De rellen in nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:57

moonsparkle schreef:
Ik denk wel als steden zo afgezet/dichtgetimmerd worden, dat de rellers dan zouden denken dan gaan we ergens anders heen, ergens waar nog weinig politie is want die zijn nog in de andere plaatsen, hoe wel ze elkaar toch via internet op de hoogte moeten brengen >;)

Ik neem aan dat de diensten zelf al geinfiltreerd zijn in die telegramgroepen en dat ze meelezen. Duimen maar.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:57

Dilan93 schreef:
Jessix schreef:
Ik en mijn broer hebben een hele vrije opvoeding gehad. Maar als ik nu jong was geweest dan hadden we allebei gewoon binnen op de bank gezeten. Sowieso vanwege de avondklok, maar dubbel omdat er rellen zijn. Echt niet dat wij het huis uit zouden komen.

Mijn moeder heeft me ook altijd heel vrij gelaten. Heb nooit narigheid uitgehaald. Wist namelijk dat mijn moeder heel erg kwaad kon worden als ik iets deed wat echt niet door de beugel kon.

Daarnaast heb ik sinds mijn 12e (verzorg)paarden. Dus al mijn tijd ging daar naartoe, of naar het werken om ze te onderhouden. Dus helemaal geen tijd voor die ongein.

Mijn moeder zei een paar jaar terug, ik heb wat gemopperd op die knollen, maar je had geen tijd om langs de straat te zwerven. Hier heel vrij opgevoed, maar nee is nee. Merk dat dat bij mijn zus ook zo is, kinderen mogen best veel, maar nee is wel nee en dan staan mijn zus en zwager wel op 1 lijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:58

Ik ben niet specifiek super streng of heel vrij opgevoed, zulk gedrag komt bij mij niet eens op, toen niet en nu nog steeds niet. Dit gedrag wat die mensen laten zien dat snap ik dus ook gewoon echt niet, hoe komen ze er op, dit verzin je toch niet? En als je het al verzint, dan flik je het toch nog niet?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:00

Dit dus :D
Ik had vanaf 10 jaar een ponietje. Al mijn tijd ging daarnaartoe want ik moest alles zelf doen.
Later een paard erbij en dan waren we ofwel aan 't rijden, ofwel waren we op de manege.

Zo blijven de kinders van 't straat :Y)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:01

Was deze hier al geplaatst?
Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:04

}> Smurfoff !

We moeten binnenkort de titel van het topic aanpassen -O-
Op social media circuleren oproepen om zaterdag ook in ons land ( belgie ) amok te maken.
Maasmechelen, Turnhout, Antwerpen en Gent zijn erbij tot nu toe.
Walgelijk :x

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:07

Er zijn natuurlijk ook probleempubers. En dat ligt echt niet altijd aan de ouders. Maar houd een 17/18 jarige maar eens thuis, als die wat anders in zijn hoofd heeft. Vaak gebeurt dat omdat ze in een bepaalde vriendenclub terecht komen, waar stoer doen de norm is. Als een kind toch al niet lekker in zijn vel zit, kan dat een grote aantrekkingskracht hebben. Vooral jongens zijn vaak pas laat wat volwassener. Ik zeg dit niet om het goed te praten, verre van. Maar ik heb wel ouders met hun handen in het haar zien zitten omdat er een periode geen land mee te bezeilen was. Heel vaak komen die meelopers later toch nog goed terecht.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:07

Blijkbaar waren er al mensen uit Maasmechelen bij de rellen in NL Limburg betrokken.
Vlgs de burgemeester van Maasmechelen dan toch.
Inderdaad walgelijk!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:20

Dilan93 schreef:
Jessix schreef:
Ik en mijn broer hebben een hele vrije opvoeding gehad. Maar als ik nu jong was geweest dan hadden we allebei gewoon binnen op de bank gezeten. Sowieso vanwege de avondklok, maar dubbel omdat er rellen zijn. Echt niet dat wij het huis uit zouden komen.

Mijn moeder heeft me ook altijd heel vrij gelaten. Heb nooit narigheid uitgehaald. Wist namelijk dat mijn moeder heel erg kwaad kon worden als ik iets deed wat echt niet door de beugel kon.

Daarnaast heb ik sinds mijn 12e (verzorg)paarden. Dus al mijn tijd ging daar naartoe, of naar het werken om ze te onderhouden. Dus helemaal geen tijd voor die ongein.

Oh bij mij niet hoor, ik had paarden, school en een baan. Maar nog genoeg tijd over om elk feestje door het hele land te bezoeken. Maar meedoen aan rellen of moedwillig iets van iemand (of de staat) slopen heb ik nooit gedaan.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:20

Er worden hier (Capelle aan den IJssel /Rotterdam Alexander) ook rellen verwacht.. Hoop dat het mee gaat vakken :( :n

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:23

Helaas wordt de school waar ik werk nu ook bedreigd door rellen. Alles vanaf 4 uur hermetisch afgesloten om te voorkomen dat leerlingen en docenten in aanraking komen met vroege relschoppers. Ik hoop echt dat m’n schooltje morgen nog heel is... geeft een erg beklemmend gevoel allemaal

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:28

mysa schreef:
Er zijn natuurlijk ook probleempubers. En dat ligt echt niet altijd aan de ouders. Maar houd een 17/18 jarige maar eens thuis, als die wat anders in zijn hoofd heeft. Vaak gebeurt dat omdat ze in een bepaalde vriendenclub terecht komen, waar stoer doen de norm is. Als een kind toch al niet lekker in zijn vel zit, kan dat een grote aantrekkingskracht hebben. Vooral jongens zijn vaak pas laat wat volwassener. Ik zeg dit niet om het goed te praten, verre van. Maar ik heb wel ouders met hun handen in het haar zien zitten omdat er een periode geen land mee te bezeilen was. Heel vaak komen die meelopers later toch nog goed terecht.

Als je zo'n verschrikkelijke puber in huis hebt, en je weet dat hij gisteravond op pad was, kan je hem gewoon bij de politie aangeven hoor.

Ben zo blij dat ik in zo'n dorpje woon zonder supermarkt of iets, gemiddelde leeftijd lekker hoog en het 's nachts opvalt hoe stil het is zo zonder verkeer.

mysa

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:29

Dat kan, maar daardoor wordt de verwijdering tussen ouders en kind alleen maar groter.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:36

Sansevieria schreef:
Blijkbaar waren er al mensen uit Maasmechelen bij de rellen in NL Limburg betrokken.
Inderdaad walgelijk!

Ja, dat is inderdaad de aanzet geweest tot de oproepen op social media om andere steden er ook bij te betrekken zei de radio.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:40

moonsparkle schreef:
Ik denk wel als steden zo afgezet/dichtgetimmerd worden, dat de rellers dan zouden denken dan gaan we ergens anders heen, ergens waar nog weinig politie is want die zijn nog in de andere plaatsen, hoe wel ze elkaar toch via internet op de hoogte moeten brengen >;)

Volgens mij gaan ze eerder op zoek naar de politie, ze willen rellen en vechten met de politie. Daar gaat het juist om.

En als mensen zich afvragen waarom het leger niet wordt ingezet, daar zijn ze niet voor opgeleid en missen ze de kennis en ervaring:

https://www.nu.nl/coronavirus/6112493/l ... latie.html
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 26-01-21 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:40

De grootste echte demonstratie ooit in Nederland was die met 400.000 mensen in Amsterdam,tegen atoomwapens.Die is geheel zonder wanklank verlopen.Dat was in 1981.Ik was er ook bij.Dat waren andere tijden.We streefden toen samen naar een betere wereld zonder geweld.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:43

mysa schreef:
Dat kan, maar daardoor wordt de verwijdering tussen ouders en kind alleen maar groter.

Dat is al kansloos op die leeftijd, die zijn al zo onthecht... aangeven, straffen en laten behandelen is vaak nog de enige optie.
Als ouders of 'de gemeenschap' opvoed-skills hadden gehad, liepen ze daar niet rond.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:45

Pandora2 schreef:
Sansevieria schreef:
Inderdaad walgelijk!

Ja, dat is inderdaad de aanzet geweest tot de oproepen op social media om andere steden er ook bij te betrekken zei de radio.

https://www.1limburg.nl/zorgen-over-rel ... starticles

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:47

Moet nog steeds denken aan die moeder in Groningen die haar zoon bij de politie kwam afleveren. Hoppa en die was toen 21. Die is nu op het juiste pad, juist omdat ma hem daar afleverde.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:55

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:05

Hoe laat begonnen de rellen gisteren?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:08

In Oss al noodbevel van kracht, hier in het dorp zijn ze ook al alles aan het dichttimmeren. Ik woon in de 'hoofdstraat' van het dorp, vlakbij het centrum, dus vind het toch best spannend...
Mijn huisgenoot wilde graag bij haar werk (speelgoedwinkel) blijven 'waken'. Begeleiding is woest en is haar nu gaan halen. Lief bedoeld van haar, maar ze onderschat deze hele situatie gewoon..

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:09

Tot hoever je kan terugkijken op de liveblog van NRC 18:00(staat in het 2e bericht)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:10

c_alsemgeest schreef:
mysa schreef:

Dat is al kansloos op die leeftijd, die zijn al zo onthecht... aangeven, straffen en laten behandelen is vaak nog de enige optie.
Als ouders of 'de gemeenschap' opvoed-skills hadden gehad, liepen ze daar niet rond.

En dat hoeft dus niet. Ik ken genoeg gezinnen met kind 1 dat zich perfect gedraagt en kind 2 dat alleen maar voor ellende zorgt en daar ongetwijfeld had gestaan met de verkeerde vrienden. Soms is het ook gewoon botte pech en verkeerde invloeden van buitenaf.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:12

Pandora2 schreef:
}> Smurfoff !

We moeten binnenkort de titel van het topic aanpassen -O-
Op social media circuleren oproepen om zaterdag ook in ons land ( belgie ) amok te maken.
Maasmechelen, Turnhout, Antwerpen en Gent zijn erbij tot nu toe.
Walgelijk :x

Waarom gaan ze hier rellen? Omdat ze niet naar hun oma mogen? Of omdat hun haar niet meer goed ligt nu de kappers al sinds november dicht zijn? Als we nog een avondklok hebben (ik kom toch niet laat buiten) dan is het zeker niet erg vroeg. Bende onnozelaars!