Drukke bus; tassen op stoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Drukke bus; tassen op stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:02

Oh zo,
Bedankt voor de uitleg :).

Ik weet niet of het echt trots is. Het zou ook eigenwijs kunnen zijn. Iedereen vind namelijk dat ze in hun recht staan en willen hun gelijk halen. Toegeven aan een ander met andere ideeën doet dan afbraak aan het eigen gelijk.

Om het even naar dit topic te vertalen:
Mensen hebben recht op een zit plaats. Als ze er om gaan vragen hebben ze het idee dat ze dat recht opgeven omdat bij een vraag ook nee gezegd kan worden.
Aangezien het gelijk in principe aan hun kant staat, vinden ze dat ze het niet meer hoeven te vragen.

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:04

Imo is het gewoon dagelijkse ergernis. :) Wat lijdt tot frustratie. En wanneer iemand gefrustreerd raakt, heeft hij lak aan een ander, want "een ander heeft ook lak aan hen"

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:09

Leuk W_empress dat jij denkt te kunnen bepalen waar een ander van mag hoesten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:11

Nou ik weet niet hoor... dagelijkse ergernis...

Ik ga dagelijks met de trein, en mijn opstapstation is het laatste intercitystation voor het eerste grote uitstapstation waar iedereen heen gaat. Heel Limburg zit al in de trein als ik instap, ergo: het is druk.

Dus het vinden van een plekje is niet altijd even gemakkelijk, maar daar ga ik me niet aan ergeren. Dan blijf ik aan de gang. Als ik me al wil ergeren is het aan de NS die weer eens te weinig trein in zet. Want als het vol is, is het ook echt vol. Geen tassen op stoelen, alleen maar mensen.

Ik ga wel overal zitten: laptops, rugzakken, raamplekken, het boeit me voor geen meter, als er plek is, dan vraag ik vriendelijk of ik daar mag zitten. Vandaag moest ik me nog in een plekje aan het raam wurmen met tegenover me iemand met een tas op de grond en hele lange benen. Boeien: trek ze maar in. Ik pers me ertussen, zet mn rugzak op schoot en ga heerlijk zitten lezen.

Heb nog nooit meegemaakt dat iemand zei 'nee dat mag niet' of 'ik heb een aandoening dus ik heb liever niet dat er iemand naast me komt zitten'. Nog nooit.

Dus het valt allemaal wel mee.

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:13

Ayasha schreef:

Dat zijn gewoon natuurkunde wetten. Mensen die hoesten van rook, doen dat doordat de haartjes in de luchtwegen geirriteerd raken door de stoffen in sigarettenrook. Met slechts de geur, krijg je die stoffen niet binnen en is er dus geen enkele lichamelijke reden dat je daarvan moet gaan hoesten. Of het fris is, is iets anders. Of ken jij mensen die gaan hoesten door de geur van bijv een ei? :+ Het gevoel krijgen dat je over je nek gaat bij bepaalde geuren kan uiteraard wel, en erdoor gaan kokhalzen ook, maar hoesten door een geur? :+ Straks ga je me ook nog wijsmaken dat je kanker krijgt door de geur van rook...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:18

Een sterke geur kan wel degelijk hoesten uit lokken. Het is maar net waar je tegen kan, in een kleine/gesloten ruimte hoest ik ook van rookgeur. En mijn man rookt ook. :+ maar als ie net gerookt heeft en we moeten bv de auto in moet ie wat gehoest er ook bijnemen.
Over je nek gaan kan ook gepaard gaan met hoesten.

wat wil je verder bereiken met die denigrerende toon? Voel je je daar beter door?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:24

Misschien moet jij met je natuurkundige wetten gewoon even je mond houden als je niet weet waar je het over hebt :D op het moment dat het brein een geur associeert met een bepaslde giftige stof kan wel degelijk het hoesten geactiveerd Worden Om deze giftige stof buiten Te houden, en Dan is het volledig irrelevant of deze stof daadwerkelijk aanwezig is of alleen de geur.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:25

W_Empress schreef:
Ayasha schreef:

Dat zijn gewoon natuurkunde wetten. Mensen die hoesten van rook, doen dat doordat de haartjes in de luchtwegen geirriteerd raken door de stoffen in sigarettenrook. Met slechts de geur, krijg je die stoffen niet binnen en is er dus geen enkele lichamelijke reden dat je daarvan moet gaan hoesten. Of het fris is, is iets anders. Of ken jij mensen die gaan hoesten door de geur van bijv een ei? :+ Het gevoel krijgen dat je over je nek gaat bij bepaalde geuren kan uiteraard wel, en erdoor gaan kokhalzen ook, maar hoesten door een geur? :+ Straks ga je me ook nog wijsmaken dat je kanker krijgt door de geur van rook...

Stop!
Mensen die astma of een andere longziekte hebben gaan wel degelijk hoesten bij een bepaalde geur(bij voorbeeld die van rook).
Op het moment dat je namelijk niet genoeg zuurstof krijg ga je ook hoesten.

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:35

Goed, goed, misschien heb ik dan wat overdreven gereageerd. Excuses daarvoor. :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:48

xApple schreef:
Misschien moet je je eigen posts en die van mij eens terug lezen. Je vroeg tot 2x aan toe of ik 't wel goed gelezen had. (Ja dus) Een paar pagina's terug. En ik heb nergens gezegd dat jij iets eist. Wel dat je verwacht dat mensen rekening met je moeten houden maar zo kwamen je posts over op mij ;)

Blijkt niet zo te zijn.. dus mocht ik je een keer tegenkomen op mijn traject en het is druk; kom ik lekker naast je zitten :+

juist, ik vroeg het aan je. Dat is wat anders dan er van uit gaan dat je niet goed leest. Daar leek het idd wel op voor mij, zodoende stel ik die vraag. Klopt idd dat je niks hebt gezegd over eisen, maar zo kwam het dan weer op mij over.
Je zal mij niet zo snel tegenkomen gelukkig, ik vermijd openbaar vervoer zoveel mogelijk. Dus mocht het wel zo zijn, kom maar naast me zitten hoor. Dan eet ik ondertussen even lekker smakkend en appel en een broodje salami ok?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:53

Dit is zonder twijfel het gekste topic van bokt geworden, wat hier wel niet allemaal geroepen wordt... :+

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:59

Humor 3.0 heeft een nieuwe update.
Voor diegene die erover heen heeft gekeken.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:17

eridinges schreef:
Ik ben gedurende mijn opleiding vaak op tassen gaan zitten als mensen in de negeerstand waren.
Dan heb je snel reactie :D

Oh dan zou je aan mij echt een slechte hebben gehad, zou daar echt heel boos om worden. Deed je dat dan ook als mensen het gewoon niet door hadden of vroeg je het in ieder geval eerst?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:25

Ayasha schreef:

Dat dus.
Dat jij niet hoest van rooklucht is fijn voor je, maar voor mij resulteert het dus wel in een hoestbui.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:29

Ja maar je kunt toch niet van iemand verwachten dat 'ie dan maar stopt met roken? Ik snap dat het vervelend is maar in feite is het jouw probleem.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:32

Heb ik dat ergens gezegd dan? Ik heb alleen gezegd wat ik meer vervelend vind dan tassen op een stoel zetten. Nergens heb ik gezegd dat mensen maar moeten stoppen met roken. Ik kan toch niet bepalen of die persoon wel/niet rookt of maar ergens anders moet zitten? Ik heb wel een sjaal bij me die ik om kan slaan, maar dat neemt niet weg dat ik het vies vind oid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:34

nee, maar die ander moet ook maar niet moeilijk doen dat zijn rookgeur gehoest uit lokt.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:59

Ik hou zelf altijd m'n tas op schoot, maar als ik wil gaan zitten en er staat een tas wordt deze ook weggehaald zonder te hoeven vragen. Zou het zelf alleen nooit "zover" laten komen en die hele situatie niet creëeren.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:21

LadyMadonna schreef:
Ik kan er niet over uit... De intolerantie in dit topic....
Wat is er nu mis met gewoon een beetje rekening met elkaar houden? Een beetje aanpassen? Je gaat er echt niet dood van.
Waarom is dat nou zo moeilijk? ;(

Op bokt zitten ook gewoon echt verzuurde trutten, mijn ervaring in het openbaar vervoer is helemaal niet zo negatief. :D

Kwestie van perceptie misschien.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 15:53

Bokker toevallig nu naast me? :P
Vroeg keurig netjes; er is verder helemaal geen plek maar, zou ik misschien daar mogen zitten? +:)+
Precies zo als hier vaak omschreven staat!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:28

Ik haal wel altijd mijn tas weg als er veel mensen de trein in komen maar op iemands tas gaan zitten vind ik eigenlijk serieus wel ongelooflijk aso. Ik snap echt niet dat mensen dat doen, je moet gewoon met je vieze poten van iemands spullen afblijven. Als je het vraagt zegt die persoon sowieso ja, waarom moet je dan op iemands tas gaan zitten? Jij bent toch degene die het niet durft te vragen? Daar heeft die ander toch niks mee te maken?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:31

Ach, dat met die tassen is al 100 jaar zo, zei dit fosiel.
Wat ik en anderen altijd deden, persoon aankijken en rechtstreeks vragen: "Is deze stoel nog vrij?"
Dan ging de tas op schoot en kon je gaan zitten.

Mensen zijn net vogels op een electriciteitsdraad, ze willen graag hun persoonlijke ruimte houden.
Door de tassen verdeeld iedereen zich eerst over de trein/bus met tussenruimtes.
Als het te vol wordt, worden ook de tussen ruimtes gevuld.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:38

Ik ziet altijd mijn tas op de stoel naast me. Maar dat komt omdat ie vaak zo zwaar is dat het niet fijn is om die de hele busrit op je schoot te hebben en er in de bus weinig plek is om hem op de grond te zetten. Om dan maar te zwijgen hoe smerig je tas word als je hem op de grond zet.

En ik vind het geen probleem om hem weg te halen zodra iemand wilt zitten hoor. Heb het niet altijd door ('s ochtends, half slapend naar buiten staren :') ). Maar als iemand dan zelf al chagrijnig aan komt zetten, ja dan rol ik eens met mijn ogen en haal ik de tas zeer geïrriteerd van de stoel af.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:15

Ik denk dat Ghostattack vooral doelde op het feit dat zij meer last heeft van andere dingen (bijv stinkende mensen) dan dat mensen wel eens een tas op de stoel leggen. Ga ik helemaal in mee +:)+
Ik kan ook echt wel last hebben van sterke geuren (astma) en als overtuigd vegetariër sla ik graag een sjaal om als er iemand tegenover me een haring of kebab gaat zitten eten. Blegh, ranzig. Maar die mensen mogen ook met de trein, het is namelijk openbaar vervoer +:)+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:22

Magrathea schreef:
Ik denk dat Ghostattack vooral doelde op het feit dat zij meer last heeft van andere dingen (bijv stinkende mensen) dan dat mensen wel eens een tas op de stoel leggen. Ga ik helemaal in mee +:)+
Ik kan ook echt wel last hebben van sterke geuren (astma) en als overtuigd vegetariër sla ik graag een sjaal om als er iemand tegenover me een haring of kebab gaat zitten eten. Blegh, ranzig. Maar die mensen mogen ook met de trein, het is namelijk openbaar vervoer +:)+

Exactly! :D

Sjolvir schreef:
Mensen zijn net vogels op een electriciteitsdraad, ze willen graag hun persoonlijke ruimte houden.
Door de tassen verdeeld iedereen zich eerst over de trein/bus met tussenruimtes.
Als het te vol wordt, worden ook de tussen ruimtes gevuld.

Ik denk dat dit inderdaad de reden is dat iedereen zn tas naast zich neer zet. Evenals gemak. Mijn zware rugzak met twee laptops heb ik ook liever niet op schoot (grond sowieso niet.. Dat vind ik vies). Maar wat moet dat moet.