Callisto04 schreef:Daarom dat ik de mening van HC ook zéér eenzijdig vind. Het gaat niet voor iedereen enkel of vooral om seksuele beschikbaarheid.
Ik vind het jammer dat je blijkbaar NIETS begrijpt van wat ik schrijf, maar eenvoudiger lukt me niet. Mijn excuses.
Inderdaad Shadow. Dat is geen falen, maar een logisch gevolg van het individdueel ontwikkelen, veranderen, evolueren. Waarom dan niet beeindigen of op een andere manier voortzetten?
Ik zie daarbíj ook niet goed waarom alles in één persoon gevonden moet worden:
- We zijn behoorlijk complex met veel verschillende facetten, allemaal deelverzamelingen welke overlappen met anderen.
- We kunnen verder verliefd worden op en houden van meer dan één persoon, zelfs tegelijk.
Voeg die tweebovenstaanden samen en we kunnen romantische relaties als deelverzamelingen hebben, inclusief sex.
Waarom zou je sommige delen van jouzelf welke heel belangrijk, essentieel zijn voor jou wel op een intieme manier met iemand kunnen delen en andere niet? Ook voor dat andere deel wat dat ene lief niet boeit is echte wel een ander lief om het mee te delen.
Houden van, een liefderelatie met twéé lieven maakt allen maar dat je méér liefhebt, méér geeft en ontvangt
Zelfs sec de sex met de ene persoon of met de andere kan een volstrekt andere inhoud hebben en zo een heel ander deel van jouw beleving afdekken. Je dan tot één partner beperken is jezelf beperken. Waarom moet dat? Als bewijs van zelfbeheersing, een oefening in afzien? Degene waar ik van hou hoeft dat van mij niet, dat wíl ik helemaal niet! Ik wil dat die gelukkig is. Ook mbt het deel van haar wat ik niet kan delen.
Sizzle schreef:Die mensen zijn niet per definitie op zoek naar een tweede partner, maar hebben in feite de eerste uit het hart verloren zonder zich bewust te zijn.
In mijn ervaring kan je meer partners in je hart hebben.
Lees eens wat over polyamorie. Het hoeft niets te zijn voor ´jou´ doch het bestaat en werkt.
De enige randvoorwaarde is overeenstemming van alle betrokkenen... ...én goed agendabeheer