Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 18:44

Het zijn Russische toeristen, en die zijn veelal nietop de hoogte, voelen zich veilig wat moedertje Rusland is de sterkste, dus naar hun idee zitten ze veilig, daar het in hun idee Rusland is waar ze op vakantie zijn.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 18:54

Wat het echter moeilijk maakt te begrijpen is dat de vrachtwagen met explosieven ( de meest waarschijnlijke theorie) uit Rusland kwam. Misschien een interne machtsstrijd met mensen die draconische acties willen uitgevoerd zien worden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 18:57

pien_2010 schreef:
Het zijn Russische toeristen, en die zijn veelal nietop de hoogte, voelen zich veilig wat moedertje Rusland is de sterkste, dus naar hun idee zitten ze veilig, daar het in hun idee Rusland is waar ze op vakantie zijn.

En buiten Rusland kom je niet zonder speciaal paspoort.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:19

Suzanne F. schreef:
Cowboy55 schreef:

Lekker weer, mooie hotels, de son in de see sien sakken……

50.000 toeristen las ik. Hoe dan?

Meer dan 1 of 2 hotels? De Krim is 26.000 KM2 groot. 60% van NL met 1/8 van de inwoners van NL. En 50k toeristen.

Cowboy55

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:34

Ben ik de enige die denkt: “Dat had je eerder moeten doen knul!” _O-

Poetin schroeft beveiliging Krimbrug op

De Russische president Poetin heeft opdracht gegeven tot een verscherping van de beveiliging van de Krimbrug na de explosie van vanochtend. De Russische veiligheidsdienst moet maatregelen nemen om de enige vaste verbinding tussen Rusland en de geannexeerde Krim te beschermen. De dienst moet ook de beveiliging opschroeven van de elektriciteitskabels en de gaspijpleiding die van Rusland naar de Krim lopen.

Kremlin-woordvoerder Peskov zei eerder op de dag dat Poetin voorlopig geen reactie zal geven op de explosie op de Krimbrug. Een toespraak staat volgens hem niet op de agenda. Politieke waarnemers speculeerden over een toespraak van de president, gezien de ernstige schade aan de brug. De Krimbrug is strategisch en symbolisch van groot belang voor Rusland.

Bron: NOS

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:43

pien_2010 schreef:
daar het in hun idee Rusland is waar ze op vakantie zijn.

Is het dit dan officieel niet?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:47

Als mijn land in oorlog is zou ik toch niet zo snel op vakantie gaan

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:55

Ik begreep dat er 3 doden te betreuren waren. Was dat al gemeld? Gelukkig was het nog vroeg.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:56

Klopt ja, ik lees ook 3 dodelijke slachtoffers.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:58

Huertecilla schreef:
pien_2010 schreef:

Niet volgens de internationale gemeenschap en het land waarvan het in 2014 is afgenomen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 20:02

Huertecilla schreef:
pien_2010 schreef:

Kom op zeg, enorm flauwe opmerking.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 20:20

Bron Sky News.
Victor kovalenko (veteraan en de man achter Ukraine Decoded) meldt dat het absoluut geen terroristische aanslag met een boot of autobom was die de Krimbrug aanviel, maar een precisisie aanval met een raket door het Oekrainse leger. Iets dat Rusland niet gaat toegeven ( want dan moeten ze er consequenties aan verbinden) lToevoeging tussen haakjes is van mijzelf :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 20:31

Ailill schreef:
Huertecilla schreef:

Niet echt flauw, want je hebt natuurlijk officieel en officieel.

Die Russische toeristen die Russische nieuwsbronnen volgen, met Russische wetgeving te maken hebben, bij Russische reisbureaus boeken, door Rusland reizen naar hun vakantiebestemming en daarbij geen internationale grenscontroles passeren, en die daar aangekomen rondom de resorts bovendien alleen maar daarheen gedeporteerde Russen tegenkomen, die toeristen zullen echt het idee hebben dat ze in eigen land op vakantie zijn.

Het gebied was immers al sinds 2014 'bevrijd' en met een officiële ceremonie opnieuw in het Moederland opgenomen, toch? Die hebben al zeker 8 jaar niets anders gehoord dan dat de Krim Russisch is.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 20:35

pien_2010 schreef:
FLASH @Flash_news_ua→ Irmaz wat is dit voor een site? Ik heb gegoogeld maar dat levert niets op. Dus ik ben benieuwd naar de betrouwbaarheid. Weet jij dat wellicht?

Want ik begrijp eigenlijk niet waar dit over gaat? Is dit een coup? Waar kijken we naar? Waarom worden mensen gearresteerd?

Flash is een Ukraïns nieuws-account op Twitter. Ik volg die al best lang en vind ze over het algemeen snel, goed geïnformeerd en best wel betrouwbaar. Heel af en toe slipt er wel eens een speculatief "nieuwtje" door heen.

Wat (en of) er precies aan de hand is in Moskou is niet duidelijk, er zijn meerdere accounts die er melding van hebben gemaakt maar het kan best uit 1 en dezelfde bron komen en volledig fake te zijn :o
Aangezien ik nu geen nieuwe berichten vind mbt een "situatie" in Moskou denk ik dat ik er weer ingetuind ben. :roll: blijkbaar wil ik heel graag dat er wat gaat gebeuren in Moskou :D
Ik ga er van uit dat de volgende keer wel echt is aangezien 3x scheepsrecht is. Voor nu, vergeet het bericht maar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 20:36

Babootje, fijn dat je weer terug bent. Het verbaast me niets, een raket aanval.
Ik was al bang voor overleden mensen. Altijd verdrietig!

Oomens vanuit het perspectief vd Russische toeriseten, verbaast het me dan ook niets. Want zoals jij het schrijft is het ook in hun beleving.
En die aanval vlak bij het strand te zien, zal echt nièt groot gecommuniceerd zijn in Rusland, denk ik zo.

Irmaz, ik begrijp het volledig. Ik wil het net zo graag als jij. Geen probleem.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 20:38

Na weer een ontslagronde heeft Poetin weer een nieuwe generaal aangewezen die het hele Russische leger mag gaan leiden.
Maar of je nou blij moet zijn met zon promotie?
Afbeelding

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 20:40

oomens schreef:
Ailill schreef:

Niet echt flauw, want je hebt natuurlijk officieel en officieel.

Die Russische toeristen die Russische nieuwsbronnen volgen, met Russische wetgeving te maken hebben, bij Russische reisbureaus boeken, door Rusland reizen naar hun vakantiebestemming en daarbij geen internationale grenscontroles passeren, en die daar aangekomen rondom de resorts bovendien alleen maar daarheen gedeporteerde Russen tegenkomen, die toeristen zullen echt het idee hebben dat ze in eigen land op vakantie zijn.

Het gebied was immers al sinds 2014 'bevrijd' en met een officiële ceremonie opnieuw in het Moederland opgenomen, toch? Die hebben al zeker 8 jaar niets anders gehoord dan dat de Krim Russisch is.
Dat zij zich in onschuld wassen vind ik al iets van, ik mag toch hopen dat de overige mensen hier op aarde over iets meer verstand beschikken.

Maar goed, dat is denk ik een utopie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 21:06

Er gaan stapels toeristen naar Zuid-Amerika waar het onveilig is en vooral ook naar Mexico waar een oorlog heerst. Mensen gaan bewust op vakantie naar landen waar je enge ziektes hebt. Er gaan zwangere vrouwen op vakantie naar landen waar geen nood-abortus gedaan mag worden.
De gemiddelde mens is helemaal niet bezig met „wat als“.
Het verbaasd me totaal niet dat er mensen vakantie houden op de Krim.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 21:17

Wellicht schat ik de gemiddelde mens dan toch iets te hoog in :+

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 09:10

Opmerkelijk weetje: enkele van de organisatoren achter de gele hesjes-protesten in Frankrijk hadden gevochten in de Donbass aan de Russische kant. >;)

Je kunt je echt afvragen hoeveel van de protesten van de afgelopen 10 jaar eigenlijk door Rusland georganiseerde protesten zijn geweest :?

Artikel (in het Frans): https://france3-regions.francetvinfo.fr ... 09961.html

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 09:19

Een zeer goed (en in mijn ogen erg verontrustend) stuk hoe Russisch georganiseerde desinformatie kanelen ons beeld op de oorlog in Syrië (en dus ook Syrische vluchtelingen) volledig bepaald hebben:

https://threadreaderapp.com/thread/1578 ... 56512.html
Het is geschreven in het Nederlands door Rusland en Oost-Europa deskundige Marit de Roij

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 09:33

irmaz schreef:
Opmerkelijk weetje: enkele van de organisatoren achter de gele hesjes-protesten in Frankrijk hadden gevochten in de Donbass aan de Russische kant. >;)

Je kunt je echt afvragen hoeveel van de protesten van de afgelopen 10 jaar eigenlijk door Rusland georganiseerde protesten zijn geweest :?

Artikel (in het Frans): https://france3-regions.francetvinfo.fr ... 09961.html

Wouw ik heb het in de vriendenapp gezet

Te lezen valt en ik vertaal met behulp van deepl wat stukjes
Citaat:
Onder de demonstranten die de protesten moesten begeleiden, bevonden zich drie Fransen die in de Donbass-regio in Oost-Oekraïne hebben gevochten.
Net als de anderen draagt hij een witte armband, als teken van zijn deelname aan de ordestrijd. En toch ziet Victor Lenta - met zijn militaire baret en zijn oorlogsversierselen - er niet echt uit als een gewone gele vest.

Citaat:
Victor Lenta, in het verleden verbonden aan het Bloc Identitaire en de Jonge Nationalisten, is ook medeoprichter van de nationalistische beweging Unité Continentale.

Citaat:
En nog steeds volgens de HuffPost hebben andere voormalige pro-Russische strijders tijdens het Oekraïense conflict zich aangesloten bij de gele vesten, zoals Sergei Munier (in het midden van de foto, uit een openbare publicatie op zijn Facebook-account) en een derde man met de voornaam "Mischa" (links). Drie voormalige militieleden, dus tenminste aanwezig met de gele vesten.

Ik ga nu je tweede link bestuderen. Ik vind de 1ste al verontrustend genoeg. Ik ben benieuwd of er een reactie komt van onze Franse vrienden. BEdankt Irmaz.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 09:50

irmaz schreef:
Een zeer goed (en in mijn ogen erg verontrustend) stuk hoe Russisch georganiseerde desinformatie kanelen ons beeld op de oorlog in Syrië (en dus ook Syrische vluchtelingen) volledig bepaald hebben:

Het is geschreven in het Nederlands door Rusland en Oost-Europa deskundige Marit de Roij

Je hebt altijd beroepsdemonstranten, dat zie je ook bij al die BLM en klimaatprotesten. Het merendeel van de mensen die wel willen klagen/protesteren hebben niet de skills om zoiets op te zetten.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 12:37

Waarschijnlijk kan je die beroepsdemonstranten gewoon inhuren, zie het maar als een soort werk.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 13:08

elnienjo schreef:
irmaz schreef:

Je hebt altijd beroepsdemonstranten, dat zie je ook bij al die BLM en klimaatprotesten. Het merendeel van de mensen die wel willen klagen/protesteren hebben niet de skills om zoiets op te zetten.

Het gaat niet om de demonstranten. Het gaat specifiek over accounts op social media die doelbewust berichten pushen die voor een matige/gevoelige lezer op waarheid lijken te berusten, en daarmee een schijnwerkelijkheid creeëren waarin mensen zich denken te herkennen.
Je hebt altijd ontevreden en ongelukkige mensen, hoe goed iedereen het ook heeft. Deze accounts proberen een probleem uit te vergroten en daar een schuldige voor aan te wijzen, het liefst iemand van de heersende klasse zodat de maatschappij zo effectief mogelijk ontregeld wordt. Door het steeds maar uitvergroten lijkt het alsof het een algemeen probleem is.
Dit verzamelt mensen die ook graag een zondebok voor hun eigen problemen aan willen wijzen zodat ze niet langer zelf verantwoordelijk hoeven te zijn voor hun eigen (verkeerde) keuzes.

Bekijk bijvoorbeeld het verschil in de acties van de boeren, een probleem dat al 30 jaar of langer bestaat, en de kindertoeslag-fraude waar echt een accuut, door menselijk handelen, ontstaan drama is ontstaan voor heel veel mensen. En de Groningers met hun aardgas-schade.
Zouden er echt mensen bestaan die het beste met hun medemens voor hadden en daarvoor actie wilden voeren dan had je een landelijk protest horen te hebben voor de laatste 2 categoriën. Maar deze oprui-accounts zijn niet geïnteresseerd in het werkelijke leed, die willen alleen de boel destabiliseren en dat doe je makkelijker met voetbalhooligans en jonge boeren met grote trekkers (van zo'n €150.000) dan met alleenstaande moeders van kleur of senioren uit Groningen. Is mijn mening