Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
demo_love schreef:Borstvoeding kan daar ook gewoon. Zoals gezegd: als ik 100x in een restaurant gevoed heb, dan denk ik dat daar 95x niemand iets van gemerkt heeft. Zelfs die keer op de voorste rij in de kerk heeft daar echt niemand iets van gezien. Zelfs mijn man had het niet door. Liever een discrete voeding in een restaurant dan een krijsend jong - dat hou je niet onopgemerktDan zou ik maar thuis blijven, want mensen in een restaurant kauwen wel eens. 1+1=2. Wat is er daarnaast asociaal aan het rondkijken in een restaurant. Het is niet alsof je iemand aan zit te staren, maar je hebt wel eens oogcontact met iemand, of je kijkt wat een ander geserveerd krijgt.
Borstvoeding hoort daar gewoon niet in thuis. Kauwen wel.
__Nathalie__ schreef:Wat hebben de openbare borstvoeders tegen kolven dan? Dan heb je toch ook je melk bij de hand? Prettiger aanzicht in bijvoorbeeld een restaurant.
Blue_Eyes schreef:demo_love schreef:Borstvoeding kan daar ook gewoon. Zoals gezegd: als ik 100x in een restaurant gevoed heb, dan denk ik dat daar 95x niemand iets van gemerkt heeft. Zelfs die keer op de voorste rij in de kerk heeft daar echt niemand iets van gezien. Zelfs mijn man had het niet door. Liever een discrete voeding in een restaurant dan een krijsend jong - dat hou je niet onopgemerktDan zou ik maar thuis blijven, want mensen in een restaurant kauwen wel eens. 1+1=2. Wat is er daarnaast asociaal aan het rondkijken in een restaurant. Het is niet alsof je iemand aan zit te staren, maar je hebt wel eens oogcontact met iemand, of je kijkt wat een ander geserveerd krijgt.
Als het idd discreet is heb ik er geen probleem mee, maar ik wil het niet zien. Ik hoef geen bloot van andere mensen te zien, laat staan zuiggeluiden van een baby te horen. Kun je dan echt niet even 10 minuten naar het toilet gaan of oppas regelen? Er zijn trouwens zat mensen die geen borstvoeding kunnen geven, die kinderen zullen ook gewoon aan de fles moeten, niks mis mee.__Nathalie__ schreef:Wat hebben de openbare borstvoeders tegen kolven dan? Dan heb je toch ook je melk bij de hand? Prettiger aanzicht in bijvoorbeeld een restaurant.
Al eerder gezegd: kolven lukt bij veel mensen niet, én je hebt flesweigeraars, én er wordt aangeraden om de eerste 6 weken tot 2 maanden niet fles en borst door elkaar te geven.
demo_love schreef:Dan zou ik maar thuis blijven, want mensen in een restaurant kauwen wel eens. 1+1=2. Wat is er daarnaast asociaal aan het rondkijken in een restaurant. Het is niet alsof je iemand aan zit te staren, maar je hebt wel eens oogcontact met iemand, of je kijkt wat een ander geserveerd krijgt.
Iris82 schreef:De eerste maanden moet je perse kolven wanneer je een voeding geeft.
Dus je:
- je kind krijgt honger
- je moet ergens een flesje in een magnetron zien te stoppen (dan is inderdaad het restaurant fijn, maar ja... er zijn nog zoveel andere situaties 'in het openbaar')
- je geeft je kind de fles (als dat al gaat! Want BV kindjes accepteren niet allemaal een fles!)
- je geeft je kind aan iemand anders
- je pakt je kolftas en je koeltas
- je gaat naar de invalidentoilet (ieks!! Alsnog?!)
- je komt er achter dat er geen stroom is
- je gaat naar de bar en vraagt om een ruimte met een stopcontact
- je wordt naar de kleedkamer van het personeel gedirigeerd
- je probeert te kolven (of het lukt of niet hangt af of je de 16 jarige afwasser niet de schrik van zn leven bezorgt)
- 30 min later
- je maakt je kolfspullen schoon, ruimt alles weer op
- je loopt weer terug
- je eten is koud,
Iris82 schreef:De eerste maanden moet je perse kolven wanneer je een voeding geeft.
Dus je:
- je kind krijgt honger
- je moet ergens een flesje in een magnetron zien te stoppen (dan is inderdaad het restaurant fijn, maar ja... er zijn nog zoveel andere situaties 'in het openbaar')
- je geeft je kind de fles (als dat al gaat! Want BV kindjes accepteren niet allemaal een fles!)
- je geeft je kind aan iemand anders
- je pakt je kolftas en je koeltas
- je gaat naar de invalidentoilet (ieks!! Alsnog?!)
- je komt er achter dat er geen stroom is
- je gaat naar de bar en vraagt om een ruimte met een stopcontact
- je wordt naar de kleedkamer van het personeel gedirigeerd
- je probeert te kolven (of het lukt of niet hangt af of je de 16 jarige afwasser niet de schrik van zn leven bezorgt)
- 30 min later
- je maakt je kolfspullen schoon, ruimt alles weer op
- je loopt weer terug
- je eten is koud,
suze_ schreef:De manier waarop ik openbaar voed, zal denk ik niet voor iedereen onder discreet vallen, maar je kan niet iedereen gelukkig makenIk heb een enorme hekel aan voedingsbh's en topjes. Heb het heus geprobeerd maar man wat een geworstel en ruzie had ik er altijd mee. Daarnaast houdt mijn zoon erg van huidcontact, lekker handjes erbij, mama aaien, even wangetje tegen dat zachte kussen aan. Teveel genieten om dat te laten verpesten door irritante stukjes stof. Ook gezegend met een flinke cup, dus ja er zal best wat te zien zijn. Nu mijn zoon inmiddels bijna 1 is, is het nog meer feest soms want zoals iemand al opmerkte is het *slokje* aaahhh mooie blaadjes *slokje* hee een paars glimmend tasje *slokje*. Dan scherm ik met een hand wel de boel af voor zover dat lukt. En ik ga echt niet kolven en mijn al zo ontzettend drukke dag nog drukker en ingewikkelder maken met al dat kolfgedoe omdat er misschien wel iemand is in de speeltuin/dierentuin/terrasje/café die misschien niet tegen een eventuele glimp van een blote borst kan.
Ik voed op verzoek, nu hij wat ouder is ben ik heel rustig bezig om het even uit te stellen of wat water aan te bieden, maar bij groot verdriet of honger of behoefte aan even bij mama zijn mag mijn zoon een troostborstje waar we ook zijn. En dat doe ik niet voor de aandacht, maar voor mijn kind. En ja heel veel moet voor hem wijken inderdaad, ik neem mijn taak om hem als een gezond (zowel lichamelijk als geestelijk) en fijn mens klaar te stomen voor de maatschappij zeer serieus.
Ik ben meer van het leven en laten leven.
Veel mensen en kinderen in een klein landje. Allemaal verschillend, allemaal met andere achtergronden, opvoedingen, karakters, uiterlijk, voorkeuren etcetera.
Erger u niet, verbaas u slechts
Scheelt zoveel (negatieve) energie.