Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tcm62 schreef:Denkt nu iedereen dat alle vluchtelingen uit Syrie komen? Is toch al heel lang bekend dat dat niet zo is? Zo vaak ter sprake gekomen in de media, maar ach die moeten we niet geloven..
En dit topic gaat over vluchtelingen en niet alleen over Syriers..
En de vluchtelingen komen uit verschillende landen waarvan ook al bekend is gemaakt door een woordvoerder van vluchtelingenbeleid dat het om ongeveer 10% oorlogsvluchtelingen uit Syrie gaat. De rest uit verwchillende landen om economische redenen.
Elise_0o schreef:elenaMM77 schreef:De jood die de oorlog ontsnapte en vluchte werd echter welkom geheten voor zover mensen daartoe in staat waren.. De moslims die voor hun leven moeten vluchten (zoals de joden uit duitsland probeerde te ontkomen, massaal) vinden echter overal weerstand, want het zijn moslims en dus allemaal rot'.
toentertijd zeiden we nog Hitler is de gek, laten we de joden helpen om het te ontvluchten.. niet omdat ze joods waren, maar omdat ze voor hun leven moesten vluchten..
Mag ik je even verbeteren?
Nog voor de oorlog echt was begonnen was de jodenhaat al sterk aanwezig. Er werden wetten aangenomen die zacht gezegd zeer nadelig waren voor de joodse mensen. Hierdoor probeerden er een half miljoen joodse mensen uit Duitsland weg te trekken. Helaas heeft heel Europa toen de grenzen gesloten. Het was zelfs zo erg dat Joodse mensen op verzoek van Zweden en Zwitserland een letter J in het paspoort kreeg zodat ze de persoon makkelijker konden identificeren terug naar Duitsland konden sturen.
Duitsland wilde van de Joodse mensen af, de buurlanden lieten ze niet binnen.
https://www.groene.nl/artikel/alle-grenzen-gingen-dicht
Elise_0o schreef:elenaMM77 schreef:De jood die de oorlog ontsnapte en vluchte werd echter welkom geheten voor zover mensen daartoe in staat waren.. De moslims die voor hun leven moeten vluchten (zoals de joden uit duitsland probeerde te ontkomen, massaal) vinden echter overal weerstand, want het zijn moslims en dus allemaal rot'.
toentertijd zeiden we nog Hitler is de gek, laten we de joden helpen om het te ontvluchten.. niet omdat ze joods waren, maar omdat ze voor hun leven moesten vluchten..
Mag ik je even verbeteren?
Nog voor de oorlog echt was begonnen was de jodenhaat al sterk aanwezig. Er werden wetten aangenomen die zacht gezegd zeer nadelig waren voor de joodse mensen. Hierdoor probeerden er een half miljoen joodse mensen uit Duitsland weg te trekken. Helaas heeft heel Europa toen de grenzen gesloten. Het was zelfs zo erg dat Joodse mensen op verzoek van Zweden en Zwitserland een letter J in het paspoort kreeg zodat ze de persoon makkelijker konden identificeren terug naar Duitsland konden sturen.
Duitsland wilde van de Joodse mensen af, de buurlanden lieten ze niet binnen.
https://www.groene.nl/artikel/alle-grenzen-gingen-dicht
Electra63 schreef:Ariannee schreef:Electra63 volgens jou banketstaaf ik maar wat?
Hier http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... ontje-aan/
en zeg nou nog eens dat ik het banketstaaf
Ik lees door een verwarde, agressieve man. Wake up.......... daar zijn er heel veel van in Nederland. Vooral door de bezuinigingen in de GGZ (op aandringen van de PVV). Die man heeft dus geestelijke zorg nodig en moet opgenomen/behandeld worden in een GGZ-instelling.
Herinner jij je nog de moord op Els Borst? Ook door een verwarde, agressieve man. Helaas.
Verwarde, psychotische, depressieve mensen worden vaak niet op tijd herkend en behandeld met vaak agressie / misdrijven tot gevolg. Er zou daarom veel meer geïnvesteerd moeten worden in de GGZ.
En nu moet ik echt weg.
gohya schreef:Nou sorry hoor,maar met welke bron je ook aankomt, geen enkele bron deugt blijkaar niet.
verootjoo schreef:gohya schreef:Nou sorry hoor,maar met welke bron je ook aankomt, geen enkele bron deugt blijkaar niet.
Sensatiebronnen als televaag en hart van NL deugen idd niet, maar dat lijkt mij algemeen bekendbronnen als NOS, NRC, trouw etc zijn betrouwbaarder en belichten van meerdere kanten. Maar daar zul je ook nauwelijks zo'n ongenuanceerd stukje nieuws vinden
Willl65 schreef:ElineS schreef:Ach, laten we gewoon alle moslims om hun geloof veroordelen en daardoor onze hulp niet bieden of erger, laten we ze gewoon vermoorden want ze zijn allemaal slecht en op oorlog uit... En omdat er al eeuwen gewaarschuwd word voor hun geloof, moeten we dat ook maar geloven, want die mensen kunnen vast de toekomst voorspellen..
De moslims zijn de joden van deze generatie.
Kan er niet bij dat mensen echt zo denken.
E moslims zijn de Joden van deze generatie???? Voel jij je wel helemaal lekker jo! Ga even heeeeel snel je mond spoelen!! Dat je het opneemt voor die groep prima, zelf hoop ik voor je dat je niet wakker hoeft te worden uit jouw droom maar de Joden met Moslims vergelijken slaat werkelijk helemaal nergens op.
Wat een grove belediging. BAH!!!
Voor jouw informatie Joden zijn een volk, moslims zijn een groep mensen met een geloof dat is iets heel anders. Ja er zijn Joden die het joodse geloof aanhangen maar vele ook niet. Echter een Moslim is altijd iemand die gelooft.
Electra63 schreef:Tcm62 schreef:
Deze is al veel eerder besproken in dit topic. Deze mevrouw mocht tijdelijk in dit leegstaande huis, bestemd voor een vluchteling, wonen. Maximaal 3 maanden, ze moest er echter wat eerder uit.
Dat je dat soort sites bezoekt is wel creepy
elenaMM77 schreef:En waarom wordt je dan niet misselijk als men alle deuren dichtknalt voor een andere stroom vluchtelingen. Men stond ten opzichte van de joodse gemeenschap nog ietsjes opener dan ten opzichte van een vluchteling die toevallig van syrische afkomst is.. want of iemand wat gelooft of niet gelooft is nooit te bewijzen.
want persoonlijk wordt ik net zo onpasselijk van alle misstanden van WOII, als van de huidige misstanden.
raar genoeg veroordelen we blijkbaar wel dat men toen niet open stonden (al hebben we echt wel mensen opgevangen, zelfs een compleet circus heeft hier ondergedoken gezeten met 120 paarden). Maar dat we nu de boot afhouden en vluchtelingen weren vinden we blijkbaar dan wel akkoord..
wat nu als over 70 jaar blijkt dat er 100.000-en meer syriërs gestorven zijn, puur omdat ze geen kant op konden? dan schamen we ons daar wel over, maar weer niet over het volk of het land dat dan ergens voor op de vlucht is?
in 2013 was het geschatte aantal doden 25.000 in
januari 2014 ging dit de grens van de 100.000 doden over
de schatting was dat het per januari 2015 zo'n 220.000 zou zijn (deze cijfers waren van eind 2014, recentere over wat het aantal nu is kon ik niet vinden).
elenaMM77 schreef:En waarom wordt je dan niet misselijk als men alle deuren dichtknalt voor een andere stroom vluchtelingen. Men stond ten opzichte van de joodse gemeenschap nog ietsjes opener dan ten opzichte van een vluchteling die toevallig van syrische afkomst is.. want of iemand wat gelooft of niet gelooft is nooit te bewijzen.
Elise_0o schreef:Joods ben je niet alleen als gelovige.
Toen Europa voor de 2e wereldoorlog zijn grenzen sloot konden Joodse mensen dus geen kant op, ze konden geen asiel aanvragen net zoals de vluchtelingen nu doen. Ze werden terug naar Duitsland gestuurd en eindigden in concentratie kampen. De Syriërs die nu vluchten zijn nooit op die manier in gevaar geweest als de Joodse mensen van toen.
Het is een vergelijking die je niet kunt maken.
Syriërs zijn tijdens de Arabische lente in opstand gekomen tegen hun dictator. Dit werd met harde hand neergeslagen. Er is daarna een burgeroorlog uitgebroken om die dictator af te zetten. Doordat de regering steun krijgt van Rusland en de bevolking gesteund word door de VS is het ook een moeilijke politieke kwestie en daarom kan er niet worden ingegrepen van buitenaf.
IS is een van de groepen die mee is gaan vechten tegen de regering en zij vechten ook weer tegen de andere groepen.
Iedereen vecht daar nu tegen elkaar en het einde is nog lang niet in zicht.
want persoonlijk wordt ik net zo onpasselijk van alle misstanden van WOII, als van de huidige misstanden.
raar genoeg veroordelen we blijkbaar wel dat men toen niet open stonden (al hebben we echt wel mensen opgevangen, zelfs een compleet circus heeft hier ondergedoken gezeten met 120 paarden). Maar dat we nu de boot afhouden en vluchtelingen weren vinden we blijkbaar dan wel akkoord..
wat nu als over 70 jaar blijkt dat er 100.000-en meer syriërs gestorven zijn, puur omdat ze geen kant op konden? dan schamen we ons daar wel over, maar weer niet over het volk of het land dat dan ergens voor op de vlucht is?
Zoals je hebt kunnen lezen in mijn eerdere post hier vind ik dat we er voor de vluchteling moeten zijn. Hou jij je nu gewoon bij feiten in plaats van dingen te roepen die gewoon niet waar zijn. Daar reageer ik op.
Je houdt een betoog vol onwaarheden. Het is allemaal al erg genoeg zonder het geheel anders voor te spiegelen . Laten we leren van onze geschiedenis.
in 2013 was het geschatte aantal doden 25.000 in
januari 2014 ging dit de grens van de 100.000 doden over
de schatting was dat het per januari 2015 zo'n 220.000 zou zijn (deze cijfers waren van eind 2014, recentere over wat het aantal nu is kon ik niet vinden).