verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:47

@Geerke Het zal idd niet makkelijk zijn, des te belangrijker dat iedereen zich tolerant opstelt en niet meteen begint te roepen dat het lui uitschot is dat alleen een uitkering wil :(
Hier de link naar de Facebook actie https://www.facebook.com/events/872954399462421/

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:49

Het is echt zo ingewikkeld om voor dit probleem een goede oplossing te vinden.
De foto waar dit topic over gaat stemt me al sinds ik hem zag enorm verdrietig en gedeprimeerd. En dan alle beelden die we.niet te zien krijgen en die vreselijk zijn.
Natuulijk zijn deze mensen gelukzoekers. Wie niet op deze wereld. Ik zou precies hetzelfde doen als zij; niet gaan wachten tot ik door IS of Assads leger in de puinpoeiers werd geschoten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 00:03

De meeste mensen die nu vluchten uit Syriè, willen niets liever dan een kans waar dan ook.
Het zijn vaak hoogopgeleide mensen die ook willen dat hun kinderen een toekomst hebben. Ze willen graag hun steentje bij dragen en werken maarja stel je voor dat ze je baan inpikken he?

Als je zelf in hun situatie zat zou je ook alle kansen proberen te pakken die je aangereikt werd.
Tussen twee vuren aan de ene kant de dreiging van een gewelddadige IS die men dwingt hun wetten na te streven aan de andere kant de westerse wereld met mensen die hun wantrouwen en die nog te beroerd zijn om mensen een kans te geven.

Ergens tussen de berichten las ik iets over dat iemand best een Syrièr of andere vluchteling zou willen helpen maar pas als de Nederlanders het weer goed hebben? Schaam je! hier in Nederland hebben we het goed op de in mijn ogen ouderen na! Wij hebben alleen nooit genoeg. Kijk om je heen zou ik zeggen.

Ik las reacties op facebook over het aangespoelde jongetje van mensen die reageerden op het feit dat de vader wel een rubber bootje kon regelen maar geen zwemvest. Wtf op het moment dat je in zo,n situatie zit wil je zo snel mogelijk naar de overkant en in de consternatie, chaos en haast zal dat niet eens in die vader opgekomen zijn. Maar het eerste wat men doet als er zo,n kinderlijkje aanspoelt is de camera pakken, het blijft leed vermaak he!

Mensen maken misbruik van vluchtelingen door geld te vragen om ze zo genaamd veilig over te brengen maar in plaats daarvan laten ze ze sterven in de container van een vrachtwagen.

IS is een criminele extremistische organisatie waar je deze mensen niet op aan kunt kijken.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 00:09

De meeste vluchtelingen willen niet eens naar Nederland, ze willen naar Duitsland.
Want daar voelen ze zich welkom door de woorden van Merkel, het land is welvarend en er zijn banen.
De Duitsers zelf hebben door de zwarte bladzijdes in hun verleden een soort gevoel dat ze een schuld moeten inlossen en niet anders kunnen.
Helemaal omdat er ook een stroming Neonazi's is, dus moet er wel een tegengeluid komen.
Dan kunnen ze wel vanuit de politiek een verdeelsleutel verzinnen maar daar zitten de vluchtelingen ook niet op te wachten.
Als ze dan toch vluchten, dan wel naar het beste land anders komen ze in opstand.
Dat zie je nu al.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 00:26

Hier stond een heel verhaal maar toch maar voor een edit gegaan.

Samengevat: Sammie, _/-\o_ hier maar ook in het Calais topic.

Ik snap dat zo'n foto heel veel emoties losmaakt, maar de ratio is in deze discussie zó belangrijk. Ik hoop dat als de emoties wat bedaard zijn, er naar alle kanten van het verhaal geluisterd kan worden zonder mensen direct in een hokje te plaatsen. Alleen zo kunnen we naar een zinnige oplossing want met emotioneel reageren komen we er niet.
Laatst bijgewerkt door FirebirdM op 05-09-15 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Snollygoster

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 00:34

Mijn vader is nogal een doemdenker en is ervan overtuigd dat vele vluchtelingen vanuit Syrië gewoon terroristen zijn die zo hier binnen willen geraken. Als je erover gaat nadenken zou 't best wel kunnen, niets verbaast me nog van de IS.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 01:16

Ze woonden niet al 3 jaar in Turkije schijnbaar. Hij wilde inderdaad naar de tandarts, maar met een goede reden. Al met al is het een zielig verhaal. Kun je zien hoe fijn de media de boel kunnen verdraaien door feiten weg te laten.
http://www.joop.nl/media/detail/artikel ... aar_maakt/

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 01:19

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 07:25

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 07:55

Daks schreef:
Je zegt toch zelf dat ze welkom zijn.
En ik heb nergens gezegd dat ik er geen begrip voor heb in tegendeel. Maar vlucht dan wel met je hele gezin.

Dat kost geld. En als je een gezin hebt van twee volwassenen en drie kinderen en je kunt twee of drie mensen laten vluchten, dan hoop je iig iets van je kinderen te redden en daar moet een sterke doortastende volwassene mee meegaan. Beter dan iedereen dood. Hoewel ik mijn hart voor samentrekken bij de gedachte dat ik zou moeten kiezen welke van mijn kinderen ik mee zou moeten nemen. Dat op zich is al onmenselijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:54

LadyMadonna schreef:
Sammie, hoe kom jij steeds bij die 36000 euro? Ik vind andere bedragen... Nog steeds veel geld, maar geen 36000....

Das mij verteld, maar ookal is het de helft.. Dan blijft t aardig wat geld..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:58

Toothless schreef:
Citaat:
Maar dat is het grote verschil.
Wij bleven hier. Probeerde ons land groot te houden. Vingen zelf Joden op.
Of ook niet als we niet durfde.
Kregen hulp van buiten. Maar vertrokken niet.

Wij vingen joden op? Nederland was de grootste verrader van Joden aan de duitsers hoor? Want je kreeg geld als je Joden aangaf.

Neen... Hoewel ik de discussie hier over Joden en WOII hier echt zo ongepast vindt... In Nederland konden veel joden onderduiken, maar de deportatie ervan ging tegelijkertijd heel makkelijk omdat de registratie heel goed was. In Amsterdam bijv. Werkte de joodse raad nagenoeg volledig mee in de hoop levens te redden. Het tegenovergestelde was het geval. En ja er zijn Joden verraden, maar dat gebeurde overal. In Duitsland, in België, in Frankrijk. Etc... Ik heb vooral weerzin tegen Nederland was.. Nederland is een land. We spreken ook niet over die lui zijn terroristen, dus nederland was ook geen verrader.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:00

Sammie schreef:
LadyMadonna schreef:
Sammie, hoe kom jij steeds bij die 36000 euro? Ik vind andere bedragen... Nog steeds veel geld, maar geen 36000....

Politici noemen dit bedrag ook steeds in hun debatten (npo 2 op ziggo 502).

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:04

Ik ben moeder van twee kinderen maar toch brak ik niet echt bij het zien van de foto, het eerste wat ik dachy was dit kindje is nog gevonden door de vader en hoeveel kinderen en volwassenen liggen er niet op de zeebodem??
Ik vindt datw e het probleem daar moeten aanpakken, er zijn zelfs vluchtelingen geweest die zeiden dat ze geen kamp en hulp daar willen, kom op dat is je thuisbasis!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:06

geerke schreef:
dit is ook wel intressant...maar anders wat de media brengt de hele dag door.
https://jalta.nl/buitenland/in-australi ... R_01QJ-LyQ
Toeval heb ik zo'n zelfde opiniestuk gelezen gisteren over de stranden van de midden oosten. Ik kreeg die link op de iPad niet gekopieerd, maar dat was ook nagenoeg een soortgelijke titel. Strekking van t verhaal, daar gaan ze niet naar toe omdat ze weten dat ze daar niet welkom zijn. In hetzelfde artikel stond ook dat ze in het midden oosten bol staan van het commentaar op de verdrinkingen en hoe Europa dat zou oppakken (zeer slecht) maar dat zij tegelijktijd de grenzen potdicht houden. Terwijl het ergens logischer is als ze daar worden opgevangen, ivm afstan, taal, en geloof. Inmiddels is In het binnenland daar veel kritiek op, vandaar die cartoon die hier en daar al voorbij is gekomen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-09-15 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:10

F_Orumster schreef:
Sammie schreef:

Politici noemen dit bedrag ook steeds in hun debatten (npo 2 op ziggo 502).

Ha Thanks, dan zal ik het daar wel een keer van gehoord hebben. Ik probeer dit al redelijk sinds het begin te volgen. Er komt hier gewoon zoveel meer bij kijken dan enkel: Jemig wat zielig, kom maar hoor! En dat is helaas wel de positie die heel veel mensen innemen. Niet verder kijken dan het zeer goedbedoelde wat erg, maar er zit een compleet web aan politieke en persoonlijke intriges en motieven achter.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:28

Als je vlucht, dan ga je naar een plek waar je de meeste kansen denkt te krijgen. Dat is logisch. Kampen in en nabij het ontvluchte land zijn dus totaal niet logisch. Denk eens in wat jij zou doen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:32

Vluchtelingen netjes opvangen, IS bestrijden en daarna met de vluchtelingen de boel daar weer opbouwen. Heel simplistisch gesteld is dat eigenlijk de enige optie... de organisatie is alleen niet rond en hoe meer je daar tegenaan schopt, des te vervelender wordt het uiteindelijk. Met z'n allen de schouders eronder zetten zou naar mijn mening beter zijn.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:34

Even een hele snelle gedachte die heel even passeerde.

Zou dit niet een geplande "actie" zijn van IS... Onder het mom van: we verdrijven deze mensen uit ons land op deze manier.
Wetende dat "die domme" eurpeanen hun grenzen openstaan.
En zonder dat wij het in de gaten hebben worden verspreid onder de vluchtelingen leden van de IS mee gestuurd, om her en der aanslagen te gaan voorbereiden.
Met deze hoeveelheden zou het de perfecte kans zijn om dit deel van de wereld ook in de ban (macht) van IS te krijgen...

T was even een gedachte...
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 05-09-15 09:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:35

We zijn al in de ban van IS. En jazeker dat zou me niets verbazen. Grenzen dicht dus.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:40

MiniMouse schreef:

Zou dit niet een geplande "actie" zijn van IS... Onder het mom van: we verdrijven deze mensen uit ons land op deze manier.
En zonder dat wij het in de gaten hebben worden verspreid onder de vluchtelingen leden van de IS mee gestuurd, om her en der aanslagen te gaan voorbereiden.
Met deze hoeveelheden zou het de perfecte kans zijn om dit deel van de wereld ook in de ban (macht) van IS te krijgen...

In deze strekking zou ii dan meer denken aan het verspreiden en mengen van de islam in niet islamitische landen om ooit de dominante cultuur te zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:43

@ forumster dat gebeurt nu ook als er honderdduizenden mensen in Europa erbij komen. Al blijf ik het wel doemdenken vinden en een haast niet te plannen actie. :)

Lante schreef:
Als je vlucht, dan ga je naar een plek waar je de meeste kansen denkt te krijgen. Dat is logisch. Kampen in en nabij het ontvluchte land zijn dus totaal niet logisch. Denk eens in wat jij zou doen.

Dat hoef ik niet te doen, want dat weet ik al lang. Dat heb ik al tig keer gedaan. Wrs vaker dan die mensen die niet verder komen dan wat zielig, kom maar. Ze komen hierheen idd omdat ze hier de meeste kansen zien. Maar dat maakt het nog steeds niet logisch als je er als buitenstaander over nadenkt en naar kijkt. Want dan komt er een heel ander verhaal naar boven.. Eentje waarin Europa als een dom en mak jongetje wordt gezien. Als het walhalla met huizen, geld en werk. Terwijl hetzelfde midden oosten, dichterbij en makkelijker te bereiken amper tot niet geprobeerd wordt. Niet interessant genoeg. Die gevaarlijke tocht is en blijft nog steeds een keuze.. Ingebracht door mensen met duistere motieven die een moedwillig onjuist beeld schetsen. Denk daar eens overna. En dat maakt het nog steeds niet dat Europa de sluizen dan ook maar open moet zetten. Die sluizen veroorzaken een waterval. Als heel de wereld nu eens actief zou helpen ipv naar Europa wijst met wat zij moeten doen. Immers zolang ze dat kunnen doen hoeven zij weer niks te doen. Precies hetzelfde als je hier in Nederland met een gezin langs de deuren gaat bij mensen die 'ach wat sneu, kom maar naar Europa toe roepen' met vraag kunnen ze een aantal jaar hier bivakkeren? Dan gaan een hoop deurtjes weer dicht. Wel opvangen roepen, maar not in my Backyard.

Lante schreef:
Vluchtelingen netjes opvangen, IS bestrijden en daarna met de vluchtelingen de boel daar weer opbouwen. Heel simplistisch gesteld is dat eigenlijk de enige optie... de organisatie is alleen niet rond en hoe meer je daar tegenaan schopt, des te vervelender wordt het uiteindelijk. Met z'n allen de schouders eronder zetten zou naar mijn mening beter zijn.

Juist! Ik neig op dit moment ook naar actieve grondtroepen in Syrië. Is kan daar niet blijven zitten. Ze jagen weg en hebben een zuigkracht. Maar men.. Ik vrees voor de gevolgen.. Echt..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:53

Mijns inziens lost het helemaal niets op om de vluchtelingen in Europa op te vangen, maar zal het probleem in het oorlogsland opgelost moeten worden. Normaliter bemoeit Amerika zich daar dan mee, maar..... zolang er voor Amerika niets te halen valt (lees: olie of andere belangrijke grondstoffen) zal het probleem in het oorlogsland niet opgelost worden: zij sturen daar geen militairen naar toe. Daarentegen zullen de Amerikanen wel op afstand blijven roepen dat Europa de vluchtelingen moet opvangen. Zelf zitten ze te ver weg om de stroom op te vangen en naar alle waarschijnlijkheid vinden ze dat wel prima zo. Wellicht een aanname, maar het is een sterk onderbuik gevoel.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:59

MiniMouse schreef:

Het zijn juist volgelingen van de IS die de mensenhandel doen. dit is allang bekend.
Hier verdienen ze goed aan en kunnen weer wapens etc van kopen.
De sprookjes vezinnen ze en zorgt voor onvrede (zelfs woede) als het sprookje niet waar blijkt te zijn...
Ook is het door de gaos makkelijk om binnen te komen.
Allemaal voordelen voor de IS.

Daarbij natuurlijk een groot probleem voor europa en geld wat niet naar de bestrijding van IS kan gaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:01