Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:50

Het was natuurlijk ook bizar druk, maar iedereen wil graag Trump in levenden lijven zien:

Afbeelding

Als je je zorgen maakt om besmettingen dan kan je altijd naar een toespraak van Biden, die krijgt nauwelijks een gymzaal vol:

Afbeelding

IMANDRA

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:54

Wat gericht fotograferen en een beetje framing wel niet kan doen :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:57

Ik zou hoe dan ook gaan voor de kandidaat die geen traangas op z'n volk gooit, en niet net meer dan 100.000 mensen heeft laten overlijden wegens een totaal verkeerd gemanagede pandemie, die nu gewoon genegeerd wordt en nog meer levens kost.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:26

enzino schreef:
Het was natuurlijk ook bizar druk, maar iedereen wil graag Trump in levenden lijven zien:

[ [url=m/oO39VE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je je zorgen maakt om besmettingen dan kan je altijd naar een toespraak van Biden, die krijgt nauwelijks een gymzaal vol:

[ [url=m/dBHxdN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank voor dit uitstekende voorbeeld van hoe gemakkelijk het is door middel van een paar afbeeldingen uit de context te rukken een vertekend beeld kan ontstaan. Dit is trouwens niet de eerste keer dat Trump een iets ander beeld geeft van de werkelijkheid over de opkomst (inauguratiefoto’s anyone?)

Och, die uitspraken inderdaad. En nog even benoemen dat ie de coronacrisis echt fantastisch gehandled heeft. Manmanman, die vent heeft werkelijk geen enkel (zelf)inzicht. Als het niet zo triest is zou het bijna grappig zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:32

Shadow0 schreef:
Ik zou hoe dan ook gaan voor de kandidaat die geen traangas op z'n volk gooit, en niet net meer dan 100.000 mensen heeft laten overlijden wegens een totaal verkeerd gemanagede pandemie, die nu gewoon genegeerd wordt en nog meer levens kost.

120.000 en de besmettingen lopen in enkele Staten heel hard op.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:37

bigone schreef:
Shadow0 schreef:

120.000 en de besmettingen lopen in enkele Staten heel hard op.

Daarom, gewoon minder mensen testen en lekker rally’s organiseren *\o/*

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:57

enzino schreef:

Ik vind dit een wel erg flauwe jij-bak.
Trump kan in jouw ogen blijkbaar sowieso weinig tot niets fout doen.

Of is dit gewoon bedoeld als tegengas tegen alle Trump-bashing waar jij je blijkbaar aan irriteert?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:22

IMANDRA schreef:
Karl66 schreef:
Het is een actie die de democratie ondermijnt en polariseert alleen maar. In eerste instantie lijkt het grappig, maar als je even nadenkt, dan is dat de kant die we niet op moeten willen gaan.

Maar laten we niet doen dat deze actie de oorzaak is van de lage opkomst. Mensen die willen komen konden komen: Er waren zo'n 6000 mensen aanwezig maar in de aanloop hadden ze het over 'een miljoen kaartjes verkocht'. Ik denk niet dat er daadwerkelijk 994.000 tiktokkers/jongeren/mensen zich hadden aangemeld als prank...

En zoals Shadow al zegt, er zijn flink wat ergere zaken die wél daadwerkelijk de democratie ondermijnen.

Dat vind ik altijd zo'n gemakkelijke reactie. Dat er ergere zaken zijn, maakt dit nog niet goed. Het gevaar eraan is dat het democratische partijen onmogelijk gemaakt wordt om verkiezingsbijeenkomsten te houden. Vergeet niet dat dit een eerste stap was en niet de laatste en het dus alleen maar erger wordt als je er niks aan doet.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:02

enzino schreef:

Wat ik me afvraag is,geloof jij dat deze foto's echt zijn?Of hou je er rekening mee dat er gemanipuleerd is. Als je het nieuws bekijkt zie je namelijk heel andere beelden.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:02

enzino schreef:

Bij foto 1 lekker de compleet lege boventribunes weglaten.
Bij foto 2 er niet bijzetten dat het geen rally is maar een online facebook evenement, die mensen dus ivm corona niet hoeven te bezoeken.

:roll: :roll:

Wat ik overigens vrij grappig vind is dat er dus echt mensen 4 dagen op een stoeltje buiten hebben geslapen om eerste te zijn, terwijl ze 5 minuten vantevoren ook gewoon naar binnen hadden kunnen lopen om hun idool op 40 meter afstand te zien flateren. :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:45

Net als de foto’s van zijn inhuldiging! Stonden veel minder mensen dan bij Obama.Hij kraaide victorie , nog nooit zoveel mensen uitgelopen voor een inhuldiging! Maar ja, er waren ook foto’s om zijn eerste grote leugen te ontkrachten, mensen hadden het kunnen weten .

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:23

bigone schreef:
Net als de foto’s van zijn inhuldiging! Stonden veel minder mensen dan bij Obama.Hij kraaide victorie , nog nooit zoveel mensen uitgelopen voor een inhuldiging! Maar ja, er waren ook foto’s om zijn eerste grote leugen te ontkrachten, mensen hadden het kunnen weten .

Yup, en dan heel hard "lügenpresse" roepen. Waar kennen we dat van....

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:08

Als je hiermee suggereert wat ik denk Rinske, dan vlieg je hier m.i. toch echt een eind uit de bocht.
In plaats van een suggestieve Duitse term te gebruiken kun je ook gewoon de Engelse term gebruiken. Het punt wat betreft Trump is toch wel gemaakt.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:09

Hij nam trouwens tijdens die rally, in deze tijd van instabiliteit, demonstraties en corona, uitgebreid de tijd om uit te leggen dat toen ie iets wankel ergens van een schuine afrit afliep dat het een súpergladde afrit was. Het lag zeker niet aan hem. Ook speculaties over zijn gezondheid werden de wereld uitgeholpen - hij liet zien dat hij nog uitstekend een glas water kan drinken.

https://edition.cnn.com/2020/06/19/poli ... index.html (onder andere).

:(

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:35

Applaus omdat hij een glas water met één hand kan drinken. Woopiedoo, is dat waar we beland zijn inmiddels? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:21

In de strijd tegen "sleepy" Joe Biden is dat inderdaad een belangrijk punt, Zogby Analytics vond in een online poll dat 55% door de door hun gepeilde potentiële kiezers geloofd dat Biden in een vroeg stadium van dementia zit (32% van de democraten dacht dat). Nou zeggen polls ook niet alles, maar het geeft wel een indicatie dat gezondheid een belangrijk speerpunt (aan het worden) is.

Dus daar zijn we inderdaad beland... 4 jaar geleden trouwens ook al toen Hillary maar bleef vallen en soms totaal van de wereld leek.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:41

Lol, Trump kan geen coherent stuk vertellen, maar ga vooral verder met zoeken van dingen bij andere kandidaten. Overigens is het van Biden wel bekend dat hij vroeger stotterde, en dus heeft leren nadenken voor het uitspreken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:47

Tja, dan moet hij maar voor een goede vice president zorgen. Gezien de voorspellingen tot nu toe vinden de meeste Amerikanen Biden een betere optie dan Trump. En je kan moeilijk zeggen dat Biden een hele goede kandidaat is, dus dat zegt heel wat over hoe de meerderheid van de Amerikanen op dit moment over Trump denkt.

Op dit moment ligt Biden ca. 9% voor op Trump. In de meeste swing states ligt hij ook voor, maar daar is de marge niet altijd even hoog en zou Trump nog kunnen inlopen. Maar Trump heeft op dit moment een duidelijke achterstand: https://fivethirtyeight.com/features/ou ... ationally/

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:48

Rinske schreef:
Applaus omdat hij een glas water met één hand kan drinken. Woopiedoo, is dat waar we beland zijn inmiddels? :')

:')

Het levert in ieder geval wel een hoop briljante memes op :))

Ik ga er toch vanuit dat iedereen het er over eens is dat de rally een enorme flop was. 6000 mensen, terwijl ze een volle zaal hadden verwacht. Of dat nu kwam door de tiktok actie of niet.
Zelf was hij in ieder geval niet blij met de opkomst.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:54

Karl66 schreef:
Op dit moment ligt Biden ca. 9% voor op Trump. In de meeste swing states ligt hij ook voor, maar daar is de marge niet altijd even hoog en zou Trump nog kunnen inlopen. Maar Trump heeft op dit moment een duidelijke achterstand: https://fivethirtyeight.com/features/ou ... ationally/

Ach, polls zeggen ook niet zoveel; tenminste, dat was mij verteld tijdens de Brexit campagne toen het duidelijk op een brexit aanstuurde.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:04

enzino schreef:
Karl66 schreef:

Ach, polls zeggen ook niet zoveel; tenminste, dat was mij verteld tijdens de Brexit campagne toen het duidelijk op een brexit aanstuurde.

Dat klopt inderdaad, vooral als bijvoorbeeld maar 1 stembureau voor meer dan 600.000 (vooral niet-witte) mensen hebt. Of inmenging van buitenlandse overheden hebt. Dan hebben polls idd niet zoveel nut.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:12

enzino schreef:
Karl66 schreef:

Natuurlijk zeggen polls wel wat. Ze zeggen dat Trump op dit moment op achterstand staat en dat er voor hem dus iets moet veranderen, wil hij niet verliezen. En hoe dichter je bij de verkiezingen komt, hoe moeilijker het wordt om het tij te keren. Dat wil niet zeggen dat Trump al verloren heeft, dat kan je pas na een verloren verkiezingsuitslag zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:16

Mocht Trump straks omhoog gaan in de polls, en mogelijk op voorsprong komen, blijft je de polls dan ook regelmatig aanhalen hier?

(en "niet zoveel" is niet hetzelfde als niets)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-06-20 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:24

Ja hoor, hoogstens zeg ik er dan bij dat ik het jammer vindt. Volgens mij is het namelijk vrij logisch dat de waarde van polls niet afhangt van wie er aan de leiding gaat.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:56

8nnemiek schreef:
Rinske schreef:

:')

Het levert in ieder geval wel een hoop briljante memes op :))

Ik ga er toch vanuit dat iedereen het er over eens is dat de rally een enorme flop was. 6000 mensen, terwijl ze een volle zaal hadden verwacht. Of dat nu kwam door de tiktok actie of niet.
Zelf was hij in ieder geval niet blij met de opkomst.
[ Afbeelding ]

Ik vond die video die dat loopje daar laat zien zo apart om te zien. Hij toont emotie op de video waardoor hij 'echter' lijkt dan al die rally-video's / tweets / toespraken die hij gegeven had. Zou er bijna sympathie voor hem van krijgen als je alle dingen die hij roept en doet vergeet.

enzino schreef:
In de strijd tegen "sleepy" Joe Biden is dat inderdaad een belangrijk punt, Zogby Analytics vond in een online poll dat 55% door de door hun gepeilde potentiële kiezers geloofd dat Biden in een vroeg stadium van dementia zit (32% van de democraten dacht dat). Nou zeggen polls ook niet alles, maar het geeft wel een indicatie dat gezondheid een belangrijk speerpunt (aan het worden) is.

Dus daar zijn we inderdaad beland... 4 jaar geleden trouwens ook al toen Hillary maar bleef vallen en soms totaal van de wereld leek.

Het blijft best hilarisch dat Trump Biden van dementie verwijt (terwijl er bij Biden een goede verklaring voor is –het stotteren). Van Trump zelf wordt ook gedacht dat hij iets van dementie of een mentale stoornis heeft door de manier waarop hij zich gedraagt en uit. Even de eerste de beste link die ik tegen kwam hoor, maar zegt genoeg: https://eu.usatoday.com/story/opinion/2 ... 404007002/