Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CalipsoLover schreef:Ik denk dat ze beter het ASO, TSO en KSO gelijk maken en in een bekertje gieten. Het verschil met BSO is veel groter. Biotechnische wetenschappen is bijvoorbeeld een TSO richting, maar is zwaarder dan de meeste ASO richtingen. Er zijn KSO richtingen die dan tegen ASO leunen maar er zijn er ook die tegen TSO leunen. Humane wetenschappen en Economie talen zijn dan weer richtingen die makkelijker zijn dan sommige TSO richtingen... Dus die richtingen kloppen qua moeilijkheid al voor geen zak. Ipv ASO richtingen dan moeilijker te gaan maken zouden ze beter het gewoon in een bekertje gieten en dat ASO, TSO, KSO in de vuilbak gooien.
xLaraaj schreef:inderdaad! ik had in het derde ASO economie wiskunde een B-attest gehad door chemie. en dus naar TSO of naar humane. Ben naar TSO handel gegaan in een handelschool en dus waar mijn economie/boekhouden veel beter was als in ASO, wiskunde is zo goed als vergelijkbaar maar qua talen veel minder en "wetenschappen" hadden we helemaal niet. Ben heel blij met de richting die ik gevolgd heb maar zie wel dat mijn vriendinnen die in het ASO hebben gezeten dat die meer kunnen leren. ze hebben echt leren leren
JewEmm schreef:Het is nu uitgelegd, maar ik begrijp nog steeds helemaal niets van het belgische schoolsysteem. Daarnaast heb ik ook wat moeite met de term "ASO"
JewEmm schreef:Buitenschoolse opvang toch?
xLaraaj schreef:behalve dat je bij aso en tso niet MOET verder studeren
xLaraaj schreef:Oh bijna iedereen die ik ken die TSO heeft gevolgd en mijzelf wij zijn niet verder gaan studeren dermee