misterA schreef:Niet zo somber. toen ik 21 was waren er wel potjes maar die waren bijna leeg. Vtrouw op jullie eigen inventiviteit, creativiteit, energie. Dan lukt het zeker. De oneliner van Kennedy wordt te pas en te onpas gebruikt. Maar het is wel zo..
Goh, dat is toevallig echt precies niet wat ik zeg. Ik ben totaal niet somber, wel realistisch. Ik ben werkzaam in een branche waar een andere contractvorm dan freelancen onmogelijk is, ik zit over een jaar met een flinke studieschuld en een hypotheek krijgen zit er waarschijnlijk niet in. Ik verdien minimumloon, wat betekent dat ik 500 euro per maand minder verdien bij fulltime werk dan iemand die 2 jaar ouder is dan ik. Als ik fulltime zou werken zou ik 1000 euro per maand verdienen, maar fulltime werken is onmogelijk want ik volg een studie. Voor die studie probeer ik twee blokken in een te proppen, omdat ik zo snel mogelijk klaar wil zijn om te voorkomen dat mijn studieschuld nog hoger wordt. Het gevolg daarvan is dat ik op dit moment ongeveer 50 uur per week aan school spendeer.
Ik ben het zo beu dat millenials altijd worden neergezet als zeurders. 'Kijk maar eens hoe slecht wij het vroegah hadden!!' Het is geen rozengeur en manenschijn om jongere te zijn in dit maatschappelijke, politieke en economische klimaat. Ik betaalde tot een paar maanden geleden 500 euro per maand huur voor een kamer zonder eigen voorzieningen omdat zò veel mensen op zoek zijn naar zo'n kamer dat het onmogelijk is om in bepaalde steden te wonen voor een fatsoenlijk bedrag... dus ja, ik ben af en toe wel ff somber en vind dat er best eens wat meer gekeken mag worden naar jongeren. Daar stem ik ook naar.