pien_2010 schreef:geerke schreef:
Hij is zeker zeer uitgesproken over de islam...maar is dat een reden om iemand met de dood te bedreigen.Even niet vergeten ...de cartoonist uit denemarken,het tijdschrift charlie hebdo...allen waren kritisch of humoristisch over de islam.Ik zie dat niet als kwetsend,maar moslims zijn daar veel gevoeliger voor.
Andere cultuur.
Vind ik ook. Ik Ben het volkomen met je eens dat al dat dreigende gedoe vanuit bepaalde moslim kringen als zij zich beledigd voelen of ze denken dat hun geloof cq profeet beledigd wordt echt niet ok is.
Komop zeg dat moet echt stoppen en is geen een excuus voor.
Hij heeft dat ook niet over zich afgeroepen want zou wat wezen zeg dat iedereen dood moet die vervelend of profocerend gevonden wordt. Dat is van alle rijden dat mensen zich stevig uiten.
Ik weet nog goed dat Monthy Pyton een Christus op het kruis lieten zien met "grappig" liedje. Ik werkte in het klooster en in doodse stilte werd dit door de zusters bekeken. Daarna werd stilletjes de TV uitgezet en zeer verdrietig gingen de zusters naar bed.
Zoiets rondom de profeet moet je echt niet doen en die dreigementen, die houding moet ook streng veroordeeld worden want is niet normaal of ok!!
Genoeg Christenen nu en in de geschiedenis die je een kopje kleiner maken als je dergelijke grapjes over hún profeet maakt hoor! Dat is echt niet voorbehouden aan Moslims alleen.