Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 22:55

AppleSter schreef:
verootjoo schreef:
Wij kampen nog niet met hongersnood omdat we ons voedsel dan wel uit Afrika laten invliegen. Waar ze overigens wel met hongersnood kampen, omdat al hun eten door ons opgegeten wordt.
Binnenkort kunnen er ook geen mensen meer rond de evenaar wonen omdat het gewoon onbewoonbaar gebied wordt door de opwarming.
Wij zullen het als laatste merken, omdat wij toevallig op een goede plek in de wereld wonen.
Dat betekent niet dat we geen plicht hebben om alles te doen om de klimaatcrisis te beperken.

Hoe weet je dat nu? Waar baseer je die bewering op? Zo erg boffen wij niet hoor, we wonen in een land waar steeds meer mensen naartoe komen, het is druk en vol hier en de belastingdruk is enorm. Armoede neemt toe, mensen moeten allemaal aan de fulltime banen terwijl we vroeger met gemak rondkwamen op 1 baan

Dat was niet met gemak hoor.

Citaat:
veel mensen zaten in de kou afgelopen winter omdat de overheid enorme belastingen heft op energie, etc. En het is vaak koud en nat hier, je moet ervan houden. Er emigreren heel veel Nederlanders de laatste tijd en wij staan ook op het punt uit te checken hier. Wij gaan juist wat dichter naar die evenaar toe :+

Kou? Zo koud zijn de winters niet meer.
De kou in huis kwam niet door belastingen maar door inhalige energiebedrijven met variabele contracten.

Citaat:
Wat betreft het eten uit Afrika.. Moeten wij ons dan niet rot schamen omdat we voedsel uit 3e wereldlanden opeten hier? Laat de overheid het moeilijker maken om dat voedsel in onze supermarkten te leggen, dan halen ze meer van de boeren uit eigen land. We hebben prima voedselproductie hier, maar bedrijven als Ahold, Jumbo en Lidl willen geen eerlijke prijs betalen.

Klopt. Daarom eten wij bijna alleen biologische groenten en fruit uit Nederland.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 22:55

AppleSter schreef:
Haha, jij denkt wel heel fijn over je medelanders :D
Waarom mogen mensen niet zelf bepalen hoe warm ze het willen hebben in huis?

Omdat het onwijs slecht is voor het milieu! 19 graden en een warme trui aan, werkt prima. Maar ja, ik ben opgegroeid in het oud geld milieu.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 22:56

Ik hoop echt heel erg dat niet iedereen hier in de wereld er net zo als jij instaat Applestar, op het moment dat onze dijken breken en half Nederland onder water staat. Of als er hier oorlog uitbreekt en ik wil vluchten. Of als we een fijne lek hebben in een kerncentrale.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 22:56

@AS... ik krijg de indruk dat het je blij maakt.

Ik ben bereid te geloven dat je de politiek intensief volgt, maar wat betreft discussiëren - mwah....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 22:59

Je bent weer een hoop onzin aan het verkondigen, Applester.
Er hoeven geen ‘miljoenen huizen’ bij.
Kijk de laatste aflevering van Lubach eens over immigranten in Nederland. Asielzoekers zijn een vrij kleine groep.
In plaats van mensen om racistische redenen het land uit te willen zetten kun je ook pleiten voor meer kleine huurwoningen bouwen.

Boeren weten hoe ze hun grond moeten onderhouden? Boeren maken onze grond volledig dood en onbruikbaar door al het gif en de monocultuur.

Gronings gas opstoken gaat de klimaatcrisis niet helpen. Maar jij gelooft niet in klimaatverandering dus dat maakt je natuurlijk niks uit.

En je weet dat de belasting op gas en stroom juist tijdelijk eraf gehaald werd? Dus het is ook onzin om te stellen dat mensen in de kou zaten ‘door de hoge belastingen’.

Suzanne F.

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:04

Ik kan me wel vinden in Appelster. Ik ben wel een medestander.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:10

Suzanne F. schreef:
Ik kan me wel vinden in Appelster. Ik ben wel een medestander.

Ik Ook... Lees heel wat andere onzin in het topic incl lage persoonlijke aanvallen omdat men geen argumenten meer heeft.

Ik vind het wonderingswaardig om het geduld van as te zien.
En niet is vertrokken zoals dat elke keer gaat in de politieke topics en eenzelfde groepje steeds overblijft.

AS +:)+

*En gaat weer verder met lezen, want ik was wel weer afgehaakt *

FiveSports

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:13

Is dit bruikbare hulp?

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:15

Applestar mag natuurlijk gewoon haar mening hebben, maar ze presenteert een hoop zaken als feiten waar helemaal niks van klopt.
Er is nu eenmaal klimaatverandering door toedoen van de mens. Dat valt onder de gouden standaard, dus daar is geen twijfel over.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:15

Maar serieus dan, er komen zo'n 1000 veiliglanders jaarlijks NL in. Laten we zeggen dat we dat voorkomen, wat lost dat op?

En wie gaan er in de landbouw werken, als er geen arbeidsmigranten binnen mogen komen? Om maar niet te spreken over de bouw/de zorg/ transportsector

https://www.coa.nl/nl/lijst/het-waar-da ... nden-komen

En hoe zie je kernafval? Maakt niet uit, zien de latere generaties maar?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:16

Je vindt het onzin door je confirmation bias. Alles van AS wordt weerlegd met wetenschappelijke feiten, maar compleet genegeerd door AS.
En dan komt altijd weer het zure regen argument voorbij, waarmee duidelijk wordt aangetoond dat ze dus geen idee heeft waar ze het over heeft. Want zure regen was wel degelijk een groot probleem, wat afgewend is dankzij het verbieden van CFK's en het verminderen van de SO2. Echt, lees je in, voor je een discussie aangaat.

Verder ga ik maar weer onder mijn meelees steen, want ik krijg de indruk dat het vechten tegen de bierkaai is..
Laatst bijgewerkt door lies op 09-11-23 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:17

Tango1979 schreef:
4 ton huizentekort oplossen door 400.000 man het land uit te zetten? Hoe ga je dat wettelijk gezien regelen? Alle NL burgers die iets crimineels doen (ongeacht afkomst) het land uit? Succes
NL burgers? Er zijn heel veel statushouders (en medelanders) die een dubbel paspoort hebben. Als we weer wat meer zelf gaan beslissen, dus Brussel wat meer terug de hoek in duwen kan dat echt wel. Strengere regelgeving voor statushouders die de fout in gaan zou een deeloplossing kunnen zijn tegen de overlast

Citaat:
Boeren zelf beheer geven, wat lost dat op? Het mestoverschot? De verslechtering van natuurgebieden? De uitstoot?
Het voedseltekort dat er gecreëerd wordt door onze grond die hard verarmd door onzinnige maatregelen en kalenderlandbouw. Als er teveel gras groeit in (ooit door boeren gecreëerde) natuurgebieden is dat net als vanouds simpelweg op te lossen door het door schapen te laten begrazen. Mits de wolf in Nederland actief wordt beheert uiteraard.

Citaat:
Weer boren in Groningen, dus meer aardbevingen accepteren. En dan blijven compenseren? Of Groningen maar opgeven als woongebied? Hup al die mensen verhuizen (naar welke woningen?)

Nee, op een verstandige manier boren, niet voluit. En de mensen flink, maar dan ook echt flink schadeloos stellen, zodat ze zelf kunnen kiezen om aardbevingsbestendig te bouwen en/of te verhuizen. Maar alleen als ze dat zelf willen, uiteraard. De Groningers hebben al genoeg ellende gehad vanuit Den Haag, dus als het antwoord (via referendum) nee is dan hebben we dat te respecteren.

Citaat:
Kerncentrale: wat is jouw oplossing voor het kernafval? Daar zadelen we de komende xxx generaties maar mee op. En dan maar hopen dat we geen lek krijgen, niet te dicht bij Groningen in geval van aardbevingen.

waarschijnlijk net als al het andere schadelijke afval (auto accu’s, windmolens, zonnepanelen kunnen tot op heden ook niet gerecycled worden), diep onder de grond opslaan. Net als in Finland bijvoorbeeld. Het afval van kerncentrales is in verhouding heel weinig voor de hoeveelheid energie dat het oplevert. Er zijn maar 2 plekken waar een kerncentrale kan worden gebouwd in Nederland, dat is in Borssele en op de Maasvlakte. Groningen is daar ver vandaan.

Citaat:
De buitenlandse medewerkers zitten vooral in agrarische sector (he minder boeren dan ook minder arbeidsmigranten) bouw en metaalsector. Oftwel branches waar wij Nederlanders niet zon zin in hebben. Iets met heel hard werken voor weinig geld. Ik gok zo dat er maar weinig een overheidsfunctie hebben
onderschat de welwillende buitenlandse medewerkers niet hoor. Ze zitten ook veel in ziekenhuizen als arts of verpleegkundige, er zijn heel veel oost Europese tandartsen, etc. Bovendien, als wij mensen in de bijstand die wel kunnen maar niet willen werken actief aanzetten tot het vinden van werk (in het kader van je eigen broek ophouden daar waar het kan) en we allemaal minder inkomstenbelasting zouden hoeven te betalen zodat werken weer lonend wordt, dan zouden er voldoende werknemers (die netto meer overhouden) bijkomen.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:23

Janneke2 schreef:
Tja, ach - ik zei je al eerder 'dat ik het wel mooi geweest vond'.

Ik snap best dat het niet leuk is dat ik niet meer met,
maar over jou praat.
... maar na een keer of vier geen antwoord op mijn vraag krijgen trok ik mijn plan.
'Zodoende.'

Erg slap, maar jouw keuze. Natuurlijk helemaal goed.
Maar mij wegzetten als antwoorden niet geven… :+ :D
Ik heb er een dagtaak aan om alle vragen die ik naar m’n hoofd geslingerd krijg te beantwoorden _O-

Over mij praten is dan weer niet zo netjes. Maar als dit voor jou de oplossing is, be my guest

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:23

AppleSter schreef:
waarschijnlijk net als al het andere schadelijke afval (auto accu’s, windmolens, zonnepanelen kunnen tot op heden ook niet gerecycled worden), diep onder de grond opslaan.

En weer herhaal je dezelfde onzin die al meerdere keren en door meerdere personen werd weerlegd met feiten.
Accu’s kunnen voor 94 tot 97% worden gerecycled. Zonnepanelen ook voor 97%. En windmolens worden, nadat ze vaak eerst een tweede leven krijgen in arme landen, ook hergebruikt, bijvoorbeeld in bouwprojecten of door de wieken te vermalen en te hergebruiken in wegen enz.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:25

8nnemiek schreef:
Applestar mag natuurlijk gewoon haar mening hebben, maar ze presenteert een hoop zaken als feiten waar helemaal niks van klopt.
Er is nu eenmaal klimaatverandering door toedoen van de mens. Dat valt onder de gouden standaard, dus daar is geen twijfel over.

Pardon? Wie van ons heeft het steeds over feiten? Wie dringt z’n meningen dusdanig op “dat iedereen mee moet doen?!” Ik niet.
Ik leg alleen uit dat ik er anders naar kijk en een andere politieke oplossing zie dan de drammers die het steeds over “vaststaande feiten” hebben.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:26

Dat zeg ik, vechten tegen de bierkaai.
Ik lees vooral FVD in de antwoorden van AS en de FVD staat nou net bekend om het ontkennen van feiten en het verzinnen van alternative facts.

edit; een vaststaand feit is een vaststaand feit.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:28

Er zijn zo'n 20.000 statushouders. Waarvan 1000 veiliglanders. Hoeveel daarvan zijn onrustschoppers? Laten we zeggen 1000 man (erg ruim) die eruit...Wat lost dat op?

Kernafval: lees je eens in mbt het gevaar en hoelang radioactief afval gevaarlijk blijft. Of geef toe dat je dat niet veel uitmaakt.

Verstandig boren. Wat versta je daar onder? En als dat kon, denk je niet dat we dat al zouden doen?

Arbeidsmigranten doen het werk wat wij niet willen doen. En we hebben er de mensen ook niet voor.

Er zijn circa 800.000 arbeidsmigranten in NL aan het werk. En raad eens hoeveel bijstandsuitkeringen? 336.000

Dus zelfs als alle bijstand mensen aan het werk gaan, hebben we nog bijna 500.000 man te weinig. Dus wat je vermeld lost helemaal niets op

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:30

Ik vind het echt heel erg jammer dat elk politiek topic verzand in steeds weer hetzelfde modder gooien en dan altijd hetzelfde clubje voorop. Ik heb getemd ook, want ik vind het alles behalve chique om iemand voor dom en idioot uit te maken die de tijd neemt om haar mening te onderbouwen. Walgelijk

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:32

8nnemiek schreef:
AppleSter schreef:
waarschijnlijk net als al het andere schadelijke afval (auto accu’s, windmolens, zonnepanelen kunnen tot op heden ook niet gerecycled worden), diep onder de grond opslaan.

En weer herhaal je dezelfde onzin die al meerdere keren en door meerdere personen werd weerlegd met feiten.
Accu’s kunnen voor 94 tot 97% worden gerecycled. Zonnepanelen ook voor 97%. En windmolens worden, nadat ze vaak eerst een tweede leven krijgen in arme landen, ook hergebruikt, bijvoorbeeld in bouwprojecten of door de wieken te vermalen en te hergebruiken in wegen enz.

Er is nog weinig ervaring met het recyclen van stekkerauto accu’s, dus het wiel moet daar nog grotendeels uitgevonden worden. De EU stelt nu dat minimaal 50% dient te worden gerecycled.
Google is je beste vriend hè. En hoe duurzaam is het werkelijk om een windmolen te bouwen (onderdelen te importeren per dieselschip?), op te zetten, af te breken na X jaar, als de subsidie afloopt en weer per diesel te verschepen en op te bouwen elders? Daar komt behoorlijk wat CO2 en stikstof bij vrij ook.
Zeker als je dat met honderden afgedankte gevallen doet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:34

AppleSter schreef:
Pardon? Wie van ons heeft het steeds over feiten? Wie dringt z’n meningen dusdanig op “dat iedereen mee moet doen?!” Ik niet.
Ik leg alleen uit dat ik er anders naar kijk en een andere politieke oplossing zie dan de drammers die het steeds over “vaststaande feiten” hebben.

Sterker nog; er is een nieuwe EU wet die het verspreiden van nepnieuws, wat jij hier aan de lopende band aan het doen bent, verbiedt op social media..
Feiten zijn feiten.

Edit: ik heb al eerder op een vergelijkbare reactie van je gereageerd over de CO2 uitstoot van windmolens vs de kolencentrales (die jij zo super schoon noemde); 45 gram tegenover 900 gram co2 per kWh.. En dan nog ben je niet overtuigd? Knap :=
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 09-11-23 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:37

8nnemiek schreef:
AppleSter schreef:

En nooit komt het eens in je op dat wat jezelf zegt niet klopt?

In het theorie boekje zal het vast kloppen. Maar praktijk en theorie zijn vaak niet 1.

Eerder heb ik je er al op gewezen dat een kennis van mij werkt bij een afval verwerker.
Dat in 2016 bij de hagel storm hier in de buurt de zonnepanelen bij de asbest gingen.
Maar nu jaren later is het nog zo...

Toch blijf jij ook deze theorie wijsheid verspreiden.

Dus pas op met wijzen naar andere :)*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:39

Applester beweert dat ze niet gerecycled kunnen worden. Dat is simpelweg niet waar. Dat kan prima. Dat het niet altijd gedaan wordt is een ander verhaal, en daar moet wat aan gedaan worden, absoluut.

Edit, een voorbeeld van zo’n Nederlands bedrijf: https://www.solar2cycle.com/
Ze worden hier zo te lezen voor 99% gerecycled en 86% wordt opnieuw in zonnepanelen verwerkt. Het is dus nergens voor nodig om je panelen bij het asbest te gooien.

Ik kan het natuurlijk ook best eens mis hebben, maar in principe probeer ik altijd even een bron te vinden en vooral ook te begrijpen hoe het precies in elkaar zit. Iets wat Applester duidelijk niet doet.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 09-11-23 23:54, in het totaal 3 keer bewerkt

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:42

Benzz schreef:
AppleSter schreef:
Haha, jij denkt wel heel fijn over je medelanders :D
Waarom mogen mensen niet zelf bepalen hoe warm ze het willen hebben in huis?

Omdat het onwijs slecht is voor het milieu! 19 graden en een warme trui aan, werkt prima. Maar ja, ik ben opgegroeid in het oud geld milieu.

Dus omdat jij in dat milieu bent opgegroeid mag mijn moeder van 81 die nogal kouwelijk is met haar stramme lichaam de kachel niet hoger dan 19 graden zetten??
Wat is dat voor redenering?!?

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 00:15

8nnemiek schreef:
AppleSter schreef:

Sterker nog; er is een nieuwe EU wet die het verspreiden van nepnieuws, wat jij hier aan de lopende band aan het doen bent, verbiedt op social media..
Feiten zijn feiten.

Edit: ik heb al eerder op een vergelijkbare reactie van je gereageerd over de CO2 uitstoot van windmolens vs de kolencentrales (die jij zo super schoon noemde); 45 gram tegenover 900 gram co2 per kWh.. En dan nog ben je niet overtuigd? Knap :=

Maar wat zijn feiten dan? En wie bepaald dan wat een vaststaand feit is? Jijzelf? “De wetenschap” van ja-knikkers richting te politiek? Of politici zelf die uiteindelijk altijd een eigen agenda hebben en zichzelf anders gedragen dan ze prediken? Het is lang niet zo zwart-wit als jij continu beweerd.

Jij mag van mij overal anders naar kijken, maar je kan niet verwachten dat anderen hun mond maar houden als het jou niet zint. Laat staan jou naar de mond praten als je pissig wordt. Dit is precies het probleem met een deel van de klimaathysterie mensen, zowel in real life als hier op Bokt. Tolerantie tot de hoek.
En dit is dus ook precies de reden dat ik ben gaan meediscussieren hier en dat ik dat voorlopig nog even blijf doen.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 00:19

8nnemiek schreef:
Applester beweert dat ze niet gerecycled kunnen worden. Dat is simpelweg niet waar. Dat kan prima. Dat het niet altijd gedaan wordt is een ander verhaal, en daar moet wat aan gedaan worden, absoluut.

Edit, een voorbeeld van zo’n Nederlands bedrijf: https://www.solar2cycle.com/
Ze worden hier zo te lezen voor 99% gerecycled en 86% wordt opnieuw in zonnepanelen verwerkt. Het is dus nergens voor nodig om je panelen bij het asbest te gooien.

Ik kan het natuurlijk ook best eens mis hebben, maar in principe probeer ik altijd even een bron te vinden en vooral ook te begrijpen hoe het precies in elkaar zit. Iets wat Applester duidelijk niet doet.

Er zijn overal bronnen over te vinden maar het is net waar je die wil bekijken. Bronnen die je zelf hebt zijn automatisch betrouwbaarder dan die van een ander, terwijl een windmolen bouwer/plaatser natuurlijk altijd zal beweren dat z’n windmolen superschoon en volledig gerecycled kan worden. Wij van WC Eend….
Net als de leveranciers van elektrische auto’s dat doen.
Tot nog toe is er echter nog weinig terecht gekomen van het recyclen van stekkerauto accu’s en zonnepanelen, simpelweg omdat er nog niet veel afgedankten van zijn. Maar dat punt komt vanzelf een keer