Citaat:
Als men vindt dat vliegtaks moet worden betaald, omdat vliegen zo vervuilend is, dan hadden de excuses voor het slavernijverleden ook op een andere manier aangeboden kunnen worden ipv in alle windrichtingen een vliegtuig met een minister daar in te sturen.
?
Mij ontgaat iets.
Bijna alles, eigenlijk.
(De excuses die Rutte bijna een jaar geleden aanbood, dat gebeurde in het Rijksarchief.
En het hoort bij diplomatie om bezoeken af te leggen.)
Citaat:
De maandelijkse verhuizing van de administratie van Europarlementariërs tussen Brussel en Straatsburg kost jaarlijks 200 miljoen, omdat archieven fysiek mee verhuisd worden in gemotoriseerd vervoer, digitaliseren zou aanzienlijk schelen en dat is alleen nog maar de administratie, de reiskosten van al het personeel kost nog eens 114 miljoen en beide gebouwen staan voor de helft van de tijd leeg.
Eens.
Citaat:
Maar als de consument na 2026 een nieuwe ketel wil is men verplicht een hybridewarmtepomp er bij aan te schaffen van 5000 euro en dan moet je eigenlijk ook je huis isoleren, anders heb je er niet veel aan. Een verplichten met een hoog kostenplaatje.
?
Je bent zot als je een eigen huis hebt en anno 2023 nog niet goed geïsoleerd hebt.
En de kosten en de subsidie zijn nu nog niet bekend.
(Oude economische regel: die prijzen zakken wel. Nu is het nog even een nieuwtje, er komen steeds meer modellen op de markt, ook met lagere prijzen.)
Citaat:
Na 2035 mogen er geen benzineauto's meer verkocht worden en ben je straks allemaal verplicht aan de elektrische auto
Hihi.
Wat dacht je van het ding wegdoen...?
Ik doe het al jaren zonder. En nee, ik werk gewoon, ga naar mijn paard en woon niet in de Randstad.
Citaat:
wat denk je wat je moet gaan betalen aan wegenbelasting voor die enorm zware auto's
Er komen kleine e-bakjes,
en een sociaal kabinet kan besluiten om de wegenbelasting laag te maken, bijvoorbeeld aan te vullen met rekeningrijden.