Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Er was van de week een item hoe de asielzoekers gesorteerd worden. Gesorteerd bij binnenkomst, dus registreren en natrekken. Er wordt nu de suggestie gewekt dat iedere asielzoeker ook gelijk permanent mag blijven, maar dat is helemaal niet zo. Die worden dus allemaal beoordeeld op wie ze zijn en waar ze vandaan komen en belangrijker of ze hier tijdelijk of permanent mogen blijven. Er is dus al een schifting. De vraag is dan is die schifting genoeg en voldoende en daarvoor heb je dus cijfers nodig van keiharde criminelen die door het systeem heen glippen.
Zeeuwtje68 schreef:de Ardennen hebben ze toch ook al geweigerd!! nogmaals het zijn geen vluchtelingen maar gelukzoekers..als het echt mensen zijn die voor de oorlog zijn gevlucht dan hadden ze in de regio asiel aan moeten vragen en waren ze niet naar hier gekomen, en nu ben ik er klaar mee..
chanicha schreef:De man van een zwangere vrouw vond dat de lucht er niet goed wasZijn ze dan in hun thuisland zoveel beter gewend dan? Ongelofelijk dit.
EskeGirl schreef:Dat ben ik zeker met jullie eensMaar ik kan het ook indenken. De reacties van de vluchtelingen zijn echter ongehoord. Maar ik zie ook verhalen voorbij komen van mensen die blij zijn dat hun kind na een verschrikkelijke bootreis op een stuk karton kan slapen. Niet iedereeen is ondankbaar.
Sammie schreef:Vingerafdruk wordt genomen.DNA kan ik mij niet herinneren, maar dat zegt denk ik ook niks. Voor DNA herkenning moet het vaker voorkomen. En dat is in die landen vaak niet zo.
gohya schreef:Men maakt mij niet wijs dat de 'vluchtelingen' niet weten hoe het in Europa is. Iedereen heb internet en ziet hoe het leven is in de Westerse wereld.
Maar ze weten hoe soft onze regering is en maken daar mooi gebruik van.