12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:56

chanicha schreef:
Helemaal eens met Geerke!
Degene die weggaan om in de oorlog te vechten niet meer toelaten in Nederland.
Uit wat ik lees, nu weer tankstation overvallen en met wat voor wapens ze hebben denk ik dat ze aan gort geschoten worden anders stoppen ze niet.

Bedoel je door dezelfde mannen?
Wat ik hier in het nieuws hoor is dat de medewerker van een tankstation ze herkend heeft, maar dat ze deze niet overvallen hebben.

Verder, de afbeeldingen die Charlie hebdo plaatst zijn niet mijn ding, en gaan in mijn ogen soms te ver, maar dat mag nooit een reden zijn iemand lichamelijk leed aan te doen of zelfs te vermoorden.
Echter vind ik ook dat recht van vrije menings uiting geen recht van beledigen mag worden.

In het nieuws gaat het steeds over terrorisme, ik zie het vooral een een extremistische aanslag.
Hier in het nieuws ook een hoop moslim mensen aan het woord die deze actie afkeuren, zo jammer dat zulke acties waarschijnlijk voor de gewone moslims weer zoveel gevolgen zullen hebben.
En daardoor zullen de jongeren (moslims) ook weer boos worden en juist weer naar die "ronselaars" gedreven worden.

Zo ga nu verder lezen.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:59

Narita schreef:
hengstveulen schreef:
Geloof brengt het probleem niet, dat zijn de mensen.....ik als christen vermoord toch ook geen mensen die nu zeggen dat het geloof moet worden af geschaft :o Het is vreselijk wat er in Parijs is gebeurd en wat er overal op de wereld gebeurd...

De gemiddelde moslim doet dat ook niet. Het zijn de extremisten. Maar die heb je er bij de christenen ook tussen zitten.

Een christenterrorist ben ik anders nog nooit tegengekomen....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:00

liedje89 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Zegt er iemand dat je dom bent, dan?

Ik bedoel misschien niet dom maar onwetend, als je besluit een feit te benoemen ga ik ervan uit dat je dus denkt dat ik daar niet van op de hoogt ben. Ipv dat je bedenkt dat ik misschien een andere mening hebt een een argument zou geven waarom religie volgens jouw wel een uitzonderingspositie dient te hebben tov andere (diepgewortelde) overtuigingen.

Religie hoeft van mij geen uitzonderingspositie te hebben. Het is gewoon een andere regel.
Vrijheid van godsdienst houdt in dat de overheid jou geen overtuiging op mag leggen, dat je het volste recht hebt om je eigen overtuiging of religie en de daarbijbehorende rituelen te kiezen.
Vrijheid van meningsuiting houdt in - tadaa! - dat je je mening vrij mag uiten zonder dat de overheid jou daarin mag belemmeren.
Twee verschillende regels dus. Daarom zijn het er ook twee, en worden ze niet gevangen in 1 regel.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:01

miezelke schreef:
Narita schreef:

De gemiddelde moslim doet dat ook niet. Het zijn de extremisten. Maar die heb je er bij de christenen ook tussen zitten.

Jawel hoor, eerste wat in me opkwam was de KKK, maar hier nog veel meer voorbeelden:

http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_terrorism

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:04

Shiloh schreef:
miezelke schreef:

Jawel hoor, eerste wat in me opkwam was de KKK, maar hier nog veel meer voorbeelden:

Ik denk ze op dit moment bedoeld.
Ik weet niet of ze er zijn, maar ze vormen geen grote, bekend groep in ieder geval.
Ze zijn er vroeger wel geweest, dat klopt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:06

Oh zeker wel. Alleen misschien niet in Europa. Is in de westerse wereld ook minder aanleiding toe. Maar het gebeurd zeker wel, alleen niet in landen die onze media interessant genoeg vinden.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 08-01-15 18:13, in het totaal 3 keer bewerkt

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:08

WillBokkers schreef:
Ik weet niet of ze er zijn, maar ze vormen geen grote, bekend groep in ieder geval.

Neonazi's zijn nog steeds heel actief. Daarnaast de KKK ook en dan zijn er nog veel meer groepen.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:10

Shiloh schreef:
miezelke schreef:

En het gaat nog altijd door in Noord Ierland. Alleen dan in de vorm van rellen.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:15

R12312 schreef:
WillBokkers schreef:

Neonazi's zijn nog steeds heel actief. Daarnaast de KKK ook en dan zijn er nog veel meer groepen.

Alleen uit dat stukje kun je al opmaken dat het niet normale gelovige zijn lijkt mij.
Jammer dat ze er nog zijn..

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:16

WillBokkers schreef:
Alleen uit dat stukje kun je al opmaken dat het niet normale gelovige zijn lijkt mij.

We hadden het toch over dat er onder christenen ook extremisten en terroristen zitten?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:16

Dat zijn de extremisten ook niet.

Christenen zijn nog steeds sterk aanwezig in Amerika en daar gebeuren ook erge dingen met als motief geloof.
Maar we horen er idd weinig over.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:17

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:20

WillBokkers schreef:
R12312 schreef:

Dank je. Dat was het hele punt. Het geloof is niet kwaad. Maar de extremisten die menen dat ze uit naam van dat geloof dood en verderf kunnen zaaien.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:56

https://donquijotte.wordpress.com/2015/ ... rains-out/

Lees dit even door en bekijk de filmpjes...
Dr staan serieus dingen tussen dat ik denk: wtf...zo makkelijk???
Ik snap er geen drol meer van iniedergeval.

Hoe verzinnen ze het?

Schenen dr vandaag ook twee franssen te zijn opgepakt over de grens in NL met wapens...
Maar t zijn ze niet..

Wat een toeval?

Muppett

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:01

Serieus. Laten we vooral geen christenen met moslims gaan vergelijken. Dat is punt een offtopic en punt twee zijn die twee religies op totaal andere manier ontstaan, is het karakter van de religie compleet verschillend en de historie ook.
Imo is dat echt appels met peren vergelijken. Het is allebei fruit, maar een totaal andere substantie, uiterlijk en smaak.

BaileyMix

Als iemand spreekt over de (r)overheid neemt deze persoon voor mij in ieder geval al flink af in geloofwaardigheid. Ik schaar hem voor het gemak dus ook maar even onder het groepje gekkies/complotdenkers. Het lijkt me niet dat zoiets als dit in scène gezet wordt, puur om moslims te pesten ;)

Shiloh

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:03

Jolliegirl schreef:
https://donquijotte.wordpress.com/2015/ ... rains-out/

Lees dit even door en bekijk de filmpjes...
Dr staan serieus dingen tussen dat ik denk: wtf...zo makkelijk???
Ik snap er geen drol meer van iniedergeval.

Hoe verzinnen ze het?

Schenen dr vandaag ook twee franssen te zijn opgepakt over de grens in NL met wapens...
Maar t zijn ze niet..

Wat een toeval?

Begrijp ik je nu verkeerd of denk jij -net als de persoon die in het artikel via de link aan het woord is- dat de hele aanslag nep is?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:04

Muppet: ja en nee.
Men vliegt elkaar iig al eeuwen in de haren en daar zijn "wij" christenen echt niet vrij van

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:13

En volgens mij is zelfs ieder geloof in de basis hetzelfde, maar is het in de loop der eeuwen een beetje door de war gelopen. Verkeerde interpretatie hier, vervormd verteld daar... Maar allemaal hebben ze dezelfde basis, en niet te vergeten dat ze allemaal in de Magic Man geloven.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:15

Muppet, ze zijn absoluut niet zomaar afzonderlijk ontstaan, islam heeft erg veel met christendom en jodendom te maken.
Maar je hebt gelijk, de discussie hoort hier niet.

Ik hoop wel dat een aantal mensen die nu verkondigen dat er nog aanslagen zullen volgen, ongelijk hebben.

Al was er bij ons in Brussel nog niet lang gelden de aanslag op het joods museum natuurlijk ...

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:19

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:23

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:24

Ik vind de discussie over christendom wel relevant. Zeker omdat er beweerd wordt dat het aan de islam ligt en aan het geloof. Er is erg veel overlap tussen de geloven. Zeker op gebied van normen en waarden, heb je naaste lief, gij zult niet doden. Etc.

Het gaat om die paar extremistische idioten:

http://m.metronieuws.nl/digitaal/2015/0 ... tmijnislam

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:26

Muppett schreef:
Serieus. Laten we vooral geen christenen met moslims gaan vergelijken. Dat is punt een offtopic en punt twee zijn die twee religies op totaal andere manier ontstaan, is het karakter van de religie compleet verschillend en de historie ook.
Imo is dat echt appels met peren vergelijken. Het is allebei fruit, maar een totaal andere substantie, uiterlijk en smaak.

Is volledig vergelijkbaar.

De islam is ontstaan uit dezelfde godsdienst als het christendom. De personen uit de bijbel zie je ook terug in de Koran.

En de Bijbel doet OOK niet onder qua gewelddadigheid voor de Koran.

Het grootste verschil zit hem echt dat wij in een meer verlichte periode zitten en zij niet.