Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:27

Riddershow schreef:
Wie weet hoe men denkt.

Ze zeggen dat er wel te horen is hoe de 2e piloot tevergeefs probeert toegang te krijgen tot de cockpit. Ik hoop dat de 1e piloot "gewoon" bewusteloos oid is geworden en geen zieke zelfmoordpoging. :n

Inderdaad, hoop ook dat het zoiets is als ene piloot bewusteloos of een toeval of zo, en andere die de emergency code in paniek niet meer wist. Zal wel een logische verklaring voor komen, hopelijk...
Laatst bijgewerkt door miezelke op 26-03-15 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:27

Ja dat is waar, maar mag toch hopen dat dat niet de "oorzaak" is. Maar in t begin spraken ze nog van er was een noodoproep gekomen vanuit t vliegtuig vlak voor het dalen? Weet iemand daar nou al meer over wat er gezegd is en of dit een feit is ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:28

Dan moeten het mensen in het vliegtuig ook veel schrik hebben gehad. Tot nog toe gingen ze ervan uit dat ze er niet veel van gemerkt hadden, maar een piloot die de deur probeert in te beuken hoor je echt wel en vertrouw je helemaal niet meer. Verschrikkelijk, weten dat je gaat sterven.

En over het volgende: De deur wordt vergrendeld met stalen baren, die beuk je dus inderdaad niet even in, ook niet met een trolley ;)

Edit: Er was geen noodoproep, het noodsignaal kwam vanop het vliegveld zelf die zag dat het vliegtuig van de radar verdween.

purny

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:29

Misschien heeft de piloot een hartaanval gehad of een beroerte. Hopelijk kunnen ze dat uitsluiten door middel van sectie.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:30

De deuren schijnen toch ook zo beveiligd te zijn dat je er zelfs met geweren niet doorheen schiet? Dat was na 9/11 geloof ik toch al allemaal?

Ah van t vliegveld oke ik kon het niet terug vinden via inernet...

Hopelijk is het in iedergeval geen opzet geweest, bah dan krijg je erna weer ideeën van aanslag dit en dat. Hopelijk weten ze snel meer in feiten!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:31

DeMolenhoek schreef:
Dan moeten het mensen in het vliegtuig ook veel schrik hebben gehad. Tot nog toe gingen ze ervan uit dat ze er niet veel van gemerkt hadden, maar een piloot die de deur probeert in te beuken hoor je echt wel en vertrouw je helemaal niet meer. Verschrikkelijk, weten dat je gaat sterven.

En over het volgende: De deur wordt vergrendeld met stalen baren, die beuk je dus inderdaad niet even in, ook niet met een trolley ;)

Edit: Er was geen noodoproep, het noodsignaal kwam vanop het vliegveld zelf die zag dat het vliegtuig van de radar verdween.

De noodoproep kwam van het vliegveld toen ze geen contact kregen, dus toen vloog het vliegtuig nog wel. Er heeft zelfs een gevechtsvliegtuig nog in de buurt gevlogen (standaart procedure als een vliegveld niet antwoord). Ze gingen ook die piloot ondervragen naar wat hij gezien had...

Edit: Het is inderdaad niet officieel bevestigd van het niet meer in de cockpit komen ed. wel dat ze opnames hebben tot aan de crash.
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 26-03-15 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:31

purny schreef:
Misschien heeft de piloot een hartaanval gehad of een beroerte. Hopelijk kunnen ze dat uitsluiten door middel van sectie.

Ik denk niet dat er genoeg over is om zo'n sectie te kunnen verrichten. Ze kunnen niemand herkennen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:32

Riddershow schreef:
Wie weet hoe men denkt.

Ze zeggen dat er wel te horen is hoe de 2e piloot tevergeefs probeert toegang te krijgen tot de cockpit. Ik hoop dat de 1e piloot "gewoon" bewusteloos oid is geworden en geen zieke zelfmoordpoging. :n

Dat is echt heel onwaarschijnlijk omdat zo'n vliegtuig altijd op de automatische piloot vliegt en dus helemaal zou zijn doorgevlogen tot bij Dusseldorf.
De co-piloot moet de automatische besturing hebben uitgeschakeld.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 26-03-15 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:33

Op welk lichaam? De grootste delen die gevonden zijn, zijn niet groter dan een aktetas en dan moet er nog eerst de identiteit uitgemaakt worden.

Wat ik begrepen heb, kan de 2de piloot ook de noodcode blokkeren, zodat er niemand binnen kan.

Het is afwachten wat het onderzoek brengt, maar het wordt wel wat verdacht. Als je bewusteloos bent, blokker je niet die code en zou het wel juist moeten lukken dat je op de knop (of wat het ook juist is) van de automatische piloot valt en die dan uitschakelt.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 26-03-15 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:34

En zet je geen daling in..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:34

Riddershow schreef:
DeMolenhoek schreef:

De noodoproep kwam van het vliegveld toen ze geen contact kregen, dus toen vloog het vliegtuig nog wel. Er heeft zelfs een gevechtsvliegtuig nog in de buurt gevlogen (standaart procedure als een vliegveld niet antwoord). Ze gingen ook die piloot ondervragen naar wat hij gezien had...

Zeg ik toch? Vanop het vliegveld toen het van de radar verdween. Het is niet van de radar verdwenen bij de crash, het was daarvoor al verdwenen :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:35

8nnemiek schreef:
Riddershow schreef:
Wie weet hoe men denkt.

Dat is echt heel onwaarschijnlijk omdat zo'n vliegtuig altijd op de automatische piloot vliegt en dus helemaal zou zijn doorgevlogen tot bij Dusseldorf.
De co-piloot moet de automatische besturing hebben uitgeschakeld.

Maar in een eerder begin las ik hoe een vliegtuig van Auto-pilot afging omdat zoonlief er te hard tegen drukte. Dus dan zou een lichaam oid wat er tegenaanvalt ook kunnen?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:35

DeMolenhoek schreef:
Zeg ik toch? Vanop het vliegveld toen het van de radar verdween. Het is niet van de radar verdwenen bij de crash, het was daarvoor al verdwenen :)

Ahh, zo, had je verkeerd begrepen :o

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:37

Riddershow schreef:
Maar in een eerder begin las ik hoe een vliegtuig van Auto-pilot afging omdat zoonlief er te hard tegen drukte. Dus dan zou een lichaam oid wat er tegenaanvalt ook kunnen?

auto piloot wordt uitgeschakeld door een knopje in te drukken. Een piloot die voorover zou vallen zou daar niet bij in de buurt komen dus is zeer onwaarschijnlijk.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:43

Captain schreef:
Riddershow schreef:

auto piloot wordt uitgeschakeld door een knopje in te drukken. Een piloot die voorover zou vallen zou daar niet bij in de buurt komen dus is zeer onwaarschijnlijk.

Doelde op dit verhaal (kan natuurlijk per vliegtuig verschillen) http://nl.wikipedia.org/wiki/Aeroflot-vlucht_593
Citaat:
Eldar zette echter meer kracht op de stuurknuppel, waardoor de automatische piloot zich deels uitschakelde. Hierdoor bleven de meeste systemen op de automatische piloot werken, maar schakelde de besturing van het rolroer zich weer om naar handbediening.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:44

Wat een verschrikkelijk bericht weer!!!
En dan maar zo hard hopen dat de geruchten over een eventuele zelfmoord niet waar zijn! Daar moet je toch helemaal niet aan denken!?
Wat een onbegonnen werk, om al de lichamen te gaan bergen. Hoop zo voor de nabestaanden dat ze zo snel mogelijk hun geliefden weer thuis krijgen!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:55

Zou toch in en in triest zijn als het daadwerkelijk zelfmoord blijkt. Pfoe. Zo onnodig!

Wat ik eigenlijk niet begrijp is waarom ze niet ook beelden opslaan op zon recorder ding. Je zou toch gewoon beveiligings camera's op kunnen hangen in het vliegtuig en in de cockpit. Ja. Is heftig om te zien, maar daar kunnen toch regels over komen dat die nooit vrijgegeven worden of zo. Maakt wel gelijk een hoop duidelijk.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:57

Denk dat een camera zo beschadigd raakt dat er helemaal niks meer te achterhalen is erop. De zwarte box is al erg beschadigd begreep ik en de voice recorder, als je ook iets speciaals voor een camera moet regelen word het denk ik ook weer duur grapje

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:59

Kun je toch gewoon opslaan op dezelfde recorder? Zou met de hedendaagse techniek toch niet zo ingewikkeld moeten zijn.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:12

Dan zouden die wel allemaal aangepast moeten worden in elk vliegtuig ;) Is ook wel weer duur grapje denk ik

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:14

Lijkt mij inderdaad ook vrij makkelijk te realiseren shiloh.

Piloten hebben toch altijd zo'n 3punts gordel om? Stel dat de piloot buitenbewustzijn is geraakt, dan nog kan hij niet voorover vallen met die gordel om. Het lijkt mij dan ook een sterk verhaal als hij een hartaanval heeft gehad, daarbij de deur heeft vergrendeld, de autopiloot heeft uitgeschakeld en een daling in heeft gezet precies tegen een berg aan.. Ze vlogen al een tijdje tussen de bergen als ik het goed begrepen heb, dan had hij toch al veel eerder moeten crashen. Dan was het tevens niet met zoveel beleid gegaan (relatief rustige daling). Ik weet het niet hoor, heel apart allemaal.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:18

Als de piloot niet goed geworden was, had de ander met zijn code de cockpit in gekund...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:22

Op de prijs van een vliegtuig stelt 1 camera voor elke vlieguitg compartiment en een mogelijkheid het op te slaan, echt niks voor.

Wat Kentaro zegt lijkt te kloppen. Een piloot kan er met een code in (moet hij die wel weten natuurlijk :P ), tenzij de persoon in de cockpit actief de toegang ontzegt.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:24

Langzamerhand krijg ik bij deze "ramp"telkens meer een heel vervelend onderbuik gevoel.
Als de piloot echt buitengesloten was.. moet op een gegeven moment de paniek ook bij de passagiers doorgedrongen zijn... wat een verschrikkelijk idee. ;(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:24

Zoals ik het allemaal gehoord en gelezen heb is de deur bewust van binnenuit vergrendeld in de cockpit.
Dit kán door de Co-piloot zijn gedaan,maar kan ook door iemand anders zijn gedaan,die miss. naar binnen is gedrongen toen de piloot de cockpit verliet,onder bedreiging van een wapen.
Er zijn vele optie's mogelijk.
Ik denk niet dat het Franse gevechts vliegtuig hier mee te maken heeft,dat wat die Herder heeft gezien.
Het vliegtuig vloog al bijna tegen een berg aan,maar ontwijkte die.Dat er iets aan de hand was in het vliegtuig voor de crash is wel duidelijk.