Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 04:52

Blij dat ze gevonden zijn en helaas de afloop die gevreesd was.

Sterkte voor alle betrokkenen ;(

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 05:48

Wat een vreselijk bericht. ;( Arme families...

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 05:49

Sabri schreef:
Het blijft hoe dan ook een raadsel wat als ze wel eerder gevonden waren? Waarom niks gedaan met de tips??

Omdat er 6000 (verzonnen getal, voordat er vragen om een bron komen) tips zijn binnengekomen die allemaal nagetrokken moesten worden? Omdat het laatste signaal van de telefoon heel ergens anders was en ze zich op dat gebied geconcentreerd hebben?

Wat voor antwoord zoek je? Dat "ze" het helemaal verkeerd aangepakt hebben? Dat antwoord vind je vast vrij makkelijk als je even op Facebook kijkt.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 06:29

Op de nos en omroep Brabant zie je een foto van de auto en die is best gekreukt. Die heeft een klap gemaakt en ik kan me voorstellen dat ze daardoor bewusteloos geraakt is. En onder water heb je maar een paar minuten. Ik weet niet gek veel van ongelukken, maar ik zou niet verbaasd zijn als de auto ondersteboven lag in het water, zie:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/416 ... e-en-sanne

En zo'n missende vangrail is nu noodlottig, maar anderzijds zijn er dagelijks duizenden mensen langs gereden zonder in het water te komen. Dus het is ook in die zin geen levensgevaarlijk punt. Wat de reden ook is, soms is het cru gezegd ook pech dat je net daar eraf vliegt.

En als het ongeluk wel was opgemerkt en ze waren wel gered, dan had niet half Nederland zich druk gemaakt om hoe het voorkomen had kunnen worden. Het is nu ook vanwege alles eromheen dat je hoopt dat ze hun levend gevonden hadden en dat we zoeken naar hoe het anders had kunnen lopen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 06:34

Nezzie schreef:
Sabri schreef:
Het blijft hoe dan ook een raadsel wat als ze wel eerder gevonden waren? Waarom niks gedaan met de tips??

Omdat er 6000 (verzonnen getal, voordat er vragen om een bron komen) tips zijn binnengekomen die allemaal nagetrokken moesten worden? Omdat het laatste signaal van de telefoon heel ergens anders was en ze zich op dat gebied geconcentreerd hebben?

Wat voor antwoord zoek je? Dat "ze" het helemaal verkeerd aangepakt hebben? Dat antwoord vind je vast vrij makkelijk als je even op Facebook kijkt.

Ik werk bij de politie en ook nog eens in het gebied waar het laatste signaal van de telefoon was. De meeste vermissingen worden niet direct gemeld want er kan natuurlijk van alles aan de hand zijn. Hierdoor zit er in de meeste gevallen al best wat tijd tussen voordat er daadwerkelijk gezocht gaat worden. Neem van mij aan dat na de melding direct hoog opgeschaald is en er dan de meeste gekke tips binnen komen. Ik word er altijd een beetje boos van wanneer mensen denken dat er ‘niks’ gedaan is met de tips. Het is een hele trieste zaak en aan dit soort berichten heeft helemaal niemand iets.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 06:55

Er komen ook de meest belachelijke tips binnen dan. Zie het maar te filteren.

Die auto zit wel zodanig in mekaar dat het voor te stellen is waarom Sanne zichzelf en Hebe niet kon bevrijden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 07:07

Die auto zit flink in elkaar, daar kom je niet meer uit. Zeker niet in het water.
Maar wel bizar dat er geen getuigen waren die dit gemeld hebben. Het is een superdruk knooppunt.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 07:10

Vayo schreef:
Ik vind het vooral bizar dat niemand op zo’n tijdstip dit heeft zien gebeuren. Wat een verschrikkelijke afloop …

Nou, dit inderdaad. Ik reed er gisteren 2 keer langs. Dat knooppunt is altijd erg druk. Dit kun je toch niet missen als je er in de buurt rijdt?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 07:14

Suzanne F. schreef:
Die auto zit flink in elkaar, daar kom je niet meer uit. Zeker niet in het water.
Maar wel bizar dat er geen getuigen waren die dit gemeld hebben. Het is een superdruk knooppunt.

Omroep Brabant geeft aan dat de auto onderaan een taluud lag, dat verklaart misschien de reden waarom de auto van voor zo enorm in elkaar zit.

Zullen ze de pech gehad hebben dat precies op het moment dat het er niemand anders reed, een stuurfout gemaakt hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 07:15

PSvanLot schreef:
Suzanne F. schreef:

Omroep Brabant geeft aan dat de auto onderaan een taluud lag, dat verklaart misschien de reden waarom de auto van voor zo enorm in elkaar zit.

Zullen ze de pech gehad hebben dat precies op het moment dat het er niemand anders reed, een stuurfout gemaakt hebben?

Op nos staat een foto waarop de auto op de kop ligt..

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 07:19

Vreselijk! Veel sterkte voor iedereen die haar kende!

Dit is toch de tweede keer in vrij korte tijd dat een zwarte auto onopgemerkt enkele dagen spoorloos is. Een witte auto of rode auto was vast veel eerder gevonden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 07:30

Relaxed schreef:
PSvanLot schreef:

Op nos staat een foto waarop de auto op de kop ligt..

Maar ook dat lijkt me niet vreemd als ze van een taluud af gegaan is.
Ik heb enkel een foto gezien (vind ik ook meer dan genoeg) waarbij de voorkant totaal in elkaar zit.

Hoop dat de klap zo hard is geweest dat ze op slag dood waren. Hoe hard dat ook is.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 07:33

Op zijn kop is een auto gewoon heel moeilijk te zien, welke kleur dan ook. Hij lag ook nog eens in het water, alleen de onderkant was zichtbaar. Ik ken het kruispunt ook, was er vorige week nog. De bocht heeft onderaan, waar de grootste kans is om uit de bocht te vliegen, wel vangrail, maar waar zij er uit geschoten zijn net niet. Wat een pech, en wat een verdriet voor de nabestaanden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 07:37

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 07:42

Cayenne schreef:
Volgens Omroep Brabant was er al eerder op die plek gezocht? https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/416 ... evonden-is

“Zij hebben geen enkel zicht gehad op de auto. De vindplek van de auto lag uiteindelijk ver van de bandensporen.”

“Op woensdag kreeg de politie nieuwe informatie binnen waarop ze opnieuw op deze locatie is gaan zoeken. Daarvoor is een politiehelikopter van de landelijke eenheid ingezet. “Met een politiehelikopter is er beter zicht op het terrein, zij gebruiken ook een camera en kunnen meer zien.”

Staat in het artikel.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 07:45

Pff het nieuws goed gevolgd omdat het hier in de buurt ook was.

'gelukkig'zijn ze gevonden. Zeker niet de manier waarop maar ik denk fijner als helemaal nooit iets weten.

ik hoop dat de gene die allemaal complot theorieën hadden zich kapot schamen. Net als die gene die nou op sm gooit dat hij al getipt. De politie krijgt zoveel tips( respect voor die gene die het bruikbare er uit moet filteren) en dit is gewoon niet de meest logische route om te rijden naar vught.
Het is een bocht waar( zover ik weet) nooit echt iets is gebeurd, het is een 90 bocht waar je met ruim 100 doorheen kan en waar wel vaak gepusht wordt als je niet hard genoeg rijdt. Maar ook wel zon bocht dat je wel op de weg moet letten en niet om je heen kan kijken.

Ik hoop voor de families dat ze wat meer antwoorden krijgen op hun vragen die ze hebben en dat zowel sanne als hebe er op het moment zelf weinig van gemerkt hebben. Y;(

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 07:47

Ik denk dta het geen zin heeft om je af te vragen waarom politie niet eerder met tips wat heeft gedaan. Er zijn heel veel tips binnen gekomen. Die moet de politie allemaal natrekken. Ik denk dat iedereen wel kan stellen dat er met man en macht gezocht is de afgelopen dagen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 07:52

Ja maar het is wel vreemd dat meerdere mensen deze plaats getipt hebben en dat er niet is doorgezocht.
Ik kan me voorstellen dat dit een naar gevoel geeft voor de tipgevers nu.
Maar je weet inderdaad niet wat voor tips dit waren. Maar als er bandensporen te zien waren blijft het wel gek.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 20-10-22 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 07:52

Ik ging hier in het topic kijken voor een update.
Ik liep 11 pagina's achter dus kreeg al een naar gevoel.
Dus naar ad. Nl
En bah. Toch waar.
Zo gehoopt op levend in de struiken.
Verschrikkelijk.. Geen woorden voor.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 07:54

Suzanne F. schreef:
Ja maar het is wel vreemd dat meerdere mensen deze plaats getipt hebben en dat er niet is doorgezocht.
Maar je weet inderdaad niet wat voor tips dit waren. Maar als er bandensporen te zien waren blijft het wel gek.

Ik zie alle nieuwe collega’s graag tegemoet die vanaf social media schijnbaar weten hoe zo’n zoekactie op touw gezet moet worden en ook precies weten waar en hoe er al gezocht was.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 07:58

Het nieuws dat je wist dat ging komen, maar niet verwachtte ;(.

'Fijn' dat ze gevonden zijn en de onzekerheid eindelijk ten einde komt voor de families...

Suzanne F. schreef:

Misschien moet je je de volgende keer opgeven als speurneus +:)+.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:01

Suzanne F. schreef:

Wie weet zijn er wel 200 tips binnen gekomen op banden sporen of omgevallen takken op het traject waar Sanne en Hebe hebben gereden. Die moeten allemaal nagetrokken worden stukje voor stukje. En dat kan niet 1 agent daar is meer voor nodig. Zonder politie helikopter was de auto vermoedelijk gisteravond ook niet zo snel gevonden. Zo zie je maar hoe lastig het allemaal is. En dat wij er niks over mogen en kunnen zeggen, omdat wij de hele inhoud niet weten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:11

Tja, het is je werk hè. Je wordt ervoor betaald. En als je niets vindt, dan heb je dus niet goed genoeg gezocht.

:roll:

Sorry, ik kon een stukje sarcasme even niet laten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:15

PSvanLot schreef:
Cayenne schreef:
Volgens Omroep Brabant was er al eerder op die plek gezocht? https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/416 ... evonden-is

“Zij hebben geen enkel zicht gehad op de auto. De vindplek van de auto lag uiteindelijk ver van de bandensporen.”

“Op woensdag kreeg de politie nieuwe informatie binnen waarop ze opnieuw op deze locatie is gaan zoeken. Daarvoor is een politiehelikopter van de landelijke eenheid ingezet. “Met een politiehelikopter is er beter zicht op het terrein, zij gebruiken ook een camera en kunnen meer zien.”

Staat in het artikel.

Dat klopt, de auto was blijkbaar vanaf de weg niet zichtbaar maar stak nog wel zover boven het water uit dat de helicopter m heeft gezien.
Ik hoop dat ze er niet veel van hebben meegekregen. Arme meiden…

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:22

Ik liep acht pagina's achter.. Tegen beter weten in de hoop op een goede afloop. Helaas. Ik krijg er kippenvel van, zo vreselijk. Ik hoop oprecht dat ze met weinig angst zijn gegaan.