Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:02

ZoZenn schreef:
Maat 40 is niet áltijd ongezond, maar met maat 40 bedoelde ik hetgeen aansluit bij de openingspost van TS met bijbehorende beelden.

Ik denk dat je dan een erg onjuist beeld hebt van overgewicht. Ervan uit gaan dat je 1.80 m bent (ga ervan uit dat de Dove modellen lang zijn), heb je pas bij 82 kg een BMI boven de 25. Ik betwijfel of dat het geval is bij de dames in de Dove reclame.

Marilyn Monroe was 1.66 en woog 64 kg (volgens Google), een perfect BMI van 23 *\o/*

Ik denk dat veel mensen niet meer een realistisch beeld hebben van gezond. De actrices / modellen worden gezien als normaal/gezond, terwijl die vaak ondergewicht hebben.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:07

Ik heb maat 36/38 en ben vrij strk, maar of ik gezond ben?
Ben altijd vrij dik geweest, en ben opeens na mijn kaakoperatie van 68 naar 60 kilo gegaan, sindsdien ben ik een maat gezakt, qua bloesjes bijna twee maten, en is het op een of andere manier zo gebleven. Ik hou van eten.
Eet 's ochtends een boterham en fruitje, of yoghurt met fruit. En elke zondag spek en ei erbij. Maar dan, als ik rond vier uur thuis kom van school neem ik een koek, wat chips en nog een dropje ofzo. Dan na het avondeten (kleinere portie want of ik nu de hele dag eet of niks eet, ik krijg niet zoveel in 1 keer op) eet ik gewoon weer waar ik zin in heb.

Oeps, lange uitleg, maar wat ik eigenlijk wil zeggen, is dat gezond zijn belangrijker is vind ik. Mijn vriendinnen en klasgenoten zeggen me nu vaak genoeg dat ik 'zo dun' ben geworden en dat het echt mooi is. Maar ik vind gewoon dat ik zo ongezond eet, dat ik zo veel mooier kon zijn met gezonder eten en beter bewegen. Zo is het voor iedereen vind ik. Of je nu onder of overgewicht hebt.
Schoonheid ligt in gezond zijn. :)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:09

Ik heb net een wat zitten spelen met de BMI berekenmachine op de site van het voedingscentrum en ik zie dat je gelijk hebt. Echter ben ik 1.65 en als ik 64 kilo zou wegen, dan ben ik wel degelijk dik. Daarnaast zou ik dan waarschijnlijk wel ongezond veel moeten eten, aangezien ik nu gezond eet. En niet het soort 'ik denk dat ik dik ben', maar gewoon echt dikke buik dik. Dikke vetbuik dik vind ik persoonlijk niet gezond, echter beweert het BMI dan van wel. Vreemd.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:14

Ik ben het eens met de topic titel: echte vrouwen hebben vanaf haar puberteit rondingen.
De meeste modellen zijn of te mager of gefotoshopt, dus zijn we foto's etc. van gewone echte rondingen niet meer gewend - heel jammer!!!

Lang leve d*ve.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:16

Het is allemaal zo verschillend en individueel.

Marilyn Monroe was 1.66 en 65 kg, ik ben 1.78 en 65 kg. Toch was Marilyn Monroe niet dik en ik niet (te) dun.

Bekijk het gewoon individueel en vorm niet zo'n sterke mening want heel vaak klopt het gewoon niet.

Janneke je post is weer erg kort door de bocht. Dus mooie meisjes die tenger zijn met cup A zijn geen vrouwen?
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 15-07-14 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ZoZenn

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:18

Rondingen zeker ja, dat is vrouw eigen. Dan hebben we het niet over vetrollen, maar gewoon ronde heupen bijvoorbeeld :j.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:19

Dat zijn toch heel gewone vrouwen in die Dove reclame? Ik kan dat nou niet bepaald als overgewicht betitelen.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:23

ZoZenn schreef:
Ik heb net een wat zitten spelen met de BMI berekenmachine op de site van het voedingscentrum en ik zie dat je gelijk hebt. Echter ben ik 1.65 en als ik 64 kilo zou wegen, dan ben ik wel degelijk dik. Daarnaast zou ik dan waarschijnlijk wel ongezond veel moeten eten, aangezien ik nu gezond eet. En niet het soort 'ik denk dat ik dik ben', maar gewoon echt dikke buik dik. Dikke vetbuik dik vind ik persoonlijk niet gezond, echter beweert het BMI dan van wel. Vreemd.

Nee, met kilo VIND JIJ jezelf dik, je BENT het niet (als je op de BMI vertrouwt). Naast BM rekenen ze ook met de omtrek van je taille: tot 80 cm no problem, tot 88 gevarenzone en daarboven gevaarlijk.

Het kan zijn dat de vetverdeling bij de een veel anders is dan bij de ander, waardoor het vertekend. Iemand van 65 kg met een D cup en een smalle taille, lijkt waarschijnlijk slanker dan iemand met een peerfiguur en een A cup. Dat betekent niet dat die tweede figuur te dik is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:27

Als ik 65 kilo zou wegen zou ik er weer prima uitzien :') en ben kleiner dan jij bent. Dat jij jezelf dan dik vind betekent niet dat je dat ook bent. Ik zag er zelf met 69 Kilo nog gezond en slank uit. Was ook gewoon fit toen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:35

BMI is een indicatie. Mensen met veel spiermassa wegen vaak te veel volgens BMI, maar die hebben juist een laag vetpercentage. Kijk naar de hele persoon en niet naar cijfertjes. Ik heb niet eens een weegschaal, het getal kan me niet schelen. Hoe ik eruit zie vind ik belangrijker. Ben ik daar blij mee, dan voel ik me goed

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:35

Tango1979 schreef:
Nee, met kilo VIND JIJ jezelf dik, je BENT het niet (als je op de BMI vertrouwt). Naast BM rekenen ze ook met de omtrek van je taille: tot 80 cm no problem, tot 88 gevarenzone en daarboven gevaarlijk.

Nee, zoals ik al zei, dan bén ik te dik. Niet volgens mijn BMI, daar heb je helemaal gelijk in. Echter heb ik dan wel een ongezonde vetbuik, ik zie er dan ook echt dik uit en niet omdat ik anorexia heb of een slecht zelfbeeld, gewoon omdat het er zo uitziet :n. Dit denk ik overigens, aangezien ik nooit van mijn leven 64 kg zou wegen of zou kunnen wegen en er met mijn huidige gewicht gezond uitzie (niet te dik én niet te dun). Dan zou ik veel meer moeten eten dan gezond voor mij is.
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 15-07-14 21:37, in het totaal 2 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:36

lifaya schreef:
Ik vind dat iedereen wel wat moois heeft. Persoonlijk houd ik wel van wat meer rondingen dus niet te slank, maar Hey, niemand is perfect!

Ik zou volgens sommige mensen hier een oversized midget zijn geloof ik lol. Ik heb maat 42/44 en ben 1,61, heb overgewicht, ben ik me heel bewust van, maar vind mezelf nou echt geen extreem dik persoon :p als ik tegen mensen mijn gewicht zeg geloven ze het vaak niet. Maar ik wil absoluut afvallen, vooral gewoon voor mezelf, ik ben oa. Door depressie veel aangekomen, had tot mijn 18 a 19 een prachtig lijf waar ik graag weer naar toe wil. Helaas is dat niet zo makkelijk als het lijkt. Aankomen is 1000x makkelijker in mijn geval dan afvallen :')

Ik vind persoonlijk die dove reclames wel leuk, zijn mooie vrouwen met een fantastische uitstraling. Ik vind bijv queen latifa ook een prachtige vrouw door haar uitstraling, ondanks dat ze echt een maatje meer heeft.

ik hou van jouw humor :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:37

Geen idee of dat sarcastisch bedoeld is? :+

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:40

nee, dat is positief bedoeld.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:40

Tango1979 schreef:
Marilyn Monroe was 1.66 en woog 64 kg (volgens Google), een perfect BMI van 23 *\o/*

En dronk, snoof en spoot totdat ze scheel zag. Goed dieeeeet :))

Even heel simpel: Het gaat er ten eerste om dat je zelf gelukkig bent met jouw eigen lijf. Ik en mijn sixpack zullen wel veeeeeels te dun zijn volgens sommigen hier, maar IK ben er blij mee. En ik heb geen ondergewicht ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:41

minikatje schreef:

Oké dan is het goed haha. Op internet is het altijd zo moeilijk te zien xD

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:43

lifaya schreef:
minikatje schreef:

Oké dan is het goed haha. Op internet is het altijd zo moeilijk te zien xD

hee, ik noem mijzelf altijd platvoet omdat mn schoenmaat uit verhouding is met de rest :D
zijn we samen platvoet en vriendje(s) <3

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:51

Citaat:
Dus mooie meisjes die tenger zijn met cup A zijn geen vrouwen?

Jeder konsequenz zum Teufel.....

Mooie meisjes die in de puberteit komen ontwikkelen rondingen.
Soms met borstjes cup A en soms groter.
Soms met veel of juist minder rondingen op de "heupen" (medisch jargon: grote trochanter).
Soms met een duidelijke extra vetrand op de buik, soms minder.
Maar bij een gezonde vrouw met een normaal gewicht betekenen deze rondingen GEEN overgewicht.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:37

Winged schreef:
Tango1979 schreef:

En dronk, snoof en spoot totdat ze scheel zag. Goed dieeeeet :))

Even heel simpel: Het gaat er ten eerste om dat je zelf gelukkig bent met jouw eigen lijf. Ik en mijn sixpack zullen wel veeeeeels te dun zijn volgens sommigen hier, maar IK ben er blij mee. En ik heb geen ondergewicht ;)

Ja houd je slank he dat snuiven :D Nee haar overige gewoontes waren niet super, maar dat mensen dit zien als dik, klopt gewoon niet.

Als jij qua BMI en (want dat is een veel betere graadmeter) vetpercentage gewoon goed uitkomt, prima toch! Heel eerlijk, ik wou dat ik het had, vind aan de lage kant BMI echt wel mooier dan aan de bovenkant. Ik vind het alleen echt heel erg dat sommige mensen andere met een volledig normaal gewicht (zeg dat maatje 40/42) dik noemen. Dat is gewoon niet zo. En jonge meiden krijgen dat toch wel mee, dat je om mooi/gezond te zijn zoals modellen/actrices moet zijn, die vaak geen gezond gewicht hebben -O-

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:44

Tango1979 schreef:
ZoZenn schreef:
Échte vrouwen zijn van het vrouwelijk geslacht..

Anyway, ik heb een paar dikke vrienden en het valt me op dat ze vaak vragen hoe het me lukt zó (gewoon gezond gewicht, perfect bmi voor mijn lengte) dun te zijn. daarop vraag ik hen wat ze per dag eten en vertel ik hen wat ik eet. Dan krijg ik vaak dingen te horen als 'O, maar dat is te weining' of 'Dat kan niet' of 'Nee zoveel hoef ik toch niet te minderen', terwijl ik gewoon gezond eet.

Het valt mij ook op dat dikke mensen geaccepteerd moeten worden door de maatschappij en hier vind ik opzich niets mis mee, maar wél als het gepromoot wordt. Zeg nu zelf, ongezond mág niet gepromoot worden. En dan bedoel ik niet obesitas ongezond, maar ook het maatje 40 dat mensen zo normaal vinden, omdat ze zo in de meerderheid zijn.

Vind jij dan niet dat ondergewicht gepromoot wordt? Zoals in de Victoria Secret reclame eerder, waarin ieder model zeer waarschijnlijk volgens BMI ondergewicht heeft? En fyi sinds wanneer is maat 40 ongezond? Waar haal jij die info vandaan? Iemand kan een perfect BMI en figuur hebben met maat 40

Ik betwijfel echt of die modellen ondergewicht hebben hoor. Dat ziet er serieus anders uit (of er moet van alles bij aan gefotoshopt zijn). En BMI is ook maar een range die echt niet voor iedereen op gaat. Menstruatie die in stand is, is een betere graadmeter.
Ken meisjes herstellende van anorexia die een gezond BMI hadden en er nog echt niet gezond uitzagen of gezond waren... werkt twee kanten op.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:51

Die modellen hebben absoluut ondergewicht. Overdreven uitstekende botten en ribben worden gewoon weggefotoshopt. Borsten worden iets ronder gemaakt. ( ik ken een aantal meisjes die model zijn) Het is zelfs al zo erg dat voor lingerieshoots borsten en billen breder worden gefotoshopt. Kun je nagaan hoe die meiden mager zijn. En nee, geen van de modellen die ik ken leeft ook maar een beetje wat in de buurt van gezond zou kunnen komen. En geen van die modellen kun je in real life mooi vinden, zonder make up en hier en daar wat bijwerking. Ze zien er eigenlijk gewoon ongezond uit dan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:57

Hoeveelste topic is dit al niet in enkele dagen over dit onderwerp?

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:28

Helderder schreef:
Ik betwijfel echt of die modellen ondergewicht hebben hoor. Dat ziet er serieus anders uit (of er moet van alles bij aan gefotoshopt zijn). En BMI is ook maar een range die echt niet voor iedereen op gaat. Menstruatie die in stand is, is een betere graadmeter.

Sorry maar vind dit echt eng. Op het moment dan menstruatie stopt ben je echt mega ongezond, ik vergelijk dit met morbide obesitas (en niet met een paar kilo overgewicht). Eigenlijk zeg je hier, zolang je nog maar menstrueert ben je nog op gezond gewicht???

Ik vind BMI een betere graadmeter dan hoe iets eruit ziet. En gooi eens wat modellenmaatjes door de BMI-meter.. dan kom je echt niet op een BMI van 19/20 maar ver hieronder. Wat dus gewoon gevaarlijk dun is.

Ik vind dat er vrij hypocriet gedaan wordt, paar pondjes te zwaar (maar nog goed BMI, zoals Dove / Marilyn) wordt neergezet als dik. Ongezond gewicht van de modellen (volgens BMI) ach, BMI is ook maar een range en de modellen hebben echt geen ondergewicht hoor -O-

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:35

Ik had het over de VS modellen, niet modellen in het algemeen. Toen ik er zo uitzag (zonder de borsten en de looks O:) ) had ik nog geen ondergewicht.
En ja, in een eetstoornisbehandeling wordt je streefgewicht vaak naar beneden bijgesteld als je al eerder begint te menstrueren.
Ik vind een paar pondjes te zwaar zeker niet dik. Ik verbaas me altijd over mensen die dan volgens de BMI meter te zwaar zijn maar er nog super slank uit zien. Het gaat mij er meer om dat slank hier gelijk met ziek wordt geassocieerd.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:36

Ik geloof zelf niet zo in BMI hoor, het is een mooie vuistregel, maar die gaat ook niet altijd op. Als ik mijn gegevens invul zou ik een BMI hebben van 19,5, dus onder de 'gezonde' 20. Dat terwijl ik echt nog een buikje heb en mijn benen zijn ook niet enorm strak. Dus het is maar de vraag of alles wel zo klopt ;)