_MG schreef:Zijn er nog paardenmensen uit de buurt van BUNDE aanwezig? Dringend trailers voor evacuatie nodig!
Geen trailer hier maar heb je oproep in m'n paardennetwerk (regio Beek) gedeeld.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miezelke schreef:Die man uit Luik (?) op het vrt-journaal net, die zijn vrouw en 3-jarig kind vastzaten in een auto in een overstroomde straat... Die man was radeloos.. kreeg er kippenvel van.Vraag me af of ze gered zijn geworden..
Shae schreef:miezelke schreef:Die man uit Luik (?) op het vrt-journaal net, die zijn vrouw en 3-jarig kind vastzaten in een auto in een overstroomde straat... Die man was radeloos.. kreeg er kippenvel van.Vraag me af of ze gered zijn geworden..
En dan zijn er hier mensen die komen mopperen over vakantie, moestuin of duiktripjes.
Maartje1990 schreef:Ik vind dit altijd lastig. Dat het elders (veel) erger is betekend niet dat jouw situatie niet erg is voor jou, mag je er dan niet over mopperen?
Texas02 schreef:Ik wil toch even iets zeggen wat betreft vakanties enzo.. Wij gaan ook naar Luxemburg, en als je dan hoort dat er zoiets gaande is, denk je toch ook automatisch daar aan. Want je hebt je er al lang op verheugd en dan gaat het misschien niet door en dat is toch een naar gevoel. Vind ik het egoïstisch van mezelf dat ik toch stiekem ook daar aan gedacht heb? Jazeker wel. Maar het gaat automatisch. Dat neemt niet weg dat ik het vreselijk vind voor de mensen daar en dat ik ook zeker van binnen weet dat het voor mij allemaal niet zo erg is, dat het voor hun veel erger is. Voor de mensen die daar wonen en alles onder water zien verdwijnen, alles weg zien spoelen. Voor de mensen die eindelijk weer open mochten met hun restaurant / camping of wat voor bedrijf dan ook na zo lang gesloten te zijn en dan dit ook nog voor hun kiezen krijgen. En niet te vergeten voor degenen die iemand verloren zijn. Natuurlijk is het voor hun vele malen erger en ik heb er ook de hele dag aan gedacht. Maar toch zit het voor jezelf wel in je hoofd dat je over iets meer dan 3 weken misschien gewoon thuis zit in plaats van op vakantie, waar je erg naar uitgekeken hebt. En dat is absoluut niet vervelend bedoeld, maar dat gevoel is er nu eenmaal. Dat maakt dus niet dat ik het vele malen erger vind voor de mensen daar, maar ik kan mijn gevoel nu eenmaal niet uitschakelen.. Zo zal het ongetwijfeld meer mensen vergaan.
Ayasha schreef:Texas02 schreef:Ik wil toch even iets zeggen wat betreft vakanties enzo.. Wij gaan ook naar Luxemburg, en als je dan hoort dat er zoiets gaande is, denk je toch ook automatisch daar aan. Want je hebt je er al lang op verheugd en dan gaat het misschien niet door en dat is toch een naar gevoel. Vind ik het egoïstisch van mezelf dat ik toch stiekem ook daar aan gedacht heb? Jazeker wel. Maar het gaat automatisch. Dat neemt niet weg dat ik het vreselijk vind voor de mensen daar en dat ik ook zeker van binnen weet dat het voor mij allemaal niet zo erg is, dat het voor hun veel erger is. Voor de mensen die daar wonen en alles onder water zien verdwijnen, alles weg zien spoelen. Voor de mensen die eindelijk weer open mochten met hun restaurant / camping of wat voor bedrijf dan ook na zo lang gesloten te zijn en dan dit ook nog voor hun kiezen krijgen. En niet te vergeten voor degenen die iemand verloren zijn. Natuurlijk is het voor hun vele malen erger en ik heb er ook de hele dag aan gedacht. Maar toch zit het voor jezelf wel in je hoofd dat je over iets meer dan 3 weken misschien gewoon thuis zit in plaats van op vakantie, waar je erg naar uitgekeken hebt. En dat is absoluut niet vervelend bedoeld, maar dat gevoel is er nu eenmaal. Dat maakt dus niet dat ik het vele malen erger vind voor de mensen daar, maar ik kan mijn gevoel nu eenmaal niet uitschakelen.. Zo zal het ongetwijfeld meer mensen vergaan.
Jouw vakantie plannen die in het water vallen (pun intended) vallen toch in het niets tov wat die mensen nu moeten doorstaan verdorie. Je kan je gevoel niet uitschakelen maar dit is imo echt een gebrek aan empathie. Ja je zit thuis. Wees verdorie dankbaar voor die zekerheid! Die mensen hebben die zekerheid nl. Niet. Een groot aantal zijn zeker dat ze alles kwijt zijn.
Texas02 schreef:Ik wil toch even iets zeggen wat betreft vakanties enzo.. Wij gaan ook naar Luxemburg, en als je dan hoort dat er zoiets gaande is, denk je toch ook automatisch daar aan. Want je hebt je er al lang op verheugd en dan gaat het misschien niet door en dat is toch een naar gevoel. Vind ik het egoïstisch van mezelf dat ik toch stiekem ook daar aan gedacht heb? Jazeker wel. Maar het gaat automatisch. Dat neemt niet weg dat ik het vreselijk vind voor de mensen daar en dat ik ook zeker van binnen weet dat het voor mij allemaal niet zo erg is, dat het voor hun veel erger is. Voor de mensen die daar wonen en alles onder water zien verdwijnen, alles weg zien spoelen. Voor de mensen die eindelijk weer open mochten met hun restaurant / camping of wat voor bedrijf dan ook na zo lang gesloten te zijn en dan dit ook nog voor hun kiezen krijgen. En niet te vergeten voor degenen die iemand verloren zijn. Natuurlijk is het voor hun vele malen erger en ik heb er ook de hele dag aan gedacht. Maar toch zit het voor jezelf wel in je hoofd dat je over iets meer dan 3 weken misschien gewoon thuis zit in plaats van op vakantie, waar je erg naar uitgekeken hebt. En dat is absoluut niet vervelend bedoeld, maar dat gevoel is er nu eenmaal. Dat maakt dus niet dat ik het vele malen erger vind voor de mensen daar, maar ik kan mijn gevoel nu eenmaal niet uitschakelen.. Zo zal het ongetwijfeld meer mensen vergaan.
Shae schreef:miezelke schreef:Die man uit Luik (?) op het vrt-journaal net, die zijn vrouw en 3-jarig kind vastzaten in een auto in een overstroomde straat... Die man was radeloos.. kreeg er kippenvel van.Vraag me af of ze gered zijn geworden..
En dan zijn er hier mensen die komen mopperen over vakantie, moestuin of duiktripjes.