Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:27

Shadow0 schreef:
Karl66 schreef:
Ja, je zou ook eens moeten toegeven dat er van tevoren wel signalen waren en dat ze op basis daarvan had kunnen sturen...

Waarom? Ik heb me daar niet over uitgesproken. Het valt mij gewoon op hoe het verhaal een beetje lijkt te verschuiven.

Shadow0 schreef:
Citaat:
Ondanks dat er volop signalen waren dat het veel drukker zou worden dan verwacht, is ze gewoon gaan zitten wachten tot het misging.

Ik heb ook het idee dat dit verhaal steeds een klein beetje sterker wordt, want ik weet niks van de 'volop signalen' dat het veel drukker werd. Voorafgaand aan de demonstratie heb ik ze in elk geval niet gezien.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:48

bigone schreef:
Halsema stond erbij, keek er naar, droeg een button en heeft als hoofd van de politie gewoon de eindverantwoordelijkheid. En of het nu haar aan te rekenen is of haar personeel, dwz de politie leiding omdat ze blijkbaar niets doorgegeven hebben van de agenten ter plaatse, doet er niet toe, zij is eindverantwoordelijk!

En het meest hilarische is dat ze nu roept dat ze in Amsterdam een 2 golf van Corona verwacht 8)7

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:50

secricible

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:16

ze verbiedt alleen de locatie vanaf nu he, niet het demonstreren.
Als er 5000 mensen staan kun je niet meer zo makkelijk iedereen verplaatsen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:31

Dan gaan ze wel naar het museum plein...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:38

ja, maar ze verbiedt het demonstreren toch niet? Ik snap niet waarom je dit bericht dan lachwekkend vindt?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:44

Lynnepinny schreef:
elnienjo schreef:
Waarom moeten ze op tournee door heel het land eigenlijk? Ze hadden hun punt in Amsterdam toch al gemaakt? Dit is gewoon provoceren om te provoceren.

Met één keer protesteren bereik je niks ;)

Ik denk dat ze op deze manier alleen maar meer tegenstanders krijgen in hun hetze.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:47

Loretta schreef:
Wel opvallend dat het bijna allemaal welgestelde succesvolle mensen zijn die roepen dat ze het zo slecht hebben.

Nu je 't zegt. Die hebben al helemaal niets te klagen. Ze worden vaak op 'n voetstuk gezet door hun fans naast dat ze astronomische bedragen betaald krijgen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:51

andere mensen klagen ook, alleen krijgen succesvolle mensen meer aandacht en worden sneller uitgenodigd. Memphis Depay is nou eenmaal interessanter bij Beau dan de buurvrouw (de spreekwoordelijke mw. Janssen is niet echt de juiste term in deze casus...)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:13

Depay had een flink glimmend hoofd, dacht eerst, zo die heeft koorts. Tot ik zag dat hij zijn uitermate dik Diorvest aan had gehouden. Zijn werkgever is er trouwens helemaal niet blij mee dat hij bij beide demonstraties aanwezig was. Kan ik me iets bij voorstellen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:43

Waar lees je dat?

Krijg juist meer het idee dat de voetbalclubs meer achter hun spelers staan. Ook in Duitsland bijvoorbeeld waarbij ze het knielen niet gaan bestraffen. Ook PSV staat achter Dumfries die meeliep met de demonstratie in Rotterdam en apart gaat trainen. Het is nog geen jaar geleden dat Oranje een statement maakte tegen racisme met de hele ploeg.

Ik denk dat dit voor een grote groep jongeren voorbeelden zijn en ik kan me niet indenken dat ze nooit last hebben gehad van racistische uitingen. Zij hebben nu het podium wat ze terecht pakken. Laten wij eens proberen te luisteren naar wat ze te zeggen hebben in plaats van te oordelen welke kleding ze dragen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:52

Mand schreef:
Misschien niet iedereen inderdaad, maar sommige mensen wel hoor. Ik en mijn vriendinnen zijn twee weken in quarantaine. En ja, dat hadden we van te voren al besloten.

Mag ik jou vragen wat jou heeft bewogen mee te doen? Om aanwezig te zijn bij deze demonstratie (s?)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:55

secricible schreef:
ja, maar ze verbiedt het demonstreren toch niet? Ik snap niet waarom je dit bericht dan lachwekkend vindt?

Ik vind het lachwekkend omdat ze maandag avond van alles zat te vertellen bij Op1 en de dagen er na ook om maar haar hachje te kunnen redden. Gister was het weer de schuld van de politie etc..etc..
En nu een verbod voor de Dam. Die had dus zondag daarvoor al gegeven kunnen worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:02

bigone schreef:
Depay had een flink glimmend hoofd, dacht eerst, zo die heeft koorts. Tot ik zag dat hij zijn uitermate dik Diorvest aan had gehouden. Zijn werkgever is er trouwens helemaal niet blij mee dat hij bij beide demonstraties aanwezig was. Kan ik me iets bij voorstellen.

Als je zijn hoofd zag met zijn beteuterd gezicht zou je het ook in eerste instantie ook denken. Zelden zo'n ongeïnteresseerd mannetje gezien

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:29

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:35

Dat dat soor communicatie uberhoupt via appen gaat!! :?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:43

Ik heb het gelezen. Grapperhaus heeft ook iets uit te leggen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:50

Mand schreef:
rien10 schreef:
Dat was een oproep van de organisatie. Een verzoek. Maar daar gaan ze echt niet aan voldoen hoor, Purny.

Misschien niet iedereen inderdaad, maar sommige mensen wel hoor. Ik en mijn vriendinnen zijn twee weken in quarantaine. En ja, dat hadden we van te voren al besloten.

Dat maakt het niet oke he, als je ziek wordt dan ben je een belasting voor de gezondheidszorg.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:17

Popstra schreef:

Ja dat verbaast mij toch ook. Het eerste appje van Femke liet al geen ruimte dus, je kunt de conclusie trekken dat Femke in de kou is gezet door de demonstranten. Grapperhaus had wel iets duidelijker kunnen zijn, maar oke. Femke had gewoon akkoord moeten vragen aan Grapperhaus, dat akkoord had ze toch niet gekregen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:21

imaudy schreef:
Popstra schreef:

Ja dat verbaast mij toch ook. Het eerste appje van Femke liet al geen ruimte dus, je kunt de conclusie trekken dat Femke in de kou is gezet door de demonstranten. Grapperhaus had wel iets duidelijker kunnen zijn, maar oke. Femke had gewoon akkoord moeten vragen aan Grapperhaus, dat akkoord had ze toch niet gekregen.

Later bij haar optreden in AT5 gaf ze ook aan de demonstratie vooral te belangrijk gevonden te hebben.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:22

Popstra schreef:

Er wordt ontzettend veel geappt, want het is niet altijd mogelijk om te bellen. Daarom zie je ook vaak Kamerleden met een telefoon in de hand, die regelen ondertussen nog andere zaken. Vind het niet zo heel gek eigenlijk, maar ik heb zulke appjes en appgroepen dan ook van dichtbij gezien.

Ik sta nog steeds volkomen achter Grapperhaus trouwens. Halsema probeert het nu zo te draaien dat het bij haar agenda past.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:26

Destination schreef:
Popstra schreef:

Er wordt ontzettend veel geappt, want het is niet altijd mogelijk om te bellen. Daarom zie je ook vaak Kamerleden met een telefoon in de hand, die regelen ondertussen nog andere zaken. Vind het niet zo heel gek eigenlijk, maar ik heb zulke appjes en appgroepen dan ook van dichtbij gezien.

Ik sta nog steeds volkomen achter Grapperhaus trouwens. Halsema probeert het nu zo te draaien dat het bij haar agenda past.

Ik sta niet achter beide. Beide hebben steken laten vallen. Hij is minister wat hem eind verantwoordelijke maakt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:29

Ik vind Grapperhaus heel laks in zijn app-communicatie, net of ie daar met z'n hoofd helemaal niet bij was. Maar Halsema had beter moeten weten.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:30

lenaa_tje schreef:
Ik sta niet achter beide. Beide hebben steken laten vallen. Hij is minister wat hem eind verantwoordelijke maakt.

Ja? Moet hij gaan ingrijpen in gemeentelijke aangelegenheden?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:33

Destination schreef:
lenaa_tje schreef:

Ja? Moet hij gaan ingrijpen in gemeentelijke aangelegenheden?

Dat zeg ik niet zij vraagt hem om advies En doet vervolgens heel laks daarnaast zou ik dit bijna geen gemeentelijke aangelegenheid meer noemen. De oproep van de demonstratie is landelijk. Verder zijn de aangepaste regels ook landelijk dat maakt het niet alleen een gemeentelijke kwestie.