Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:52

Kuggur schreef:
Altijd interessant hoe religie (wat voor religie dan ook) mensen recht schijnt te geven op speciale behandelingen, ongeacht of dat in strijd is met de wet.
Misschien moet ik ook maar een kerk gaan oprichten, lucratief is het sowieso...

Artikel 6 van de grondwet:
'Iedereen mag zijn eigen godsdienst of levensovertuiging kiezen en zich op zijn eigen manier daarnaar gedragen, mits dit past binnen de wettelijke regels.
Voor het uitoefenen van dit recht op een openbare plaats (buiten gebouwen of besloten plaatsen) kan de wetgever regels maken, maar alleen als dit moet ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer of ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.'

Dus ja, iedereen in NL heeft het recht om op een eigen manier zijn religie na te leven, mits het niet in strijd is met de wet.
Vraag me ook af welke wet er volgens jou hier wordt overtreden..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:55

Electra63 schreef:
In Ouddorp treedt een rapper (Jebroer) op in een discotheek en de plaatselijke christelijke gemeenschap wil dit tegenhouden ;)

Net zo belachelijk!

bruintje123 schreef:
Omdat de wet niet voorschrijft dat iemand recht heeft op een klassenfoto en deze rechter dat wel vind.

Sterk punt! :)

Daarnaast: als we nou voor het gemak aannemen dat ze wel recht hebben op een klassenfoto. Hebben die arme kinderen die wél de hele dag naar school moesten en tussen de foto's door gewoon saai moesten rekenen en schrijven dan geen recht op een feestje? Dus alleen omdat zij niet in Allah geloven moesten ze naar school? Terwijl de kindjes die in Allah geloven óók met kerst vrij zijn! Ik zie hier maar heel weinig gelijkwaardigheid!

Een gotspe is het! :+

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:33

Wat een onzin.. Er is toch ook geen wet die letterlijk voorschrijft dat je niet met een megafoon op een plein mag schreeuwen dat de aliens er aan komen? Maar als je daarvoor in de boeien geslagen wordt valt dat volgens mij gewoon onder de paraplu verstoring van de openbare orde.
En zo heeft de rechter hier geoordeeld dat de wet op gelijke behandeling hier niet is nageleefd. Mag je het niet eens mee zijn, maar kom dan met steekhoudende argumenten.

Er zullen heus moslim ouders zijn die het maar onzin vinden dat hun kind in april, mei en juni om de haverklap een dag vrij is omdat het pasen, pinksteren of weet ik veel wat is. Het gaat om EEN!!! dag die ouders met een ander geloof vrij mogen vragen. Ik vind het een bizarre redenatie dat kindjes die niet in Allah geloven hier volgens jou benadeeld worden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:35

Qerty schreef:
Wat een onzin.. Er is toch ook geen wet die letterlijk voorschrijft dat je niet met een megafoon op een plein mag schreeuwen dat de aliens er aan komen? Maar als je daarvoor in de boeien geslagen wordt valt dat volgens mij gewoon onder de paraplu verstoring van de openbare orde.
En zo heeft de rechter hier geoordeeld dat de wet op gelijke behandeling hier niet is nageleefd. Mag je het niet eens mee zijn, maar kom dan met steekhoudende argumenten.

Er zullen heus moslim ouders zijn die het maar onzin vinden dat hun kind in april, mei en juni om de haverklap een dag vrij is omdat het pasen, pinksteren of weet ik veel wat is. Het gaat om EEN!!! dag die ouders met een ander geloof vrij mogen vragen. Ik vind het een bizarre redenatie dat kindjes die niet in Allah geloven hier volgens jou benadeeld worden.

Hier voelde anders iemand die zich een half uur benadeeld voelde al op de teentjes getrapt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:28

Qerty schreef:

Net zo bizar als je benadeeld voelen en naar de rechter stappen omdat je kind niet op de foto staat. ;) Daarom kan iedereen zich dus benadeeld voelen, ook de kindjes die gewoon moesten rekenen en schrijven.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:39

Ik kan ook nog wel schade vergoeding vragen van lang geleden.
Toen ik zelf op de klasse foto moest.
Ik had een broek aan, en het schooltje waar ik op zat was van oorsprong van de zware kerk.
Dus alle meisje rokken en lang haar.

Ik werd naar huis gestuurd om een rok aan te trekken voor de klasse foto.
Maar mijn moeder stuurde me weer naar school, ik had geeneens een rok.
Toen mocht ik wel op de foto, maar helemaal achteraan.
Zodat niemand mijn broek op de foto kon zien. :+

Ik vind het belachelijk dat een rechter toegeeft aan zo'n moeder.
Zij zou die 500,00 euro maar moeten schenken aan de stichting voor échte getraumatiseerde kinderen.
Dit is maar één voorval, maar naar aanleiding hiervan zullen meerdere mensen willen profiteren.
Dan is het hek van de dam, denk ik.
Er zijn zoveel verschillende geloven, als je overal rekening mee moet gaan houden, dat is geen doen. :(

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:25

Britta31 schreef:
Dit heeft niets met het moslim zijn te maken.De school heeft genoeg oplossingen gegeven,maar niets was mogelijk.

Precies
Gewoon een geloof statement maken in Nederland en geld opstrijken
Bah
Nogmaals, je zal zulke mentaliteit ouders op je school hebben :(

Cowgirl

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:32

Vliegticket is in ieder geval gedeeltelijk binnen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:43

Electra63 schreef:
Wow... de emoties druipen er weer vanaf...
Daarom doet een rechter uitspraak. Die beoordeelt op basis van wetgeving ;)

Rare wetgeving dan.
Want als het nu over iets ging wat lesinhoudelijk is.
In hoeverre is een foto verplicht?
En daarbij, er waren mogelijkheden om op een ander moment op de foto te gaan.

Dit wordt naar mijn idee enorm opgeblazen door de familie om een soort van statement te maken en dan nog een stukje financieel gewin
Wat zullen zij lachen om het recht in Nederland

Arme kinderen :( hoe zullen die aangekeken worden hierop.

Mentaliteit bah

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:48

Electra63 schreef:
Kuggur schreef:
Altijd interessant hoe religie (wat voor religie dan ook) mensen recht schijnt te geven op speciale behandelingen, ongeacht of dat in strijd is met de wet.
Misschien moet ik ook maar een kerk gaan oprichten, lucratief is het sowieso...

In Ouddorp treedt een rapper (Jebroer) op in een discotheek en de plaatselijke christelijke gemeenschap wil dit tegenhouden ;)

Dat vind ik geen vergelijking.
Het is hier bij een dorp de buurt namelijk ook aan de hand geweest.

Iemand ooit de teksten van die rapper gehoord? daar wil je toch voor je verdriet niet dat je kind naar luistert?.
Op basis daarvan is het hier in de buurt gelukkig afgeblazen.
Het waren id. Christeren die kritisch de teksten bespreekbaar wilden maken en juist dat wordt dan weer breed uitgemeten.
Terwijl je los daarvan zulke vage teksten toch helemaal niet wil laten horen aan jong publiek?
Men, ik word oud....dat iedereen het zo normaal vind in deze tijd :\

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 21:16

@Ravelli,
Maar een deel van een christelijke groep Nederlanders wil dus hun wil opleggen aan een groep mensen die wel van die muziek houden.
Vrijheid van muziekkeuze. Jij kan natuurlijk je kinderen wel verbieden om te gaan, Maar niet mijn kinderen of de kinderen van je buren.

In dit geval is het een beetje schijnheilig, een groot deel van de bewoners van Ouddorp leeft van de (jonge) toeristen die daar 's zomers komen zuipen, blowen en sexen ;)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:43

Van wat ik van mijn vriend heb gehoord (die heeft vroeger in Meppel bij aardig wat Staphorsters in de klas gezeten) weten de jongeren zelf in die zwaar gelovige dorpen ook wel van wanten wat betreft dat zuipen, blowen en sexen :+ Niet alleen de jonge toeristen :P
Dus laat dat beetje voor het woord schijnheilig maar weg :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:47

xxCYNNxx schreef:
Van wat ik van mijn vriend heb gehoord (die heeft vroeger in Meppel bij aardig wat Staphorsters in de klas gezeten) weten de jongeren zelf in die zwaar gelovige dorpen ook wel van wanten wat betreft dat zuipen, blowen en sexen :+ Niet alleen de jonge toeristen :P

Nog afgezien van het verhaal van die rapper - ik vind dat je hier iets verder moet kijken dan je neus lang is. Denk je dat die ouders er blij mee zijn dat hun kinderen dat doen? Denk het niet. Doen pubers altijd wat hun ouders willen? Denk het ook niet. Ik heb er een paar hier rondlopen dus ik weet het eigenlijk wel zeker :+
Christenen zijn soms net mensen - ook christelijke pubers zoeken de grenzen op, en sommigen passeren die ook (flink). Het is een bekend verhaal dat kinderen die kort gehouden worden en die veel strenge regels opgelegd hebben gekregen, zich daar juist extra tegen af gaan zetten. Dus schijnheilig? Ach... Ik denk gewoon pubers.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 11-07-17 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:47

xxCYNNxx schreef:

Ja natuurlijk, dat gebeurt daar ook.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:48

Zeg ik dat dan? Ik neem aan dat geen enkele ouder daar blij mee is, of die nu gelovig is of overtuigd atheist

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:49

Nee, dat denk ik ook niet. Maar waarom zou dat dan schijnheilig zijn? Het zijn gewoon pubers en die zoeken grenzen op. Butsen keihard met hun neus tegen hun eigen stommiteiten aan.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:53

En die ouders die nu dat rapconcert tegen willen houden hebben natuurlijk zelf die fase nooit doorgemaakt? Die zijn net zo goed puber geweest en hebben zich afgezet tegen hun ouders.
Een gedeelte dan. Niet elke puber zet zich af tegen zijn/haar ouders...ook ongeacht geloof of niet gelovig/ strenge ouders, niet strenge ouders.........het hoort bij het puber zijn.

En ik gok dat menig volwassene daar in dat dorp wat nu op hun hardst proberen dat rapconcert tegen te houden, dat die vroeger ook wel eens naar een bandje zijn geweest wat hun ouders afkeurden.
Alsof die pubers zich gelijk als een rapper gaan gedragen zeg....

Dat is wat er schijnheilig aan is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:13

Deze hele situatie vind ik gewoon een Sylvanaatje.. zichzelf in de slachtofferrol steken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:37

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:45

PVV was wel te verwachten natuurlijk; dat die hier gelijk bovenop springt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:54

PVV en hun mening verbaasd mij idd helemaal niks, wel de andere partijen. Althans leden van die partjen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 00:05

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:34

Afbeelding
Moest echt even aan dit topic denken :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:01

Of ik voor de keer dat mijn klasgenoten besloten hadden niet met mij op de schoolfoto te willen en daarom niet doorgegeven hadden waar hij gemaakt werd......

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:20

Ik wil eerder een compensatie hebben voor al die achterlijke 'grapjes' die de fotograaf maakte van je naam om je te laten lachen.