Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:48

IMANDRA schreef:
Loretta schreef:
Misschien geven alle problemen waar veel mensen nu mee kampen wel de voedingsbodem om in complotten te geloven.

De opkomst en het gemak van het internet heeft dat met name gedaan. Waar iedereen wat kan neerzetten, zich voor kan doen als iets anders, waar mensen moeite hebben om te beoordelen of een bron betrouwbaar is. Want dat is tegenwoordig soms ook verrekte moeilijk.

Dat individuele onvrede daar ook een rol in speelt zal zeker, maar zonder het internet hadden ze geen platform om dit soort onzin met elkaar te delen. Je kan echt in een rabbithole belanden waarbij je misinterpretatie steeds wordt versterkt en je weinig tegengas tegenkomt.
Een ander de schuld geven ipv kritisch naar jezelf kijken is natuurlijk ook makkelijker. Ook in je hoofd.

Als je dan weer in de 'normale' kringen beland, zijn ze zo overtuigd van hun eigen gelijk en hun (niet-betrouwbare) bronnen dat je met geen mogelijkheid hen kan overtuigen met daadwerkelijke betrouwbare en objectieve bronnen. Want die zijn zo villified ('corrupt', 'MSM', take your pick) dat ze niet meer betrouwbaar ogen bij die mensen.

Volgens mij wordt er best veel onderzoek naar gedaan maar er is nog geen oplossing gevonden om deze mensen kritisch te laten worden op hun eigen (niet-betrouwbare) bronnen. Het is heel ingewikkeld.

Daar kun je weleens gelijk aan hebben. Vroeger bedtond die uitlaatklep niet.

IMANDRA

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:49

Klopt.

@Cer: maar niet zo wijdverspreid. Dat is echt door het internet gekomen :n

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:53

Dan zijn er dus ook mensen die op de een of andere manier belang hebben bij het verspreiden van complot theorieen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:55

Zeker :j Zitten soms echt wel verdienmodellen achter. Ironisch, gezien deze mensen anderen daarvan beschuldigen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:02

IMANDRA schreef:
Zeker :j Zitten soms echt wel verdienmodellen achter. Ironisch, gezien deze mensen anderen daarvan beschuldigen.

Als jij het vak marketing beheerst dan kun je nog water aan een drenkeling verkopen. Het is ongelooflijk wat psychologie kan doen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:35

Mirranda schreef:
Wist je trouwens dat het uitvoeren van het mandaat van een buitenlandse (particuliere) organisatie, gewoon landverraad is? Onze regering is precies hiermee bezig (staatgreep van binnenuit).

Beste Mirranda - ik weet actief dat het zo niet werkt.

Wat jij zegt lijkt op de regel dat als je als mens vrijwillig 'in vreemde krijgsdienst treedt', je je Nederlanderschap kunt verliezen.

Maar een buitenlandse particuliere organisatie - mijn buurman werkte bij IBM.
Is hij nou een landverrader?
Pleegde hij een staatsgreep van binnenuit...?

En ik ben bekend met het begrip 'paleisrevolutie', maar een kabinet dat een vreselijk beleid voert (mijn mening over Rutte 1 t/m 4) pleegt daarmee nog geen staatsgreep.

En in principe is de Tweede Kamer de baas in dit land, ook dat nog.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 13:11

Gister op NPO1 na het 18 uur journaal was een Bakker op tv. Die kon de kosten niet meer betalen van stroom, gas, huur en personeel. Ze kon nog maar 4 dagen open om brood te bakken.
Ze denkt dat ze volgend jaar helemaal dus moet sluiten omdat het niks meer op brengt. mensen Kopen geen brood voor 4 euro

Ik vind dat zo erg!! Zulke mensen met passie voor hun werk die het gewoon onmogelijk gemaakt word hun vak nog uit te oefenen!
Schandalig en hoe krom!!
Mensen die minder doen krijgen alle steun die er maar te krijgen is om hun hoofd boven water te houden. Mensen die hard willen werken kunnen naar de tyfus lopen!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 13:22

Ja en als je hier roept dat werkende meer voordeel moeten krijgen staat half bokt op de achterpoten, dus landelijk net zo

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 13:28

Citaat:
Misschien geven alle problemen waar veel mensen nu mee kampen wel de voedingsbodem om in complotten te geloven

Waar de leugen regeert, wordt de waarheid als complot weggezet.

Maar het wordt straks vanzelf duidelijk dat al deze (gecreëerde) crisissen (moeten) leiden tot een totalitaire staat, waarin je dus digitaal aangestuurd en beheerst wordt.

Wie de voedselketen/eerste levensbehoeften domineert heeft de macht. En die slag is nu gaande.
Als die crisissen zijn niet op zichzelf staand en hebben 1 heel duidelijk doel.

Maar noem het gerust een complot hoor. Ik hoor het wel wanneer je je realiseert dat de val dichtklapt :o

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 13:29

Geloof je dit nu echt?? Dat kan toch niet

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 13:35

Mirranda schreef:
Citaat:
Misschien geven alle problemen waar veel mensen nu mee kampen wel de voedingsbodem om in complotten te geloven

Maar het wordt straks vanzelf duidelijk dat al deze (gecreëerde) crisissen (moeten) leiden tot een totalitaire staat, waarin je dus digitaal aangestuurd en beheerst wordt.

Wie de voedselketen/eerste levensbehoeften domineert heeft de macht. En die slag is nu gaande.

Maar noem het gerust een complot hoor. Ik hoor het wel wanneer je je realiseert dat de val dichtklapt :o

Je gaat er van uit dat narcisten over meerdere generaties zelfs 100% samen kunnen werken wereldwijd. Zijn geen voorbeelden van ook zonder factor narcist. Wel kan het dat tussen verkeerde aannames tunnelvisie en vertrouwen op digitalisering/AI er heel lastige problemen gaan ontstaan. Echter weer eigenlijk hebben we dat niet nodig om stomme dingen te doen. Ook zonder computers konden we al onze landbouwgronden om zeep helpen, met (+trekkers, kunstmest, etc.) gaat het enkel flink sneller. Ja inmiddels zijn er flinke problemen door aan het onstaan die de voedingswaarde van ons voedsel meer tot buikvulling maken, is geen opzet voor nodig, eerder goede voornemens en aannames die niet gecontroleerd zijn voordat er groot op ingezet is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 13:46

Mirranda schreef:
Citaat:

Hm, digitaal aangestuurd , krijg je wel eens pop-ups ? Zou toch maar heel snel alle internet verwijderen, smart phone niet meer nodig, wel zwarte sok om je contante geld te bewaren want pinnen, levensgevaarlijk. Ook alle klantenkaarten weg, iets bespreken, stuur een briefje want wie weet wordt je afgeluisterd.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 13:55

martichr schreef:
Nou kom maar op.. linkje graag..

Nou nee, ik hoef niets te bewijzen. En je bent zelf oud en wijs en hopelijk slim genoeg om dit te vinden.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 13:56

IMANDRA schreef:
"Zoek zelf maar op" incoming in 3... 2... 1...

@Hahahatsjoe: voel je vrij mij het tegendeel te bewijzen ;)

Waarom zou ik ? Zo'n reactie van jou was te verwachten :+ . Slaap lekker verder, alles waar de wappies het in het begin van corona over hadden is uitgekomen, misschien wordt het tijd dat je ook eens echt na gaat denken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 13:59

hahahatsjoe schreef:
martichr schreef:

Nou nee, ik hoef niets te bewijzen. En je bent zelf oud en wijs en hopelijk slim genoeg om dit te vinden.

Ja hoor, daar is ie weer *\o/* … zelf vinden …

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 13:59

IMANDRA schreef:
Loretta schreef:
Misschien geven alle problemen waar veel mensen nu mee kampen wel de voedingsbodem om in complotten te geloven.

De opkomst en het gemak van het internet heeft dat met name gedaan. Waar iedereen wat kan neerzetten, zich voor kan doen als iets anders, waar mensen moeite hebben om te beoordelen of een bron betrouwbaar is. Want dat is tegenwoordig soms ook verrekte moeilijk.

Dat individuele onvrede daar ook een rol in speelt zal zeker, maar zonder het internet hadden ze geen platform om dit soort onzin met elkaar te delen. Je kan echt in een rabbithole belanden waarbij je misinterpretatie steeds wordt versterkt en je weinig tegengas tegenkomt.
Een ander de schuld geven ipv kritisch naar jezelf kijken is natuurlijk ook makkelijker. Ook in je hoofd.

Als je dan weer in de 'normale' kringen beland, zijn ze zo overtuigd van hun eigen gelijk en hun (niet-betrouwbare) bronnen dat je met geen mogelijkheid hen kan overtuigen met daadwerkelijke betrouwbare en objectieve bronnen. Want die zijn zo villified ('corrupt', 'MSM', take your pick) dat ze niet meer betrouwbaar ogen bij die mensen.

Volgens mij wordt er best veel onderzoek naar gedaan maar er is nog geen oplossing gevonden om deze mensen kritisch te laten worden op hun eigen (niet-betrouwbare) bronnen. Het is heel ingewikkeld.

Waarom denk jij de wijsheid in pacht te hebben ? Waarom denk jij dat jouw bronnen betrouwbaarder zijn dan de mijne, kun je dat bewijzen ?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:02

Fitzroy schreef:

Ik snap dat dat voor sommige mensen moeilijk is, zelf vinden. Misschien snap jij ook dat ik gewoon geen zin heb moeite te doen omdat wat je ook zegt tegen sommige mensen, dit weg gezet wordt als onjuist of wappie. Dus dat.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:04

hahahatsjoe schreef:
martichr schreef:

Ahhh jij bent zo'n Facebook en Youtube student _/-\o_

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:05

janderegelaa schreef:
Ahhh jij bent zo'n Facebook en Youtube student _/-\o_

Speak for yourself, ik ben jou niet !

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:09

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:13

Complottheorieën zijn al zo oud als de mensheid , maar het internet heeft het allemaal versneld en een stukje gemakkelijker gemaakt. Iedereen kan er wat op zetten.

Dat is net als bijvoorbeeld draken volgens de een is het niet bestaand mythisch wezen , en de ander gelooft dat ze hebben bestaan. Heel vele mythes zijn eigenlijk ook een soort complotten.

En inderdaad het geeft houvast , veel mensen zijn stukjes van zichzelf verloren in de coronatijd en hebben moeite om om te gaan met de verloren stukjes. Ze willen graag antwoorden waarom het hun overkomt. Plus het virus is niet fysiek zichtbaar waardoor er bij een aantal mensen eigenlijk een error ontstaat. Ze willen graag bevestiging hebben wanneer alles weer normaal wordt en kunnen minder goed om gaan met dat er geen eindtijd aan zit.

Dan is bevestiging zoeken eigenlijk hartstikke normaal. Onzekerheid is gewoon niet fijn in wat voor vorm dan ook. Alleen soms zoek je zekerheid op de verkeerde plekken waardoor de error eigenlijk alleen maar groter wordt maar de persoon dit zelf niet echt inziet. En tja dan is op eens iedereen je vijand en wil iedereen kwaad met je doen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:16

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:24

Fitzroy schreef:
hahahatsjoe schreef:

Volgens mij heb ik bingo :D.

En qua bronnen is het lastig vergelijken he, als jij niks deelt. Dus dan kan ik ook geen antwoord geven op jouw vraag. Ik weet dat mijn bronnen betrouwbaar zijn en gebaseerd op feiten, bewijs en wetenschap. Maar als jij een goede beargumentatie hebt met goede bronnen kan je mij zó overtuigen hoor ;).

hahahatsjoe schreef:
Waarom zou ik ? Zo'n reactie van jou was te verwachten . Slaap lekker verder, alles waar de wappies het in het begin van corona over hadden is uitgekomen, misschien wordt het tijd dat je ook eens echt na gaat denken.

Ik slaap niet hoor. Ik duik graag in andermans bronnen. Tijdens corona ook vaak gedaan. Dus ik slaap totaal niet, verre van. Denk ook graag voor mezelf na, ben ook zeker kritisch op eigen bronnen en accepteer geregeld iets van wat mijn 'discussiepartner' aankaart. Maar als je het gesprek al niet aan wil gaan en je statements niet wil onderbouwen wordt dat lastig.

Je had mij zó makkelijk te kakken kunnen zetten door gewoon je bron te delen. Maar blijkbaar steek je liever meer moeite in gefrustreerde reacties en reacties waarin je anderen uitlacht/aanvalt, in plaats van een copy paste van de link van je bron.

Niet mijn ding hoor. Maar you do you.

hahahatsjoe schreef:
Ik snap dat dat voor sommige mensen moeilijk is, zelf vinden. Misschien snap jij ook dat ik gewoon geen zin heb moeite te doen omdat wat je ook zegt tegen sommige mensen, dit weg gezet wordt als onjuist of wappie. Dus dat.

Maar hoe moeten wij vinden wat jij aangeeft te hebben gezien? Je realiseert je dat het internet oneindig groot is, dus wie zegt dat wij hetgene vinden wat jij hebt gekeken, zonder dat jij ook maar enig detail daarover deelt?
Misschien vinden wij wel iets op een shady site, maar heb jij een hele betrouwbare bron die wij niet kunnen vinden. Weten wij veel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:50

hahahatsjoe schreef:
IMANDRA schreef:
"Zoek zelf maar op" incoming in 3... 2... 1...

@Hahahatsjoe: voel je vrij mij het tegendeel te bewijzen ;)

Waarom zou ik ? Zo'n reactie van jou was te verwachten :+ . Slaap lekker verder, alles waar de wappies het in het begin van corona over hadden is uitgekomen, misschien wordt het tijd dat je ook eens echt na gaat denken.

Ohja? Like what? Newsflash: the world went back to normal.
Sowieso klopt je claim niet, "alles" is uitgekomen. O.a. contant geld werd afgeschaft, nier gebeurt. Dat vernietigd je argument al. Maar draai het eens om. Wat is er WEL uitgekomen?

Mirranda schreef:

Is er ook een tijdsplanning bekend? Wanneer kunnen we concluderen wie er gelijk had? Wanneer moet die totalitaire staat er zijn?
Aangezien tot nu toe alle voorspelde datums niet gehaald zijn...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:56

De politieke capaciteit tot uitstelleritus komt aardig richting guiness book of records waardes. Dus zo'n agenda gaat nog wel een paar eeuwen duren ...