BeSen schreef:Wauw wel 8 stemmen wat een grote stad is dat
Haha Dixville Notch.. mooie naam voor een stadje in een film ofzo

Bijna Harry Potter achtig.
Het is dus niet overal toegestaan Foaly? Dat is helemaal bijzonder.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Foaly schreef:xSannee schreef:Ik volg dit ook even, nu de uitslag zo dichtbij komt.
Ik las net dit op NOS;
[ [url=m/oWDe3K.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben ik de enige die dat laatste stuk gek vind?
Klopt, write-in kandidaten zijn toegestaan in sommige staten (lang niet allemaal). Daar zijn de Democraten een beetje bang voor, die zien het namelijk nog gebeuren dat een aantal Bernie Bro's daar gebruik van gaan maken terwijl het absoluut geen zin heeft![]()
Dat iemand op Mitt Romney zou stemmen had ik dan weer niet verwacht
elenaMM77 schreef:lol, straks zijn die amerikanen het zo zat, dat ze massaal oprah winfrey neerpennen,
dan krijg je tenminste nog eens wat
[ Afbeelding ]
xSannee schreef:BeSen schreef:Wauw wel 8 stemmen wat een grote stad is dat
Haha Dixville Notch.. mooie naam voor een stadje in een film ofzo
Bijna Harry Potter achtig.
Het is dus niet overal toegestaan Foaly? Dat is helemaal bijzonder.
The_Cat schreef:elenaMM77 schreef:lol, straks zijn die amerikanen het zo zat, dat ze massaal oprah winfrey neerpennen,
dan krijg je tenminste nog eens wat
[ Afbeelding ]
you get a car, and you get a car, everyone get's a car
Foaly schreef:Nope: https://www.washingtonpost.com/graphics/politics/2016-election/write-in-votes/
In dit artikel staat het uitgelegd. Er zijn dus een paar staten waar je op iedereen kunt stemmen via write-in, van Kim Kardashian tot Jan van de Overburen. Een paar staten waar write-in kandidaten eerst aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen, en in de rest van de staten wordt je stembiljet keihard ongeldig verklaard als je de naam van iemand anders erop kalkt
[ [url=m/wds7lN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Emmaa_ schreef:Er was vanuit de Republikeinse partij (niet alleen vanuit kiezers maar ook vanuit prominente leden) juist een hele grote vraag om Romney weer naar voren te schuiven en de support voor Trump te laten vallen, dus ergens verbaast het mij niet. Ik denk dat veel mensen toch hopen dat hij nog een redelijke kans maakt eigenlijk.
Verder kan ik het me sowieso heel goed voorstellen. Ik heb makkelijk praten.. Ik ben een witte vrouw en ik weet dat mijn positie als mens in Amerika niet beïnvloed zou worden als zij aan de macht zou komen. Daarentegen zijn er een hele hoop mensen (denk aan minderheden, LGBTQ etc) die voor een onmogelijke keuze staan. Een vrouw die zich tijdens haar schoolperiode heeft ingezet voor de community maar dat nu volledig heeft gedropt om gezellig te doen met grote bedrijven die indirect racisme, seksisme en ongelijkheid op de markt in de hand werken, en een man die openlijk uitkomt voor het feit dat hij een racistische seksist is die geen respect heeft voor iedereen die hij niet tot de elite rekent.
Ik kan het me zo goed voorstellen dat je dan niet wilt stemmen. Of dat je toch voor een write-in gaat als je die kans hebt. Of dat je toch maar kiest voor een alternatieve partij. Liever een anti-vac gekkie dan kiezen tussen twee mensen waarvan je weet dat je positie in de maatschappij nog zwakker wordt als ze aan de macht komen.
Ik ben in ieder geval heel blij dat ik de keuze niet hoef te maken, en hoewel ik uiteindelijk hoop dat Clinton wint met oog op de buitenlandse politiek, zou ik echt niet kunnen zeggen 'I'm with her'.
Emmaa_ schreef:Sterke opvattingen heb je Emma. Met name met deze laatste zin ben ik het totaal niet eens. We zullen eerst maar eens moeten zien hoe haar presidentschap uitpakt om dit nu al zo te kunnen zeggen.Hillary aan de macht zou imo eerder funest zijn voor het intersectionele feminisme dan positief.
pien_2010 schreef:Emmaa_ schreef:Sterke opvattingen heb je [naam]. Met name met deze laatste zin ben ik het totaal niet eens. We zullen eerst maar eens moeten zien hoe haar presidentschap uitpakt om dit nu al zo te kunnen zeggen.Hillary aan de macht zou imo eerder funest zijn voor het intersectionele feminisme dan positief.
Het stuk van je boven deze alinea vind ik een fijn informatief stuk, waarvoor dank. Van de week in het programma over America van de VPRO werd door een Amerikaans politicoloog uit gelegd dat er een grote groep republikeinse kiezers zijn die weinig kansen hebben. Zij met name hebben hun hoop op Trump gezet, want hij praat normaal in hun ogen en vertegenwoordigt "de stem van het volk".
Tevens lieten ze in dat programma zien, dat er fel geprotesteerd werd in America tegen het feit dat het sinds paar jaar is toegestaan dat bedrijven presidentskandidaten en partijen financieel steunen. Daarmee is namelijk de poort wagen wijd open gezet voor corruptie in het land. Vond ik heel interessant om te zien.
Zelf hoop ik dat Sanders een rol krijgt als Hilary is gekozen. Gezien zijn leeftijd vond ik hem totaal ongeschikt, maar zijn ideeën spreken me zeer aan. Wellicht dat hij in een functie goed werk kan doen voor het land.
Emmaa_ schreef:Aan de andere kant ben ik ook bang voor wat Hillary voor plannen heeft in het midden oosten.
Emmaa_ schreef:met dat verschil dat alle belangen groeperingen mogen lobbyen. Dus uitleg geven over de hele gang van zaken in een bepaald werkveld. Niet alleen de rijke bedrijven.lOok in Nederland hebben lobbys en belangenpartijen ongelofelijk veel invloed op het politieke klimaat.
Knakker schreef:wat raar dat je soms zelf een naam in kunt vullen, wat een vervuiling van stemmen krijg je dan.