Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Tieneke schreef:Zou het ergens de bedoeling kunnen zijn om zo de Palestijnse bevolking aan te zetten om zelf de druk op te voeren naar Hamas toe? Zelf iets te ondernemen? Of is dat te ver gezocht of onmogelijk?
Dat is een westerse „vrije“ gedachte.
Je moet de palastijnse bevolking meer vergelijken met een kind dat thuis mishandeld wordt. Die komt niet in opstand tegen een volwassene.
Ik zag trouwens net een samenvatting van vervalste informatie die nu op internet rond gaat.
Die kinderen in het hok: nep
Een Hamas strijder die een helikopter uit de lucht schiet: nep
Document dat financiele ondersteuning van US zou aantonen: nep
Hamas protesten in Amerika: nep
En nog een aantal andere. Ofwel, het is een jungle aan informatie die je niet kunt vertrouwen op het moment.
Als ze de gaza platgooien (wat ik wel verwacht want ze willen er al zo lang vanaf), ben ik bang dat wij hier in het westen ook wel wat terroristische aanvallen kunnen verwachten.
Janneke2 schreef:Exitium schreef:Probleem is dat je daarmee niets voorkomt. Half leger Hamas-strijders gaat zonder wapens weg, reist naar Libanon, Syrië of Jordanië en komt zwaar bewapend terug. Of men komt met bomgordel om aan, en laat die tijdens het fouilleren afgaan.
?
Hoezo : 'niets' voorkomen?
"Op zich" heb je gelijk: als in: dat hoort tot de mogelijkheden.
Vrede is niet voor bange mensen.
Maar in mijn ogen is een humanitaire corridor die duizenden levens kan redden
de moeite waard
tov dit soort risico's.
En ik verzet me tegen de gedachte 'dat er een risico aan kleeft betekent hetzelfde als het heeft geen zin'.
Nikass schreef:Sizzle schreef:Ik zag trouwens net een samenvatting van vervalste informatie die nu op internet rond gaat.
Die kinderen in het hok: nep
Een Hamas strijder die een helikopter uit de lucht schiet: nep
Document dat financiele ondersteuning van US zou aantonen: nep
Hamas protesten in Amerika: nep
Heb je een linkje voor mij van die samenvatting?
Popstra schreef:Ik denk wel dat als Israel Gaza compleet plat bombardeerd ze heel veel symphatie gaan verliezen.
Dat is natuurlijk de grootste oorlogs misdaad die je kan begaan!
Komt bij de haat nog groter gaat worden en een hoop ellende gaat veroorzaken elders op de wereld.
mysa schreef:
Tieneke schreef:BeFunny schreef:Het zou mij uiteindelijk niks verbazen als Israël uiteindelijk ook zelf achter deze oorlog zit.
De daden van Hamas zijn logisch bestempeld als terreur en hun (Netanyahu en leger) hebben vrijspel om mensen in Gaza uit te moorden.
Heb je concreet bewijs voor deze complottheorie?
BeFunny schreef:Wat een vervelende reactie.
Er staat "het zou mij niks verbazen" dus geen bewijs.
Maar Israël laat een verkeerd de realiteit zijn met al dat fake nieuws.
Israël wil dat alles daar Israël of eigenlijk Joods grond bezit wordt dat is sinds ze er zitten altijd zo geweest. En ze hebben al veel land ingepikt. De reden dan Hamas daar zit is om te zorgen dat Israël niet nog meer over de Palestijnen heen walst.
Israël heeft heel snel de Oorlog verklaard aan Hamas maar ook erbij vermeld we doden gewoon alles wat we daar tegen komen. Het is wederom Israël die daar weer sterker uit gaat komen.
En ze hebben met fake nieuws een verkeerd beeld gecreëerd waardoor ze groen licht hebben gekregen en waardoor hun acties niet als terrostisch worden bestempeld maar wel die van Hamas.
Janneke2 schreef:Exitium schreef:Probleem is dat je daarmee niets voorkomt. Half leger Hamas-strijders gaat zonder wapens weg, reist naar Libanon, Syrië of Jordanië en komt zwaar bewapend terug. Of men komt met bomgordel om aan, en laat die tijdens het fouilleren afgaan.
?
Hoezo : 'niets' voorkomen?
"Op zich" heb je gelijk: als in: dat hoort tot de mogelijkheden.
Vrede is niet voor bange mensen.
Maar in mijn ogen is een humanitaire corridor die duizenden levens kan redden
de moeite waard
tov dit soort risico's.
En ik verzet me tegen de gedachte 'dat er een risico aan kleeft betekent hetzelfde als het heeft geen zin'.
Citaat:Juist door die risico's zal Israel daar nooit mee akkoord gaan, al helemaal niet na de aanslagen afgelopen weekend.
pien_2010 schreef:Wat ik raar vindt, en dat zou voor jouw visie kunnen pleiten BeFunny, dat Israël, het land met de allerbeste intelligent dienst, de aanval van Hamas niet zag aankomen. Dat kan ik niet geloven.
irmaz schreef:Ik zie hier veel negatieve reacties op de bombardementen van Israel op Gaza maar wat vinden we van de raketten die Hamas op Israelische steden afvuurt? Is dt wel oké?
Loretta schreef:irmaz schreef:Ik zie hier veel negatieve reacties op de bombardementen van Israel op Gaza maar wat vinden we van de raketten die Hamas op Israelische steden afvuurt? Is dt wel oké?
Hamas zijn walgelijke terroristen en wat ze gedaan hebben is gewoon walgelijk. Ik dacht dat iedereen het daar wel over eens was. Hoe afschuwelijk deze daden ook zijn. Het geeft Israel niet het recht om oorlogsmisdaden te plegen. Daarbij onderdrukt Israel de palaestijnen al jaren achtereen op een verschrikkelijke manier.
irmaz schreef:Ik zie hier veel negatieve reacties op de bombardementen van Israel op Gaza maar wat vinden we van de raketten die Hamas op Israelische steden afvuurt? Is dt wel oké?