Baudets Marokkanentweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 00:02

pien_2010 schreef:
geerke schreef:

Hij is zeker zeer uitgesproken over de islam...maar is dat een reden om iemand met de dood te bedreigen.Even niet vergeten ...de cartoonist uit denemarken,het tijdschrift charlie hebdo...allen waren kritisch of humoristisch over de islam.Ik zie dat niet als kwetsend,maar moslims zijn daar veel gevoeliger voor.
Andere cultuur.

Vind ik ook. Ik Ben het volkomen met je eens dat al dat dreigende gedoe vanuit bepaalde moslim kringen als zij zich beledigd voelen of ze denken dat hun geloof cq profeet beledigd wordt echt niet ok is.
Komop zeg dat moet echt stoppen en is geen een excuus voor.
Hij heeft dat ook niet over zich afgeroepen want zou wat wezen zeg dat iedereen dood moet die vervelend of profocerend gevonden wordt. Dat is van alle rijden dat mensen zich stevig uiten.

Ik weet nog goed dat Monthy Pyton een Christus op het kruis lieten zien met "grappig" liedje. Ik werkte in het klooster en in doodse stilte werd dit door de zusters bekeken. Daarna werd stilletjes de TV uitgezet en zeer verdrietig gingen de zusters naar bed.

Zoiets rondom de profeet moet je echt niet doen en die dreigementen, die houding moet ook streng veroordeeld worden want is niet normaal of ok!!

Genoeg Christenen nu en in de geschiedenis die je een kopje kleiner maken als je dergelijke grapjes over hún profeet maakt hoor! Dat is echt niet voorbehouden aan Moslims alleen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 00:07

geerke schreef:
Dat vond ik alltijd zo mooi van nederland,iedereen kon zijn wie hij wilde,en zeggen wat hij wilde....dat is helemaal weg.Ik vind het trouwens niet nodig om mensen te kwetsen.Maar mensen voelen zich tegenwoordig wel heel snel gekwetst en gediscrimineerd.

Je bedoeld zoals die vriendinnen van Wilders, die zich gelijk gekwetst en bedreigd voelden toen een conducteur hun om hun kaartje vroeg...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 00:09

Karl66 schreef:
geerke schreef:
Dat vond ik alltijd zo mooi van nederland,iedereen kon zijn wie hij wilde,en zeggen wat hij wilde....dat is helemaal weg.Ik vind het trouwens niet nodig om mensen te kwetsen.Maar mensen voelen zich tegenwoordig wel heel snel gekwetst en gediscrimineerd.

Je bedoeld zoals die vriendinnen van Wilders, die zich gelijk gekwetst en bedreigd voelden toen een conducteur hun om hun kaartje vroeg...

Dat was Baudet, naar anders dan dat: JA.

Ik bedacht me net (vraag me niet waarom) dat als de jaren 60-70 TV serie Floris opnieuw gemaakt zou worden dat NL waarschijnlijk te klein zou zijn: het ene deel zou door het lint gaan omdat een buitenlander als Sindala zo nodig mee moest doen en het andere deel zou flippen omdat Sindala slechts de sidekick van de ‘witte’ Floris zou zijn. En dat is in essentie wat veranderd is. Tolerantie 0, gekwetsheid 100.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 08-02-20 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 00:11

Karl66 schreef:
geerke schreef:

Wilders ??
Maar ik vind het triest dat mensen beveiligd moeten worden omdat ze hun mening verkondigen. Ook al is dat kwetsend, geen enkel gesproken woord zou je dood ten gevolg moeten hebben.

Anoniem

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 00:14

Ik denk altijd maar dat je niet te veel aandacht aan dit soort uitspraken moet geven. Nu wordt het weer een heel ding en dat is precies wat Baudet wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 00:19

pien_2010 schreef:
geerke schreef:

Hij is zeker zeer uitgesproken over de islam...maar is dat een reden om iemand met de dood te bedreigen.Even niet vergeten ...de cartoonist uit denemarken,het tijdschrift charlie hebdo...allen waren kritisch of humoristisch over de islam.Ik zie dat niet als kwetsend,maar moslims zijn daar veel gevoeliger voor.
Andere cultuur.

Vind ik ook. Ik Ben het volkomen met je eens dat al dat dreigende gedoe vanuit bepaalde moslim kringen als zij zich beledigd voelen of ze denken dat hun geloof cq profeet beledigd wordt echt niet ok is.
Komop zeg dat moet echt stoppen en is geen een excuus voor.
Hij heeft dat ook niet over zich afgeroepen want zou wat wezen zeg dat iedereen dood moet die vervelend of profocerend gevonden wordt. Dat is van alle rijden dat mensen zich stevig uiten.

Ik weet nog goed dat Monthy Pyton een Christus op het kruis lieten zien met "grappig" liedje. Ik werkte in het klooster en in doodse stilte werd dit door de zusters bekeken. Daarna werd stilletjes de TV uitgezet en zeer verdrietig gingen de zusters naar bed.

Zoiets rondom de profeet moet je echt niet doen en die dreigementen, die houding moet ook streng veroordeeld worden want is niet normaal of ok!!

Oei, christenen waren verschrikkelijk in de geschiedenis, vooral in koloniale tijden, het was ronduit rotvolk en niet bijzonder vriendelijk (op zijn zachtst gezegd) als je je niet wilde bekeren tot het christendom.
En wat de katholieken allemaal hebben uitgevroten, daar lusten de honden geen brood van.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 00:40

Mindim dat weet ik, de kruistochten de inquisitive, vreselijk.

Ik heb het over NU waar een bepaalde stroming binnen het moslimgeloof, laat ik het maar een pittige stroming noemen, aanwezig is met hoe het geloof geloofd moet worde.. Voor moslims uit gematigde stromingen echt niet fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 03:49

Shadow0 schreef:
... Van iemand die eigenlijk niet zoveel met de Nederlandse samenleving te maken heeft, en die wel al heel regelmatig toevallig Brexit- of Trump-propaganda plaatste.

Zit het je nog steeds dwars dat je er zo verschrikkelijk naast zat in zowel het Brexit als in het Amerika-Iran topic?

Shadow0 schreef:
Alleen... het gaat niet om de oplossingen. Het gaat om het versterken van de problemen. Ik heb mijn uiterste best gedaan dat ook te onderbouwen: jij zoekt naar redenen om de etniciteit te kunnen blijven registreren en onderzoeken. Alle mogelijkheden om verschil te maken die ook prima zonder etniciteit kunnen werken probeer je te weerleggen. Dan heb je dus niet het belang van de maatschappij voor ogen, maar het belang van het registreren van etniciteit.

Dit antwoord sla ik trouwens op, vervang het woord "etniciteit" door "geslacht" en ik heb weer wat moois voor de volgende discussie over emancipatie, een vrouwenquota voor topbestuurders en als vrouwen minder verdienen dan mannen (oplossing: gewoon niet meer naar geslacht registreren in de statistieken en het probleem is verdwenen).

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 08:34

Ik denk dat als iemand het gevoel had dat een politicus in zijn eentje kon bewerkstelligen wat Hitler heeft aangesticht, mensen een stuk minder fel zouden ageren tegen zijn/haar aanhangers Geerke. Tuurlijk zijn er mensen nodig die uitvoering geven aan de ideologie van zo’n politicus. Maar net als toen zullen er ook nu mensen zijn die bereid zijn die rol te vervullen vanuit wisselende motieven. Extremen (links en rechts) zullen hopelijk (ook) altijd worden aangepakt door de gematigde middengroep wanneer er een grens wordt overschreden, zoals in casu door Baudet, zodat de geschiedenis zich niet herhaalt. WO II was er niet in 1 dag dus door eerder op de rem te trappen en kritisch(er) te blijven kijken wordt hopelijk voorkomen dat we überhaupt in de buurt komen van een dergelijk horror scenario.

Dat het treurig is dat Wilders, of (m.i.) wie dan ook die vanuit zijn (publieke) taak, beveiliging nodig heeft vanwege dat wat hij vindt/zegt ben ik met je eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 10:04

Ik ben best vrij rechts, maar vind die Baudet toch zo'n omhooggevallen jup.
Voor mij hoeven al die immigranten ook niet, heb daar het liefst een stop op, hoe je het ook wend of keert, ze kosten een hoop geld en in een maatschappij waar eigen burgeers last hebben van tekorten in de zorg bijvoorbeeld, dan vind ik ook dat eerst hier voor gezorgd moet worden ipv voor immigranten. Zekers aangezien een heleboel immigranten uit veilige landen komen en wonderlijk bijna allemaal jonge mannen zijn, die hun gein in het thuisland hebben achtergelaten.

Maar ik heb niets tegen marokkanen of wat, er zitten excessen tussen, die moeten worden aangepakt, en waar de marokkaanse samenleving in nederland zelf ook last van heeft. Want ze worden hier allemaal over een kam geschoren en dat vind ik niet fair.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 10:25

Citaat:
Dat was alleen hitler? En alle gemeentes in nederland die doorgaven waar joden woonden? De kampen en de spoorrailsen die naar de kampen leidde die niet gebombardeerd werden?Ik heb een heel angstig vermoeden dat het velen maar wat goed uitkwam die enge ideeen van Hitler ;(

Off topic (maar voor mij belangrijk).
Het was niet alleen die ene volksmenner.
Ik wil niets goedpraten, maar dit klopt niet helemaal.

Op 15 mei 1940 debatteerde de chef staf van het Nederlandse leger :
"Rotterdam platgooien? Dat menen ze niet.
Het zijn onze buren.
De Duitsers, een cultuurvolk. Ja, met een rare leider die hard schreeuwt, maar geen barbaren."

Dat was de sfeer.

Met schaamrood op de kaken : veel calvinistische ambtenaren vonden het hun plicht om de overheid te dienen, punt.

Het bevrijdingsjournaal van 27 januari over 27-1-1945 probeert iets van de ontzetting uit te drukken.
'We wisten dat de Joden het niet best kregen - maar DIT?????'

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 10:37

pien_2010 schreef:
Mindim dat weet ik, de kruistochten de inquisitive, vreselijk.

Ik heb het over NU waar een bepaalde stroming binnen het moslimgeloof, laat ik het maar een pittige stroming noemen, aanwezig is met hoe het geloof geloofd moet worde.. Voor moslims uit gematigde stromingen echt niet fijn.

Als je hier in het dorp travestiet bent wordt je weg gepest (ja, is gebeurt). Als homostel hand in hand lopen? Nah, liever niet....
Twee lesbiennes die samen wonen? Krijg je briefjes in de bus dat er nog hoop voor je is als je het pad naar Jesus volgt.
Transgender snappen ze al helemáál niks van.....

En zoals te raden: niet de moslim gemeenschap (“onze” moslims zijn op 1 hand te tellen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 10:41

Wat een haat hier. Lieve mensen, waar gaan we heen? Praat met elkaar!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 10:42

Resistance schreef:
Wat een haat hier. Lieve mensen, waar gaan we heen? Praat met elkaar!

Dat doen de meeste :?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 10:56

Mindim schreef:
Voor mij hoeven al die immigranten ook niet, heb daar het liefst een stop op, hoe je het ook wend of keert, ze kosten een hoop geld en in een maatschappij waar eigen burgeers last hebben van tekorten in de zorg bijvoorbeeld, dan vind ik ook dat eerst hier voor gezorgd moet worden ipv voor immigranten. Zekers aangezien een heleboel immigranten uit veilige landen komen en wonderlijk bijna allemaal jonge mannen zijn, die hun gein in het thuisland hebben achtergelaten.

Maar ik heb niets tegen marokkanen of wat, er zitten excessen tussen, die moeten worden aangepakt, en waar de marokkaanse samenleving in nederland zelf ook last van heeft. Want ze worden hier allemaal over een kam geschoren en dat vind ik niet fair.

Veel mensen zijn op deze manier inderdaad geïndoctrineerd;
Die jongemannen, al dan niet met Iphone ;) uit veilige landen, komen in Ter Apel terecht en worden weer uitgezet. (Ok, dat duurt te lang, met alle gevolgen van dien, maar dat kunnen we oplossen)
Dat valt, qua kosten dus erg mee en kan goedkoper.
Degenen uit EU landen mogen hier gewoon werken en daar komen ze meestal ook voor. Omdat wij niet genoeg mensen hebben, voor dat werk.
Daarmee sparen we zelfs geld uit want die lui werken goedkoper dan een Nederlander die hetzelfde werk doet.

O, en ‘al die immigranten’... 40000 in de eerste helft van vorig jaar... op een totaal van 17 miljoen...

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/31 ... toegenomen

Och... er wordt wel meer geld weggesmeten...
Dus dat zij het geld opslokken dat we ook aan de zorg en onderwijs kunnen besteden, valt wel een beetje mee hoor.
Ik kan eeniede van harte de artikelen van ‘de Correspondent’ aanbevelen. Daar zitten mensen die dat tot in de diepte uitzoeken en niet maar voor de sensatie wat schreeuwen, zoals de meer bekendere en mainstream media.
Overigens; de rechtse partijen willen het liefst dat jij je eigen zorgkosten betaalt hoor! ;)
Voor steun op dat vlak, moet je meer bij de sociale partijen zijn.
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 08-02-20 11:12, in het totaal 2 keer bewerkt

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 11:06

Janneke2 schreef:

Met schaamrood op de kaken : veel calvinistische ambtenaren vonden het hun plicht om de overheid te dienen, punt.

Die Calvinistische mentaliteit heeft zeker meegespeeld. Daarnaast was Nederland domweg bezet en viel onder Duits gezag. Dus als je niet meewerkte verloor je in het beste geval je baan en in het slechtste geval werd je als Deutschfeindlich abgeschoben.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 11:07

Janneke2 schreef:
Citaat:
Dat was alleen hitler? En alle gemeentes in nederland die doorgaven waar joden woonden? De kampen en de spoorrailsen die naar de kampen leidde die niet gebombardeerd werden?Ik heb een heel angstig vermoeden dat het velen maar wat goed uitkwam die enge ideeen van Hitler ;(

Op 15 mei 1940 debatteerde de chef staf van het Nederlandse leger :
"Rotterdam platgooien? Dat menen ze niet.
Het zijn onze buren.
De Duitsers, een cultuurvolk. Ja, met een rare leider die hard schreeuwt, maar geen barbaren."

Dat was de sfeer.

Het bevrijdingsjournaal van 27 januari over 27-1-1945 probeert iets van de ontzetting uit te drukken.
'We wisten dat de Joden het niet best kregen - maar DIT?????'

Ik doelde op een periode daarvóór. De 30er jaren, waarin hij aan de macht kwam.
Dat ging in eerste instantie ook democratisch en men liep met hem weg omdat hij de communisten van alle ellende de schuld gaf. (De Joden bleven aanvankelijk buiten schot want waren geen bedreiging) maar eenmaal aan de macht -aanvankelijk had hij niet eens een meerderheid- heeft ie er heel slim voor gezorgd dat mensen hem gingen ‘liken’ :') en stelde hij wetten voor die hem steeds meer macht gaven. Uiteindelijk het dictatorschap. Door tegengeluiden te verbieden, werd alleen maar op hem en zijn ideeën gestemd en zo leek alles democratisch...
Klinkt bekend hè? Wat stelde Baudet ook weer voor? En hoe democratisch is de PVV ook weer? ;)

Op zich is er niet zoveel mis met het feit dat lui als Wilders en Baudet hier en daar wat kritiek leveren en aan de politieke boom schudden, er moet alleen niet op gestemd worden. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 12:27

Asciugamano schreef:
Mindim schreef:

Veel mensen zijn op deze manier inderdaad geïndoctrineerd;
Die jongemannen, al dan niet met Iphone ;) uit veilige landen, komen in Ter Apel terecht en worden weer uitgezet. (Ok, dat duurt te lang, met alle gevolgen van dien, maar dat kunnen we oplossen)
Dat valt, qua kosten dus erg mee en kan goedkoper.
Degenen uit EU landen mogen hier gewoon werken en daar komen ze meestal ook voor. Omdat wij niet genoeg mensen hebben, voor dat werk.
Daarmee sparen we zelfs geld uit want die lui werken goedkoper dan een Nederlander die hetzelfde werk doet.

O, en ‘al die immigranten’... 40000 in de eerste helft van vorig jaar... op een totaal van 17 miljoen...

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/31 ... toegenomen

Och... er wordt wel meer geld weggesmeten...
Dus dat zij het geld opslokken dat we ook aan de zorg en onderwijs kunnen besteden, valt wel een beetje mee hoor.
Ik kan eeniede van harte de artikelen van ‘de Correspondent’ aanbevelen. Daar zitten mensen die dat tot in de diepte uitzoeken en niet maar voor de sensatie wat schreeuwen, zoals de meer bekendere en mainstream media.
Overigens; de rechtse partijen willen het liefst dat jij je eigen zorgkosten betaalt hoor! ;)
Voor steun op dat vlak, moet je meer bij de sociale partijen zijn.

Ik woonde praktisch naast het AZC, dus nee, geen indoctrinatie hier hoor ;)

En verder ben ik geen naief dom gansje, dus behandel me ook niet zo ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 12:56

O dat geloof ik best. En ik dacht dat ik je niet ‘zo’ behandelde maar jij had t erover dat die immigranten teveel kosten en dat ten koste van onze zorg gaat.
Dat zijn klassieke (En populistische) uitspraken van de mannen en partijen waar het hier over gaat. En ben ik t dus niet mee eens.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 13:00

Karl66 schreef:
geerke schreef:

Ik bedoelde natuurlijk Baudet 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 15:39

Asciugamano schreef:
O dat geloof ik best. En ik dacht dat ik je niet ‘zo’ behandelde maar jij had t erover dat die immigranten teveel kosten en dat ten koste van onze zorg gaat.
Dat zijn klassieke (En populistische) uitspraken van de mannen en partijen waar het hier over gaat. En ben ik t dus niet mee eens.

Je noemt geindoctrineerd, hoe moet ik dat volgens jou anders opvatten?

Maar je heb gelijk hoor, immigranten zijn spotgoedkoop, de AZC worden gratis op gemeente grond gebouwd, later wanneer men een sociale huurwoning betrekt heeft dit helemaal geen gevolgen voor de nijpende woningmarkt en men betaald vanzelf ook huur voor deze woning, net als ieder ander. De zorg die men ontvangt(eventuele ziekenhuisbezoeken) en voeding en onderdak, vervoer, de hulpverlening en alles meer dat kost allemaal niets. De politie grijpt in op vrijwillige basis in hun vrije tijd daar in bij incidenten. 8)7

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 15:52

Citaat:
Je noemt geindoctrineerd, hoe moet ik dat volgens jou anders opvatten?

Maar je heb gelijk hoor, immigranten (....), later wanneer men een sociale huurwoning betrekt heeft dit helemaal geen gevolgen voor de nijpende woningmarkt en men betaald vanzelf ook huur voor deze woning, net als ieder ander. De zorg die men ontvangt(eventuele ziekenhuisbezoeken) en voeding en onderdak, vervoer, de hulpverlening en alles meer dat kost allemaal niets. De politie grijpt in op vrijwillige basis in hun vrije tijd daar in bij incidenten.

Tja, hoe moet ik dit nu anders opvatten dan gezellig meelopen met rechtse leugens?
(Het sarcasme ontgaat me niet, maar dat is de kern niet.) Dat het woord indoctrinatie dan gaat vallen, tja...

Zodat "immigranten" de schuld krijgen?

Fact check: krapte op de woningmarkt wordt door rechts georganiseerd en in stand gehouden, door oa corporaties te dwingen om hun huizen te verkopen.
Nieuwe 'woningwetwoningen' (oude term, ik weet het) komen er - mede door de politiek gestuurd - niet.

En nog een nieuwsgierige vraag naar het belang. Rechtse mensen doen graag dingen zoals huursubsidie verlagen en minder sociale woningbouw.
Maar hoezo wordt er over gelogen - 'dat de woningnood aan de onderkant van de markt komt door "immigranten "'?

En ik voel me wat ongemakkelijk bij de combinatie van dit soort leugens plus een onduidelijke term als immigranten.
Vluchtelingen, economische vluchtelingen, politiek asielaanvragers, gastarbeiders (ook een oude term) "gelukszoekers", allemaal op 1 hoop.
Waarom toch?
Een beetje rechts maar recht door zee type zou dan gewoon kunnen wijzen op het rechtse liedje van 'dat dat eigen verantwoordelijkheid is en geen overheidstaak'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:03

Ik ben niet zo naief dat ik denk dat door een immigranten stop alles is opgelost. En ook dat immigranten voor het hele probleem de enige schuldigen zijn. Vanzelf niet. Maar om nou te doen alsof het de belastingbetaler niets kost, is weer iets heel anders en om nog meer binnen te halen, nou liever niet.

Politiek vluchteling vind ik prima, economische vluchtelingen ben ik pertinent op tegen, gastarbeiders hebben we hier zelf naar toegehaald, Polen en andere europeanen mogen hier net zo goed zijn als wij. Genuanceerd genoeg zo?

En omdat ik misschien een andere menng ben toegedaan dan sommigen, wil nog niet zeggen dat ik maar een rechtse meelopert ben, geindoctrineerd of iets anders in die geest. Sommige mensen hebben nu eenmaal een andere mening ;)

En niet iedereen die naar rechts helt, is extreem rechts of doet de standaard rechtse dingen. Dat is immers ook iedereen op 1 hoop schuiven van jouw kant ;)

En woningwetwoningen ken ik prima hoor, Sarah komt hier ook al in zicht :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:13

Je kunt voor, tegen of onpartijdig staan in de hele vluchtelingen kwestie maar cijfers spreken ook voor zich, onderstaand artikel stond in Trouw. En daar zijn enkele bedragen te vinden.
https://www.trouw.nl/nieuws/hoeveel-kos ... ~b8db7660/

En diegene die het niet helemaal wil lezen, verkorte versie:
Het CPB komt tot een vergelijkbare conclusie als het Nyfer. Een 25-jarige immigrant kost de Nederlandse staat gedurende de rest van zijn leven 43.000 euro. Een autochtone Nederlander van 25 draagt in de rest van zijn leven juist 76.000 euro bij aan de schatkist.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:16

Mindim schreef:
I
Politiek vluchteling vind ik prima, economische vluchtelingen ben ik pertinent op tegen, gastarbeiders hebben we hier zelf naar toegehaald, Polen en andere europeanen mogen hier net zo goed zijn als wij. Genuanceerd genoeg zo?

https://www.oneworld.nl/lezen/politiek/ ... -migratie/