Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:22

Ik ben nog steeds geschokt. ;( En duim hard voor eventueel herstel.

Wat betreft het filmen, ik heb ooit een speel film gezien waarbij er steeds flmpjes op internet gezet werden van vlak na een moord. Voordat er hulpdiensten waren ook. Dat werd gedaan voor de kik dat mensen zien dat jj dat gedaan hebt zonder dat ze weten dat jij dat gefilmd hebt. Misschien heeft de filmer die film ook gezien? Dus bewust vast klaar staan om je "daad" te filmen.

De gedachte daaraan is te walgelijk voor woorden, :r dat mensen dat kunnen, "gewoon" even een levend wezen willen doden, dat rustig gaan staan filmen ook. Dat zit er toch ergens iets in je hoofd niet helemaal ok wat betreft gevoel of controle. Hoe worden mensen zo? %) en een heel griezelig idee dat er kennelijk mensen zo zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:27

Dames, Peter gebruikt een uitspraak van zijn vader als motto
Iets met liever staand ten onder dan kruipend.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:29

Babootje schreef:
Hij stond op de dodenlijst van Taghi. . De advocaten rond Nabil B ook en die worden zwaar bewaakt. De aanslag heeft alle kenmerken van een georganiseerde aanslag en ligt in de lijn der verwachting gezien de moord op Wiersma en de broer van Nabil B. Niet ondenkbaar dus, dat het uit die hoek komt.
Ik hoorde hem gisteren in een eerder interview zeggen hoe hij dacht over bewaking. Die houdt een keer op en is het gevaar dan ineens geweken?

Peter R. leefde met de wetenschap dat dit zou kunnen gebeuren. Het is oorlog met de criminaliteit en hij en andere misdaadjournalisten staan in de frontlinie.
Niettemin vind ik het schokkend. Het gemak waarmee besloten wordt een ander mens te doden. Ik vind het ook schokkend om te horen hoe (een deel van) de jeugd hierop reageerde (eigen schuld, hij had het verdiend, goed gedaan).
Iedere dag komen er nieuwe Taghie-tjes bij. De een nog gewetenlozer dan de ander. Wat een vooruitzicht.

Wat Peter betreft, ik hoop dat het het overleeft en het hoe dan ook goed met hem komt...

Je haalt me de woorden uit mijn mond. Zorgelijke ontwikkeling. Een hele enge ontwikkeling.

Ik heb niks met Peter R. De Vries, maar dit gun je niemand :n
Ik hoop dat hij er bovenop komt en zo een dikke middelvinger naar de daders op kan steken. Maar ik vrees het ergste….

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:33

Morganlefay schreef:

'Liever staande sterven dan op je knieën leven.'

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:34

Uiteraard heeft de schutter er zelf niks mee te maken. Dit is in opdracht gedaan. Dit soort mannetjes zijn vaak niet de slimste en er worden mooie beloften gedaan, ze staan er waarschijnlijk niet eens bij stil dat ze ook nog gepakt kunnen worden. Afijn, deze schietert zal een mooi tijdje in zijn nieuwe 'thuis' kunnen verblijven. Nu hopen dat hij zijn opdrachtgever verraad.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:34

DuoPenotti schreef:
K.t land zijn we, niks meer vredelievends aan.

Denk je dat het in andere landen beter is?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:35

fransje23 schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik denk juist dat wij in de top 10 landen staan waar het nog het best is. Misschien zelfs top 5.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:37

fransje23 schreef:
DuoPenotti schreef:

zeg ik dat?

Maar het vredelievende landje zijn we niet meer... dat is wat ik zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:37

DuoPenotti schreef:
Morganlefay schreef:

On bended knee is no way to be free om precies te zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:38

AmyII schreef:
Ik draai niks om, ik reageerde op jouw bericht waarin je zegt ‘hij werkt niet in een koekjesfabriek of wel soms?’ Dus omdát het de gemiddelde koekenbakker niet zou overkomen zou je jouw post kunnen uitleggen als, vanwege zijn rol als journalist/ werk op advocatenbureau/ vertrouwenspersoon zou hij zijn neergeschoten. Ga nu alsjeblieft niet zeggen dat ik dingen omdraai terwijl jij mijn post omdraait.

maar dat is dan toch ook zo? En ik ben niet de enige die dat aangeeft... dus dan zouden die andere mensen daar ook op aangesproken moeten worden..?
Maar jij had het erover dat ik zei dat het een aanslag is op de journalistiek en dat dat zn eigen schuld zou zijn. En dat is niet wat ik aangeeft.

Citaat:
Maar is goed joh, als jij voelt dat ik jouw post verkeerd heb uitgelegd en dat ik jou daarmee woorden in de mond leg, dat is niet mijn bedoeling en dan mijn excuses daarvoor.
In de grote lijn zijn we het wel met elkaar eens en laten we het dan daarbij houden.

Nou prima joh .. ik denk dat we het in grote lijnen inderdaad met elkaar eens zijn..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:38

Duo, dat is een droom. Geen enkel land is dat. Nu niet, nooit niet.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:39

Storm schreef:
Uiteraard heeft de schutter er zelf niks mee te maken. Dit is in opdracht gedaan. Dit soort mannetjes zijn vaak niet de slimste en er worden mooie beloften gedaan, ze staan er waarschijnlijk niet eens bij stil dat ze ook nog gepakt kunnen worden. Afijn, deze schietert zal een mooi tijdje in zijn nieuwe 'thuis' kunnen verblijven. Nu hopen dat hij zijn opdrachtgever verraad.

Denk dat iedereen wel na kan gaan wie de grote naam oftewel opdrachtgever is in deze.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:40

Storm schreef:

Ooit leek Nederland er nog op, nu idd niet meer. Al een tijd niet meer dat is zo, maar word je nu weer even aan herinnert.

En andere landen interesseert me niet...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:42

DuoPenotti schreef:
zeg ik dat?

Dat zijn we ook nooit geweest!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:43

DuoPenotti schreef:
fransje23 schreef:

zeg ik dat?

Moorden zijn van alle tijden, gekken zijn van alle tijden. Nu is er social media en lijkt alles erger dan 20 jaar geleden

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:43

Mindim schreef:
DuoPenotti schreef:
Morganlefay schreef:

On bended knee is no way to be free om precies te zijn.

De eerste uitspraak is de uitspraak van zijn vader en hij heeft er een variant op inderdaad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:44

Citaat:
Twee van de drie verdachten die dinsdagavond werden opgepakt door de politie zouden afkomstig zijn uit Gelderland, schrijft De Gelderlander op basis van bronnen binnen de politie en het Openbaar Ministerie (OM). Het zou gaan om twee mannen van zo'n twintig tot dertig jaar uit Tiel en Maurik.

https://www.nu.nl/binnenland/6143981/tw ... rland.html

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:46

DuoPenotti schreef:
Storm schreef:

Ooit leek Nederland er nog op, nu idd niet meer. Al een tijd niet meer dat is zo, maar word je nu weer even aan herinnert.

En andere landen interesseert me niet...

In mijn leven is Nederland dat nooit geweest!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:48

Mars schreef:
Gatver, zeggen dat hij hierom vroeg door zijn beroep.... Doe gewoon maar niet.
Even ongepast als de bekende opmerkingen over korte rokjes. Heel ongepast.

Dit. Overigens, over vergeldingsmoorden op journalisten: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/12/22 ... logsgebied. Dit is natuurlijk wel wereldwijd, maar geeft wel een groter beroepsrisico dan iemand die werkt in een supermarkt (bij wijze van). Denk ook eens aan de bedreigingen bij de NOS bijvoorbeeld. Niemands beroep vraagt om vermoord te worden. Ja, je neemt een risico, maar de wil om te leven staat volgens mij nog altijd bovenaan.

Ik hoop dat Peter - als hij het overleefd - een menswaardig bestaan kan hebben.

Cayenne

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:50

Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen, maar ik hoop dat al die beveiliging bij het ziekenhuis een "goed" teken is en dat Peter nog steeds in leven is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:52

Peter heeft natuurlijk nogal veel petten op. Hij is dik met veel criminelen en ik vermoed dat hij zeker dacht dat hij wel gewaarschuwd zou worden wanneer er zoiets op stapel stond. Niet dus.
Voor slachtoffers en hun recht was hij een gigantische pit bull , de twee van Putten, Nicky Verstappen, Tanja Groen om er maar een paar te noemen.
Tegelijkertijd schreef hij een boek over de Heineken ontvoering en deelde de op de op opbrengst met één van de daders.
Hij had echt twee gezichten.
En toen hij Nabil B ging adviseren heeft hij in principe een opdracht aangenomen die gezien de gebeurtenissen in het verleden een gigantisch risico in hield. Mensen
die denken dat Taghi niets meer kan want in de bak? Ik vermoed ook zeker dat hij hierom is neergeschoten. Of door een stel schoffies die hogerop willen in de hiërarchie of in opdracht van.
Alle personen rondom Nabil B lopen dit risico en het is zonde dat Peter geen beveiliging wilde. Daarnaast is hij een gemakkelijke prooi, elke dag op dezelfde tijd op dezelfde plek is natuurlijk niet slim in deze situatie. Maar niemand verdient zoiets, echter hebben criminelen daar geen boodschap aan.
Ik hoop dat zijn dochter nog op tijd thuis kan komen om bij haar vader te zijn en ik ben bang dat hij daarvoor in leven word gehouden.

Cayenne

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:54

Op welk net is de persconferentie om 10 uur?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:54

Cayenne schreef:
Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen, maar ik hoop dat al die beveiliging bij het ziekenhuis een "goed" teken is en dat Peter nog steeds in leven is.

Ik ben er bang voor wat voor leven dat is.. in het hoofd geschoten icm reanimatie op locatie? Zeker dat laatste is meestal niet een goede voorbode, als ik mijn kennis van de SEH mag geloven.. -O- Maar hopen doe ik wel

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:55

fransje23 schreef:
DuoPenotti schreef:
zeg ik dat?

Dat zijn we ook nooit geweest!

Het is de laatste jaren echt achteruitgegaan qua georganiseerde misdaad. Nederland was vroeger geen narcostaat. Tegenwoordig zijn we gewoon Colombia aan de Noordzee.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:56

Cayenne schreef:
Op welk net is de persconferentie om 10 uur?

Ik lees eigenlijk nergens dat er een is, behalve in een bericht in dit topic.
Nu.nl heeft er nog steeds niks over op staan, tenzij ik er naast kijk.