Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:04

Ja hoor, dat is een boekje, dat je vanaf september of zo kan kopen en waarin je het hele jaar 2021 je afspraken op datum kan noteren.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:05

Karl66 schreef:
Ja hoor, dat is een boekje, dat je vanaf september of zo kan kopen en waarin je het hele jaar 2021 je afspraken op datum kan noteren.

Ja, dat had ik ook met Google gevonden, maar ik denk niet dat Dinopino dat bedoelde :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:10

Qimm: Dat soort dingen zoals je omschrijft valt neem ik aan gewoon onder laster of smaad, en dan zit je dus in het verboden gebied. Helemaal prima om aan te pakken. Zoals ik al eerder zei....

Andere zaken die je eng of gevaarlijk of wat dan ook vindt omdat je vindt dat voldoende bewezen is dat het de waarheid niet is maar die niet strafbaar zijn: dan pleit je ervoor om daar een "let op, de algemene consensus is..." bij te plakken. Vind ik dikke prima hoor :j

Maar het willen verbieden om dat soort dingen (dat jou niet aanstaat om welke reden dan ook) te plaatsen dat gaat mij dus veel te ver. Je hoeft mijn mening betreffende dit onderwerp niet spannender te maken dan hij is hoor :=

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:13

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:14

Uiteraard is dat laster of smaad. Maar (ongefundeerde) meningen kunnen dat ook zijn. Helemaal zwart wit kun je het helaas niet maken. En dingen verbieden is een sketchy bezigheid, ben ik ook niet voor.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:16

Moon10 schreef:
Destination schreef:
Ik vraag me nou nog steeds af wat agenda2021 is. Heeft iemand een idee?

Mijn nieuwsgierigheid won het: https://www.alwareness.org/agenda-21-he ... -de-aarde/

Citaat:
1. Los extreme honger en armoede op, uiterlijk in 2015.

Dat gaat niet meer lukken vrees ik

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:17

Moon10 schreef:
Destination schreef:
Ik vraag me nou nog steeds af wat agenda2021 is. Heeft iemand een idee?

Mijn nieuwsgierigheid won het: https://www.alwareness.org/agenda-21-he ... -de-aarde/

Ah, het is 21 en niet 2021. Vandaar dat ik niks kon vinden. Agenda 21 is gericht op duurzame ontwikkeling, lijkt me op zich niet zo heel verkeerd. Ik snap niet zo goed waarom daar een probleem van wordt gemaakt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:18

Pmarena, nogmaals de vraag, wie heeft het over verbieden?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:20

Destination schreef:
Ah, het is 21 en niet 2021. Vandaar dat ik niks kon vinden. Agenda 21 is gericht op duurzame ontwikkeling, lijkt me op zich niet zo heel verkeerd. Ik snap niet zo goed waarom daar een probleem van wordt gemaakt.

Omdat klimaatverandering niet echt is geloof ik?

Citaat:
De laatste jaren was de valse gecreëerde mondiale hysterie van het Global Warming-bedrog het belangrijkste wapen van Agenda 21. Ondanks diverse ontmaskeringen en grote groepen onafhankelijke wetenschappers die afstand hebben genomen van de misleidende Co2-opwarmingstheorie, blijven politici en hun slaafse vazallen vasthouden aan het krankzinnige waanidee dat onze aarde “gered” kan worden van klimaatverandering en dat er daarom ongelooflijk hoge milieubelastingen moeten worden ingevoerd.

Ach, de derde droge zomer met astronomische zonuren zegt niets :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:40

Qimm schreef:
Uiteraard is dat laster of smaad. Maar (ongefundeerde) meningen kunnen dat ook zijn. Helemaal zwart wit kun je het helaas niet maken. En dingen verbieden is een sketchy bezigheid, ben ik ook niet voor.

Meningen zijn sowieso ook vaak moeilijk hard te maken. Hoe bewijs je dat iets wel of niet waar is :)

Stel jij zit in een vrachtwagen naast je vader die de bestuurder is.
Jullie raken betrokken bij een ongeval en alle pech van de wereld: jullie rijden Bill Gates dood.
(Die beste man is ook altijd de pineut := )

Drie mensen zeggen tegen de pers dat ze jouw vader secondes voor het ongeluk hebben zien rijden en zagen dat hij met een telefoon in zijn hand zat, dus die eikel heeft bellend een ongeluk veroorzaakt.

De media nemen dat over, en iedereen die dat leest / hoort heeft zijn ongezouten mening uiteraard alweer klaar.

Maar jij zat er naast toen het gebeurde en weet toch wel heel zeker dat je papsie ab-so-luut niet zat te bellen. En trouwens ook nooit zou doen want hij is daar zéér stellig tegen. Je hebt het met je eigen ogen gezien dat het verhaal zoals iedereen het hoort dus NIET klopt.

Maar wie gaat jou dan precies geloven als je dat naar buiten probeert te brengen, dat je vader geframed wordt want hij deed niks verkeerds?

Wordt jouw verhaal dan gezien als een ongefundeerde mening die weggehaald moet worden?
Is jouw verhaal een soort complottheorie want tja Bill Gates grossiert daar immers in :P

Gewoon even een simpel voorbeeld van hoe lastig het is om "DE waarheid" in dit soort zaken te achterhalen. Alleen degenen die er echt lijfelijk bij aanwezig waren, weten het zeker. Maar al krijg je hen zelf te spreken...dan nog weet je weer niet zeker of zij de waarheid spreken.

Want ja jij bent zijn dochter....nogal logisch dat jij hem schoon wilt praten. Jij zal wel net zo'n stuk tuig zijn, en iedereen weet toch hoe het zat, er zijn getuigen en de media hebben het echt wel goed uitgezocht hoor voordat ze de toedracht van het ongeluk deelden :j

Als buitenstaander die er niet bij was is het gewoonweg meestal verrekte lastig om zeker te zijn hoe dingen daadwerkelijk echt zijn gebeurd. Wat daadwerkelijk is gezien, getest, vastgesteld, welke verhalen, cijfers en info daadwerkelijk vrij van gerommel zijn, enz.

Daarom moet je imo ook niet te stellig een kant kiezen in zulke dingen. Maar gewoon alles open en bloot laten staan, en hooguit een kanttekening erbij plaatsen :)

Magrathea schreef:
Pmarena, nogmaals de vraag, wie heeft het over verbieden?

Hoezo nogmaals, heb ik het gemist dat je het al eens eerder gevraagd hebt... :?
Hier een willekeurige post over dingen willen verbieden. Heb geen zin om verder terug te zoeken, dat kan je zelf ook als je dat graag wilt :)

bigone schreef:
Joke Damman aka Jomanda is officieel vrijgesproken van de dood van Sylvia Millecam. Ze heeft kunnen bewijzen dat ze Sylvia aanrader naar de reguliere zorg te gaan. Echter, wanneer dit soort beweringen , dat ingestraald water je van alles kan genezen dan heb je altijd mensen die er helaas in geloven en dat maakt het gevaarlijk. Wanneer mensen niet aan willen nemen dat ze er niet beter van worden bekopen ze dit soms met hun leven . Dit is pure kwakzalverij en valt voor mij ook onder valse informatie die absoluut verboden zou moeten worden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:44

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:49

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:51

Vind het wel raar dat jullie dat niet kennen. En dat jullie niet weten wie antifa is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 17:52

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 17:55

Dinopino schreef:
Vind het wel raar dat jullie dat niet kennen. En dat jullie niet weten wie antifa is.

Hoezo niet weten wat Antifa is, bestaat al sinds de jaren 20 begint alleen steeds extremer te worden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:00

en, wat vind je van de link van de BBC die ik plaatste dinopino?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:05

Dinopino schreef:

Ik had het wel geweten als je de correcte naam had genoemd. Het is namelijk agenda 21 en niet agenda 2021. En ik weet wel wat antifa is.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:07

Help me even die kan ik me niet voor de geest halen. Kinke zou je die nog een keer kunnen plaatsen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:08

Bigone ik ben helemaal eens met je dat die agenda2021 onzin is. Maar dat wil niet zeggen dat ie er niet is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:08

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:11

Oke is een heel lang verhaal. Ik kan daar weinig over zeggen. Las wel dat er een fact check was, en dat is zo iets.... wij van wc eend zeggen. En meestal hebben de russen ook ergens schuld van. Dus je begrijpt BBC is ook niet een betrouwbare bron voor MIJ.

Maar ik denk dat je op google meer kan vinden over die enge man dan je lief is.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 04-06-20 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:13

Er is specifiek gevraagd aan de Bill&Melinda Gates foundation of dat hun bedoeling is van die chip, nee dus. Waar is nou jouw bron waarin Bill Gates zegt dat dit wel de bedoeling is?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:14

Dinopino schreef:
Oke is een heel lang verhaal. Ik kan daar weinig over zeggen. Las wel dat er een fact check was, en dat is zo iets.... wij van wc eend zeggen. En meestal hebben de russen ook ergens schuld van. Dus je begrijpt BBC is ook niet een betrouwbare bron voor MIJ.

Ik ben nog steeds wel nieuwsgierig naar de linkjes over Gates en zijn chips trouwens.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:40

Dinopino schreef:

Maar ik denk dat je op google meer kan vinden over die enge man dan je lief is.

Helaas, zo werken bronnen en bronnenonderzoek niet. In dit artikel vertelt de journalist een verhaal wat hij ondersteunt met bronnen. Jij claimt dat Bill Gates beweert dat hij mensen wil laten chippen via vaccinatie. Deze journalist schrijft een artikel over onder andere dit onderwerp en hij doet navraag bij Bill Gates, die dat ontkent. Op basis daarvan constateert de journalist dat jouw bewering niet klopt, Bill Gates zegt namelijk zelf dat hij dat niet beweert. Omdat hij hem als bron opgeeft in zijn artikel, kan jij die bron zelf ook checken, als jij die bron niet gelooft. Dat maakt de BBC in dit geval betrouwbaar. Het gaat er namelijk niet om of de BBC als bron betrouwbaar is, maar of hun verifieerbare bronnen betrouwbaar zijn.
En als je Bill Gates aanhaalt als bron over de vraag wat Bill Gates beweert, ja dan is dat een betrouwbare bron.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:44

Hulde voor het betoonde geduld in dit topic!