Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ailill schreef:Huertecilla schreef:Kom op zeg, enorm flauwe opmerking.Is het dit dan officieel niet?
pien_2010 schreef:FLASH @Flash_news_ua→ Irmaz wat is dit voor een site? Ik heb gegoogeld maar dat levert niets op. Dus ik ben benieuwd naar de betrouwbaarheid. Weet jij dat wellicht?
Want ik begrijp eigenlijk niet waar dit over gaat? Is dit een coup? Waar kijken we naar? Waarom worden mensen gearresteerd?
oomens schreef:Dat zij zich in onschuld wassen vind ik al iets van, ik mag toch hopen dat de overige mensen hier op aarde over iets meer verstand beschikken.Ailill schreef:Kom op zeg, enorm flauwe opmerking.
Niet echt flauw, want je hebt natuurlijk officieel en officieel.
Die Russische toeristen die Russische nieuwsbronnen volgen, met Russische wetgeving te maken hebben, bij Russische reisbureaus boeken, door Rusland reizen naar hun vakantiebestemming en daarbij geen internationale grenscontroles passeren, en die daar aangekomen rondom de resorts bovendien alleen maar daarheen gedeporteerde Russen tegenkomen, die toeristen zullen echt het idee hebben dat ze in eigen land op vakantie zijn.
Het gebied was immers al sinds 2014 'bevrijd' en met een officiële ceremonie opnieuw in het Moederland opgenomen, toch? Die hebben al zeker 8 jaar niets anders gehoord dan dat de Krim Russisch is.
irmaz schreef:Opmerkelijk weetje: enkele van de organisatoren achter de gele hesjes-protesten in Frankrijk hadden gevochten in de Donbass aan de Russische kant.![]()
Je kunt je echt afvragen hoeveel van de protesten van de afgelopen 10 jaar eigenlijk door Rusland georganiseerde protesten zijn geweest![]()
Artikel (in het Frans): https://france3-regions.francetvinfo.fr ... 09961.html
Citaat:Onder de demonstranten die de protesten moesten begeleiden, bevonden zich drie Fransen die in de Donbass-regio in Oost-Oekraïne hebben gevochten.
Net als de anderen draagt hij een witte armband, als teken van zijn deelname aan de ordestrijd. En toch ziet Victor Lenta - met zijn militaire baret en zijn oorlogsversierselen - er niet echt uit als een gewone gele vest.
Citaat:Victor Lenta, in het verleden verbonden aan het Bloc Identitaire en de Jonge Nationalisten, is ook medeoprichter van de nationalistische beweging Unité Continentale.
Citaat:En nog steeds volgens de HuffPost hebben andere voormalige pro-Russische strijders tijdens het Oekraïense conflict zich aangesloten bij de gele vesten, zoals Sergei Munier (in het midden van de foto, uit een openbare publicatie op zijn Facebook-account) en een derde man met de voornaam "Mischa" (links). Drie voormalige militieleden, dus tenminste aanwezig met de gele vesten.
irmaz schreef:Een zeer goed (en in mijn ogen erg verontrustend) stuk hoe Russisch georganiseerde desinformatie kanelen ons beeld op de oorlog in Syrië (en dus ook Syrische vluchtelingen) volledig bepaald hebben:
https://threadreaderapp.com/thread/1578 ... 56512.html
Het is geschreven in het Nederlands door Rusland en Oost-Europa deskundige Marit de Roij
elnienjo schreef:irmaz schreef:Een zeer goed (en in mijn ogen erg verontrustend) stuk hoe Russisch georganiseerde desinformatie kanelen ons beeld op de oorlog in Syrië (en dus ook Syrische vluchtelingen) volledig bepaald hebben:
https://threadreaderapp.com/thread/1578 ... 56512.html
Het is geschreven in het Nederlands door Rusland en Oost-Europa deskundige Marit de Roij
Je hebt altijd beroepsdemonstranten, dat zie je ook bij al die BLM en klimaatprotesten. Het merendeel van de mensen die wel willen klagen/protesteren hebben niet de skills om zoiets op te zetten.