Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:51

Romy zat inderdaad op speciaal onderwijs. :j En inderdaad... als het waar is wat nu.nl zegt, dan is dat ook een kwetsbaar kind en dat maakt de situatie alleen maar triester en triester. Niet alleen voor het kind, maar zeker ook voor de ouders. Want die hebben óók levenslang als 'ouders van'.

Edit: Ik had het er vanmorgen nog over met mijn buurvrouw. Je bent zo bang dat er foto's gaan circuleren van de dader, of erger nog: naam en toenaam. Dat raakt zo'n kind, want dat zijn het: kinderen, nooit meer kwijt. Hoe onvergeeflijk zijn daden ook zijn: het zal gestraft worden en het zal ooit eens gestraft zijn, maar in een dorp als Bunschoten hoef je jezelf nooit meer te vertonen. De emoties zijn hier zo intens... Hier heerst boosheid, verdriet en ongeloof. Wrok wordt er gekoesterd. Ik begrijp dat enerzijds ook wel, maar aan de andere kant gun je dader die nu nog in de bloei van zijn leven is straks ook een nieuwe kans. Niet bepaald een populaire opinie...
Laatst bijgewerkt door Chiave op 07-06-17 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

finnens

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:54

Bah wordt er naar van. Als het echt zo is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:54

Chiave schreef:
Janine1990 schreef:
Verdachte van de moord op Romy zou haar voor de moord seksueel hebben misbruikt...
Schrikbarend, zo jong...

Wat is je bron? Ik zie het hier op AD staan, maar AD is 9 van de 10 keer larie.

Mocht het echt zo zijn: triest dat zo'n kereltje van 14 al tot dit soort dingen in staat is. Heel triest.

Sorry, RTL Nieuws kwam met een pushbericht. Dus overgenomen van mijn telefoon.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:55

Beide ouderparen (ouders van Romy, maar ook de ouders van de verdachte jongen) hebben inmiddels al levenslang, waarbij beide levenslang niet met elkaar te vergelijken zijn.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:55

Janine1990 schreef:
Chiave schreef:

Wat is je bron? Ik zie het hier op AD staan, maar AD is 9 van de 10 keer larie.

Mocht het echt zo zijn: triest dat zo'n kereltje van 14 al tot dit soort dingen in staat is. Heel triest.

Sorry, RTL Nieuws kwam met een pushbericht. Dus overgenomen van mijn telefoon.

Geeft niks. ;) RTL stelt ook al dat de verdachte Romy vermoord en misbruikt heeft. OM verdenkt hem, dus RTL is iets voorbarig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:59

Chiave schreef:
Geeft niks. ;) RTL stelt ook al dat de verdachte Romy vermoord en misbruikt heeft. OM verdenkt hem, dus RTL is iets voorbarig.

Journalistiek.... :P

Zou er nog een rechter aan te pas moeten komen om DNA te matchen? In deze situatie, aangezien het een minderjarige betreft?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:02

De app van omroep Gld kwam ook met de kop 'verdachte (14) misbruikte Romy', echter als je dat artikel opent staat er dat de verdachte vd moord op Romy ook wordt verdacht van misbruik van Romy.
Lekkere stemmingmakerij dus.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:04

lor1_1984 schreef:
De app van omroep Gld kwam ook met de kop 'verdachte (14) misbruikte Romy', echter als je dat artikel opent staat er dat de verdachte vd moord op Romy ook wordt verdacht van misbruik van Romy.

Maar daar staat het dan toch correct? Dat ze ervan worden verdacht... Ze presenteren het niet als een feit...

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:05

lor1_1984 schreef:

Het staat tussen aanhalingstekens. Dus als in gezegd door het OM. Het AD plaatst ook 'OM:' voor de kop. Alleen RTL nieuws doet het niet netjes, maar die slaan de laatste tijd sowieso een idiote weg in.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:06

Het is hooibouw voor de pers. Lekker speculeren en clicks binnenslepen met belachelijke koppen.

En de ouders? De ouders staan elke dag op met wéér een nieuwe krantenkop over hun dochter. Ieder ander mag rouwen in stilte, maar zij... Over hun dochter wordt constant geschreven. Op welke (respectloze) manier dan ook. Wat zou het toch fijn zijn als de storm ging liggen voor hen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:08

Chiave schreef:
Het is hooibouw voor de pers. Lekker speculeren en clicks binnenslepen met belachelijke koppen.

En de ouders? De ouders staan elke dag op met wéér een nieuwe krantenkop over hun dochter. Ieder ander mag rouwen in stilte, maar zij... Over hun dochter wordt constant geschreven. Op welke (respectloze) manier dan ook. Wat zou het toch fijn zijn als de storm ging liggen voor hen.

Die kunnen pas echt beginnen met verwerken als alle zaken achter de rug zijn. Dat geld voor iedere ouder die een kind verliest door toedoen van een ander. Dat hoeft overigens niet per se moord te zijn.

_Reneee

Tja, helaas is het gewoon nieuws. Erg voor de familie, maar ik geloof ook niet dat die het op de voet gaan zitten volgen. Zou ik in ieder geval niet doen...

Schemerdier

Chiave schreef:
Romy zat inderdaad op speciaal onderwijs. :j En inderdaad... als het waar is wat nu.nl zegt, dan is dat ook een kwetsbaar kind en dat maakt de situatie alleen maar triester en triester. Niet alleen voor het kind, maar zeker ook voor de ouders. Want die hebben óók levenslang als 'ouders van'.

Edit: Ik had het er vanmorgen nog over met mijn buurvrouw. Je bent zo bang dat er foto's gaan circuleren van de dader, of erger nog: naam en toenaam. Dat raakt zo'n kind, want dat zijn het: kinderen, nooit meer kwijt. Hoe onvergeeflijk zijn daden ook zijn: het zal gestraft worden en het zal ooit eens gestraft zijn, maar in een dorp als Bunschoten hoef je jezelf nooit meer te vertonen. De emoties zijn hier zo intens... Hier heerst boosheid, verdriet en ongeloof. Wrok wordt er gekoesterd. Ik begrijp dat enerzijds ook wel, maar aan de andere kant gun je dader die nu nog in de bloei van zijn leven is straks ook een nieuwe kans. Niet bepaald een populaire opinie...

klopt, het is gewoon heel triestig, voor alle partijen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:09

Echt wtf , ik kan wel janken... voor alle betrokken ouders is dit vreselijk!

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:15

Wat dacht je van klasgenoten en vrienden van slachtoffer en dader. Voor iedereen een trauma.
Toch blijft het bizar, zo dicht bij elkaar allebei jonge kinderen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:21

Janine1990 schreef:
lor1_1984 schreef:

Maar daar staat het dan toch correct? Dat ze ervan worden verdacht... Ze presenteren het niet als een feit...

De kop suggereert het wel, ik heb hem na het lezen van jouw eerdere post even opgezocht en toen het artikel gelezen waar het wel correct staat geschreven maar nav de kop krijg je weer indianenverhalen dat de verdachte schuldig is. :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:23

Nikass schreef:
Als iemand wordt opgepakt moet hij na zes uur gezien worden door een Officier van Justitie en vervolgens binnen drie dagen worden voorgeleid voor de Rechter-Commissaris.
Een voorgeleiding kan leiden tot voorarrest (in het huis van bewaring blijven) of schorsing (thuis je rechtszitting afwachten, beschikbaar blijven voor Justitie). Als iemand niet wordt voorgeleid wil dat niet zeggen dat iemand niet meer verdacht is. Het wijst er dan waarschijnlijk op dat er (op dat moment nog) te weinig bewijs is om er een zaak van te maken.

Het klopt dus niet helemaal wat benangelique hierboven schreef.

Al binnen de eerste zes uur kan iemand door een arts of een psychiater worden gezien.
De psychiater maakt dan een inschatting of verder onderzoek naar de psychische gesteldheid van de verdachte nodig is, en adviseert hierover de Rechter-Commissaris.

In geval van een ernstig feit als doodslag of moord, is de kans heel groot dat er een onderzoek komt door zowel een psycholoog als een psychiater. Om TBS (of PIJ) op te kunnen leggen is dit ook verplicht.

TBS wordt vaak zwaarder ervaren dan gevangenisstraf.

Voor de voorgeleiding zal een verdachte ook worden gezien door de reclassering, óf indien het een minderjarige betreft, door de Raad voor de Kinderbescherming.

Kleine aanvulling: de termijn voor verhoor is inmiddels 9 uur, de tijd tussen 00:00 en 09:00 telt daarbij niet mee. Binnen die 9 uur moet besloten worden: heenzenden of in verzekeringstellen. Na de afloop van die termijn moet besloten worden, langer vasthouden of heenzenden. Als men langer wil vasthouden kan de IVS verlengd worden of de bewaring worden verzocht. In beide gevallen moet men naar de rechter-commissaris. In het laatste geval beoordeelt die of er voldoende gronden en ernstige bezwaren (stevige verdenking) zijn voor de bewaring. Een derde optie is dan ook dat iemand wordt heengezonden omdat er niet voldoende reden is om langer vast te houden. Als de bewaring wel wordt bevolen kan schorsing onder voorwaarden volgen. Binnen 14 dagen zal de raadkamer van de rechtbank zich moeten uitlaten over de gevangenhouding als het OM dan nog altijd van mening is dat voorzetting van de gevangenhouding noodzakelijk is. Dit kan voor maximaal 90 dagen. Binnen die tijd moet een start worden gemaakt met de behandeling van de zaak ter zitting. Schorsing van de bewaring/voorlopige kan op elk moment plaatsvinden.
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 07-06-17 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:24

In de kop staan aanhalingstekens. Dus presenteren ze het niet als een feit, maar als een uitspraak van het OM.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:42

Een veertienjarige die misschien iemand heeft verkracht kan ik me nog voorstellen, hoe triest ook maar wanneer ze dan ook nog beseffen dat ze hun slachtoffer de mond moeten snoeren omdat het anders verteld word?? In hoeverre ben je dan nog te genezen, door celstraf of jeugd tbs, ik ben bang dat, indien dit allemaal waar is, dit niet te genezen is. Hoeveel hulp zo'n persoon ook krijgt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:44

bigone schreef:
Een veertienjarige die misschien iemand heeft verkracht kan ik me nog voorstellen, hoe triest ook maar wanneer ze dan ook nog beseffen dat ze hun slachtoffer de mond moeten snoeren omdat het anders verteld word?? In hoeverre ben je dan nog te genezen, door celstraf of jeugd tbs, ik ben bang dat, indien dit allemaal waar is, dit niet te genezen is. Hoeveel hulp zo'n persoon ook krijgt.

Ik vraag me af; Of kende hij misschien zijn Eigen kracht niet?
Praat niets goed natuurlijk...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:47

Janine1990 schreef:
bigone schreef:

Ik vraag me af; Of kende hij misschien zijn Eigen kracht niet?
Praat niets goed natuurlijk...

Geen idee Janine, het is te hopen dat in de eerste plaats de ouders antwoord op hun vragen krijgen. Of ze er mee kunnen leven valt nog te bezien. Maar 14, jezus waar gaat het heen met de wereld. Meisje van 10 wurgt welbewust dieren, 14 jarigen verkrachten en vermoorden andere 14 jarigen. En ook de verkrachting van de 35 jarige vrouw door twee 15 jarige pubers en een vriend heeft diepe indruk op me gemaakt, ook de straf die ze hebben gekregen, veel te weinig in mijn ogen. Die tweeling zijn potentiele serieverkrachters voor de toekomst.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:48

Rocamor schreef:
Beide ouderparen (ouders van Romy, maar ook de ouders van de verdachte jongen) hebben inmiddels al levenslang, waarbij beide levenslang niet met elkaar te vergelijken zijn.

Wat dacht je van de personen die hun gevonden heeft?
Lijkt mij dat je leven bij staat en wat gaat het in de loop van de jaren met je doen.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:48

Lente schreef:
Ze kenden elkaar van school zegt nu.nl...

Was het nou Romy die op het speciaal onderwijs zat?

Pfff... Dan is jongen in kwestie zelf mogelijk ook kwetsbaar. :\

Romy zou over gaan naar regulier onderwijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:50

Klopt maar aangezien ze elkaar kennen van school is de kans realistisch dat ook de jongen dus momenteel op speciaal onderwijs zat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:51

bigone schreef:
Geen idee Janine, het is te hopen dat in de eerste plaats de ouders antwoord op hun vragen krijgen. Of ze er mee kunnen leven valt nog te bezien. Maar 14, jezus waar gaat het heen met de wereld. Meisje van 10 wurgt welbewust dieren, 14 jarigen verkrachten en vermoorden andere 14 jarigen. En ook de verkrachting van de 35 jarige vrouw door twee 15 jarige pubers en een vriend heeft diepe indruk op me gemaakt, ook de straf die ze hebben gekregen, veel te weinig in mijn ogen. Die tweeling zijn potentiele serieverkrachters voor de toekomst.

Ja joh, het nieuws loopt er momenteel van over...