Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:15

Tytonidae schreef:
Kunnen we het nou aub een keertje niet over de PVV hebben? :')

(Ik zweer het, de volgende die nog een aanval op een (potentiële) PVV stemmer lanceert onder de façade van 'ik ben oprecht benieuwd' krijgt van mij een dikke tem. Ik ga niet eens PVV stemmen maar laat mensen gewoon eens in hun waarde ipv ze aan te vallen. Ze maken gebruik van hun stemrecht en doen grondwettelijk niks verkeerd, klaar.)

Euh,....een TEM moet ook ergens op gebaseerd zijn he.

Er lopen 2 topics over de verkiezingen en in geen een zie ik PVVstemmers aangevallen worden.

Er wordt feitelijk steeds 1 vraag gesteld. En dat is: Hoe dan?

En die vraag wordt ook in meer of mindere mate aan andere stemmers gesteld(en in meer of mindere mate beantwoord)

De vraag hoed dan kan ook uit oprechte nieuwgierigheid voorkomen he.

Aanvallen is nergens voor nodig. Iedereen mag stemmen wat ie wil. Maar een vraag stellen op een open discussie forum moet mijn inziens toch wel kunnen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 13-03-17 20:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:15

-
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 25-04-25 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:18

In welk universum is dat een persoonlijke aanval?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:18

Tytonidae schreef:
Kunnen we het nou aub een keertje niet over de PVV hebben? :')

(Ik zweer het, de volgende die nog een aanval op een (potentiële) PVV stemmer lanceert onder de façade van 'ik ben oprecht benieuwd' krijgt van mij een dikke tem. Ik ga niet eens PVV stemmen maar laat mensen gewoon eens in hun waarde ipv ze aan te vallen. Ze maken gebruik van hun stemrecht en doen grondwettelijk niks verkeerd, klaar.)

_/-\o_

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:20

Tytonidae schreef:
xniieeenke schreef:
Niemand zegt dat pvv-stemmers verkeerd zitten, wel vindt het grootste deel het hier vreemd, en dat is ook hun recht. We mogen de discussie aan gaan en ik denk dat ieder met gezond verstand wel na kan gaan dat PVV-stemmers gewoon sneller die vraag krijgen, en minder begrip krijgen, omdat meneer Wilders gewoon vreemde plannen heeft. Hij wil radicalen weg, maar zijn ideeën zijn net zo goed radicaal.

Dat is niet waar. Elke keer dat er iemand in dit topic komt die zegt PVV te willen gaan stemmen krijgt deze comments over zich heen van 'Ja maar WILDERS kan dit niet waarmaken hoe denk je dat hij dit waar gaat maken ben oprecht benieuwd'. Dan reageert die persoon en vervolgens krijgt deze elke keer weer een enorm sceptische reactie van dat de PVV toch niks waar kan maken of stom is en dat de mensen die hierop stemmen stom zijn. ('Ik snap werkelijk waar niet dat je op zo'n verschrikkelijke partij kan stemmen, hier heb 10 redenen waarom de PVV zo erg is is). Je gaat geen discussie aan over de PVV als je van te voren al uit bent op het beledigen van de PVV. Laat die stemmers gewoon in hun waarde. Zo moeilijk is dat toch niet.

Volgens mij is niemand écht uit op het beledigen van PVV-stemmers. Kijk het filmpje van zondag met Lubach eens, kun je even lachen en het is de knetterharde waarheid dat die man gewoon geen plan heeft. Hij roept wel dingen, maar hij weet gewoon niet hoe hij het moet aanpakken, en met zo iemand aan de macht kom je gewoon niet ver. En het beetje dat je verder komt zal imo niet een goede richting op gaan, wanneer we even nadenken over het feit dat mocht er ooit wel een plan van aanpak komen, de grondwet gewijzigd moet worden...

- keep in mind dat ik 14 ben, dat ik niet altijd alles lekker kan verwoorden en dat ik sommige dingen niet mee krijg, ik mag bijv ook niet stemmen, ik volg het wel maar niet zó actief dat ik alle details ken -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:30

Dat heet gewoon de 'plannen' van de PVV ter discussie stellen. Ik ben nog steeds benieuwd HOE meneer Wilders zijn plannen wil gaan uitvoeren. Rutte had gelijk: een land leiden is iets anders dan verongelijkt op de bank gaan zitten twitteren. En ja, ik vind Wilders een eng mannetje met nare gedachten.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:35

Picasso volgens mij is dat nu wel duidelijk dat jij hem en eng mannetje vindt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:38

Zo te zien zijn het de Wilders aanhangers die het persoonlijk maken. Maar ik kan het mis hebben hoor.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:41

Willl65 schreef:
Picasso volgens mij is dat nu wel duidelijk dat jij hem en eng mannetje vindt

Dus? Mag ze zo vaak zeggen als ze wil, mogen we zeggen over Wilders, over Rutte, over Klaver, maakt niet uit toch? Mening is mening, onderbouw 'm maar, en ben je het er niet mee eens dan ga je de agrumenten van de ander weerleggen. Kan je ze niet weerleggen betekent het gewoon dat de standpunten van de ander sterker zijn dan de jouwe.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:42

MissBambi schreef:
Kan er iemand mij vertellen of ik ergens na kan gaan hoe partijen in het verleden gestemd hebben?

Belangrijke zaken zijn voor mij terug naar de basisbeurs, een aanpassing aan de AOW leeftijd (verlaging voor degene die jong begonnen zijn met werken/zware beroepen), voltooid leven, zorg en natuur/milieu.

GL, NW en SP twijfel ik tussen. Hebben alle 3 standpunten die voor mij erg belangrijk zijn maar alle drie ook dingen waar ik het absoluut niet mee eens ben. Ik ben er van overtuigd dat hulp bij euthanasie bij een voltooid leven in de toekomst zeker mogelijk gaat zijn, voor nu lijkt NL me hier nog niet klaar voor.
Dit is dus iets wat ik voor nu aan de kant kan zetten, De rest niet.

https://watstemthetparlement.nl/
Erg handige site, je kunt precies aangeven in welke periode je wil zoeken, welke partijen, welke onderwerpen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:05

Tytonidae schreef:
Dat is niet waar. Elke keer dat er iemand in dit topic komt die zegt PVV te willen gaan stemmen krijgt deze comments over zich heen van 'Ja maar WILDERS kan dit niet waarmaken hoe denk je dat hij dit waar gaat maken ben oprecht benieuwd'. Dan reageert die persoon en vervolgens krijgt deze elke keer weer een enorm sceptische reactie van dat de PVV toch niks waar kan maken of stom is en dat de mensen die hierop stemmen stom zijn. ('Ik snap werkelijk waar niet dat je op zo'n verschrikkelijke partij kan stemmen, hier heb 10 redenen waarom de PVV zo erg is is). Je gaat geen discussie aan over de PVV als je van te voren al uit bent op het beledigen van de PVV. Laat die stemmers gewoon in hun waarde. Zo moeilijk is dat toch niet.

Sorry hoor maar ik heb dit topic gelezen en nog eens helemaal doorzocht maar jij bent hier zelf de enige en de eerste die zegt dat mensen die op de PVV stemmen stom zijn. En er was hier eerder in het topic iemand die op de PVV stemde en een opmerking maakte over dat er gezegd werd dat het dom was. Maar ook zij was de eerste die dat woord gebruikte. Beetje vreemd hoor om dit dan andere mensen in de schoenen te schuiven. Als je me niet gelooft gebruik je de zoekfunctie maar even.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:06

@Tytonidae: zolang een vraag onbeantwoord blijft zal hij gesteld blijven worden. Dat mensen eindeloos om een antwoord heen blijven zwemmen wil niet zeggen dat degene die de vraag stelt niet oprecht geïnteresseerd kan zijn in het antwoord.

Tot nu toe blijft het een beetje een 'waarom? daarom!'-cirkeltje. Dat is niet bashen, in een hoekje zetten of beledigen. Ik kan me wel voorstellen dat het ergernis oplevert. Misschien dat die ergernis van PVV-stemmers voortkomt uit de wetenschap dat ze de zwaktes van de PVV wel zien maar zich nergens thuis voelen en gewoon ontevreden zijn? Geen idee. Maar schuif het niet kunnen beantwoorden van een vraag (hoe dan?) niet af op de vragensteller maar op degene die de vraag gesteld krijgt. Nu zelfs de politiek leider niet weet hoe het moet vraag ik me af hoe de aanhang denkt dat het wél gerealiseerd man worden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:10

Ik had in het andere topic wat over PVV gezegd en werd van alle kanten "afgekat "

Omdat daar bijna iedereen rechts is, goed ik heb het misschien daar ook niet netjes aangepakt maar mijn mening was blijkbaar niet goed en konden anderen niet accepteren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:13

Janinevv schreef:
Ik had in het andere topic wat over PVV gezegd en werd van alle kanten "afgekat "

Omdat daar bijna iedereen rechts is, goed ik heb het misschien daar ook niet netjes aangepakt maar mijn mening was blijkbaar niet goed en konden anderen niet accepteren.

bijna iedereen rechts?Op Bokt?
Maakt verder niet uit voor mij of iemand links is of rechts maar ik heb niet echt het idee dat rechts in de meerderheid is.Misschien moet je de poll nog even goed bekijken?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:14

geerke schreef:
Picasso schreef:
Klagen, klagen en nog eens klagen... zowel PPV stemmers als de PVV zelf... maar oplossingen aandragen ho maar.... Waarom?

een oplossing is Marokkanen die zich misdragen er uit te zetten....ook al zijn het zogenaamde Nederlanders.Turken hebben ook twee paspoorten,echt van de gekke

Wat is er mis met het hebben van 2 paspoorten?

En hoeveel overlast hebben jullie nou echt van Marokkanen of buitenlanders in het dagelijks leven vergeleken met overlast van blanke medelanders?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:14

geerke schreef:
Janinevv schreef:

bijna iedereen rechts?Op Bokt?
Maakt verder niet uit voor mij of iemand links is of rechts maar ik heb niet echt het idee dat rechts in de meerderheid is.Misschien moet je de poll nog even goed bekijken?

Had het over dat andere forum, las dat daar veel links waren,
sorry ik zei rechts bedoelde links dom..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:17

Janinevv, ik kan het niet vinden? Ik zie slechts 2 reacties op jou daar, en ik zie eigenlijk ook niet dat je iets over de PVV hebt geschreven?

Als het gaat om iets van buiten Bokt, dan is het niet zo relevant hier en ook niet erg eerlijk om dat mee te nemen. Mensen hier op Bokt weten niet wat er op andere fora besproken wordt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:18

Nee was hier wel, maar goed maakt niet uit.

Ik respecteer iedereens mening, maar mag soms van mij wat minder felle reacties op elkaar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:19

Janinevv schreef:

Ik respecteer iedereens mening, maar mag soms van mij wat minder felle reacties op elkaar.

Vergeet niet dat je de intonatie mist op een forum. Lees het eens met een positieve kijk erop.
Dan kan iets veel minder fel lijken.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:20

Ach, wrijving geeft glans! Maar dan moet je de staalborstels wel thuislaten inderdaad ;)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:21

NatasjavE schreef:
Janinevv schreef:

Vergeet niet dat je de intonatie mist op een forum. Lees het eens met een positieve kijk erop.
Dan kan iets veel minder fel lijken.

Dat is zo, maar soms kan het wel erg hard over komen voor mij en vast ook anderen.
Iedereen mag natuurlijk zijn mening geven :o
Ik lees ook veel mee hoor, en kijk beetje van wat jullie zeggen over bepaalde partijen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:21

M_i_R schreef:
Ach, wrijving geeft glans! Maar dan moet je de staalborstels wel thuislaten inderdaad ;)

Die kunnen soms ook nodig zijn }>

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:24

Cinderella schreef:
D66. Ik kan me vinden in veel partijpunten, in waar de partij voor staat en ik zie in Pechtold een hele goede minister-president. :)
Volledig mee eens. Ik switch voor het eerst over naar D66 i.p.v. PVDA.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:26

geerke schreef:
Picasso schreef:
Klagen, klagen en nog eens klagen... zowel PPV stemmers als de PVV zelf... maar oplossingen aandragen ho maar.... Waarom?

een oplossing is Marokkanen die zich misdragen er uit te zetten....ook al zijn het zogenaamde Nederlanders.Turken hebben ook twee paspoorten,echt van de gekke

Wat is er mis met het hebben van 2 paspoorten?

En hoeveel overlast hebben jullie nou echt van Marokkanen of buitenlanders in het dagelijks leven vergeleken met overlast van blanke medelanders?[/quote]
Marokko vertikt het om ze terug te nemen, geen uitleververdrag, word aan gewerkt volgens mij. Maar gat zeer langzaam, zelfs gewone gelukszoekers zonder crimineel gedrag worden niet terug genomen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:27

bijzonder weinig CDAérs voor een forum waarvan de deelnemers zich toch bovengemiddeld op het platteland bevinden..