Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Cyberaanval is mogelijk daar de Nederlanders de Oekraïners helpen tegen cyberaanvallen. Natuurlijk gaat ook onze export het merken bv de bloemen hebben 30% Russische markt.
Het is niet logisch dat Rusland Nederland gaan binnen vallen. Voorlopig zijn ze druk in Oekraïne. Ik hoorde nl vanochtend dat Oekraïne een behoorlijk grote legermacht heeft en een gemotiveerde bevolking. We gaan het zien.
fotolijstje het is ook spannend allemaal.
mvdende schreef:Quir schreef:Denk dat heel veel gaat afhangen wat Rusland doet na Oekraïne, als ze een NAVO land gaan aanvallen moet de NAVO militair ingrijpen (dat is de overeenkomst eigenlijk). Dan is er echt een WW3, want Rusland heeft al aangegeven dat ze dan kernwapens gaan inzetten (als er een ander land dan Oekraïne ingrijpt/aanvalt).
Laten we dan maar hopen dat Rusland genoegen neemt met "alleen maar" Oekraïne en niet óók de overige ex Sovjet landen weer Russisch wil maken.
Ik vind het verschrikkelijk voor de burgers in Oekraïne, maar laten we hopen dat een ww3 ons bespaart blijft.
fotolijstje schreef:Ik hoop voor Oekraïne dat Rusland heel gauw terugtrekt, en een beetje beschamend om dit te zeggen maar waarom is er nou precies oorlog?
Pareltjes schreef:mvdende schreef:Laten we dan maar hopen dat Rusland genoegen neemt met "alleen maar" Oekraïne en niet óók de overige ex Sovjet landen weer Russisch wil maken.
Ik vind het verschrikkelijk voor de burgers in Oekraïne, maar laten we hopen dat een ww3 ons bespaart blijft.
En nu zeg je previes hoe naar mijn mening Poetin denkt:
Hij doet eu geloven dat hij ook zo door kan stoten naar de rest van europa zodat europa hem dan de Ukraine maar schenkt. En dan over 2 jaar weer het volgende land erbij de pakken.
Iris82 schreef:Quir schreef:Dan is er echt een WW3, want Rusland heeft al aangegeven dat ze dan kernwapens gaan inzetten (als er een ander land dan Oekraïne ingrijpt/aanvalt).
Heb je daar een bron van? Wilde t naar mn vriend doorsturen maar kan t niet zo snel vinden.
Marigold schreef:Misschien een domme vraag maar bij kernwapens, vernietigd dat dan de halve aarde of blijft zoiets lokaal hangen?
Ik denk zelf altijd dat eerste.
Marigold schreef:Misschien een domme vraag maar bij kernwapens, vernietigd dat dan de halve aarde of blijft zoiets lokaal hangen?
996981 schreef:Marigold schreef:Misschien een domme vraag maar bij kernwapens, vernietigd dat dan de halve aarde of blijft zoiets lokaal hangen?
Lijkt me helemaal afhangen van het type, de hoogte van ontploffing etc.
Weidemaatje schreef:@996981; Nogmaals. Ik ben de hele ochtend al bezig met lezen (eerste zin van mijn bericht, toch best knap). Ik bleef alleen met deze vraag in mijn hoofd hangen en zag dat er in dit topic over die mogelijkheden gesproken werd. Ik mag toch gewoon een vraag stellen over het onderwerp waar dit topic speciaal voor gemaakt is, ondanks dat het paardenliefhebbers zijn? Er zitten hier best wel wat mensen met verstand, meer verstand over dit onderwerp dan mensen om mij heen. Ik vind de reactie van Pien bijvoorbeeld erg duidelijk en ik zie nu dat er zelfs ook een ander topic voor mijn exacte vraag bestaat. Lijkt me dat ik gewoon een vraag mag stellen hier om te kunnen leren over het betreffende onderwerp. Als jij mij geen antwoord kan geven, reageer dan gewoon niet?
Pareltjes schreef:996981 schreef:
Denk dat ze wil weten of direct de halve wereld wordt uitgeroeid. Met 1 bom echt niet...
Persoonlijk denk ik dat Poetin het via de digitale snelweg gaat doen. Landen uitschakelen via internet. Dus als je informatie in clouds hebt staan....zet ze even op een losse hardeschijf en koppel deze los van je pc. Zeg alvast goodbye op al je facebook info etc..... koppel je je huis los van internet. Je kunt voor verrassingen komen te staan.
Het is lastig regeren voor Poetin in een volledige dode en vergiftigde wereld...
bigone schreef:Pareltjes schreef:
Nee hij wil alle voormalige Sovjetstaten.
Hij kan niet overal tegelijk zijn.
Pareltjes schreef:996981 schreef:
Denk dat ze wil weten of direct de halve wereld wordt uitgeroeid. Met 1 bom echt niet...
Persoonlijk denk ik dat Poetin het via de digitale snelweg gaat doen. Landen uitschakelen via internet. Dus als je informatie in clouds hebt staan....zet ze even op een losse hardeschijf en koppel deze los van je pc. Zeg alvast goodbye op al je facebook info etc..... koppel je je huis los van internet. Je kunt voor verrassingen komen te staan.
Het is lastig regeren voor Poetin in een volledige dode en vergiftigde wereld...