overvallers juwelier doodgeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:17

Bambolina, dan heb je niet goed gelezen.....ik heb jarenlang in een overwegend bevolkte Marokkanenwijk als politieagente gewerkt. Diu ik ken de keuken van dit probleem, de zoveelste aangifte, de zoveelste slachtoffer op het buro, de zoveelste die zijn verhaal komt doen en geen aangifte Durft te doen....

Ik kwam er dus thuis, kende de pappenheimers, kende de dadergroepjes, had inzicht in hun antecedentenverleden, wij voorspelden dat jongere broertjes in de voetsporen van de ouderen volgden, de gewapende overvaller, als een 12 jarigen al geweldadige straatroven plegen, bij verhoor onverstoorblaar blijft, zonder enige wroeging als er een oude vrouw bij betrokken is die in het ziekenhuis ligt, de grote bekken, het gehoon, de bedreigingen van gewoon in onze ogen kinderen... Dan heb je een reeel beeld met welke groep je te maken hebt...

Deze groep wil niet naar school, hebben vaak ook een erg laag IQ, maar leren is niet wat ze willen, macht en geld....daar draait het om.

De pakkans is erg klein, ze opereren in groepen, vaak kennen ze elkaar niet, hebben bijnamen, ze worden wel in kaart gebracht, maar als er een groep weer tergent veel overlast veroorzaakt tot in de nacht en de volgende dag is er in een andere wijk weer flink ingebroken....ze houden elkaar op de hoogte via mobiel.

Het is een hele andere wereld die je niet leert kennen via media of in zo een buurt wonen en je eigen ding doen...

Voor jullie Nederlanders, voor hun zelf in Nederland geboren Marrokkaan en als je ze Nederlander noemt dan zijn ze zwaar beledigd....poetsdoekje bij je als je in je gezicht gespuugt wordt?

Deze groep groeit en dat hebben buitenstaanders niet door....

De Marrokkaan die wat van zijn leven wil maken woont niet in zo een wijk, die vertrekt zodra hij kan. Heb wel degelijk Marrokkanen ook als aangever gehad, maar die zeggen zelf dat het het bergvolk is, de Berber, en daar hebben ze zelf ook niks mee...de Berber die zich hiervan distantieert zorgt voor opleiding en komt er wel met het positieve overheidsdiscriminatie project en vraag je af of dat eerlijk is...

Ga mij niet vragen om een grijs gebied met de overigens best wel grote groep padjakkers, want die heb ik niet...die mogen ze van mij hun Nederlands paspoort afnemen en ongewenst vreemdeling maken....net als al die vreemdelngen die in afwachting zijn van permanente verblijfsvergunnung en een antecedentenverleden hebben waar je U tegen zegt. Maar administratief gezien gewoon gelegaliseert worden, heb je niets aan , kost nog meer geld, deze groep zal nooit betekenis hebben in de maatschappij, hebben in hun eigen land ook nog nooit iets gepresteert...maar hier loont misdaad..

Op dit punt mag Nederland wel eens naar het buitenland kijken.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:20

Nikass schreef:
Russel je leest niet zo goed. Ik zeg niet dat jij selectieve informatie verstrekt. Daarnaast heb ik al meerdere keren aangegeven dat ook ik met deze doelgroep werk dus blijf niet elke keer zeggen dat jij het zo goed weet en dat wij alles alleen uit de krant halen. Jammer dat je werk je zo verbitterd heeft. Dat maakt mijn mening echter niet anders.

Verbittert? Kwaad dat andere groepen die het wel waard zijn niet gehoord worden en dat er slap beleid is omtrent deze groep die geweld niet schuwen....

Fijn voor jouw dat je nog geloof hebt in het goede in de mens, maar heb je ook intensief kontakt met de slachtoffers? Of alleen de daders die zich dan als slachtoffer gedragen, want dat is iets wat het nl goed doet in Nederland, dat weten zij nl ook :D .

Cer

Re: overvallers juwelier doodgeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:29

@Russel: je verzint t allemaal denk :j

Ik blijf me ook verbazen over de softe aanpak en de doorgeslagen blinde tolerantie en wegwuifpolitiek..

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:34

russel schreef:

Tja... ik heb in diezelfde hoedanigheid in alle grote steden gewerkt en ben ook naar buitenland uitgezonden. Geloof mij, daar is het allemaal niet veel beter...

Ik ben vanuit Nederlandse Politie eens bij een plaatsingsceremonie van nieuwe politieagenten in Frankrijk geweest. Dat was een redelijk dramatisch tafereel... Degene die in Parijs werden geplaatst liepen stuk voor stuk huilend en overstuur weg. Dit omdat het geweld richting politie daar dusdanig hoog is, dat men niet eens meer met 2 man op de auto mocht, maar er minimaal 3-mans surveillances werden uitgevoerd.

Ik zie het ook nog voor mij hoe men daar met 'vrouwen' binnen de politie omging, kan je vertellen... Ik heb daar behoorlijk wat aanhangen gemaakt en gelukkig is daardoor wel eea veranderd.

Dus om nu te zeggen dat het in het buitenland beter is? Nee, dat is het zeker niet. Dat wij er in Nederland een belabberd Rechtsysteem op nahouden, ja dat wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:35

Wat een domme opmerking Cer <<) wat weet jij van mij? Kijk zo makkelijk om dan te zeggen dat je het verzint, haha...is dit Nederland? Ja vast wel, zul je een oorlog mee gaan winnen....

Het IQ van de topikkers is mij ineens duidelijk. Wat dom van mij om mij daar dan in te gaan mengen _O- veel praat plezier hier..

Suelza, het naturalisatiebeleid in landen zoals Australië, NZ, Amerika, Canada, Zwitserland, daar mag Nederland eens naar kijken.

Overigens werkte ik in het zwaarste wijkburo destijds, wij moesten in de avonddiensten zorgen dat wij veilig bij onze auto of station konden komen mbv de collega's net in dienst...maar ook dat gelooft men vast ook niet }>

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:57

russel schreef:
Wat een domme opmerking Cer <<) wat weet jij van mij? Kijk zo makkelijk om dan te zeggen dat je het verzint, haha...is dit Nederland? Ja vast wel, zul je een oorlog mee gaan winnen....

Het IQ van de topikkers is mij ineens duidelijk. Wat dom van mij om mij daar dan in te gaan mengen _O- veel praat plezier hier..

Suelza, het naturalisatiebeleid in landen zoals Australië, NZ, Amerika, Canada, Zwitserland, daar mag Nederland eens naar kijken.

Overigens werkte ik in het zwaarste wijkburo destijds, wij moesten in de avonddiensten zorgen dat wij veilig bij onze auto of station konden komen mbv de collega's net in dienst...maar ook dat gelooft men vast ook niet }>

Ik denk dat ze het sarcastisch bedoelt russel ;) . Kijk maar naar de emoticon en die zin erachter.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:09

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:13

Cer schreef:
@Russel: je verzint t allemaal denk :j

Ik blijf me ook verbazen over de softe aanpak en de doorgeslagen blinde tolerantie en wegwuifpolitiek..

Sarcastisch grapje Russel, niet zo snel op de teentjes getrapt :D

Cer kun je aangeven wat je aan de Nederlandse aanpak precies soft vindt en hoe het anders zou moeten?
Kun je uitleggen wat je onder "blinde tolerantie" verstaat?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:34

Zonder hier al te veel op in te gaan, merk ik dat mensen die over de schreef gaan (ongeacht nationaliteit) altijd een goede reden toebedeeld krijgen (slechte omstandigheden, geen arbeidstoekomst, niet goed in hun vel, en dus gaan ze maar roven en dan moeten ze gerehabiliteerd worden en moeten er kansen gecreeerd worden om ze weer in de maatschappij te zetten) ..

Daarnaast vind ik dat niet-nederlandse nationaliteiten echt om alles schreeuwen dat ze gediscrimineerd worden, en ze krijgen daar te vaak nog gelijk in ook.. Ben ook benieuwd hoe het gaat met de eis dat ze NLS moeten leren om kansen te vergroten... :)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:48

Nou Russel ik heb zelf in zo'n wijk gewoond.
Zowel Nederlandse als allochtone jongeren die met messen rondliepen, ons speeltuintje in lichterlaaien hebben gezet, op auto's stonden te springen, bij ons hebben ingebroken, gedreigd hebben om mijn kat een steen om de nek te binden en in de sloot te gooien. Ah, die fijne childhood memories!
Dus je hoeft mij daar helemaal niks over te vertellen.
Maar ook hier heeft Nederland voor een groot deel ZELF schuld aan. Door zo lang geen toezicht op dit soort wijken te houden. Er zijn niet of nauwelijks activiteiten voor jongeren daar, slechte scholen (dat kan ik zelf dus ook beamen) geen contact met de ouders van deze kinderen. Er zijn altijd een paar grote pestkoppen die het zooitje leiden, de rest hobbelt er gewoon achteraan omdat er verder toch geen flikker te doen is, en ja, in dit geval woonden hier ook veel nederlanders en ook die sloten zich rustig bij dergelijke groepen aan. Zo zijn er nog een hoop factoren, waaronder uiteraard ook ouders die hun kind niet goed opvoeden. Maar zie dat maar is te doen als je in zo'n wijk woont, en de aantrekkingskracht van de straat zeer groot is. verhuizen doe je ook echt niet zomaar omdat die mensen dat ook niet zo effe kunnen betalen.
Het is dus ook niet gek dat je dat niet 1, 2, 3 oplost als politie zijnde.
Betreffende wijk is inmiddels enorm opgeknapt. Dat kost alleen een hoop tijd en geld, en daar zijn gemeentes niet zo happig op.. maar dan hadden ze maar veel eerder deze wijken moeten gaan opknappen. Als je puur om economische redenen gaat kijken kan je ze het best allemaal het land uit zetten ja. Och, sympathie en inlevingsvermogen is ook maar zo'n dingetje hé. fiets de multiculturele samenleving, laten we onze achterstandswijken weer vullen met Hollandse jongens zodat zij weer de enige criminelen in Nederland zijn.

I'm out :evaw:

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:32

russel schreef:
Bambolina, dan heb je niet goed gelezen.....ik heb jarenlang in een overwegend bevolkte Marokkanenwijk als politieagente gewerkt. Diu ik ken de keuken van dit probleem, de zoveelste aangifte, de zoveelste slachtoffer op het buro, de zoveelste die zijn verhaal komt doen en geen aangifte Durft te doen....

Ik kwam er dus thuis, kende de pappenheimers, kende de dadergroepjes, had inzicht in hun antecedentenverleden, wij voorspelden dat jongere broertjes in de voetsporen van de ouderen volgden, de gewapende overvaller, als een 12 jarigen al geweldadige straatroven plegen, bij verhoor onverstoorblaar blijft, zonder enige wroeging als er een oude vrouw bij betrokken is die in het ziekenhuis ligt, de grote bekken, het gehoon, de bedreigingen van gewoon in onze ogen kinderen... Dan heb je een reeel beeld met welke groep je te maken hebt...

Deze groep wil niet naar school, hebben vaak ook een erg laag IQ, maar leren is niet wat ze willen, macht en geld....daar draait het om.

De pakkans is erg klein, ze opereren in groepen, vaak kennen ze elkaar niet, hebben bijnamen, ze worden wel in kaart gebracht, maar als er een groep weer tergent veel overlast veroorzaakt tot in de nacht en de volgende dag is er in een andere wijk weer flink ingebroken....ze houden elkaar op de hoogte via mobiel.

Het is een hele andere wereld die je niet leert kennen via media of in zo een buurt wonen en je eigen ding doen...

Voor jullie Nederlanders, voor hun zelf in Nederland geboren Marrokkaan en als je ze Nederlander noemt dan zijn ze zwaar beledigd....poetsdoekje bij je als je in je gezicht gespuugt wordt?

Deze groep groeit en dat hebben buitenstaanders niet door....

De Marrokkaan die wat van zijn leven wil maken woont niet in zo een wijk, die vertrekt zodra hij kan. Heb wel degelijk Marrokkanen ook als aangever gehad, maar die zeggen zelf dat het het bergvolk is, de Berber, en daar hebben ze zelf ook niks mee...de Berber die zich hiervan distantieert zorgt voor opleiding en komt er wel met het positieve overheidsdiscriminatie project en vraag je af of dat eerlijk is...

Ga mij niet vragen om een grijs gebied met de overigens best wel grote groep padjakkers, want die heb ik niet...die mogen ze van mij hun Nederlands paspoort afnemen en ongewenst vreemdeling maken....net als al die vreemdelngen die in afwachting zijn van permanente verblijfsvergunnung en een antecedentenverleden hebben waar je U tegen zegt. Maar administratief gezien gewoon gelegaliseert worden, heb je niets aan , kost nog meer geld, deze groep zal nooit betekenis hebben in de maatschappij, hebben in hun eigen land ook nog nooit iets gepresteert...maar hier loont misdaad..

mijn zus zit ook bij de politie en zegt exact hetzelfde :j

het ligt er denk ik ook aan waar je woont.. als je bv in schubbekuttenveen woont en nog nooit een marokkaan in het echt hebt gezien dan snap ik dat je zegt dat 'het allemaal wel meevalt'
maar het valt niet mee.. dat is het erge juist
en door die wegwuivers in de politiek gaat het alleen maar erger worden

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:46

Ik wil wel even zeggen dat de criminelen hier blank zijn, minder intelligent zijn en arme ouders hebben (overal zijn de ouders gescheiden).

Ken er veel persoonlijk, ze doen overvallen, dealen, beroven oude mensen... ons eigen volk kan er ook wat van.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:55

Toch bijzonder, dat mijn zwager rechercheur is in Rotterdam en iets anders zegt :') Overigens niet zozeer over de aanwezigheid van een probleem, wel over de aanpak ervan. En ondanks zijn beroep kan hij er toch heel wat genuanceerder naar kijken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:12

Ach mijn halve familie zit bij politie, defensie of justitie. Zelf heb ik op een TBS-kliniek gewerkt en ik woon in een achterstandswijk in R'dam :D ;)

Nu ben ik niet zo blij met de politie, het selectiebeleid mag wel veranderen, wat mij betreft.
Daarbij staan sommige bureaus bekend om hun discriminatie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:22

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:24

Ach ja, maar dat zijn Nederlanders die dat doen, dus dat geeft niet. Die horen hier, dus die mogen dat :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:27

Blue_Eyes schreef:
Ach ja, maar dat zijn Nederlanders die dat doen, dus dat geeft niet. Die horen hier, dus die mogen dat :')

Je zal daar maar een leuke huurwoning toegewezen krijgen met je getinte huid, dan schrik je toch wel ff, als de stoeptegels door je raam worden gegooid. ;)
Dan wordt er nog gezegd, dat Nederland zo tolerant is en dat er niet gediscrimineerd wordt in Nederland.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:28

Ik vind dat zoiets raars. Als docent NT2 hoor ik iedere dag de verhalen van discriminatie, op het bizarre af. Maar oh wee als je zegt dat Nederlanders discrimineren.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:33

Electra63 schreef:
En dan wordt er niet gediscrimineerd, volgens sommigen:

http://www.omroepwest.nl/nieuws/17-04-2 ... k-duindorp

en andersom is dat gebeurt in de schilderswijk

en ja er word gediscrimineerd.. maar van beide kanten
alleen ben je als nederlander gelijk een racist

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:35

Er zou vaker raak geschoten moeten worden op misdadigers. Van dat soort volk kun je nooit te weinig hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:39

antje_vip schreef:
Er zou vaker raak geschoten moeten worden op misdadigers. Van dat soort volk kun je nooit te weinig hebben.

Natuurlijk, we nemen allemaal een wapen in huis en schieten op alles, daar wordt de wereld vast een stuk veiliger door. :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 01:39

t is vooral ook zo handig dat je van een afstandje al ziet wie de misdadigers zijn ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:27

Nikass schreef:
t is vooral ook zo handig dat je van een afstandje al ziet wie de misdadigers zijn ;)

wel als ze een bivakmuts ophebben en richting je juwelierszaak komen terwijl het niet koud is :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:33

Als ze een bivakmuts op hebben, kun je ook niet meer zien dat het Marokkanen zijn! :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 16:13

Blue_Eyes schreef:
Als ze een bivakmuts op hebben, kun je ook niet meer zien dat het Marokkanen zijn! :P

Dat zie je fout BE, alle overvallers zijn Marokkanen, dus die mag je sowieso doodschieten...