Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Even een flinke schop, want morgenavond is op NPO3 een documentaire over Lisanne en Kris te zien.
De speurhonden zijn de twee vermoedelijk op enkele honderden meters genaderd terwijl ze nog in leven waren
Ik heb onlangs ook een andere documentaire gezien waarbij de ouders van Kris het Pianista pad liepen. Heel indrukwekkend.
Citaat:Reddingswerkers die in 2014 in Panama op zoek waren naar de vermiste Kris Kremers en Lisanne Froon, zijn op een paar honderd meter van de vrouwen geweest. Op dat moment waren ze nog in leven, zegt de vader van Lisanne Froon.
"De honden hebben toen getwijfeld. Ze zijn niet echt aangeslagen, maar het gebeurde wel in het gebied waar ze zijn geweest. Het hoofd van het reddingsteam zei tegen me: 'Ik heb er spijt van dat ik daar niet meer mee gedaan heb.'" Dat zegt de vader in een documentaire die BNN donderdag uitzendt. Een paar dagen nadat de honden hadden gereageerd, is de telefoon van de vrouwen nog gebruikt. Dat duidt erop dat ze toen nog leefden.
Geen kilometer
Hoe ver de reddingswerkers precies van de vrouwen verwijderd waren, is niet duidelijk omdat ook nooit duidelijk is geworden waar Kris en Lisanne exact waren toen ze overleden. Maar, zegt de vader van Lisanne: "Het waren in elk geval geen kilometers, we hebben het over een paar honderd meter".
Pas na maanden werden botresten van de vrouwen gevonden. Uit het onderzoek daarvan is gebleken dat Lisanne is gevallen. "Ze had meerdere botbreuken in haar voet. Dat kan alleen gebeurd zijn toen ze leefde, vermoedelijk is dat gebeurd doordat ze van grotere hoogte is gevallen of gegleden", zegt haar moeder.
Bevestiging voor moeder
Dat Lisanne haar voet op die manier had gebroken, was voor haar moeder de bevestiging die ze nodig had dat de dood van de vrouwen een ongeluk was. "Ze is gevallen en kon daarna geen kant meer op. Als ze naar beneden was gegooid, dan zouden die breuken niet zo zijn ontstaan."
Het onderzoek van het NFI bevestigt dat de vrouwen nog een aantal dagen hebben geleefd. Lisanne had een beenvliesontsteking, die in de dagen nadat ze haar voet had gebroken, moet zijn ontstaan.
Meer dan een drama
De familie van Lisanne werkte mee aan de BNN-documentaire omdat ze willen dat mensen meer over Lisanne weten dan alleen de manier waarop ze om het leven is gekomen. "Het was na de vermissing alleen maar drama. Op een gegeven moment was Lisanne, Lisanne niet meer. Maar ze is meer dan een drama", zegt haar schoonzus.
De nabestaanden van Kris Kremers hebben niet meegewerkt aan de documentaire en willen niet reageren. Ook zij gaan ervan uit dat de dood van de vrouwen een ongeluk was.
Hannanas schreef:Toch wel raar dat twee meisjes tegelijk vallen.. Ipv eentje waardoor de andere hulp kan gaan halen.
Kentaro schreef:Hannanas schreef:Toch wel raar dat twee meisjes tegelijk vallen.. Ipv eentje waardoor de andere hulp kan gaan halen.
Daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen! Stel dat je vriendin uitglijd, dan zou je haar proberen tegen te houden en voor je het weet ga je zelf ook![]()
Voor de rest blijft er zoveel om over te gissen. Net als dat die honden/reddingswerkers binnen een kilometer van de meiden zijn geweest. Dan zouden die meiden toch waarschijnlijk wel iets gehoord hebben en kunnen gillen?!
dejavu schreef:Ze hebben op veel vragen wel antwoorden gekregen met de onderzoeken die zijn geweest. De docu laat vooral een verwerkingsreis zien en ik kreeg allerminst het idee dat men verdrietiger naar huis ging. Eerder rustiger.
Jellybeans schreef:Ik heb Break Free ook gezien.
Zo heftig.![]()
Vreselijk voor de nabestaanden dat ze nog altijd geen feiten en zekerheden hebben over wat er nou gebeurd is.
Maar wat ik niet snap, ze hadden foto's gemaakt tijdens hun vermissing maar waarom hebben ze dan geen foto's gemaakt van hun toestand of een filmpje met uitleg. En de mobieltjes hebben ze toch ook info uit gekregen? Waarom hebben ze daar niets ingezet. Als ze nog 8 dagen hebben geleefd?
Vreselijke gebeurtenis.