Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 16:36

Ben nog nooit in een pannenkoekenrestaurant geweest, nou ja, als kind 1 keer, maar vond er niets aan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 16:44

Ik vind een goed pannenkoekenhuis wel lekker eten.

Doen we hier toch met enige regelmaat.

Maar er is ook een pannenkoekenhuis hier in de buurt waar ik echt niet heen ga. Service valt tegen en ik vind hun pannenkoeken ook gewoon niet zo lekker.

Maar het pannenkoekenhuis waar we dus wel met enige regelmaat even gaam eten, die heeft kwalitatief goede en heel lekkere pannenkoeken en wel fijne service.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:07

We waren een keer in een sterren restaurant via een actie, om de 10 min kwamen ze met brood en vroegen is alles naar wens. We kregen een stukje munsterkaas dat was gewoon smerig. Viel echt tegen zo bijzonder was het niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:09

Pannenkoeken = kinderen = gegil = slecht voor mij. :=

Dus daar ga ik niet vrijwillig heen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:11

Maar om 7 uur half 8 op een doordeweekse dag valt dat wel mee hoor :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:12

Ja wij eten graag vroeg. Maar later zou het misschien wel kunnen ja. :D

BeFunny

Je hebt ook juist knusse pannekoekenrestaurants. Of lunchrooms waar je echt goed en lekker kunt lunchen.
Ik ga ook niet naar die voor grote groepen.

purny

Femke_Tweety schreef:
[ [url=m/SDa3QL.jpg]Afbeelding[/url] ]

:+

Wat een culinair hoogstandje!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:39

Nu ga ik een spelbreker zijn maar als er iets niet echt lekker is zijn het wel pannenkoeken , ik vindt het geen avondeten :')

Geef mij maar een lekker bakje met patat ( en nee nu geen friet of patat discussie :') ) en een kroket.

Heel af en toe eet ik eens een pannenkoeken. Maar na 2 ben ik er alweer zat van. Of het ligt aan de pannenkoekenbakker hier thuis :o

Kip eet ik overigens ook bijna nooit meer , te vaak gehad vroeger. De smaak en structuur bevalt mij niet meer. Af en toe een keer door een wrap heen kan dan nog of een kippenpoot. Maar voor de rest ben ik aardig van de kip af. Eigenlijk nog maar weinig vlees uit de supermarkt wat ik echt lekker vindt.

Maar wel goed voor de portemonnee en het milieu ik eet zeker een paar keer in de week geen vlees meer. Maar een goed stuk vlees in een restaurant zeg ik geen nee tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 21:02

Zebrastreep schreef:
Geef mij maar een lekker bakje met patat ( en nee nu geen friet of patat discussie :') ) en een kroket.

Patat eten we in Holland.
De Belgen eten friet-patat ( gefrituurde aardappel)

Niet verder vertellen, maar het eindproduct smaakt hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 21:09

Pannenkoekenrestaurants zoals bij jullie ken ik als Belg dus écht niet. Er gaat hier binnenkort eentje open, ik betwijfel of het gaan werken. Pannenkoeken zijn als 4 uurtje in het weekend bij de koffie, of als dessert en soms als ontbijt. Met boter, poedersuiker, bruine of candijsuiker, confituur, slagroom of chocoladesaus. Of met een bolletje ijs of een combi van enkele dingen. Maar niet zoals jullie dat kennen.

@chevax: het zijn 2 websites waar je gewoon aanmeldt als een soort nieuwsbrief. En dan krijg je als soort van "voorrang" de mails als er weer een actie is. We maken er niet zo vaak gebruik van, maar tot nu toe heeft het ons wel elke keer adresjes opgeleverd waar we nadien ook zonder actie zijn gaan eten.
We beperken ons wel altijd tot eigen regio. De actie is voor Vlaanderen/Brussels gewest maar we zijn geen mensen om uren in de auto te zitten voor een etentje.
Tenzij het samenhangt met een hotel of bij een weekendje weg wat we sowieso al gepland hebben. Dan combineren we het.

Maar hier intussen dus de wissel gemaakt van veel en middelmaats naar hoger segment/kwalitatief en minder vaak.

En patatten eet je gekookt of gebakken. Friet zijn de gekende reepjes :P

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 21:17

https://www.smickel.nl/

Dit is een beetje het gemiddelde wat je op de pannenkoeken kan krijgen. Heul veul, en ik krijg 1 nog geen eens op terwijl ik hier thuis er gerust 4 eet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 21:18

Gatverdamme :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 21:21

Bij een goed pannenkoeken zaak is dat echt niet gatver :D

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 21:22

Lekker hoor een pannenkoek met shoarma of gyros.. <3

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 21:25

Lekker pannekoek met spek en kaas.
Of juist met banaan of appel met kaneel. Heerlijk met dus een latte macchiato.
Wel dus als lunch en niet als avond eten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 21:26

Spek appel rozijnen op een pannenkoek :9

En dan op je bord nog wat stroop er overheen!
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 18-11-22 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 21:26

paddington schreef:

Haha, dat dan weer niet. Dan bestel ik wel een schotel :P

Spek, Ham, Kaas, ui, Champignon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 21:34

Ik hou een pannenkoek toch maar als dessert :')

We hebben wel nog 1 steakhouse waar je gemiddeld 25 tot 28€ betaald maar dan krijg je per persoon een giga kom frietjes, kroketjes of puree, saus naar keuze én het vlees is van eigen kweek. Een côte à l'os is er €52 en per 2 personen. Met elk weer incl keuze van friet/kroket en saus.
En een doggybag als het niet op raakt bieden ze zelf aan :D

Geen idee wat in NL de standaard prijzen zijn, maar voor onze regio is dit best goedkoop en helemaal voor de kwaliteit die je krijgt.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:08

Varekaj schreef:
Pannenkoekenrestaurants zoals bij jullie ken ik als Belg dus écht niet. Er gaat hier binnenkort eentje open, ik betwijfel of het gaan werken. Pannenkoeken zijn als 4 uurtje in het weekend bij de koffie, of als dessert en soms als ontbijt. Met boter, poedersuiker, bruine of candijsuiker, confituur, slagroom of chocoladesaus. Of met een bolletje ijs of een combi van enkele dingen. Maar niet zoals jullie dat kennen.

@chevax: het zijn 2 websites waar je gewoon aanmeldt als een soort nieuwsbrief. En dan krijg je als soort van "voorrang" de mails als er weer een actie is. We maken er niet zo vaak gebruik van, maar tot nu toe heeft het ons wel elke keer adresjes opgeleverd waar we nadien ook zonder actie zijn gaan eten.
We beperken ons wel altijd tot eigen regio. De actie is voor Vlaanderen/Brussels gewest maar we zijn geen mensen om uren in de auto te zitten voor een etentje.
Tenzij het samenhangt met een hotel of bij een weekendje weg wat we sowieso al gepland hebben. Dan combineren we het.

Maar hier intussen dus de wissel gemaakt van veel en middelmaats naar hoger segment/kwalitatief en minder vaak.

En patatten eet je gekookt of gebakken. Friet zijn de gekende reepjes :P

Bedankt! En wij zijn vaak in dezelfde regio als jij te vinden, woon vlak over de grens bij Zelzate/Overslag. Kom regelmatig in Brussel en omgeving. Wij zijn hier sowieso op België gericht: cinema in Antwerpen, winkelen in Gent of Brugge. En als we makkelijk doen, halen we frieten met een mammoet!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:12

Nielojram schreef:
Zebrastreep schreef:

Patat eten we in Holland.
De Belgen eten friet-patat ( gefrituurde aardappel)

Niet verder vertellen, maar het eindproduct smaakt hetzelfde.

Niet overal in Holland (in Gorinchem is het voor de meesten ook friet), en al helemaal niet overal in Nederland :P

Varekaj schreef:

Met spek, kaas en stroop graag! :9 :9

paddington schreef:

Ik had er ooit een met souvlaki en knoflooksaus. Een megading met een stuk of vijf flinke stukken vlees erop, best apart was dat :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:22

Varekaj schreef:
Ik hou een pannenkoek toch maar als dessert :')

We hebben wel nog 1 steakhouse waar je gemiddeld 25 tot 28€ betaald maar dan krijg je per persoon een giga kom frietjes, kroketjes of puree, saus naar keuze én het vlees is van eigen kweek. Een côte à l'os is er €52 en per 2 personen. Met elk weer incl keuze van friet/kroket en saus.
En een doggybag als het niet op raakt bieden ze zelf aan :D

Geen idee wat in NL de standaard prijzen zijn, maar voor onze regio is dit best goedkoop en helemaal voor de kwaliteit die je krijgt.

Steaks and more in Venray
Niet duur, heel goed vlees.
Dogy bag bieden ze daar ook aan.

Maar er is ook een wall of fame. Voor wie de xxl burger op kan
Mijn vriend en zwager, 2 van die dunne, eten die dus zo op. En mijn vriend eet mijn friet ook nog mee op. :n

Oh ja de nachos als voorgerecht :heerlijk

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:45

Pannenkoek met banaan als ontbijt! :9

Ik vind pannenkoekenrestaurant iets waar je gaat eten als tussenstop of s afloop van een wandel-, fiets- of paardrijdtocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 23:50

@chevax: zeker eens bekijken dan! Wij gaan binnenkort eentje in Dendermonde uitproberen, maar dat is wel alweer 45min zonder verkeer vanaf Zelzate. Voor wie rondom de grens woont kan het wel interessant zijn. En 25€/persoon is iig wel fijne besparing.

Wanneer ga ik ergens niet meer heen? Als de verhouding prijs/kwaliteit niet meer is wat ik verwacht. En dan niet enkel het eten, ook de service telt zwaar mee. Het eten mag nog uitstekend zijn, als de ontvangst of wachttijd te wensen over laat, dan hoef ik niet meer. Uit eten doen wij voor de totaalbeleving, en die moet goed zijn.
Ik wil gerust meer betalen als het dat ook waar blijft. Al zijn ze ergens beperkt open, is er een wachtlijst... Zolang het totale concept klopt, dan zit het goed.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 00:05

Van de week zei mijn moeder dat ze weleens naar het Nonnetje zou willen in Harderwijk. Ze was gister jarig, dus ik zocht ze even op en wilde haar dan wel meenemen. Nou, laat maar. Staat niks op de kaart waar ik vrolijk van wordt. Dus wil het wel geven, maar moet ze met iemand anders gaan. Niks opeten vind ik dan ook niet zo netjes en ik eet echt niet wat ik niet moet.
Het erge is dat zij ook echt niet alles lekker zal vinden, maar ze wil er ook heen, want hoort er mensen over........

Of ik koop 1 of meer kerststerren, plak die op onze gevel en kook uitgebreid.

Mn zoon vind zoiets wel interessant, dus zal hem overhalen, haha