Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tendance schreef:Sorry, ik vind het zwaar bagger, dat er mensen zijn met een handicap en mensen zijn, die graag zouden willen werken, maar dit niet kunnen, maar ik vind het nog erger, dat deze mensen eigenlijk meer geld "krijgen" dan ze nodig hebben, terwijl een ander het zo hard kan gebruiken.
Tendance schreef:Ik omzeil niets. Dit is Hoe zwart wit ik het zie.
Dat er meer toezicht zou moeten zijn op wat mensen met hun geld doen is automatisch een gevolg hiervan.
KoudbloedKim schreef:Ik heb een WaJong uitkering en een paard, vandaag precies 8 jaar.
In je OP staat dat het niet eerlijk is ten opzichte van de mensen die er elke maand hard voor moeten werken.
Nou, ik kan je vertellen dat ik een stuk minder krijg in de maand dan die mensen.
Het is maar net wat je er voor over hebt en wat je prioriteiten zijn.
Iedereen met een baan kan een paard houden, maar daar moet je dan in sommige gevallen net als ik wel een hoop voor opgeven.
Mochten hier vragen over zijn (over mijn situatie), stel die dan gewoon en trek geen voorbarige conclusies.
Knert schreef:KoudbloedKim schreef:Ik heb een WaJong uitkering en een paard, vandaag precies 8 jaar.
In je OP staat dat het niet eerlijk is ten opzichte van de mensen die er elke maand hard voor moeten werken.
Nou, ik kan je vertellen dat ik een stuk minder krijg in de maand dan die mensen.
Iedereen met een baan kan een paard houden, maar daar moet je dan in sommige gevallen net als ik wel een hoop voor opgeven.
Mochten hier vragen over zijn (over mijn situatie), stel die dan gewoon en trek geen voorbarige conclusies.
Nu ben ik voor behoud van hobby's. Dus niet denken dat ik daar tegen ben. Maar mag ik dan wel vragen hoe jullie dat doen als je 3 paarden hebt EN er nog een veulen verwacht? In een ander topic (jaarling met 4 blokhoeven) bood je die ook een tehuis aan. Nu ging dat laatste niet door, maar als dat wel zo was dan zou de teller volgend jaar op 5 hebben gestaan. Bovendien kost het fokken van eigen veulen ook wel wat en de verzorging van dat paard met die blokhoeven was ook niet bepaald goedkoop geweest.
Nogmaals ik bekritiseer je niet, maar stiekem vraag ik het toch een beetje af om eerlijk te zijn.
Ikzelf moet echt flink aan de bak om het te kunnen bekostigen. En dan heb ik er geen 4 of 5.
Nu ben je niet verplicht om het te beantwoorden, maar omdat je mij met je laatste zin wel erg uitnodigt, vraag ik het toch.
puttertje schreef:Ik vind als je in de bijstand zit je geen paard mag ..klaar
idylle schreef:Kan me weinig schelen Hoe ze tot de gedachten zijn gekomen dat ze het zo wel prima vinden. Ze moeten gewoon met hun luie donder aan het werk gaan! In ieder geval pogingen ondernemen om weer aan het werk te gaan. En als iemand dat niet wil, de helft aan uitkering korten. Oude schoolvriendin van mij net zo. Te lui om te werken uitkering trekken, elke dag lekker uitslapen en in de weekenden naar hardcore feesten met een snuifje... nou nee dan mogen ze zo iemand wat mij betreft helemaal eruit flikkeren. Nogmaals wel alleen de mensen die er makkelijk over denken. Mensen die niet aan het werk komen maar wel hun best doen vallen hier niet onder vindt ik.
Knert schreef:Eerst even over het eerste dikgedrukte in je zin; dit heb ik niet gedaan.[naam] schreef:Ik heb een [***] uitkering en een paard, vandaag precies 8 jaar.
Nu ben ik voor behoud van hobby's. Dus niet denken dat ik daar tegen ben. Maar mag ik dan wel vragen hoe jullie dat doen als je 3 paarden hebt EN er nog een veulen verwacht? In een ander topic (jaarling met 4 blokhoeven) bood je die ook een tehuis aan. Nu ging dat laatste niet door, maar als dat wel zo was dan zou de teller volgend jaar op 5 hebben gestaan. Bovendien kost het fokken van eigen veulen ook wel wat en de verzorging van dat paard met die blokhoeven was ook niet bepaald goedkoop geweest.
Nogmaals ik bekritiseer je niet, maar stiekem vraag ik het toch een beetje af om eerlijk te zijn.
Ikzelf moet echt flink aan de bak om het te kunnen bekostigen. En dan heb ik er geen 4 of 5.
Nu ben je niet verplicht om het te beantwoorden, maar omdat je mij met je laatste zin wel erg uitnodigt, vraag ik het toch.
En overigens geloof ik er heilig in dat het hebben van een hobby de maatschappij niet altijd meer kost.
Want ik ben wel zo'n persoon dat er in geloofd dat een figuur zoals [naam] en vele anderen medisch gezien beter af is met paard dan zonder. En medisch vangnet is ook erg duur.
Strasshorse schreef:on daar echt geen paard en mezelf van onderhouden hoor. Dus dat hier gezegd wordt dat iedereen met een baan een paard kan onderhouden vind ik eigenlijk niet helemaal kloppen.
Sizzle schreef:Strasshorse schreef:on daar echt geen paard en mezelf van onderhouden hoor. Dus dat hier gezegd wordt dat iedereen met een baan een paard kan onderhouden vind ik eigenlijk niet helemaal kloppen.
Ik snap dan weer niet hoe dat kan.
Ik heb ook voor een baan van 70% met het minimum een paard kunnen houden. Al koos ik er destijds voor om dat gled te gebruiken om versneld mijn studieschuld af te betalen.
It is all about priorities.
Strasshorse schreef:Ik zit in het kappersvak, is al geen vetpot en betaalde daar mijn rekeningen van, eten en dan had ik misschien 200 euro over voor de rest van de maand. Nou daar kan ik geen paard van onderhouden.
Tigear schreef:Sorry hoor maar sommige reacties vind ik een beetje te ver gaan. Dat mensen de luie uitbuiters niks gunnen dat kan ik me voorstellen, maar mensen met ernstige beperkingen of dat nou fysiek of mentaal is niks gunnen en zeggen dat ze niks luxe mogen dat vind ik een beetje misselijkmakend. Voor de meeste mensen die volledig afgekeurd zijn is voor iets "luxe" sparen een heuse therapie op zichzelf, ze kijken waar ze nog beter op kunnen letten om geld over te houden al is dat maar een paar euro om bijvoorbeeld als ze een groot genoeg spaarpotje hebben een kat te kopen en te onderhouden, of om de zoveel maanden een mini autootje kopen voor hun collectie. De mensen die ik ken die tellen dag voor dag af en zijn helemaal blij als ze weer wat geld hebben kunnen sparen om de kat te verwennen of in het medische potje te doen, of weer een leuk autootje erbij te hebben. Willen mensen nou zo graag die mensen dat ontnemen omdat ze niet meer kunnen werken?
Citaat:Ik zit in het kappersvak, is al geen vetpot en betaalde daar mijn rekeningen van, eten en dan had ik misschien 200 euro over voor de rest van de maand. Nou daar kan ik geen paard van onderhouden.
Niniane schreef:knollentuin schreef:Niet als je je paard niet opgeeft en geen geld voor stalling hoeft op te nemen.
Een paard staat nergens geregistreerd
Zodra ze daar achter komen dan word je ook direct de schuldsanering uitgegooid, mag je er waarschijnlijk nooit meer in en zijn schuldeisers vrij om aan te kloppen wanneer ze willen. Dat is een heel behoorlijk risico dat je dan neemt.
Tazzey schreef:Ik heb getwijfeld of ik hier wilde reageren... Ik doe het nu toch.
Wat een misselijkmakende personen lopen hier toch rond.
Ik ben 100% afgekeurd maar geloof me dat is géén pretje!! Ik zou een paard kunnen houden met mijn uitkering, misschien nog wel 3 ook. Ik heb jaren lang kei- en keihard gewerkt mijn baan stopte niet bij 40 uur en soms ook niet bij 70 uur.
Dan wordt er nu gezegd dat ik geld krijg?! Door mijn inkomen heb ik al die jaren in een hogere belastingschaal gezeten en dus grof meer belasting moeten betalen dan de meeste mensen. Door dat inkomen heb ik nu ook een hogere uitkering. Daar betaal ik nog steeds meer belasting over omdat ik nog altijd in die hogere schaal zit. Ik "krijg" waar ik recht op heb, ik heb er hard genoeg voor gewerkt.
Ik zou dan geen paard mogen kopen omdat dat een luxe is? Weet je wat een luxe is?! Lekker iedere ochtend vroeg je nest uit om te kunnen werken, dat is een luxe!
Wil je weten wat een afgekeurde uitkeringstrekker de hele dag doet? Als ik een goede dag heb kan ik mijn eigen ontbijt en lunch klaar maken en als ik een HEEL goede dag heb kan ik misschien zelfs een stukje vlees braden voor het diner.
Wat ik wel heel goed kan is mezelf 6 tot 8 keer per dag morfine toe dienen. Tussendoor probeer ik mijn studie af te maken. Iets wat verdomd moeilijk is met een shot morfine in je donder.
Als ik niet kan studeren werk ik aan mijn blog. Een artikel schrijven kost mij een paar uur omdat mijn concentratie vermogen door die morfine heel erg slecht is.
Mijn foto's maak ik liggend op bed.
Als je normaal kunt werken en gezond bent dan is een paard misschien een luxe. Dat perspectief verschuift heel erg snel als je ziek wordt.
Weet je wat voor mij een luxe is? Op een goede dag een bezoekje aan mijn ouders kunnen brengen. Een eind wandelen, overigens is heeft dat voor mij een andere betekenis dan voor jou. Voor jou houdt het wellicht in dat je 5km gaat wandelen door het bos, voor houdt het in dat ik 5 minuten kan wandelen.
Een luxe is om even op de bank te kunnen zitten om met vrienden of familie een kopje thee te drinken. En wat helemaal een luxe is, een nacht meer dan 3 uur slapen! Oh, ik zou er een moord voor doen.
Er wordt in dit topic gezegd dat als je lichamelijk niet goed bent dat je dan altijd kunt werken. Graag!! Als je mij een baan kan bezorgde waarbij ik met mijn lijf kan werken dan aanbid ik je ter plekke.
Ik las kantoorwerk. Hoe? Ik kan niet eens zitten. Vanaf mijn bed? Ach inderdaad. Het moet wel werk zijn waarbij concentratie niet belangrijk is want door de morfine heb ik die niet.
Telefoon werk? Nou inderdaad. Als het niet erg gevonden wordt dat ik halverwege in slaap val omdat ik door de pijn maar 3 uur per nacht maak, dan vind ik het prima.
Inpak werk? Zolang het niet zwaarder is dan een halve kilo en ik het niet hoef te verplaatsen en ik het liggend kan doen dan vind ik het top.
Heb je nog meer suggesties? Ze zijn namelijk erg welkom!
Overigens valt het met het sociale isolement wel mee hoor. Ik zie veel artsen, verpleegkundigen en radiologen. Echt onwijs sociaal!
Nee, ik heb veel vrienden die het niet erg vinden om mij vaak op te zoeken. Als ik een afspraak maak met vrienden moet ik dat plannen want mijn weekenden zitten altijd voor met bezoek.
Overigens neemt mijn bezoek vaak gezellig naast me op bed plaats.
Het is inmiddels een best stuk tekst geworden. Ik ga verder nutteloos liggen zijn en genieten van mijn "gekregen geld" en de luxe van de hele dag geen poedersuiker hoeven uitvoeren.
Misschien niet mijn vriendelijkste productie die je hierboven kunt lezen maar ik kan erg boos worden om mensen die met hun mening klaarstaan maar werkelijk waar geen idee hebben waar ze het over hebben en zich totaal niet beseffen wat "luxe" is voor een ziek persoon.