Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xPabloBokt schreef:germie schreef:Dan vind ik het prima, maar ik weet al dat er kiosken zijn waar je dus wel statiegeld op blikjes of flesjes moet betalen, maar het niet terug kunt krijgen, want ze hebben geen kleingeld. Daar heb ik dan wel echt moeite mee.
Die kun je toch gewoon bij de supermarkt inleveren?
germie schreef:xPabloBokt schreef:
Die kun je toch gewoon bij de supermarkt inleveren?
Nee, want als ik aan de wandel ben moet ik het dus mee gaan nemen in een rugzak waar al meer in zit. Dan is direct inleveren veel handiger. Dus wel verkopen, wel toeslag vragen, maar niet een inleverpunt zijn. Dat is best irritant dan.
Cer schreef:Ik liep van t weekend nog in de supermarkt en de rij bij de automaat was echt bizar lang..
maar inderdaad, dat had normaalgesproken allemaal dus in de prullenbak gegaan..
Op werk waren er ook wat mensen die de rijen vervelend vonden.. Een iemand had zelfs iets van 96 blikjes die ze weg moesten brengen en daar dus superlang voor moesten wachten.. Ik was alleen maar verbaast dat iemand zoveel blikjes kon hebben![]()
"mijn kinderen drinken nu eenmaal uit blikjes, dat is makelijker".. eh okee prima
Cer schreef:Ik liep van t weekend nog in de supermarkt en de rij bij de automaat was echt bizar lang..
maar inderdaad, dat had normaalgesproken allemaal dus in de prullenbak gegaan..
Op werk waren er ook wat mensen die de rijen vervelend vonden.. Een iemand had zelfs iets van 96 blikjes die ze weg moesten brengen en daar dus superlang voor moesten wachten.. Ik was alleen maar verbaast dat iemand zoveel blikjes kon hebben![]()
"mijn kinderen drinken nu eenmaal uit blikjes, dat is makelijker".. eh okee prima
josien_m_ schreef:Die afvalberg wordt alleen kleiner door minder te verbruiken... Recyclen kost behalve energie nog veel meer aan grondstoffen...
josien_m_ schreef:In de prullebak is ook prima, als het maar niet op de zwerf gaat. Want de afvalscheiding op het bedrijf zorg wel dat recyclebare spullen worden uitgesorteerd.
germie schreef:Ik heb ook zelf wel drinken bij me, maar soms wil je toch net wat anders.
Of de plastictoeslag werkt weet men helemaal niet. Statiegeld is natuurlijk ook wat anders.