zullen aanwezig zijn met posters flyers stickers. Natuurlijk ook voor een goed gesprek.
Wie heeft er nu niet de behoefte om met elkaar van gedachten te wisselen over deze ontstane situatie, waar wolven boven de mens komen te staan.
Hopelijk zien we jullie daar. Zet het vast in je agenda.

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/dbwpQw ... tid=K35XfP