Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Jeetje ze kan toch denken dat hij een misstap heeft begaan, zelf geschrokken is van de impact en het verliezen van zijn dierbaren, er aan heeft gewerkt en zijn leven heeft gebeterd? Dat ze daarom weer bij elkaar gekomen zijn, dat achter zich latend.
En als er nu ineens verhalen loskomen dat hij zich als een vieze man gedraagt in zijn werk, dat ze nu schrikt van deze beerput en afstand neemt?
Cinderella schreef:karuna schreef:Hoezo? Ik ontken niks, zeker als er al iemand bekend heeft dan ben je gewoon fouter dan fout.![]()
Alleen als man en vooral als een bekende man sta je tegenwoordig standaard al achter. Je zult elke schijn moeten vermijden. Dan is een op een met een vrouw een een ruimte eigenlijk al niet meer verstandig.Want ook al is er niks gebeurd dat bewijzen is gewoon heel lastig.
Complete onzin.
poes schreef:Grensoverschrijdend gedrag tegenover vrouwen is ook zo vreselijk genormaliseerd… toen de #metoo beweging uitkwam en vrouwen plots gingen posten dat er wel eens in hun bil geknepen was en ze wel eens achtervolgd waren met stappen, dacht ik: ja en dat gebeurt toch iedereen en ook gewoon regelmatig?
Het was mijn man die mijn ogen opentrok. Die wist gewoon niet wat hij hoorde en wist helemaal niet dat dit zo vaak gebeurd. Dat vrouwen altijd maatregelen nemen om veilig thuis te komen.
Hij had ook helemaal niet door dat ik in de winter niet ging hardlopen omdat ik geen veilige routes kende. Hij doet zijn jasje en lichtje aan en gaat. Ik zoek routes uit, en ben op mijn hoede.
Ik woon in 1 van de veiligste steden ter wereld. In de meeste landen kun je als vrouw nooit alleen over straat en na donker al helemaal niet.
Het. Is. Niet. Ok.
En ik blijf overtuigd (en onderzoek toont ook aan): het overgrote deel van de klachten is echt en gaat om eerder zware feiten. De meeste vrouwen dienen nooit klacht in.
mnka schreef:Je kunt ook gewoon om consent vragen. Een simpele vraag als mag ik je een knuffel geven?
Ik snap niet zo goed, dat het zo een lastig concept wordt bevonden. Het is niet normaal om mensen zo maar aan te raken. En ja zelfs met een knuffel of hand op je schouder kun je bevriezen. Vooral als het om een machtsverhouding gaat
BeFunny schreef:Het zou mij niks verbazen dat die beerput is open getrokken door Talpa zelf.
Dat er nu slachtoffers aan de schandpaal moeten om de aandacht van hun af te lijden. Puur mijn gedachten hoor.
Ik denk dat er een cultuur is achter de schermen van drank en drugs en dat ze dat zelf in gang hielden. Dat er verscheidene dingen zijn voorgevallen waar ze weet van hebben en in de doofpot gestopt. Maar iedereen heeft mobieltjes en maakt filmpjes en foto's en niet iedereen laat zich omkopen/chanteren. We gaan het nog wel horen allemaal.
DuoPenotti schreef:Eens.
En toch denk ik niet dat ze daarvoor zo'n groot programma stoppen.
_San87_ schreef:https://www.nu.nl/the-voice/6178640/oud ... ingen.html
Hier staan wel wat dingetjes wat uitspraken betreft. Die kunnen gewoon niet door de beugel, iedere man zou dat moeten weten.
Jessix schreef:Wat een rare opmerkingen inderdaad. Voor elke situatie, maar in een kroeg of op de bouwplaats kun je nog wel zo'n niveau verwachten. Ik zie het al voor me dat een collega of leidinggevende zoiets tegen me zegt.
Qerty schreef:DuoPenotti schreef:Eens.
En toch denk ik niet dat ze daarvoor zo'n groot programma stoppen.
Ik denk dat het stopzetten van het programma betekent dat het niet individuele verantwoordelijkheden meer betreft waar het op afgeschoven gaat worden, maar dat BOOS gaat aantonen dat 'de programma makers' op de hoogte waren en niet in staat zijn geweest een veilige omgeving voor betrokkenen te faciliteren.
En ik hoop van harte dat het bij smerige opmerkingen en ongewenste schouderklopjes is gebleven.
Citaat:Van deze drie heren zwijgt Marco, bekent Jeroen en ontkent Ali. En dat terwijl Ali voor zover bekend de enige is tegen wie aangifte is gedaan bij de politie. Misdaadjournalist John van den Heuvel schreef gisteren op de Telegraaf-site dat er aangifte is gedaan van verkrachting, maar later paste hij dat aan in ‘zedenmisdrijven’.
Ania schreef:Ik heb net het filmpje van Anouk gezien en je gaat me niet vertellen dat zij er niks van af wist. Alles in dat filmpje wijst op liegen: Veel knipperen, aan oor zitten, aan hoofd en nek zitten, armen over elkaar kruisen, wegkijken bij bepaalde zinnen...
Nikass schreef:poes schreef:Grensoverschrijdend gedrag tegenover vrouwen is ook zo vreselijk genormaliseerd… toen de #metoo beweging uitkwam en vrouwen plots gingen posten dat er wel eens in hun bil geknepen was en ze wel eens achtervolgd waren met stappen, dacht ik: ja en dat gebeurt toch iedereen en ook gewoon regelmatig?
Het was mijn man die mijn ogen opentrok. Die wist gewoon niet wat hij hoorde en wist helemaal niet dat dit zo vaak gebeurd. Dat vrouwen altijd maatregelen nemen om veilig thuis te komen.
Hij had ook helemaal niet door dat ik in de winter niet ging hardlopen omdat ik geen veilige routes kende. Hij doet zijn jasje en lichtje aan en gaat. Ik zoek routes uit, en ben op mijn hoede.
Ik woon in 1 van de veiligste steden ter wereld. In de meeste landen kun je als vrouw nooit alleen over straat en na donker al helemaal niet.
Het. Is. Niet. Ok.
En ik blijf overtuigd (en onderzoek toont ook aan): het overgrote deel van de klachten is echt en gaat om eerder zware feiten. De meeste vrouwen dienen nooit klacht in.
Hier ben ik het volledig mee eens.
Ik schrok echt toen ik ooit hoorde dat 1 op de 7 vrouwen te maken heeft (gehad) met seksueel geweld. Dat hou je toch niet voor mogelijk?
Maar tegelijkertijd, ik kan zelf ook zo voorbeelden opnoemen van grensoverschrijdend gedrag ten opzichte van mijzelf. Waarbij ik ook vaak genoeg dacht dat het aan mij lag.
Chubby schreef:Elisa2 schreef:Sorry hoor maar ik denk dan toch echt dat veel mannen wat draadjes niet goed hebben zitten in hun bovenkamer. En nee, dat komt niet door hormonen..dat komt door de maatschappij en hoe deze al eeuwen om gaat met vrouwen. En daar mag echt eens een grote verschuiving gaan plaats vinden.
Hiermee kom je op de discussie nature vs nurture. En gezien hoe (met name) mannelijke dieren zich gedragen tov hun soortgenoten (v en m) vrees ik dat een deel ook nature is… We zullen er dan dus als mensen altijd mee te maken blijven krijgen. Net als agressie: niet tof, wel nature. Hoe sterker je probeert dergelijk gedrag te onderdrukken, hoe meer het problematisch wordt.
Ik denk dat het goed is om het taboe te doorbreken en elkaar erop te leren aanspreken. Weerbaarheid, grenzen leren aangeven. Is ontzettend moeilijk, maar waardevol op heel veel vlakken in het leven. Dat begint ook al bij hoe we omgaan met kinderen. Kusjes wensen in ruil voor een snoepje kan ook als ouder dat vraagt een vorm van ‘dwang’ en ‘over grenzen gaan’ zijn…