Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:17

Zoals het er nu naar uitziet kan een 3de W.O. niet uitbijven,maar dit heb verder totaal niks met de vluchtelingen te maken.
Waar ik dat op basseer? op het bemoei van allerlei landen met elkaar.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:00

Sammie schreef:
Er was van de week een item hoe de asielzoekers gesorteerd worden. Gesorteerd bij binnenkomst, dus registreren en natrekken. Er wordt nu de suggestie gewekt dat iedere asielzoeker ook gelijk permanent mag blijven, maar dat is helemaal niet zo. Die worden dus allemaal beoordeeld op wie ze zijn en waar ze vandaan komen en belangrijker of ze hier tijdelijk of permanent mogen blijven. Er is dus al een schifting. De vraag is dan is die schifting genoeg en voldoende en daarvoor heb je dus cijfers nodig van keiharde criminelen die door het systeem heen glippen.

Verplichte vingerafdruk en DNA afname helpt ook denk ik. Wanneer men dit niet wil afstaan, dan sowieso geen asiel verlenen.

Klinkt misschien hard, maar als je niks te verbergen hebt, waarom dan weigeren?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:31

Vingerafdruk wordt genomen. :j DNA kan ik mij niet herinneren, maar dat zegt denk ik ook niks. Voor DNA herkenning moet het vaker voorkomen. En dat is in die landen vaak niet zo.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:29

Zo'n 40 vluchtelingen zijn weer weggegaag uit de opvang in Heumensoord bij Nijmegen. Ze waren niet tevreden over de opvang daar, moet niet gekker worden!
Je zou toch denken dat ze blij zijn dat ze opgevangen worden of verwachten ze een geheel ingericht huis?

Edit, ik snap uberhaupt niet dat ze zomaar kunnen weigeren!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:36

Waar ze heen zijn is onbekend :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:37

En t ergste is dat ze vrij zijn om te gaan volgens t COA. Ze komen dan niet in de procedure omdat ze buiten beeld raken. Dat is dan wel lastig.
WTF :n

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:38

Ik hoorde het net op het nieuws. Ze wilde niet met meerdere gezinnen onder een dak wonen en al helemaal niet op een bouwplaats. Niemand weet waar ze naar toe zijn gegaan.

Voor mij is er geen tussenweg meer. Hoe meer ik het nieuws zie hoe meer ik van mening ben dat er voor deze mensen geen plek is in Nederland. Het cultuurverschil is te groot, hun verwachtingen te hoog en het zijn blijkbaar gewoon gelukszoekers. In de kampen waar rondom Syrië waren veilig maar hun toekomst vonden ze uitzichtloos. En dan dit gedrag vertonen in Nederland. Ondankbaar!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:41

Pff, ze mogen al lang blij zijn dat we na al die terror verhalen ze een plek bieden.
Als ze arrogant gaan worden mogen ze van mij wel weg hoor

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:47

de Ardennen hebben ze toch ook al geweigerd!! nogmaals het zijn geen vluchtelingen maar gelukzoekers..als het echt mensen zijn die voor de oorlog zijn gevlucht dan hadden ze in de regio asiel aan moeten vragen en waren ze niet naar hier gekomen, en nu ben ik er klaar mee..

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:48

Zeeuwtje68 schreef:
de Ardennen hebben ze toch ook al geweigerd!! nogmaals het zijn geen vluchtelingen maar gelukzoekers..als het echt mensen zijn die voor de oorlog zijn gevlucht dan hadden ze in de regio asiel aan moeten vragen en waren ze niet naar hier gekomen, en nu ben ik er klaar mee..

_/-\o_ stelletje arrogantjes dat ze zijn.
wij allemaal gedoe maken om ze op te vangen maar nein, neeeeeiiiiin ze nemen er niet genoeg mee.
sticht je eigen landje maar ergens op een onbewoond eiland en word een of andere stam als je zo doet, sorry :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:19

De man van een zwangere vrouw vond dat de lucht er niet goed was :x Zijn ze dan in hun thuisland zoveel beter gewend dan? Ongelofelijk dit.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:22

chanicha schreef:
De man van een zwangere vrouw vond dat de lucht er niet goed was :x Zijn ze dan in hun thuisland zoveel beter gewend dan? Ongelofelijk dit.

Ja. Ik praat het klagen niet goed, maar ze zijn beter gewend. Voor de oorlog was Syrië een vrij welvarend land, veel vluchtelingen behoren tot de toenmalige middenklasse. Niet iedere vluchteling is een arme sloeber.

Ik vind ook dat ze dankbaar zouden moeten zijn, maar kan indenken dat met tientallen, honderden mensen op een klein oppervlak niet fijn is.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:48

Wat verwachten ze dan? Ze vluchten, zeggen ze, voor de oorlog, dan komen ze hier en er staat een bed, eten, wasmachines en drogers! Zulke lui zou ik direct terugsturen naar waar ze vandaan komen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:51

Tuurlijk is dat niet fijn, maar meer begrip en respect voor de landen die van alles in t werk stellen om ze zsm een dak boven t hoofd te geven, zou wel prettig zijn. Wat dachten ze dan, dat ze in een vijfsterrenhotel hotel met eigen masseuse opgevangen zouden worden?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:55

Dat ben ik zeker met jullie eens :j Maar ik kan het ook indenken. De reacties van de vluchtelingen zijn echter ongehoord. Maar ik zie ook verhalen voorbij komen van mensen die blij zijn dat hun kind na een verschrikkelijke bootreis op een stuk karton kan slapen. Niet iedereeen is ondankbaar.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:27

EskeGirl schreef:
Dat ben ik zeker met jullie eens :j Maar ik kan het ook indenken. De reacties van de vluchtelingen zijn echter ongehoord. Maar ik zie ook verhalen voorbij komen van mensen die blij zijn dat hun kind na een verschrikkelijke bootreis op een stuk karton kan slapen. Niet iedereeen is ondankbaar.

De echte vluchteling is zeker niet ondankbaar.
Het zijn er alleen niet zoveel...

Het meerendeel blijft mannen die huis en haard en het ergste: vrouw en kinderen hebben verlaten om hier te komen.
Eigenlijk wilden ze niet hier zijn, maar in Duitsland.
Dit soort vluchteling kunnen we missen als kiespijn: zij zijn het die onrust stoken, omdat de smokkelaars hen iets heel anders hebben verteld.
En dan komen ze hier, in een hutje op de hei...
Geen huis, geen geld, geen werk.
Tja.
Ze voelen zich bedrogen.
Dat zijn ze ook.
Massaal.
En daar komen ze nu achter en zijn boos op de mensen die hun zo goed mogelijk op proberen te vangen.

En daar heb ik geen begrip voor: agressief gedrag, elkaar de hersens in willen slaan, stelen uit winkels, aanranden van vrouwen, overlast veroorzaken, weigeren van tijdelijke opvang etc. etc.

Als je echt een vluchteling bent, ben je blij dat je ergens bent waar geen oorlog is, waar je rust hebt, eten, een bed en een douche.
Daar is hier best een plek voor.
Voor de rest: enkeltje terug naar zonnige zandbak. :evaw:

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 01:30

Sammie schreef:
Vingerafdruk wordt genomen. :j DNA kan ik mij niet herinneren, maar dat zegt denk ik ook niks. Voor DNA herkenning moet het vaker voorkomen. En dat is in die landen vaak niet zo.

Dat las ik ook inderdaad, maar ik las ook dat de burgemeester van (volgens mij) Heerenveen niet tevreden was over hoe het geheel rondom vluchtelingen geregeld was, omdat o.a. de helft niet kwam opdagen om hun vingerafdruk te geven, en daar werd verder door het COA niks aan gedaan. Hij vond het een ongeregeld zooitje :+

http://www.nu.nl/bootvluchtelingen/4134 ... pvang.html

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:29

Bijzonder dat ze niet daar gaan...gewoon op volgorde ....

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:33

Ik wil.wel in de ardennen wonen hoor... :P
Wacht maar als ze volgepakt in een volkswijk terecht komen met dunne muren en uitlaatgassen...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:45

Maar stel je betaald een hoop geld, lateen we zeggen 10.000 euro en voor een welvarend land voor iemand met een goede baan en opleiding is dat net zo veel voor hen als voor ons.

Je wordt foto's getoond van een kasteelachtige opvang mer zwembaden, luxe kamers mer badkamers, luxe eetzalen met heerlijk eten...je komt binnen, je krijgt papieren met een sleutel en als je nummer wordt opgenoemd brengt een luxe bus je naar je huis met check om huisraad ge kopen...bankrekening waar uitkering al opgestort is..

En stel je gelooft dat omdat je dat graag wil geloven...denk eens al die mannen mer nepvriendinne via internet en tonnen worden afhandig gemaakt, ze chatten met een kerel in Nigeria, maar willen dat niet zien...

Dus je gelooft dat en dan kom je aan, krijg je boterhammen met hagelslag en pindakaas :+ in plaats van een bord rijst met groenten en lamsvlees zoals je gewend bent...dan heb je honger en hoid je honger...je komt op een slaapzaal in een sporthal en je weet nog niet dat dat paradijs een fabel was...

Je realissert je dat je bent opgelicht, dat je je geld kwijt bent, dat je dat nooit meer terug krijgt...dat je je gezicht bent verloren naar je familie en vrienden en dat dus niet gaat vertellen...dar je misschien wel een ok huis en baan had die je had kunnen houden...dat je de Ollanders helemaal niet leuk vind en die snappen niets van jouw...dan wordt je boos heel boos...en een groep van 200 boze mannen in een groep van 400 mensen...

En daar zitten ze dan, dag in dag uit, boos te zijn...heel slecht zoeits, een brandhaard...

Maar hoe los je dat op?

Door heel FB te spammen met banners dat het hele migrantenverhaal op walhalla onzin is! Foto's van opvangcentra...met you tube filmpjes met desnoods onherkenbaar gemaakte mensen als ze zich schamen..

Dan kan iedereen zelf beslissen om toch te komen omdat hun nood nl wel hoog is...zij komen omdat ze niet anders kunnen..

Maar overheden doen niets..nog niets gelezen over patrouilles bij de havens waar de boten vertrekken...
De buurlanden waar de vluchtelingen vanuit vertrekken mogen toch wel hun verantwoording nemen om mensen niet de vernieling in te gaan met de bootjes en transporten? Vandaaruit kan het westen grootscheepse campagnes voeren met billboards, pamfletten..etc...en dan is het een bewuste keus als je toch gaat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:41

Men maakt mij niet wijs dat de 'vluchtelingen' niet weten hoe het in Europa is. Iedereen heb internet en ziet hoe het leven is in de Westerse wereld.
Maar ze weten hoe soft onze regering is en maken daar mooi gebruik van.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:48

Heumens oord is geen bouwplaats, maar een stuk natuurgebied waar ook drinkwater wordt gewonnen. Dat komt mogelijk in gevaar door de olietanks die geplaatst zijn voor verwarming en warm water. Die weggegaan zijn kwamen vanuit ter apel en vonden het hier slechter ipv beter. Te weinig privacy voor vrouwen en een stank. Geen idee wat er van waar is maar als je vlucht zou je toch blij zijn met wat je krijgt. Menig nederlander heeft het beroerder. Die heeft niet eens iedere dag warm eten of een warm gestookt verblijf. Heel vreemd vooral omdat ze zo verdwijnen in de illegaliteit.

De vechtpartijen worden langzaam ook erger. Maar een gunstig iets, de instroom is iets kleiner geworden. Alleen de gemeentes willen kleinere opvangen om problemen te kunnen beheersen. Coa wil juist grotere met alle ellende van dien. Wat willen ze nu, woonplaats hier heeft de ruimte niet om mensen te plaatsen, die willen nu huurwoningen gaan zoeken die er ook niet zijn. Eigenlijk vind ik dat niet eens erg, ben geen rascist maar plaats is domweg volledig ongeschikt voor het opbouwen van een toekomst. Centrum stroomt leeg omdat de winkelpanden onverhuurbaar duur zijn. En werkgelegenheid is er nauwelijks veel werkloosheid en ook best veel armoede.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:01

Er was laatst een vraag waarom de toestroom kleiner wordt. Gister werd dat te danken door het weer. Door het herfst weer is de overtocht nog gevaarlijker geworden en je bijna niet meer met je kleine bootje de oversteek kan maken, de golven zijn te hoog geworden door het weer. Vind ik wel een logische verklaring.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:04

gohya schreef:
Men maakt mij niet wijs dat de 'vluchtelingen' niet weten hoe het in Europa is. Iedereen heb internet en ziet hoe het leven is in de Westerse wereld.
Maar ze weten hoe soft onze regering is en maken daar mooi gebruik van.

Niet iedereen heeft internet. Wat voor ons vanzelfsprekend is en normaal is voor anderen een luxe

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:43

Meerdere malen op t nieuws en tv programma's geweest dat met name Facebook de handleiding is voor de vluchtelingen. Alle info, Zoals route, landen waar je t beste terecht kunt etc wordt door hen onderling uitgewisseld. Dus ze worden of door hun eigen volk wat al hier zit bedonderd nl. Het mooier weergeven dat t is, of ze bedonderen zichzelf door te denken dat t mooier is.