Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 10:59

Cer, ik sta open voor alle onderwerpen. Maar wanneer ze met zeer dubieuze “ onderzoeken “ aankomen die al 100 keer gedebunkt zijn dan houd het voor mij een keer op. Het grappige is dat juist deze mensen na doorvragen niet met antwoorden komen maar op een ander controversieel onderwerp overstappen zodra ze geen antwoord meer hebben.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 11:08

Ik wil even zeggen dat ik de discussie over discussiëren :D erg interessant vind!

Bij mij werken wetenschappelijk onderbouwde argumenten goed, maar daardoor gooien anderen juist hun hakken in het zand. Goed om daar weer even bewust van te zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 12:31

Jouw post geeft ook weer mooi aan dat we allemaal anders zijn en anders reageren en leren. Ook altijd goed om in het achterhoofd te blijven houden. :)

Verootje, ik kan me deze frustratie zo goed voorstellen! Dat is niet alleen iets wat bij long covid speelt maar sowieso bij de meer complexere problemen en ziekten in de zorg volgens mij. :o

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 21:33

VuurVleugels schreef:
Elisa2 schreef:
Nou er was wel echt een eng clubje op Bokt die iedereen die kritisch was of een andere mening had de pan inhakte. Die tijd haalde echt niet het beste in mensen boven of ze lieten hun ware gezicht zien.

Dat is zo (die was er andersom net zo), maar dat vind ik nog wat anders dan onterecht in de rondte slingeren dat bokt 'andersdenkenden' censureerde. Zo krijg je dus haat en nijd gevoed door wat losse flodders op basis van confirmation bias en halve waarheden.

Oh, om de donder dat bokt censureerde

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 22:16

Vertel?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 22:34

nps schreef:
Vertel?

Alsjeblieft niet nog een keer…

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 01:19

Elisa2 schreef:
Nouja er zijn wel echt talloze mensen overleden door Covid...

Ik vond het goed dat er reisbeperkingen waren, dat hadden ze gelijk moeten doen dan was het wellicht niet zo wereldwijd verspreid geraakt.
En niet met griep naar oma? De mentaliteit is/was vaak..je bent ziek? gewoon doorwerken want dan ben je stoer. Er werd eigenlijk nooit nagedacht over het besmetten van anderen.

Ontopic, dat er zoveel bezuinigd is op de GGZ is echt geen goede zaak. Mede daardoor lopen en teveel verwarde mensen gewoon vrij rond en moet er eerst iets ernstigs gebeuren voordat ze kunnen ingrijpen.

Anne Faber is vermoord door een gek, die een goede jeugd heeft gehad.
Wel altijd fascinatie voor dode dieren meen ik.
Maar zijn familie heeft gesmeekt hem niet los te
laten omdat ze doorhadden dat hij exact wist wat ze wilden horen.
Hierdoor is Anne er niet meer, ze wisten dat het weer fout zou gaan maar konden niets doen.

Ik heb een stukje luisterboek geluisterd van zijn zus(je), over dat niet elke crimineel een slechte jeugd heeft gehad.
En ze alles hebben gedaan hem vast te laten zitten wegens echt een gevaar voor de maatschappij.
Ze zijn echter niet gehoord hierin.

Wbt covid: mijn fysio was strontverkouden.
En ik heb migraine die dat niet leuk vind.
Dus ik kreeg: je mag zeggen loop de kamer uit.
Ik: ik heb een ffp3 bij me, ik heb geen hulp ivn vakantie 2 weken, plus die koppijn.
Hij: geef maar, doe ik die op, het is al genoeg aanpoten voor je.

Maar ik wijs zelfs mijn moeder er wel op dat mijn oma van 87, dat ze daar niet naartoe moet gaan verkouden.
Zij ziet dat als onschuldig en ik zei ik vind dat je het niet kan maken.
Dat zorgcentrum lopen zeer fragiele mensen waarbij deze verkoudheid fataal kan zijn.
Ik vind het écht een no-go!
Nu gaat ze niet meer verkouden, en ook ik pikte veel op en dan kreeg ik bezoek van de zeehondencreché.
Nou had even overlegd. -O-
Ik ben 2 weken uitgeschakeld geweest en nog 2 weken voor ik weer fatsoenlijk energie had.
En bedankt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:00

nps schreef:
Vertel?

Ik mocht bijvoorbeeld niet in de coronatopics reageren. Ik heb een waarschuwing gehad omdat ik in de ik-vorm schreef en toen ik het later in de 'wij-vorm' deed was het ook niet goed. Je mocht echt niet volledig tegen de maatregelen zijn en zeggen dat corona gewoon een verkoudheidsvirus was (en is). Ik ben echt zo blij dat ik nooit afstand gehouden heb, dat ik in het buitenland geweest ben met een zgn. negatief reisadvies (vertel mij nu even hoe absurd dat was, alsof het in Duitsland gevaarlijker was dan hier, het was nergens gevaarlijk). Ik ben naar kerstmarkten in Belgie geweest terwijl Nederland in lockdown was, ik heb geen mondkapjes in winkels gedragen. Er was zelfs een tijd dat je als Nederlander wel in de grensbundesländer mocht rijden, maar verder eigenlijk niet. Dan regelden we carpoolen zodat we met Duits kenteken verder het land in gingen. Dingen die allemaal grijs gebied waren, afgeraden, maar niet echt fout. Net als het advies om bij 'klachten' of een besmetting thuis te blijven. Je mocht gewoon de deur uit, ik heb dat ook gedaan met keelpijn (en een zgn. positieve test van die gratis zelftesten), want ik was niet ziek, ik had alleen keelpijn en kon er mee duiken en sporten. Dus kon ook uit eten en naar winkels toe. Niets raars dus.

De reden van die officiele waarschuwing heb ik inclusief de posts die zgn. fout zouden zijn in dit topic gezet, volgens mij de pagina terug. Zal vast ook wel niet mogen, maar het geeft aan dat er een extreme censuur was. Je mocht niet je eigen, eerlijke, open, oprechte mening hebben.

En je ziet het ook nu weer, ik ben slachtoffer van de vaccinatie geworden, de bijwerkingen waren extreem. Maar dat wordt weggewuifd of het niets is. Ik ken werkelijk niemand die meer dan griepverschijnselen heeft gehad van corona, ik ken er wel die echt extreem lang ziek geweest zijn van vaccinatie. Ik ken genoeg mensen die nog steeds last hebben van allemaatregelen toen, die blijven dat hun leven lang als ballast meedragen. Ik zelf ook. Er was oog voor jongeren, er was oog voor ouderen, maar er was geen oog voor 40-ers die gewoon in de bloei van hun leven waren en niets konden.
En als je het dan hebt over 'even' niet reizen, ik schreef toen al dat ik na een reanimatie die ik gedaan had dat het leven zo voorbij kon zijn of kon veranderen. Die pech heb ik ook gehad, ik ben in 2022 gebeten door een hond, en heb nog steeds last van de bijwerkingen van de antibiotica en dat ik me soms schaam voor de littekens, plus dat daar de huid ongevoelig is. Daardoor heb ik nog steeds mijn droomreis, en bucketlistdingetje als het beklimmen van de Kilimanjaro niet kunnen doen (stond gepland voor september 2022, nu is het geld er niet meer omdat alles extreem duurder is geworden).
Er zijn mensen die tegen mij gezegd hebben dat de bijwerkingen van die antibiotica versterkt zijn door het coronavaccin. Dat het je weerstand tegen alles doet afnemen. Dat gaat mij te ver door dat te zeggen. Maar toch zijn er dingen bij mij veranderd sinds ik dat vaccin genomen heb.
Maar dat al die maatregelen en mogelijk ook de vaccins veel kapot gemaakt hebben zeker. En ook je weerstand. Ik ben sinds de maatregelen te vaak verkouden of net niet fit geweest, en zelfs 1 keer heb ik echt de griep gehad wat statistisch gezien te snel is na mijn vorige griep. Ik ga echt niemand uit de weg die verkouden is of wat dan ook. Ook om gewoon mijn weerstand weer op te krikken. Want waar je niet mee in contact komt, daar kun je ook geen weerstand tegen opbouwen.

Het is ook gewoon bewezen dat de maatregelen de weerstand tegen alles zwakker gemaakt hebben.
Dit heb ik in het begin al gezegd.
Maar ook de economische gevolgen heb ik benoemd voordat er een echte lockdown was. DAt vele bedrijven kapot zouden gaan. Nog steeds zijn er corona-faillissementen. Daarmee dus ook gelijk gehad.
Maar toen was dat allemaal onzin.

En wat me echt nog wel stoort is dat er nog steeds bij veel bedrijven stickers en posters zijn over afstand houden e.d. En die vieze plexiglasschermen hangen ook nog op veel plaatsen. Lekkere gore dingen vol vingervlekken en andere vetvegen omdat ze niet schoongemaakt worden. Er valt niet normaal doorheen te kijken. Ook had dfds in Engeland nog steeds een scherm staan dat je een vaccinatiepaspoort en negatieve test moest tonen, met daaroverheen geplakt: is niet meer nodig.
Maar waarom haal je die schermen niet weg? Het is toch voorbij? Er zijn nog steeds hotels die schrijven dat ze volgens covid voorschriften schoonmaken. Waarom?
Dat mensen dan denken van het is niet voorbij, dat ga je soms inderdaad geloven als je dit soort dingen ziet. En als je dan bijvoorbeeld achteraf naar films kijkt die aan 'predictive programming' doen, dan kun je denken toeval, of zit er toch meer achter?
De qr-code is sinds corona veel meer in gebruik geraakt voor van alles. Ook is de gezichtsherkenning en AI op dat gebied enorm verbeterd. De digitale Euro lijkt in vogelvlucht beland te zijn.

Ik zeg niet dat het anders niet gebeurd zou zijn, maar er zijn toch echt wel wat dingen waar de 'complotdenkers' toch gelijk in gekregen hebben. Bijvoorbeeld nu de RKI-files openbaar geworden zijn. Het Duitse OMT nam maatregelen niet op basis van de wetenschap bijvoorbeeld, maar op basis van gevoel, ook al zei de wetenschap het tegenovergestelde.
Er is nu naar buiten gekomen dat er sprake is geweest van censuur op facebook. Waar dan niet?

Er gaan inmiddels diverse filmpjes rond met het bijschrift: Het verschil tussen complotdenken en de waarheid is 18 maanden. En dat gaat soms ook echt op. Bijvoorbeeld over een interview waarin ontkend werd dat er sprake zou zijn van censuur op facebook. Dat interview is van 2022. En dan komt dat nu in 2024 uit. En zo heb ik nog meer gezien, maar ben het al weer vergeten omdat ik geen complotdenker ben. Maar toch zijn er dingen uitgekomen waarvan er gezegd of beloofd werd dat het niet zo was.

Wat ik zelf wel interessant vind is de predictive programming in films en tv-programma's. Achteraf zie je wat, maar vooraf niet. Dit gebeurt toch veel vaker? Maar er zijn wel films geweest voor corona die een verloop hadden die behoorlijk dicht bij de ellende van de maatregelen in latere realiteit kwam. Alleen in de film stierven er meer mensen. Best interessant om achteraf wat films te bekijken die dingen in de toekomst zouden voorspellen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:05

@Germie
Ik ben en meerdere met mij ziek geworden van iemand die ook vond dat afstand houden en mondkapjes onzin waren.
En ja ik vind het nog steeds walgelijk dat jij bepaalde dat andere maar thuis moesten blijven als ze er bang voor waren, jij nam nergens afstand. Zo egoïstisch.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:12

Zeldzaam egoïstisch, inderdaad :). Je kunt er maar trots op zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:20

@Germie,
Je blijft in herhaling vallen.
Volgens mij moet je eens met een professional praten, je hebt er duidelijk last van, terwijl we inmiddels jaren verder zijn.

Verder klinken jouw berichten erg egoïstisch.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:21

Brainless schreef:
@Germie
Ik ben en meerdere met mij ziek geworden van iemand die ook vond dat afstand houden en mondkapjes onzin waren.
En ja ik vind het nog steeds walgelijk dat jij bepaalde dat andere maar thuis moesten blijven als ze er bang voor waren, jij nam nergens afstand. Zo egoïstisch.

Dat mag je vinden. Maar ik blijf het walgelijk vinden dat er 0,0 oog was voor de mensen die geen gevaar liepen. Die in de bloei van hun leven waren. Die dus altijd die jaren kwijt zijn. Ik was in mijn ogen totaal niet egoistisch, ik ben normaal blijven doen. Zo kun je het ook bekijken. Eens gaan we het toch niet worden. Dat hoeft ook niet. Maar dit is een voorbeeld hoe er dus ruzies ontstonden. Je mocht niet anders denken. Ik heb me laten vaccineren met alle gevolgen van dien omdat alles dan weer normaal zou worden, dit bleek gelogen. Er zijn mensen die een gescheurd trommelvlies overgehouden hebben aan de vaccinaties, omdat de lymfeklieren enorm opgezet raakten. Bij mij scheelde dat ook niet veel. Ik heb een aantal weken geen enkele druk op mijn schouders kunnen verdragen omdat alles daar dik was, ik had een enorm opgezette keel en nek. Ik heb daarvoor nooit enige keer een probleem gehad met oren klaren, echt nooit. Nadien een paar keer, niet dat ik een duik moest afbreken, maar wel dat het klaren lastiger ging. Dat heb ik dus aan dat vaccin overgehouden.
En dan die koorts, en de vermoeidheid. Die vermoeidheid was heel erg, heeft weken aangehouden. En na 9 maanden was de menstruatie nog niet normaal. Wie weet wat er voor lange termijn gevolgen nog naar boven komen, maar ja, dan zal men zeggen 'komt niet door het vaccin'. Het waren bij mij geen 'minor' bijwerkingen.

Er wordt door jou gesteld dat mondkapjes de oorzaak zouden zijn samen met geen afstand houden dat je corona kreeg. Maar dat bewijs is er niet, het is hooguit wat meer aannemelijk. Want er was ook een app, die vertelde als je langer dan 15 minuten op minder dan 1.5m van iemand was. Daarmee geef je aan dat iemand even passeren of een kort praatje mee maken niet tot een besmetting kan leiden. In een winkel ben ik nooit 15 minuten en al helemaal niet dichter dan 1.5m van iemand. Daarmee kan ik dus stellen dat ik niemand heb kunnen besmetten. Er waren gewoon zo veel tegenstrijdigheden.
Toen restaurants nog wel open waren tot 8 uur ben ik met collega's uit eten geweest en een dag later beweerde iemand dat die corona had. Niemand anders van de groep werd ziek, terwijl we echt enige uren op minder dan 1.5m gezeten hebben. Dus je weet gewoon niet waarom jij het gekregen hebt en wat de oorzaak was. Ik heb dus een voorbeeld van gewoon bij elkaar zitten zonder mondkapje en geen afstand houden en niemand ziek. Kortom, je weet niet wat de oorzaak was en wat niet.

Ik ben juist het tegenovergesteld van egoistisch, heb al een paar mensen het leven gered. 1 keer zelfs met gevaar voor eigen leven. Ik zorg dat ik mijn reanimatie op orde houd voor het geval dat. En dat soort dingen. Nee, ik denk behoorlijk om de medemens.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:23

Gezien het al zoveelste keer is dat je je hondenbeet aanhaalt in een ongerelateerd topic en zo mentaal vastloopt op zulke kleine tegenvallers is het misschien toch een idee om professionele hulp in te schakelen.

Het is ook niet handig of nuttig om er altijd maar vanuit te gaan dat alles wat je tegenvalt door schuld van een ander moet komen. Een peesblessure kan men zo door eigen manier van trainen en sporten oplopen, hoeft niet aan antibiotica, coronavaccin en noem maar op te liggen :')

Kilimanjaro beklimmen is ook geen recht en zou nog minstens honderd keer duurder moeten on uitbuiting tegen te gaan :o

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:27

Maar dat je het zovaak aan kunt halen, zelfs in totaal irrelevante topics, maakt dat het met de censuur blijkbaar wel meevalt. De censuur in Rusland is bv toch van een andere orde, minder 'kun je iets minder vaak dit of dat schrijven' en iets meer 'polonium of raam, wat zullen we vandaag eens doen.'

Oftewel, beetje relativering. Dat Bokt her en der grenzen stelt aan wat je mag plaatsen is niet zomaar censuur.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:33

Germie ik denk echt dat je baat hebt bij hulp. Relativeren kan je leren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:37

Fly_high schreef:
Gezien het al zoveelste keer is dat je je hondenbeet aanhaalt in een ongerelateerd topic en zo mentaal vastloopt op zulke kleine tegenvallers is het misschien toch een idee om professionele hulp in te schakelen.

Het is ook niet handig of nuttig om er altijd maar vanuit te gaan dat alles wat je tegenvalt door schuld van een ander moet komen. Een peesblessure kan men zo door eigen manier van trainen en sporten oplopen, hoeft niet aan antibiotica, coronavaccin en noem maar op te liggen :')

Kilimanjaro beklimmen is ook geen recht en zou nog minstens honderd keer duurder moeten on uitbuiting tegen te gaan :o

Ik zal nog 1 keer offtopic reageren, maar die bijwerking staat in de bijwerkingenlijst en is ontstaan in een periode van niet sporten, want dat kon ik toen niet. Gewoon na een nacht slapen opstaan met pijn op 2 plekken in je voet/enkel en een dag later aan de andere voet. Er staat in de bijsluiter dat je dan acuut moet stoppen, maar mij is geadviseerd nog even door te gaan toen ik de huisartsenpost belde. Ze hebben me ook niet gezien, ik moest maar wachten tot maandag. EN tja, zij zijn de experts toch? En toen had ik dus op 4 plaatsen peesontstekingen, waarvan 1 helaas nog steeds aanwezig is. Het is absoluut geen sportblessure. Dat is ook wel toegegeven. Maar ja, nu moet je er nog van af zien te komen. Dit is geen complotdenken. Hulp nodig om dit peesprobleem op te lossen zou fijn zijn, maar helaas weet men geen oplossing. Ik ben nog wel bezig met weer wat nieuws om er van af te komen overigens.

Ik zal eens even gaan lezen over wat de complotdenkers over HAARP schrijven. Dat is immers ook zo'n complotonderwerp. :P Cloudseeding is het al niet meer, want dat is inmiddels bewezen dat het mogelijk is. Dan kunnen we nu terug naar het onderwerp.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:40

moonfish13 schreef:
Elisa2 schreef:
Nouja er zijn wel echt talloze mensen overleden door Covid...

Ik vond het goed dat er reisbeperkingen waren, dat hadden ze gelijk moeten doen dan was het wellicht niet zo wereldwijd verspreid geraakt.
En niet met griep naar oma? De mentaliteit is/was vaak..je bent ziek? gewoon doorwerken want dan ben je stoer. Er werd eigenlijk nooit nagedacht over het besmetten van anderen.

Ontopic, dat er zoveel bezuinigd is op de GGZ is echt geen goede zaak. Mede daardoor lopen en teveel verwarde mensen gewoon vrij rond en moet er eerst iets ernstigs gebeuren voordat ze kunnen ingrijpen.

Anne Faber is vermoord door een gek, die een goede jeugd heeft gehad.
Wel altijd fascinatie voor dode dieren meen ik.
Maar zijn familie heeft gesmeekt hem niet los te
laten omdat ze doorhadden dat hij exact wist wat ze wilden horen.
Hierdoor is Anne er niet meer, ze wisten dat het weer fout zou gaan maar konden niets doen.

Ik heb een stukje luisterboek geluisterd van zijn zus(je), over dat niet elke crimineel een slechte jeugd heeft gehad.
En ze alles hebben gedaan hem vast te laten zitten wegens echt een gevaar voor de maatschappij.
Ze zijn echter niet gehoord hierin.

Wbt covid: mijn fysio was strontverkouden.
En ik heb migraine die dat niet leuk vind.
Dus ik kreeg: je mag zeggen loop de kamer uit.
Ik: ik heb een ffp3 bij me, ik heb geen hulp ivn vakantie 2 weken, plus die koppijn.
Hij: geef maar, doe ik die op, het is al genoeg aanpoten voor je.

Maar ik wijs zelfs mijn moeder er wel op dat mijn oma van 87, dat ze daar niet naartoe moet gaan verkouden.
Zij ziet dat als onschuldig en ik zei ik vind dat je het niet kan maken.
Dat zorgcentrum lopen zeer fragiele mensen waarbij deze verkoudheid fataal kan zijn.
Ik vind het écht een no-go!
Nu gaat ze niet meer verkouden, en ook ik pikte veel op en dan kreeg ik bezoek van de zeehondencreché.
Nou had even overlegd. -O-
Ik ben 2 weken uitgeschakeld geweest en nog 2 weken voor ik weer fatsoenlijk energie had.
En bedankt.

Nouja dat dus, het is jammer dat niet iedereen geleerd heeft van de C periode. Ben je ziek, blijf thuis en besmet anderen niet.
Wat voor de een een onschuldige verkoudheid is kan voor de ander met een fragiele gezondheid fataal zijn.

De moordenaar van Anne Faber, beetje offtopic maar ik geloof sowieso dat niet iedere dader een slechte jeugd oid heeft gehad. Sommige mensen worden gewoon geboren met een steekje los.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:57

Maar soms is de jeugd op normaal, maar is men wel slecht gehecht:
Percentage kinderen en jongeren met hechtingsproblemen
Hieruit blijkt dat tussen de 60 en 70 procent van alle gezonde, thuiswonende kinderen in de leeftijd van 1 tot 12 jaar, een veilige gehechtheidsrelatie heeft met hun ouders. Tussen de 30 en 40 procent van alle gezonde, thuiswonende kinderen is onveilig gehecht.

https://www.nji.nl/cijfers/hechting#:~: ... %20gehecht.

Of dat dus echt weer van invloed is op het later leven weet ik niet. En wanneer gaat een zgn. minder hechting dan over in een hechtingsstoornis en wanneer kun je spreken van een steekje los bij iemand? Er zijn ook autistische kinderen bijvoorbeeld die snel agressief reageren. Zit er dan een steekje los omdat ze autistisch zijn? En heeft iemand met adhd een steekje los? Want dat is immers ook iets waar steeds meer kinderen last van lijken te hebben. Of heeft dat weer te maken met hechten?

Of komt het gewoon door dingen als social media? Want daardoor krijgt iedereen meer dingen te zien of om over na te denken dan zonder social media?

En hoe zijn de kinderen van die Alice waar het topic mee begon dan gehecht? Die kunnen prima normaal gehecht zijn immers, ook al heeft de moeder wat aparte ideeën.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:11

Ook zulke dingen zijn weer zo complex dat je er niet 1 oorzaak op kan plakken. Een onveilige hechting maakt niet gelijk een crimineel van iemand en een goede hechting geeft geen garantie op geen criminele uitspattingen.

Het is een ongelukkige samenval van allerlei factoren intern en extern die kunnen maken dat iemand een crimineel pad bewandelt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:16

@Germie
Knap dat jouw conclusie is dat ik absoluut niet kan weten hoe ik besmet ben maar jij wel over jezelf waardoor jij klachten hebt.
En ja, ik weet zeker door wie ik ziek ben geworden.
Jij bent wel bereid iemand te redden maar zoiets simpels als afstand houden is dan te veel gevraagd voor je, want daarmee maak je geen indruk.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:01

Brainless schreef:
@Germie

Dat neem je aan, dat je door diegene ziek bent geworden.
Je kunt het een dag eerder wel ergens anders op hebben gelopen.
Dat is een aanname. Geen feit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:11

Hoe weet jij wie ik wel of niet tegen ben gekomen, ik zeg toch dat ik zeker weet dat het van diegene kwam.
Het is een feit geen aanname, dat maak jij ervan.
Ik weet toch zelf wel met wie ik wel of geen contact heb gehad.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:17

Brainless schreef:
Hoe weet jij wie ik wel of niet tegen ben gekomen, ik zeg toch dat ik zeker weet dat het van diegene kwam.
Het is een feit geen aanname, dat maak jij ervan.
Ik weet toch zelf wel met wie ik wel of geen contact heb gehad.

Dan nog, kan zelfs via een deurkrukken dagen ervoor op hebben gelopen.
Het virus kan een paar dagen overleven ergens op zonder menselijk contact.
Het is niet zeker dat het dan bij deze persoon weg komt. Het blijft een aanname. En geen feit.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:25

@Germie... en uiteraard ook anderen...
Ik zeg niet, dat het in jouw geval zo is maar er zijn heel veel mensen die na lezen van een bijsluiter juist enkele of zelfs alle bijwerkingen krijgen.

Is zo n beetje de (omgekeerde) placebo-effect.

Ik was na de eerste enting ook strontziek ,korts, grieperig, pijn overal.

Heb toen mijn vroeger kinderarts uit Duitsland bij die ik 8 jaar in behandeling was geraadpleegd... en die sprong bijna een gat in de lucht.
Want met zo een heftige reactie was voor hem een bewijs dat mijn immuunsysteem eindelijk en goed werkte.

Ik zag het op dit moment zo niet, maar hij had wel gelijk, gezien mijn immuunziekte als kind.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:33

Shadow0 schreef:
Maar dat je het zovaak aan kunt halen, zelfs in totaal irrelevante topics, maakt dat het met de censuur blijkbaar wel meevalt. De censuur in Rusland is bv toch van een andere orde, minder 'kun je iets minder vaak dit of dat schrijven' en iets meer 'polonium of raam, wat zullen we vandaag eens doen.'

Oftewel, beetje relativering. Dat Bokt her en der grenzen stelt aan wat je mag plaatsen is niet zomaar censuur.
In Noord Korea is recent nog een 22-jarige publiekelijk geëxecuteerd omdat diegene naar K-pop luisterde.
Ik vind het woord censuur in deze context inderdaad echt heftig. :\