Miepie77 schreef:Blij dat zwarte piet blijft, nu nog kijken wat de NTR gaat doen, dat zou toch wel heel brutaal zijn als ze tegen de wil van 93% van Nederland ingaan.
Ben wel bang dat dat wel gaat gebeuren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSwanHeart schreef:'En nee, dit is niet slechts één persoon die toevallig te diep in het glaasje heeft gekeken. Was het maar waar. De post van Dumfries krijgt maar liefst 14 likes'
Nou, poe poe, we moeten wel uitkijken idd![]()
![]()
Lekker objectief geschreven stuk, zeg.
secricible schreef:Hebben jullie wel de hele aflevering gezien, of alleen die witte "piet" gespot?
Ik vind het een superoplossing van het sinterklaasjournaal tot zover. Niets veranderd aan de pieten, maar voor dit jaar even "nieuwe" pieten, gewoon uit nederland. Geen rare regenboog, of ineens witte pieten uit spanje alsof ze er al jaren zijn. En de neppieten moeten gewoon opnieuw zwart als roet worden. Lijkt me de meest diplomatieke oplossing voor nu.
Tenslotte zeggen we altijd dat zwarte piet zwart is door de roet.
En de heerlijke sneren in het journaal vind ik echt super, lig iedere keer in een deuk.
Een neppiet die door de schoorsteen komt:
"ben ik nu zwart?"
"Nee, maar het belangrijkste is dat je door de schoorsteen kan. Want de kleur van een piet maakt geen bal uit"
![]()
Gisteren riep huispiet ineens "ik ben je knechtje hiet" echt, hulde!
Jolien87 schreef:secricible schreef:Hebben jullie wel de hele aflevering gezien, of alleen die witte "piet" gespot?
Ik vind het een superoplossing van het sinterklaasjournaal tot zover. Niets veranderd aan de pieten, maar voor dit jaar even "nieuwe" pieten, gewoon uit nederland. Geen rare regenboog, of ineens witte pieten uit spanje alsof ze er al jaren zijn. En de neppieten moeten gewoon opnieuw zwart als roet worden. Lijkt me de meest diplomatieke oplossing voor nu.
Tenslotte zeggen we altijd dat zwarte piet zwart is door de roet.
En de heerlijke sneren in het journaal vind ik echt super, lig iedere keer in een deuk.
Een neppiet die door de schoorsteen komt:
"ben ik nu zwart?"
"Nee, maar het belangrijkste is dat je door de schoorsteen kan. Want de kleur van een piet maakt geen bal uit"
![]()
Gisteren riep huispiet ineens "ik ben je knechtje hiet" echt, hulde!
Yes
Ik ben een trouwe Sintjournaal volger haha. Ik moet natuurlijk wel up to date zijn.
Ik vind het ook zo mooi dat Sinterklaas laat zien dat hij de beroerdste niet is en ook gewoon helpt met de klusjes. Al die steken onder water kan ik ook alleen maar hartelijk om lachen, ze leggen het er wel lekker dik bovenop.
Citaat:Wel jammer dat dit nodig is voor een handje vol zeurpieten hier in nederland die blijkbaar geen bal begrijpen van een kinderfeest en onze traditie...
Eight schreef:zwarte piet is al jaren donker ik snap niet wat nu ineens het probleem is.
Thesserd schreef:Maar een zwarte piet is leuk. Iedereen vindt een zwarte piet leuk, waarom is het dan een probleem dat hij/zij op een neger lijkt?Ik vind het echt belachelijk en veel te ver gezocht.