Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:39

Droevig inderdaad. En respect dat die moeder ondanks, of misschien dankzij dit vreselijke verlies de moeite neemt om de publiciteit te zoeken.

Tmr001 (of zo, dyscalculie) heeft hierboven een punt: de overheid, die in dit topic regelmatig wordt afgeschilderd als onder één hoedje spelend met big pharma, heeft geen enkel belang bij het schaden van haar (beroeps-)bevolking.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 23:57

nps

Re: Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 00:08

Wat een verschrikkelijk verhaal, bedankt voor het delen. Wat henny zegt over leefomstandigheden is ook pertinent niet waar. Wereldwijd is mazelen 1 van de belangrijkste oorzaken van kindersterfte (bron: Wikipedia). In ontwikkelde landen kunnen de complicaties beter behandeld worden waardoor het risico op sterven kleiner - is maar het is er wel. Er zijn uitbraken in Madagascar, Italie en Frankrijk.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 00:24

Henny reageert niet meer als ze haar gelijk niet kan halen. Zo typisch, zodra alles weerlegd kan worden en de bewijzen zich opstapelen zijn mensen met haar mening opeens verdwenen.

Wil niet persoonlijk worden maar dit is wel heel erg opvallend.

Big pharma, ook al zo'n onzin iets. Natuurlijk wil de farmaceutische industrie geld verdienen. Niet alleen zijn het commerciële bedrijven, er gaat ook enorm veel geld in onderzoeken zitten.
Voordat een medicijn op de markt komt heeft het miljoenen gekost. Dat geld moet terug. Gebouwen moeten worden betaald, medewerkers, laboratoria, grondstoffen, onderzoek, ook op mensen die daarvoor betaald krijgen.

Een inenting gaat te ver, daar zijn allerlei complot theorieën aan verbonden maar chemo tegen kanker, antibiotica, pijnstillers, Nsaid's, reuma medicatie en alle andere medicatie tegen allerlei denkbare ziekten zijn niet discutabel? Kokervisie heet zoiets dacht ik.

Wantrouw big pharma en neem dan alsjeblieft geen enkele medicatie. Er wel eens aan gedacht dat de Big pharma inkomsten mede gebruikt om medicijnen te maken tegen andere ernstige ziekten zoals kankermedicijnen?
Maar goed, als we een kind kunnen laten doodgaan aan mazelen of etc. dan hoeft het geen medicijnen tegen kanker.

Dat de overheid hier aan meewerkt? Welke overheid? Van alle landen? Of nee, de hele wereld is in handen van Big Pharma, natuurlijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 08:10

Dat is dus de blog van iemand in mijn kennissenkring...
mijn ouders zijn bij die begrafenis geweest. En echt, dan breekt je moederhart. Ik ben nu zwanger en ik denk dat als ik zelf die vaccinatie niet had gehaald m’n vader hem er eigenhandig in had gejast.
Dit is je allerergste nachtmerrie.

En nee, het komt niet vaak voor. Maar het zál je maar overkomen en het zal jóuw baby maar zijn ;(

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 09:13

Daarom gaat mijn baby nu dus mede niet naar een groot kdv. Vaccinatiegraad is hier laag (iets onder 90%). Opvang waar ze 2 dagen heengaat is iedereen gevaccineerd.
Maar ze kan het gewoon niet handelen als ze iets zou krijgen als kinkhoest.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 09:37

Er zit denk een verschil tussen vaccins. Van hpv en dedoor henny genoemde mexicaanse griep gaan inderdaad genoeg verhalen over gevaren en te weinig getest.

Het Deense onderzoek gaat over bmr.

Zelf zou ik geen moeite hebben met dktp, bmr, hepatitus A. Hier ben ik voor geent.
Maar als ik kinderen zou hebben weet ik niet of ik hpv zou geven. De griepprik neem ik zelf ook niet, ik val niet in een risicogroep gelukkig. Maar ooit konden we hem gratis op het werk halen. Ook toen niet gedaan. Met dat gratis uitdelen is gestopt: het aantal ziekmeldingen en ziektedagen liep niet terug.

Ik vind dat je als ouder mag kiezen tussen die wel en die niet. Zelf zou ik wel dktp doen en bmr. Hpv niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 09:59

Die verhalen zijn nou juist gevaarlijk, zelden berusten die op wetenschap.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:30

Misschien zit er wel een persoonlijke oorzaak aan het wanhopig zoeken naar zware gevolgen van vaccinaties door sommige mensen. Misschien hebben ze wel een kind verloren, een autistisch kind of een gehandicapt kind en nu het vaccineren zo in de belangstelling staat en vooral de antivaxxers met allerlei bijwerkingen/verhalen komen, misschien hebben die ouders wel zoiets van, zie je wel, mijn kind was gezond geweest indien ik toen niet had geent. Repelsteel gooit het op vaccineren, Henny weet ik niet maar misschien heeft zij ook kinderen die iets hebben dat op vaccineren gegooid word. En grijp je daarom alles aan om je minder schuldig te voelen. Want ik kan me goed voorstelen wanneer je een kind hebt wat niet gezond of "normaal" is je daar heel graag een oorzaak op wil plakken en verlies je soms de realiteit uit het oog dat mensen nu niet eenmaal hetzelfde zijn qua gezondheid.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:31

Uit onderzoek blijkt dat meiden zonder Hpv enting net zoveel kans hebben op de bijwerkingennwaar iedereen zo hysterisch om is als de meiden die de prik wel kregen.
Extreme vermoeidheid wordt vaak genoemd en is niet gestegen in hoe vaak het voorkomt.

Ik wil juist wel de hpv geven. Oud schoolgenootje is voor haar 30e overleden aan hpv gelieerde baarmoederhals kanker.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:30

bigone schreef:
Misschien zit er wel een persoonlijke oorzaak aan het wanhopig zoeken naar zware gevolgen van vaccinaties door sommige mensen. Misschien hebben ze wel een kind verloren, een autistisch kind of een gehandicapt kind en nu het vaccineren zo in de belangstelling staat en vooral de antivaxxers met allerlei bijwerkingen/verhalen komen, misschien hebben die ouders wel zoiets van, zie je wel, mijn kind was gezond geweest indien ik toen niet had geent. Repelsteel gooit het op vaccineren, Henny weet ik niet maar misschien heeft zij ook kinderen die iets hebben dat op vaccineren gegooid word. En grijp je daarom alles aan om je minder schuldig te voelen. Want ik kan me goed voorstelen wanneer je een kind hebt wat niet gezond of "normaal" is je daar heel graag een oorzaak op wil plakken en verlies je soms de realiteit uit het oog dat mensen nu niet eenmaal hetzelfde zijn qua gezondheid.

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Het is gewoon bedreigend dat 'ongeluk' uit het niets kan komen, mensen hebben altijd de neiging om een oorzaak of een schuldige aan te wijzen. Dat zie je ook in zo iets als 'victim blaming'. Er moet ergens een aanwijsbare oorzaak voor zijn, want anders verlies je helemaal de controle op wat je overkomt. Zo iets, denk ik.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:02

Ja, mensen zoekzn een zondebok, spijtig genoeg beïnvloeden ze daardoor ook andere mensen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:44

germie schreef:
Ik vind dat je als ouder mag kiezen tussen die wel en die niet. Zelf zou ik wel dktp doen en bmr. Hpv niet.

Dat kan niet zomaar. De dktp is er niet, dat is de dktp-hib-hep. En wat vind je dan van de pneu en de MenACWY (letters niet gecheckt).

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:57

Denk dat er ook wel waarheid zit in die zondebok.

Vreemd eigenlijk want autisme kan ook wel degelijk erfelijk zijn.

Het jammere is dat mensen niet alleen hun eigen kind in gevaar brengen.

Ik heb de griepprik trouwens wel gekregen, ben een risicogroep door medicatie die ik gebruik en die mijn weerstand ondermijnen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:00

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:36

Mizora schreef:
DKTP is er wel hoor, alleen officieel is die voor kinderen van 4 jaar.

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/dktp

Die kan alleen ná de serie Dktp-hib-hep. Dat heb ik nagevraagd. In 2017 kon het nog wel namelijk, maar in 2018 is het RIVM geswitcht van merk en nu kan het niet meer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:50

Je kan alles laten bestellen in principe (mits voor de juiste doelgroep) maar dan betaal je het gewoon zelf.
Wij hebben overigens geen HepB gedaan bij onze baby.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:05

bigone schreef:
ik kan me goed voorstelen wanneer je een kind hebt wat niet gezond of "normaal" is je daar heel graag een oorzaak op wil plakken en verlies je soms de realiteit uit het oog dat mensen nu niet eenmaal hetzelfde zijn qua gezondheid.

Mee eens, ik denk inderdaad ook dat het vaak een zondebok zoeken is.

Ik ben een zoon verloren, hij is dood geboren. Gevalletje domme pech. Tijdens mijn zwangerschap toen werkte ik in de zorg en kreeg via mijn werkgever een Hepatitis vaccinatie aangeboden. Omdat ik toen niet actief met clienten werktte heb ik ervoor gekozen om die vaccinatie uit te stellen.
Achteraf ben ik daar blij mee, gewoon omdat ik zo boos was na het verlies dat ik echt op zoek was naar iets waar ik die woede op kon richten, iets wat ik de schuld kon geven.

Als ik wel die vaccinatie had gehad en bijvoorbeeld anti-vax informatie voorgeschoteld had gekregen met "bewijs" dat de vaccinatie de oorzaak had kunnen zijn van het verlies van mijn zoon had het maar zo kunnen zijn dat ik nu aan de andere kant had gestaan in deze discussie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:10

Drifter, heftig en je snapt en verwoord precies wat ik bedoel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:14

Zeker heftig Drifter Y;(
Doet me denken aan iemand op bokt waarvan de zus haar gezonde kindje verloor door poep in het vruchtwater. Ze was al bijna 42 weken en zou over enkele dagen gehaald worden.
Dan komen er reacties als: belachelijk dat ze zo lang wachten. Omgekeerd zijn er heel wat mensen gepikeerd dat ‚tegewoordig‘ alles maar opgewekt wordt en neemt dat als reden voor bijvoorbeeld PPD.
Het is mens eigen om ergens een schuldige bij te willen zoeken.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 02:03

Gecondoleerd Drifter, dat is echt heel erg.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:09

Drifter wat ontzettend heftig en verdrietig, gecondoleerd inderdaad. Ik snap je helemaal. Y;(

@Sizzle - en wat je ook doet, het is nooit goed. Vrienden van ons hebben een kindje wat veel te vroeg geboren is. Niemand weet waarom, inclusief zijzelf. Voor je gevoel wil je toch iets de schuld kunnen geven.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:59

Met het gevaar toch off-topic te gaan...

Heeft er iemand hier ervaring met een titer bepaling voor de inentingen die door de Rijksoverheid worden geadviseerd? Als jong kind ben ik wel ingeënt, maar de prik op 9 jarige leeftijd heb ik niet gehad en daarna ook niet meer laten zetten. Nu wil ik toch eens laten kijken of die inentingen nodig zijn om te laten zetten of dat ik nog genoeg antilichamen heb en ze, voor nu, nog achterwegen kan laten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:01

Jahoor, dat doen ze (in iedergeval bij ons) vrij standaard als je zwanger wil worden om te zien of je nog bij zou willen prikken.
Gewoon een buisje bloed afgeven en je hebt je antwoord.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:55