Brexit is een feit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:22

Een hele album met screenshots van vele ervaringen en uitingen op het internet.

https://www.facebook.com/sarah.leblanc. ... nref=story

Een kleine selectie.
Afbeelding

[img]https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13494854_10101369871061445_7873548155613419025_n.jpg?oh=31af8e24a378e0f8167385a8f01fe4d8&oe=5807E784
[/img]
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Citaat:
walking home, see these men laid out on the floor,thought they were drunk,took a photo, turns out they've been, battered senseless by "english man english man", a son and his dad, dads unconscious. blood everywhere. ffs. "english man english man beat me" they're polish. ones unconscious other battered.father has a broken arm, and possible neck trauma, son has severe facial fractures, broken jaw and nose. my god. you know what the paramedics said? they'd been lying there for at least an hour. an hour. community. big society. appalling. glad i stopped.'

Afbeelding

Dit is er niet altijd geweest, dit is extremer dan normaal en alles wat extreem is en doorslaat is een gevaarlijk iets. En dit zijn nog niet eens de ergste maar er is genoeg te vinden in het album zelf.

Facebook groep die gemaakt is naar aanleiding van het album
https://www.facebook.com/groups/610588862443201/

Mungbean

Re: Brexit is een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:31

Waarom zijn mensen zo naief dat ze denken geen vluchtelingen meer ze krijgen :?
Natuurlijk komen er na de Brexit gewoon nog vluchtelingen en de universiteiten kunnen ook niet draaien zonder 'buitenlanders'.

Zwitserland heeft zelf 'dankzij' de EU minder asielzoekers. Voorheen namen ze er veel meer op (half gevlucht Balkan zit hier) maar door de EU verdeelsleutel is het minder geworden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:35

Sammie schreef:
Met alle respect, jaar dat soort mensen zijn er altijd al geweest. Het enige verschil is dat ze nu aandacht krijgen met giga vergrootglas, waardoor het allemaal erger lijkt. Slechte dingen onthouden we nu eenmaal beter dan goede dingen.

Soms zijn de dingen ook werkelijk erger dan andere momenten. Racisme en vreemdelingenhaat, en vooral de agressie, kunnen worden aangewakkerd. En dan wordt het dus erger. De kristalnacht herdenken we nog steeds, dat kun je zien als een giga-uitvergroting waardoor het erger lijkt, maar je zou ook kunnen zeggen dat het in historisch perspectief best een moment was waarop de haat en agressie richting een bepaalde groep flink was aangewakkerd en dat dat een van de momenten was dat dat tot uitdrukking komt.

Racisme en vreemdelingenhaat zijn niet zo gewoon als men het wil doen lijken. Het blijft haat, het blijft geweld. We hebben daarvan in het verleden vaker uitwassen gezien, EN we hebben gezien dat het met aandacht flink binnen de perken kan blijven. Aan ons de keuze of we dat nu willen bagatelliseren of willen afkeuren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:38

Ik vind de vreemdelingen haat in west-europa momenteel behoorlijk angstaanjagend en zie dat echt nog wel mis gaan. Er zijn al behoorlijk wat rellen geweest en in feite zijn rellen ook gewoon mini-oorlogjes waar het ineens niemand meer uitmaakt dat je buren waarvan je zojuist de auto in de fik gezet hebt vorige week nog bij je op de koffie geweest zijn :(

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:52

Sizzle schreef:
Waarom zijn mensen zo naief dat ze denken geen vluchtelingen meer ze krijgen :?
Natuurlijk komen er na de Brexit gewoon nog vluchtelingen en de universiteiten kunnen ook niet draaien zonder 'buitenlanders'.

Zwitserland heeft zelf 'dankzij' de EU minder asielzoekers. Voorheen namen ze er veel meer op (half gevlucht Balkan zit hier) maar door de EU verdeelsleutel is het minder geworden.

Nou echt he? Immigratie was er al ver voor de EU er was zoals die er nu is en zal altijd blijven bestaan. En universiteiten als bv Oxford (ben ff die andere grote vergeten, dus wie die wil aanvullen; ga je gang) blijven echt niet bij de wereldtop als die geen buitenlandse studenten meer mogen aannemen.
Ik hoop maar dat dit gewoon ff de euforie is bij de idioten die puur om de immigratie voor brexit hebben gestemd en dat dit vrij snel wegebt.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:56

Uiteraard zijn extremen nooit goed en de dingen die ik hier voorbij zie komen, met name de tweets uit de UK e.d. gaan te ver.

Maar laten we wel even realistisch blijven, die vreemdelingen haat komt ergens vandaan. Er is meer criminaliteit onder allochtone jongeren en er is veel, heel veel, homohaat onder allochtone. Normen en waarden waar wij als land trots op zijn worden door sommige immigranten met de grond gelijk gemaakt. Het nudistenkamp dat moet sluiten omdat er een AZC naast komt, dorpen waar meer asielzoekers komen te wonen dan de oorspronkelijke bewoners. Dat zijn dingen die niet kunnen. Als de regering zijn kop uit de grond zou halen en zien wat voor gevoelens er bij de mensen leeft dan kan er veel eerder worden ingegrepen en dat is voor iedereen beter, vluchteling, allochtoon of autochtoon.

Overigens blijf ik het apart vinden dat iedereen die vindt dat immigratie aan banden moet of die op Wilders zou stemmen en ook voor een Nexit is, nog steeds als laagopgeleid en daarmee dus als dom wordt gezien. Komt het niet gewoon in mensen op dat sommige een weloverwogen maar andere mening hebben?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:58

Die groep wordt als laagopgeleid gezien omdat ze dat ook zijn. Dat is gewoon aantoonbaar dmv statistieken.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:59

Ze zijn niet allemaal laagopgeleid en daar zo enorm de nadruk op blijven leggen is hetzelfde als constant de nadruk leggen op criminele allochtonen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:02

Maar die vreemdelingenhaat gaat niet om oostblokkers, Marokkanen, Turken, mensen met een kleurtje....
Het gaat veel verder....
Het gaat om iedereen die niet Brits is...
Ik snap dat hele nationalistische niet.
Een grens is een lijn op de kaart.... Ik ben van oorsprong een Rotterdammer, al jaren woonachtig in Brabant. Voel me meer Brabander dan Rotterdammer... Provinciegrens is ook een lijntje op de kaart....
Moet ik straks ook terug naar Rotterdam?

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:03

Dat is ook een beetje de manier van elite links. Vooral neerbuigend doen over mensen die om hun moverende redenen op een Wilders willen stemmen, uit de EU willen, toch wel vinden dat we een beetje teveel uit de ruif delen, niks hebben met het koningshuis enz, enz.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:07

Marjolein29 schreef:
Ze zijn niet allemaal laagopgeleid en daar zo enorm de nadruk op blijven leggen is hetzelfde als constant de nadruk leggen op criminele allochtonen.

Statistiek liegt niet, statistiek zegt ook niet dat ze allemaal laagopgeleid zijn maar het grootste deel wel..

Opvallend dat een simpel feit als negatief gezien wordt? Waarom zou laagopgeleid zijn iets negatief zijn? Waarom mag dat niet benadrukt worden, wie maakt er nu iets negatiefs van? Als je van mening bent een weloverwogen beslissing of keuze gemaakt te hebben, waarom je dan druk maken hierover...? Bij wie ligt dit probleem dan.. Bij diegene die statistiek bedrijft of diegenen die die keuze maken en zich hier blijkbaar voor schamen..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:12

Blijkbaar kan eender wie de petitie tekenen zag ik op het nieuws. In hoeverre dat dan nog representatief is..

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:13

Sammie schreef:
Marjolein29 schreef:

Statistiek liegt niet, statistiek zegt ook niet dat ze allemaal laagopgeleid zijn maar het grootste deel wel..

Opvallend dat een simpel feit als negatief gezien wordt? Waarom zou laagopgeleid zijn iets negatief zijn? Waarom mag dat niet benadrukt worden, wie maakt er nu iets negatiefs van? Als je van mening bent een weloverwogen beslissing of keuze gemaakt te hebben, waarom je dan druk maken hierover...? Bij wie ligt dit probleem dan.. Bij diegene die statistiek bedrijft of diegenen die die keuze maken en zich hier blijkbaar voor schamen..

Net zoals de statistieken uitwijzen dat allochtonen toch echt een stuk meer crimineel zijn dan autochtonen?

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:14

De algehele tendens hier is dat laagopgeleid voor dom staat, voor mensen die niet zelf kunnen denken en achter de meute aanlopen. Om eerlijk te zijn is dat inderdaad storend omdat het respectloos is. Ook wordt het kennelijk erg leuk gevonden om daar maar constant de nadruk op te leggen, het komt neerbuigend over en wordt naar mijn idee ook door meerdere hier zo bedoeld.

Als ik kijk naar de politiek zijn dat toch allemaal redelijk hoogopgeleiden mensen.....En zie de puinhoop. Misschien dat we meer laagopgeleiden moeten hebben in Den Haag, slechter dan het is kan het volgens mij niet meer.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:15

Die ken ik niet precies uit m'n hoofd op dit moment, maar er zijn wel cijfers over afkomst en strafbladen, opleidingsniveau, bijstand, werkomstandigheden, kansen op de arbeidsmarkt, etc, etc.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:22

Sammie schreef:
Die ken ik niet precies uit m'n hoofd op dit moment, maar er zijn wel cijfers over afkomst en strafbladen, opleidingsniveau, bijstand, werkomstandigheden, kansen op de arbeidsmarkt, etc, etc.

Feit is dat onze gevangenissen zwart zien van de mensen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:27

LadyMadonna schreef:
Maar die vreemdelingenhaat gaat niet om oostblokkers, Marokkanen, Turken, mensen met een kleurtje....
Het gaat veel verder....
Het gaat om iedereen die niet Brits is...
Ik snap dat hele nationalistische niet.
Een grens is een lijn op de kaart.... Ik ben van oorsprong een Rotterdammer, al jaren woonachtig in Brabant. Voel me meer Brabander dan Rotterdammer... Provinciegrens is ook een lijntje op de kaart....
Moet ik straks ook terug naar Rotterdam?

Precies, het gaat veel verder dan vluchtelingen of immigranten. Iedereen met ook maar een buitenlands tintje die wel Brits is word nu lastig gevallen en iedereen die wit is maar niet Brits, zoals Nederlands of Fransen of de witte Poolse immigranten. Het moet wit, wit en wit, maar wel Engels wit. In Engeland, maar door een groot deel Wilders aanhang ook. Dat is te extreem. In Engeland worden Britten lastig gevallen wiens overgrootouders naar Engeland zijn gekomen en wiens nageslacht gewoon Engels zijn.. Of een kind van een Brits iemand met een Marrokaan bijvoorbeeld en die ook gewoon in Engeland geboren is met een Britse nationaliteit. Die mensen worden ook bij het groepje 'buitenlanders' gegooid.

Dat is niet oké.

Waarom zijn de mensen in het dorp belangrijker dan de asielzoekers die in datzelfde dorp komen? Wat maakt het uit dat ze meer in aantallen zijn dan het dorp zelf. Waarom hebben de Nederlanders in dat dorp meer recht op iets dan de Syriërs die er komen wonen. Omdat er een lijntje op de kaart staat? Omdat we het geluk hebben Nederlands geboren te zijn en in dit land te wonen, zonder er iets voor te hoeven doen? Wat maakt de persoon in Marokko, Syrië, Polen, Afghanistan, Turkije minder belangrijk dan een Nederlander?

Iedereen is mens en elk mens is even belangrijk. Elk leven evenveel waard, welke nationaliteit je ook hebt, in welk land je ook bent. Je hoort beoordeelt te worden op jouw, je karakter, je menselijkheid, niet je uiterlijk, je tintje en je geboorteland. Ook al zijn wij toevallig binnen een bepaalde grens geboren, wij zijn daardoor niet beter dan de rest of hebben meer recht op iets dan een 'buitenlander'. Maar veel vinden van wel, omdat ze toevallig in dit gebied geboren te zijn, denken ze daardoor beter te zijn dan de mensen erbuiten... Om wat, om toeval en omdat iemand ooit wat lijntjes op een kaart heeft getekend en heeft gezegd dit is nu dit land?

We horen gelijk behandeld te worden, Nederlander, Syriër, Engelsman, Surinamer, Turk etc etc, het doet er niet toe. Een mens is een mens en elk mens hoort menselijk behandeld te worden en beloond en bestraft te worden naar zijn/haar acties, niet naar kleur.

@Danz: Dat klopt, dat die criminele cijfers hoger liggen, maar dat heeft niet alleen met kleur te maken. De overgrootouders, grootouders of ouders die hier ooit heen kwamen hadden het behoorlijk moeilijk om hogerop te klimmen in het werkveld. Allochtonen werden hier vooral naartoe gehaald om het werk te doen dat de Nederlander niet wilde doen en daar kwamen veel laagopgeleide/onopgeleide mensen op af. Met een laag inkomen kom je automatisch in aanraking met de 'onderkant' van de maatschappij; een klein huis in een slechtere wijk, minder stimulans om te gaan leren, minder geld om uit te besteden aan je kinderen die wel willen meedraaien met de rest en dan maar gaan stelen, minder geld om uit te besteden aan studies voor je kinderen. Kinderen van laagopgeleide armere ouders raken sneller in de criminaliteit en ook dat is statistiek en er zit een logische verklaring achter waarom een groot deel allochtoon is. Dat staat los van het kleurtje. Het is niet dat een Marokkaan of Turk in hun DNA heeft zitten dat ze slechter qua karakter zijn dan een Nederlander.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 26-06-16 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:28

criminaliteit is vaak te koppelen aan sociaal economische klasse, en veel allochtonen zitten nog in een lage sociaal economische klasse ... en hebben ook minder mogelijkheden om eruit te komen.
Daarnaast is het ook in die lage sociaal economische klasse dat er ook voor autochtonen lastig is om in de samenleving mee te draaien en dat leidt logisch tot frustraties en "oplossingen" die minder mooi zijn.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:36

Marjolein29 schreef:
De algehele tendens hier is dat laagopgeleid voor dom staat, voor mensen die niet zelf kunnen denken en achter de meute aanlopen. Om eerlijk te zijn is dat inderdaad storend omdat het respectloos is. Ook wordt het kennelijk erg leuk gevonden om daar maar constant de nadruk op te leggen, het komt neerbuigend over en wordt naar mijn idee ook door meerdere hier zo bedoeld.

Als ik kijk naar de politiek zijn dat toch allemaal redelijk hoogopgeleiden mensen.....En zie de puinhoop. Misschien dat we meer laagopgeleiden moeten hebben in Den Haag, slechter dan het is kan het volgens mij niet meer.

Laagopgeleid betekend niet meteen dom. Er zijn genoeg redenen waarom iemand laagopgeleid kan zijn, ondanks dat ze een prima stel hersenen hebben. Bijvoorbeeld dat ze liever met de handen werken dan in de boeken duiken en ze dus beter op het MBO passen, al vroeg een kind heeft gekregen, zorgen voor zieke familieleden, financieel het niet kunnen redden om te studeren, of gewoon simpelweg een lagere opleiding die helemaal bij je past en dat je het daarom gaat doen. Dus nee, laagopgeleid betekend niet meteen stom.. Maar het is wel zo dat een deel van laagopgeleiden vaak wel een bepaalde kant uit gaan stemmen. De meer extremere kant, zoals Wilders. En ook dat is gewoon statistiek. Ik zeg niet dat dat fout is. Ik ben geen Wilders fan, maar iedereen mag daarin zijn eigen mening hebben natuurlijk... Maar ik heb wel zelf het idee dat heel veel lageropgeleide stemmers, tenminste de lageropgeleide stemmers in mijn omgeving, niet echt onderzoek gaan doen naar waar een partij precies voor staat, maar gewoon de krantenkoppen lezen en met ze mee schreeuwen. Zonder echt naar agendapunten te kijken en de partij hun stemgedrag.

Dat is nu ook gebeurd met Brexit. Partij roept wat over 350 miljard naar de zorg en minder immigranten en boem, om die redenen word op Brexit gestemd... Terwijl het cijfer van 350 miljard in mei al werd doorprikt, dat het niet waar was en dat wat die partij wilde niet kon. Maar omdat er geen onderzoek word gedaan door de stemmers komt dat niet echt bij hun aan... En ja hoor, na het winnen geeft de partij zelf toe dat het een vergissing was en foutief.

In de politiek maken ze er ook een zooitje van, maar niet iedereen in de politiek is hoogopgeleid trouwens ;) Het is een verschil van mensen.. Maar waar mensen macht hebben is ook corruptie en misbruik. Of iemand nou laag of hoogopgeleid is ze zullen altijd hun eigen agenda willen doordrukken en als ze in een positie zitten om dat te kunnen doen, 9 van de 10x doen ze het, zelfs de meest eerlijke mensen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:47

Vergeet niet dat veel lager opgeleide mensen heel hard getroffen worden.
Door de vele Polen raken hun wel banen kwijt.
Hoger opgeleide zeggen dan al snel Polen doen banen waar Nederlanders te lui voor zijn.
Nou vertel dat de bouwvakker of vrachtwagen chauffeur maar eens.

Tel daarbij ophoging van de pensioen leeftijd.
Dat gaat niet als je al klinkers lag te leggen met je 17.
Toen zat de hoger opgeleide nog in de schoolbanken voor vele jaren.

En komen die hard werkende mensen dan thuis te zitten.
Met wat pech een eigen huis. Vallen ze overal buiten als de WW voorbij is.
Terwijl de crimineel, de asielzoekers wel bijstand krijgen.
Dan krijg je vanzelf Wilders stemmers.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:48

Die groep wordt ook meestal idd als eerst en het grootst getroffen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:26

bruintje123 schreef:
Hoger opgeleide zeggen dan al snel Polen doen banen waar Nederlanders te lui voor zijn.

Ik ben het niet vaak met je eens maar hier heb je een punt :j Al zou ik het zelf even wat anders verwoord hebben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 07:40

bruintje123 schreef:

Heel begrijpelijk inderdaad.
Ik begrijp op zich de proteststem, maar spijtig dat juist deze groep hard getroffen gaat worden door de gevolgen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:48

ElineS schreef:
Iedereen met ook maar een buitenlands tintje die wel Brits is word nu lastig gevallen en iedereen die wit is maar niet Brits, zoals Nederlands of Fransen of de witte Poolse immigranten.
Overdrijf toch niet zo.. Zo komt je verhaal echt niet geloofwaardiger over, hoor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:21

Marjolein29 schreef:
Maar laten we wel even realistisch blijven, die vreemdelingen haat komt ergens vandaan.

Ja, die komt ergens vandaan. Laten we eens goed nadenken waar die vandaan komt - en dat heeft heel veel te maken met de hetzerige headlines die dagelijks in de kranten, op tv en op twitter langskomen.

Niet met de oorzaken die meestal genoemd worden - want als je slachtoffer van criminaliteit bent, is de kans groter dat dat door een autochtoon is.
De moeizame arbeidsmarkt komt niet zomaar door concurrentie van mensen uit het buitenland, maar vooral door hoe wij onze arbeidsmarkt hebben ingericht en daarin het liefst voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Het zijn onze eigen werkgevers die liever niet een volwaardig salaris betalen voor volwaardig werk. (Dat lokt elkaar uit overigens - niet iedere werkgever kan daarin een vrije keuze maken. Maar ik heb werkgeversorganisatie VNO-NCW nooit horen lobbyen om de arbeidsvoorwaarden en salarissen te laten gelden voor iedereen, en constructies om dat te omzeilen hard aan te pakken.)
Homohaat is helemaal overdreven - zo druk maakt men zich helemaal niet om homo's. Als de discriminatie of het geweld gebeurt door autochtonen, bv strengchristelijke partijen, of zoals de zware mishandeling in Groningen door gewoon plaatselijke jongens zonder levensovertuiging, dan vinden we dat eigenlijk niet echt interessant. Homohaat is niet iets om te bestrijden, het is alleen maar leuk om de vreemdelingenhaat mee goed te praten.
Nudisme idem dito: daar gebeuren vaker rare dingen mee en ze halen nooit de krant, tenzij het te koppelen is aan een van de buzzwords 'AZC' of "moslims" of 'allochtonen'.

Zo worden allerlei zaken stelselmatig vertekend en verdraaid, en wordt er 1 zondebok gecreeerd voor een heel complex aan problemen, misstanden en slechte regels.

Dan krijg je vreemdelingenhaat, en agressie tegen vreemdelingen, niet omdat dat een logische reactie is op een goede analyse van de problemen, maar omdat het erin gestampt wordt, met dezelfde vasthoudendheid als reclame.