Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VuurVleugels schreef:Elisa2 schreef:Nou er was wel echt een eng clubje op Bokt die iedereen die kritisch was of een andere mening had de pan inhakte. Die tijd haalde echt niet het beste in mensen boven of ze lieten hun ware gezicht zien.
Dat is zo (die was er andersom net zo), maar dat vind ik nog wat anders dan onterecht in de rondte slingeren dat bokt 'andersdenkenden' censureerde. Zo krijg je dus haat en nijd gevoed door wat losse flodders op basis van confirmation bias en halve waarheden.
Elisa2 schreef:Nouja er zijn wel echt talloze mensen overleden door Covid...
Ik vond het goed dat er reisbeperkingen waren, dat hadden ze gelijk moeten doen dan was het wellicht niet zo wereldwijd verspreid geraakt.
En niet met griep naar oma? De mentaliteit is/was vaak..je bent ziek? gewoon doorwerken want dan ben je stoer. Er werd eigenlijk nooit nagedacht over het besmetten van anderen.
Ontopic, dat er zoveel bezuinigd is op de GGZ is echt geen goede zaak. Mede daardoor lopen en teveel verwarde mensen gewoon vrij rond en moet er eerst iets ernstigs gebeuren voordat ze kunnen ingrijpen.
nps schreef:Vertel?
Brainless schreef:@Germie
Ik ben en meerdere met mij ziek geworden van iemand die ook vond dat afstand houden en mondkapjes onzin waren.
En ja ik vind het nog steeds walgelijk dat jij bepaalde dat andere maar thuis moesten blijven als ze er bang voor waren, jij nam nergens afstand. Zo egoïstisch.
Fly_high schreef:Gezien het al zoveelste keer is dat je je hondenbeet aanhaalt in een ongerelateerd topic en zo mentaal vastloopt op zulke kleine tegenvallers is het misschien toch een idee om professionele hulp in te schakelen.
Het is ook niet handig of nuttig om er altijd maar vanuit te gaan dat alles wat je tegenvalt door schuld van een ander moet komen. Een peesblessure kan men zo door eigen manier van trainen en sporten oplopen, hoeft niet aan antibiotica, coronavaccin en noem maar op te liggen
Kilimanjaro beklimmen is ook geen recht en zou nog minstens honderd keer duurder moeten on uitbuiting tegen te gaan
moonfish13 schreef:Elisa2 schreef:Nouja er zijn wel echt talloze mensen overleden door Covid...
Ik vond het goed dat er reisbeperkingen waren, dat hadden ze gelijk moeten doen dan was het wellicht niet zo wereldwijd verspreid geraakt.
En niet met griep naar oma? De mentaliteit is/was vaak..je bent ziek? gewoon doorwerken want dan ben je stoer. Er werd eigenlijk nooit nagedacht over het besmetten van anderen.
Ontopic, dat er zoveel bezuinigd is op de GGZ is echt geen goede zaak. Mede daardoor lopen en teveel verwarde mensen gewoon vrij rond en moet er eerst iets ernstigs gebeuren voordat ze kunnen ingrijpen.
Anne Faber is vermoord door een gek, die een goede jeugd heeft gehad.
Wel altijd fascinatie voor dode dieren meen ik.
Maar zijn familie heeft gesmeekt hem niet los te
laten omdat ze doorhadden dat hij exact wist wat ze wilden horen.
Hierdoor is Anne er niet meer, ze wisten dat het weer fout zou gaan maar konden niets doen.
Ik heb een stukje luisterboek geluisterd van zijn zus(je), over dat niet elke crimineel een slechte jeugd heeft gehad.
En ze alles hebben gedaan hem vast te laten zitten wegens echt een gevaar voor de maatschappij.
Ze zijn echter niet gehoord hierin.
Wbt covid: mijn fysio was strontverkouden.
En ik heb migraine die dat niet leuk vind.
Dus ik kreeg: je mag zeggen loop de kamer uit.
Ik: ik heb een ffp3 bij me, ik heb geen hulp ivn vakantie 2 weken, plus die koppijn.
Hij: geef maar, doe ik die op, het is al genoeg aanpoten voor je.
Maar ik wijs zelfs mijn moeder er wel op dat mijn oma van 87, dat ze daar niet naartoe moet gaan verkouden.
Zij ziet dat als onschuldig en ik zei ik vind dat je het niet kan maken.
Dat zorgcentrum lopen zeer fragiele mensen waarbij deze verkoudheid fataal kan zijn.
Ik vind het écht een no-go!
Nu gaat ze niet meer verkouden, en ook ik pikte veel op en dan kreeg ik bezoek van de zeehondencreché.
Nou had even overlegd.![]()
Ik ben 2 weken uitgeschakeld geweest en nog 2 weken voor ik weer fatsoenlijk energie had.
En bedankt.
Brainless schreef:@Germie
Ik ben en meerdere met mij ziek geworden van iemand die ook vond dat afstand houden en mondkapjes onzin waren.
En ja ik vind het nog steeds walgelijk dat jij bepaalde dat andere maar thuis moesten blijven als ze er bang voor waren, jij nam nergens afstand. Zo egoïstisch.
Brainless schreef:Hoe weet jij wie ik wel of niet tegen ben gekomen, ik zeg toch dat ik zeker weet dat het van diegene kwam.
Het is een feit geen aanname, dat maak jij ervan.
Ik weet toch zelf wel met wie ik wel of geen contact heb gehad.
Shadow0 schreef:In Noord Korea is recent nog een 22-jarige publiekelijk geëxecuteerd omdat diegene naar K-pop luisterde.Maar dat je het zovaak aan kunt halen, zelfs in totaal irrelevante topics, maakt dat het met de censuur blijkbaar wel meevalt. De censuur in Rusland is bv toch van een andere orde, minder 'kun je iets minder vaak dit of dat schrijven' en iets meer 'polonium of raam, wat zullen we vandaag eens doen.'
Oftewel, beetje relativering. Dat Bokt her en der grenzen stelt aan wat je mag plaatsen is niet zomaar censuur.