Hier de link naar de Facebook actie https://www.facebook.com/events/872954399462421/
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daks schreef:Je zegt toch zelf dat ze welkom zijn.
En ik heb nergens gezegd dat ik er geen begrip voor heb in tegendeel. Maar vlucht dan wel met je hele gezin.
Toothless schreef:Citaat:Maar dat is het grote verschil.
Wij bleven hier. Probeerde ons land groot te houden. Vingen zelf Joden op.
Of ook niet als we niet durfde.
Kregen hulp van buiten. Maar vertrokken niet.
Wij vingen joden op? Nederland was de grootste verrader van Joden aan de duitsers hoor? Want je kreeg geld als je Joden aangaf.
Sammie schreef:LadyMadonna schreef:Sammie, hoe kom jij steeds bij die 36000 euro? Ik vind andere bedragen... Nog steeds veel geld, maar geen 36000....
Das mij verteld, maar ookal is het de helft.. Dan blijft t aardig wat geld..
geerke schreef:Toeval heb ik zo'n zelfde opiniestuk gelezen gisteren over de stranden van de midden oosten. Ik kreeg die link op de iPad niet gekopieerd, maar dat was ook nagenoeg een soortgelijke titel. Strekking van t verhaal, daar gaan ze niet naar toe omdat ze weten dat ze daar niet welkom zijn. In hetzelfde artikel stond ook dat ze in het midden oosten bol staan van het commentaar op de verdrinkingen en hoe Europa dat zou oppakken (zeer slecht) maar dat zij tegelijktijd de grenzen potdicht houden. Terwijl het ergens logischer is als ze daar worden opgevangen, ivm afstan, taal, en geloof. Inmiddels is In het binnenland daar veel kritiek op, vandaar die cartoon die hier en daar al voorbij is gekomen.dit is ook wel intressant...maar anders wat de media brengt de hele dag door.
https://jalta.nl/buitenland/in-australi ... R_01QJ-LyQ
F_Orumster schreef:Sammie schreef:Das mij verteld, maar ookal is het de helft.. Dan blijft t aardig wat geld..
Politici noemen dit bedrag ook steeds in hun debatten (npo 2 op ziggo 502).
MiniMouse schreef:Even een hele snelle gedachte die heel even passeerde.
Zou dit niet een geplande "actie" zijn van IS... Onder het mom van: we verdrijven deze mensen uit ons land op deze manier.
Wetende dat "die domme" eurpeanen hun grenzen openstaan.
En zonder dat wij het in de gaten hebben worden verspreid onder de vluchtelingen leden van de IS mee gestuurd, om her en der aanslagen te gaan voorbereiden.
Met deze hoeveelheden zou het de perfecte kans zijn om dit deel van de wereld ook in de ban (macht) van IS te krijgen...
T was even een gedachte...
Lante schreef:Als je vlucht, dan ga je naar een plek waar je de meeste kansen denkt te krijgen. Dat is logisch. Kampen in en nabij het ontvluchte land zijn dus totaal niet logisch. Denk eens in wat jij zou doen.
Lante schreef:Vluchtelingen netjes opvangen, IS bestrijden en daarna met de vluchtelingen de boel daar weer opbouwen. Heel simplistisch gesteld is dat eigenlijk de enige optie... de organisatie is alleen niet rond en hoe meer je daar tegenaan schopt, des te vervelender wordt het uiteindelijk. Met z'n allen de schouders eronder zetten zou naar mijn mening beter zijn.
MiniMouse schreef:Even een hele snelle gedachte die heel even passeerde.
Zou dit niet een geplande "actie" zijn van IS... Onder het mom van: we verdrijven deze mensen uit ons land op deze manier.
Wetende dat "die domme" eurpeanen hun grenzen openstaan.
En zonder dat wij het in de gaten hebben worden verspreid onder de vluchtelingen leden van de IS mee gestuurd, om her en der aanslagen te gaan voorbereiden.
Met deze hoeveelheden zou het de perfecte kans zijn om dit deel van de wereld ook in de ban (macht) van IS te krijgen...
T was even een gedachte...