Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Pannenkoekenrestaurants zoals bij jullie ken ik als Belg dus écht niet. Er gaat hier binnenkort eentje open, ik betwijfel of het gaan werken. Pannenkoeken zijn als 4 uurtje in het weekend bij de koffie, of als dessert en soms als ontbijt. Met boter, poedersuiker, bruine of candijsuiker, confituur, slagroom of chocoladesaus. Of met een bolletje ijs of een combi van enkele dingen. Maar niet zoals jullie dat kennen.
@chevax: het zijn 2 websites waar je gewoon aanmeldt als een soort nieuwsbrief. En dan krijg je als soort van "voorrang" de mails als er weer een actie is. We maken er niet zo vaak gebruik van, maar tot nu toe heeft het ons wel elke keer adresjes opgeleverd waar we nadien ook zonder actie zijn gaan eten.
We beperken ons wel altijd tot eigen regio. De actie is voor Vlaanderen/Brussels gewest maar we zijn geen mensen om uren in de auto te zitten voor een etentje.
Tenzij het samenhangt met een hotel of bij een weekendje weg wat we sowieso al gepland hebben. Dan combineren we het.
Maar hier intussen dus de wissel gemaakt van veel en middelmaats naar hoger segment/kwalitatief en minder vaak.
En patatten eet je gekookt of gebakken. Friet zijn de gekende reepjes
Nielojram schreef:Zebrastreep schreef:Geef mij maar een lekker bakje met patat ( en nee nu geen friet of patat discussie) en een kroket.
Patat eten we in Holland.
De Belgen eten friet-patat ( gefrituurde aardappel)
Niet verder vertellen, maar het eindproduct smaakt hetzelfde.
Varekaj schreef:Pannenkoekenrestaurants zoals bij jullie ken ik als Belg dus écht niet. Er gaat hier binnenkort eentje open, ik betwijfel of het gaan werken. Pannenkoeken zijn als 4 uurtje in het weekend bij de koffie, of als dessert en soms als ontbijt. Met boter, poedersuiker, bruine of candijsuiker, confituur, slagroom of chocoladesaus. Of met een bolletje ijs of een combi van enkele dingen. Maar niet zoals jullie dat kennen.
paddington schreef:Lekker hoor een pannenkoek met shoarma of gyros..
Varekaj schreef:Ik hou een pannenkoek toch maar als dessert![]()
We hebben wel nog 1 steakhouse waar je gemiddeld 25 tot 28€ betaald maar dan krijg je per persoon een giga kom frietjes, kroketjes of puree, saus naar keuze én het vlees is van eigen kweek. Een côte à l'os is er €52 en per 2 personen. Met elk weer incl keuze van friet/kroket en saus.
En een doggybag als het niet op raakt bieden ze zelf aan![]()
Geen idee wat in NL de standaard prijzen zijn, maar voor onze regio is dit best goedkoop en helemaal voor de kwaliteit die je krijgt.